💰🚀 USDT, BTC, ETH - це все просто купляється в Trustee Plus в пару кліків. Встановлюй 👉

«Ректор засидівся та неадекватний». Ми спитали студентів 14 українських ВНЗ, чи варто вивчати в них IT

Приймання заяв та документів від вступників вступної кампанії 2023 року розпочалось з 19 липня і реєстрація заяв буде тривати до 18:00 31 липня 2023 року. За цей час майбутні студенти мають визначитись з ВНЗ та спеціальністю. Ми вирішили допомогти тим, хто обрав своїм напрямом розвитку сферу технологій і зібрали відгуки поточних та колишніх студентів IT-спеціальностей у різних ВНЗ України, щоб розказати про переваги та недоліки навчання у кожному з них.

1 коментар
«Ректор засидівся та неадекватний». Ми спитали студентів 14 українських ВНЗ, чи варто вивчати в них IT

Приймання заяв та документів від вступників вступної кампанії 2023 року розпочалось з 19 липня і реєстрація заяв буде тривати до 18:00 31 липня 2023 року. За цей час майбутні студенти мають визначитись з ВНЗ та спеціальністю. Ми вирішили допомогти тим, хто обрав своїм напрямом розвитку сферу технологій і зібрали відгуки поточних та колишніх студентів IT-спеціальностей у різних ВНЗ України, щоб розказати про переваги та недоліки навчання у кожному з них.

Опитування було анонімне, але деякі студенти побажали залишити персональні коментарі, які ми і наводимо.

ВНЗ розміщені в рандомному порядку без ранжування.

Зміст

Рівненський державний гуманітарний університет (РДГУ) 

Андрій Харечко, випустився у 2010 році з факультету «Документальних комунікацій та менеджменту (ДКМ)» (спеціальність «Економічна кібернетика») 
Це були цікаві та насичені студентські роки. Звісно моментами було складно, особливо на перших курсах. Але в цілому університет тримав в тонусі протягом всього навчального періоду. Університет, на мій погляд, має давати хороші знання та навички (не лише теоретичні, а й практичні), розширювати кругозір студентів, давати нові знайомства та нових друзів. Саме це більшою мірою під час навчання вдалось отримати. 

Плюси:

Спеціальність характеризувалася тим, що, крім теоретичної економіки, ми вивчали інформаційні технології, які використовуються в бізнесі та підприємництві. Вивчали управлінський і бухгалтерський облік з точки зору менеджера, управлінця, бухгалтера. Але крім цього ми вивчали багато програмних продуктів, які використовуються в бізнесі та звісно (це найцікавіше) різні мови програмування. У комплексі це давало змогу зрозуміти проблематику в процесах бізнесу та можливість вирішувати задачі за допомогою ІТ. Тому саме предмети, де було більше практики та вивчення ІТ технологій подобались найбільше. 

Мінуси:

Предмети, які були суто теоретичними не завжди подобались. Оскільки було відчуття, що ми гаємо час. Було неприємно, коли якийсь теоретичний залік було здати важче ніж екзамен чи курсову роботу. Також не вистачало під час навчання націленості на реальний ринок праці. Не вистачало відкритих лекцій із справжніми представниками бізнесу та ІТ. 

Замість висновку:

Саме через кілька років після закінчення університету, вже як представник бізнесу, я провів відкриту лекцію для студентів. Мав змогу розповісти про компанію, в якій працюю, програмне забезпечення, яке використовуємо та наш відділ ІТ. Це було цікаво і корисно. Оскільки для мене це був новий досвід. А студентам ми пропонували пройти в нас безплатно курс і кращих компанія була готова взяти на стажування. Після університету підтримую зв’язок із кількома викладачами. Цікавлюсь новинами і змінами. За словами викладачів, кафедра прислухалась до відгуків і змінила структуру навчання за спеціальністю із більшим нахилом на практику. Також класно, що в місті Рівне з’явилось багато ІТ компаній, які навідуються в університет та ознайомлюють із реальним ринком праці, пропонують курси, навчання і можливість працевлаштування.

Національний університет «Одеська політехніка» (НУ ОП)

Валерія Донецкова, спеціаліст з маркетингу в агенція digital-маркетингу Inweb (частина Netpeak Group)

Навчально-науковий інститут бізнесу, економіки та інформаційних технологій, кафедра менеджменту, спеціальність: 073 Менеджмент, спеціалізація, освітня програма: Менеджмент організацій і адміністрування. Рік: 2020 — 2022, магістратура 

Це був мій другий університет, тут я здобула ступінь магістра. Саме в університеті я зрозуміла, що це саме те, чим я хочу займатися та у якій сфері розвиватися. 

Плюси:

Навчання припало на період пандемії та війни, проте викладачі додавали максимум зусиль, щоб донести матеріали. Багато інформації мені навіть зараз стає у нагоді, ті самі «кити», основи основ. За 2 роки я навчилася працювати з балансами, писати звіти, та проводити аналіз господарської діяльності.

Мінуси:

Класика («кити») —  це завжди добре, проте мені не вистачало сучасного бачення процесів, розбору кейсів великих відомих брендів. Загалом прикладної інформації.

Висновки:

Вдосконалювати систему та диджиталізуватися! Перейти від паперової волокіти до Google-документів, навіть не до Word. Щоб навіть диплом не потрібно було нести в університет та прошивати, а просто надіслати.

Студент, спеціальність 121 «Інженерія програмного забезпечення»

Плюси:

  • Дружній колектив.
  • Є можливість брати участь в олімпіадах і більше практикуватись з різних мов програмування (на вибір).
  • Є можливість поїхати по обміну, якщо вступив у якийсь мовний інститут, але в мене не було такого досвіду.

Мінуси:

  • Багато роботи доводиться виконувати самостійно, а у разі неправильного виконання роботи інколи не буває фідбеку з поясненням того, в чому саме були помилки.
  • Є декілька дуже вимогливих викладачів (або вони спеціально знижують бали).
  • Викладацький склад здебільшого похилого віку.
  • Навчання застарілим технологіям.
Студент-першокурсник
Якби ще раз мав змогу обрати університет, то обрав би знову Одеську Політехніку.

Плюси:

У принципі, мене поки що все подобається. Викладають дисципліни добре, мені все зрозуміло, та й решті думаю теж, хто хоче вчитися. 

Мінуси:

Додав би ще якусь мову програмування першому курсі, ми мали лише С#, оскільки мені дуже цікаво програмування. Поштовх до ІТ у мене був ще до університету. Але зауважив, що багато одногрупників тепер теж цікавляться (починають навіть самі вчити щось).

Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій (Державний університет телекомунікацій) (ДУТ/ДУІКТ, Київ)

Руслан, студент, закінчив бакалаврат, спеціальність — 125 «Кібербезпека та захист інформації»
З приводу 125-ї, мені трохи важко говорити, бо я мушу зважати на те, що моє навчання проходило в складні періоди: ковід, війна. 

Плюси: 

Зважаючи на всі проблеми організаційного характеру, що до свого універу, я можу сказати, що все було прийнятно, ДУТ справляється з викликами.

Мінуси:

Явно щось йшло не так, як треба (зважаючи на складні часи): мало практики, певно що мало літератури українською мовою, хоча це, мабуть, проблема будь-якої спеціальності пов’язаної з IT. 

Велика проблема — не доступність ПЗ  в першу чергу для людей, котрі мають якісь певні фізичні обмеження. І це проблема універів, це їхня задача — зробити навчальний процес доступним.

Висновки:

Мушу визнати, що всі ВНЗ України мають готуватись до того, що скоро у них буде достатньо великий потік студентів з різними нозологіями, і їм треба підготувати своє обладнання, своє ПЗ, до того, що з цим всім доведеться працювати різним студентам. 

Студент, спеціальність — 121 «Інженерія програмного забезпечення»
Плюси: Адекватні молоді викладачі. Адаптована інфраструктура університету для людей з обмеженими можливостями. Мобільний додаток з електронним розкладом. Дешева і смачна столова. 

Мінуси:

Ректор Тулубко, котрий обіймає свою посаду більше всіх можливих термінів. У 2020–2021 роках наш ВНЗ був єдиним (одним з) котрий виходив на очну форму навчання, оскільки ректор не вірив в корону і нехтував тим самим здоров’ям викладачів істудентів. Результатом стало те, що майже кожен перехворів на корону з групи (дехто по декілька разів). На ютубі та в Telegram-каналах є більше інформації\відео з цього приводу. Також не можу не згадати випадок, з якого сміялись абсолютно всі наші ЗМІ та деякі з росії\Казахстану, це урочисте відкриття жіночого туалету на 8 березня, з промовою та шампанським. Але зовсім нещодавно ректор перейшов усі кордони і змінив назву нашого університету, для того, щоб залишитись на своїй посаді. Студентам такі вчинки абсолютно не подобаються, але керівництво університету проблем не бачить.

Студент, спеціальність — 122 «Комп’ютерні науки»

Плюси: Оновлюється матеріальна база університету та нормальна техніка є у всіх аудиторіях. Достатньо легко закрити сесію. Є можливість мати індивідуальний графік та працювати. Реагують на скарги студентів. Базові знання надають. Англійська мова на 2 курсах (4 семестри). Деякі з предметів викладали англійською. Відкриваються нові ОП та спеціальності.

Мінуси: Застаріла навчальна програма. Є ознаки корупції (знаю що деякі з викладачів закривали за гроші предмет при цьому викладали його неякісно, бо фахівець, м’яко кажучи «такий собі». Та й повернули стару назву із смішними аргументами для відмиву грошей. Ще, ймовірно, деякі викладачі пишуть дипломи за гроші. Ректор засидівся та неадекватний. Під час ПТ кричав чому студенти не в аудиторіях. Є некваліфіковані викладачі. Багато непотрібних і зайвих предметів. Є викладачі, які ставлять рандомом. 

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (КПІ)

Студент інституту прикладного системного аналізу

Плюс: Віддалене навчання. Є скорочена друга вища. Більшість предметів можна закрити курсами Coursera, але нащо тоді платити за ВНЗ. Є кілька пляшок, які КПІ для себе витягнув — безплатні доступи на різних сервісів.  

Мінуси: Нульова організація навчального процесу. Неадекватні  деякі викладачі. Стара програма. Предмети, що не стосуються прямо програмування (матаналіз, дискретка) не показують жодного прикладу коли і як це може бути застосовано програмуванні.

Студент кафедри системного проєктування (СП) інституту прикладного системного аналізу

Плюси: Викладачі. Високий рівень навчальної програми. Все іде через практику, з третього курсу ви з викладачами колеги.

Мінуси: Високий прохідний бал. Високі вимоги (але справедливі). 

Студент, спеціальність — 121 «Інженерія програмного забезпечення»
Після завершення навчання, студент може розраховувати на роль джуна/стажера в сучасному світі і це за умови додаткової самоосвіти.

Національний університет біоресурсів і природокористування України (Київ)

Студент НУБІП
Для тих, хто хоче розвиватись в IT, я раджу вступати на факультет «Інформаційних технологій» (не обовʼязково в НУБІП), хоча це абсолютно не є обовʼязковим. В інституті знань, які вони дають, зовсім не достатньо для досягнення і отримання роботи. Для цього потрібно мати дуже вузькоспеціалізовані знання в якійсь маленькій сфері в одній технології, в одній мові. В інституті тобі дають знання дуже широко й загалом. Але для людей, які цілеспрямовано вирішили повʼязати себе з IT-напрямком, я б все-одно порекомендував вступати у ВНЗ, бо це, по-перше, точно буде плюсом, по-друге — робити всі лабораторні роботи та інший головняк, буде легше з мотивацією, що ти робиш щось хоч приблизно схоже на те, що тобі далі буде потрібно. До того ж надалі буде легше виконувати всі роботи, диплом писати і так далі.  

Плюси:

Факультет мені подобається. Він стоїть трохи осторонь всього університету в плані сучасності: тут досить молоді викладачі, нормальна матеріальна база, на жаль, більшість часу ми провчились онлайн, та сподіваюсь, що колись буде очне навчання, тому що в корпусі є все, що потрібно. Усі, переважно, ходили зі своїм ноутбуком, важливо тільки, щоб було нормальне WiFi-покриття.

Програма у НУБІП, я вважаю, достатньо хороша, порівнюючи відгуки друзів з інших ВНЗ, наприклад, КПІ, Могилянці, Шевченка. Десь щось прикольніше, якісь моменти гірші, багато залежить від викладачів, але, якщо судити в цілому, то вона на рівні. Прикольніше та, здається, сучасніше в чомусь тільки в Могилянці. КПІ — взагалі відстале старьйо. Шева так само. 

У НУБІП дуже хороший декан, Олена Григорівна, зараз факультет дуже прогресивний в плані медіа: тут є медіа-відділ, команда якої формувалась, ще коли я починав там працювати, є ціла студія з шумоізоляцією, з класним монтажним компʼютером. Для людей, яким це цікаво, вона тут зможе себе знайти, а також додаткове технічне хобі. На каналі факультету навіть викладають деякі записані відеолекції, щоб полегшити процес навчання в онлайн-дистанційному форматі.

Мінуси:

Магістратура досить дивна чомусь в цьому році. Ми навчаємось не по пів року, а між ними та після — сесії, а у нас сесія кожен місяць за двома предметами, які нам дають на цей період. Курс по цих предметах такий, який проходять за пів року, тільки за місяць. І таких предметів два на місяць. І в принципі цей формат був для мене складний — багато роботи і ти просто не встигаєш. Але це стосується лише магістратури.

Висновок:

Підсумовуючи, я вважаю наш факультет достатньо прогресивним. В інституті є «Колос», медіа-відділ, як можливість самореалізації, окрім навчання, програма на рівні з іншими факультетами, але потрібно завжди памʼятати, що цього зовсім не достатньо і потрібно на першому, другому, на третьому курсі вже самому точно навчатись і обирати свою мову програмування або напрямок, в якому дуже активно вдосконалюватись.

Київська школа економіки — Kyiv School of Economics (KSE)

Студент, спеціальність «Програмна інженерія та бізнес-аналіз»  

Плюси: Новий і технологічний кампус. Молоді та досвідчені викладачі, які є працівниками топ компаній. Неймовірне ставлення до студентів.

Мінусів немає.

Студент, спеціальність «Програмна інженерія та бізнес-аналіз»

Плюси: Новітня освіта. Важливі знання. Допомога у навчанні. Коректність оцінювання.

Мінуси: Постійна зміна графіку. Інколи буває занадто важко. 

Національний університет «Львівська політехніка» (НУ ЛП)

Гліб Щур, навчався на кафедрі «Систем Штучного Інтелекту» на бакалавраті з 2017 по 2021 рік, в магістратурі з 2021 по 2022 рік, і зараз вступатиму на аспірантуру на тій самій кафедрі
Підводні камені, — не варто забувати, що все рівно основну інформацію і досвід потрібно буде здобувати за допомогою самоосвіти, так завжди було і буде і про це варто памʼятати!

Плюси: 

  • Крута та сучасна кафедра, яка готує фахівців до майбутнього у якому буде дуже багато штучного інтелекту (тобто, до майбутнього, яке вже наступило).
  • Молоді викладачі, які мають прикладний досвід роботи. 
  • Дуальна освіта — можливість навчатися та паралельно працювати у компанії. Дуальна освіта дає можливість це все поєднувати ефективніше, бо певні предмети можна перекривати робочою практикою.
  • Створення власних семестрових проєктів: студенти протягом семестру створюють проєкт на обрану тему і потім їм даються ментори. Студенти практикують свої знання, а це дуже і дуже круто! 

Мінуси: 

  • Коли я починав вчитися, то дуальної освіти ще не було і перші роки було досить важко все поєднувати. 
  • Завжди хочеться, щоб інформація апдейтилася частіше, бо не завжди викладалося те, що потім використовувалося на практиці. 
Студентка, спеціальність «Комп‘ютерні науки»
Я не можу сказати, що навчання тут дасть достатні знання, аби працювати в IT-сфері, для цього хіба що самоосвіта/стороні курси. Тим не менш, завдяки цій спеціальності ти маєш більш широкий погляд на цю предметну область. 

Плюси:

Корупція не так розповсюджена, як може бути. Маю на увазі, що спокійно закрила два курси без хабарів. Хоча про деяких викладачів вже заздалегідь відомо, що їм рекомендовано платити, інакше ніяк. Але таких переважно меншість. Є бусінки, котрі принципово не братимуть, бо хочуть навчити. Є викладачі, котрі дійсно хочуть навчити, вони переважно або молоді, або дуже принципові. 

Мінуси:

  • Є і ті, хто відверто кладе болт на свою роботу, рандомно даючи бали. 
  • Ще є помітною проблема, що викладачі дозволяють собі непрофесійне ставлення до дівчат, як недоречні фрази чи навіть дотики, але це мова не за всіх звичайно. 
  • Намагаються навчити всьому-всьому, і деякі предмети — ну наврядчи прям потрібні, чесно. 

Харківський національний університет радіоелектроніки (ХНУРЕ)

Омельницький Андрій, студент факультету КІУ, спеціальність — 123 «Комп’ютерна інженерія», група КІУКІ-21-3

Плюси:

1) Можливість вибору цікавих дисциплін

Після першого курсу студенти ОП «Комп’ютерна інженерія» мають можливість обрати актуальні для свого розвитку дисципліни (як технічні, як і гуманітарні). Тобто, студент після першого курсу проходить гугл-форму, де обирає для наступних своїх 3 курсів бажанні гуманітарні та технічні дисципліни. Як на мене, це надзвичайно гарна та необхідна практика, адже студенти можуть обрати для свого додаткового вивчення саме ті предмети, які будуть необхідні йому для подальшої роботи.

2) Робота в команді

Ні для кого не секрет, що робота в ІТ-світі складається не лише з однієї професії розробника. Є також безліч напрямів, яким треба комунікувати між собою. За цим фахом в ХНУРЕ практикується робота в бригадах: на лабораторних роботах студенти діляться на маленькі групи (3–5 осіб) та працюють разом над виконанням завдань. Така практика є надзвичайно корисною, адже ми можемо навчитись працювати разом над якимось одним проєктом.

3) Співпраця з ІТ-компаніями 

Кафедра ЕОМ практикує форму дуальної освіти: студент може навчатись безпосередньо в університеті та додатково до цього проходити курси в ІТ-компанії. Після завершення курсів студент може закрити деякі навчальні дисципліни отриманим сертифікатом під час додаткового навчання. Такий підхід дозволяє студентам заощадити дорогоцінний час та використати знання безпосередньо на практиці 

4) Комунікація

Студенти та викладачі, що задіяні до освітнього процесу, вільно комунікують між собою та допомагають один одному. Більшість викладацького складу — це доволі молодий колектив. Це дає змогу студентам дізнаватися більше про роботу в ІТ та навіть бути на одній хвилі з викладачами та скидувати різні смішні відео.

Мінуси:

1) Пари на 7:45 

Для студента буває доволі складно прокинутись до першої пари, але з часом це дозволяє вибудувати певний режим та організованість.

2) Вимогливість до студентів

Не дивлячись на доволі дружні стосунки з викладацьким складом, викладачі вимагають від студентів доволі високий рівень знань. Після дистанційного навчання в школі доволі складно тримати цю високу плану в навчанні.

Катерина Ващенко, студентка третього курсу ХНУРЕ, факультету комп’ютерної інженерії та управління, кафедри КІТС. Віце-чемпіонка світу з плавання в ластах, член національної збірної команди України, і закінчила 3 курс із середнім балом 97,3. 
Взагалі, я дуже рада, що обрала саме ХНУРЕ. Тут я отримую не тільки якісну освіту, але й можливість розвиватися в різних напрямках, що для мене дуже важливо. І звичайно у мене хороші враження, тому що я обрала шлях навчатися. 

Плюси:

Мабуть, цікавіше питання — це викладачі в ХНУРЕ, вони володіють знаннями в своїй галузі. Більшість працюють в IT-фірмах і мають багато практичних знань, і розповідають нам свій досвід. Я вважаю, це дуже важливо, адже зараз все дуже швидко змінюється: з’являються нові технології, з якими ми вже знайомі. Це, скажу чесно, дає перевагу серед інших претендентів при наймі на роботу. Викладачі завжди готові пояснити складні теми, допомогти з практичними завданнями. У мене були випадки, коли я багато питала, задавала, як мені здавалося, мільйон питань. Звичайно, це для мене було незручно, але, як зараз пам’ятаю, завдяки прагненню педагога донести матеріал, мені все пояснювали з різних сторін, поки я не зрозумію. Це навчило мене перестати боятися питати, а як результат бажання не зубрити, а розуміти. Я дуже вдячна нашим педагогам, іноді за їх наполегливість, а іноді за спокій і професіоналізм. 

Також я не уявляла, що напишу декілька статей, усі будуть опубліковані у журналах, а одна, навіть, у базі даних наукової літератури, що рецензується — SCOPUS. Дякуючи викладачам, що допомагали, підтримували, пояснювали та заохочували.

На третьому курсі я знайшла роботу в галузі data science. Один із викладачів допоміг мені з рекомендацією та контактами, що стало чудовим стартом в моїй кар'єрі.

У ХНУРЕ велика увага приділяється практичним навичкам. Ми не вивчаємо тони теорії, але отримуємо необхідну інформацію і застосовуємо її на практиці, виконуючи різні проєкти та завдання. Це, звичайно, іноді мінус, тому що стає багато практичних завдань, за якими є дедлайни, а роботи потрібно здавати вчасно. Але, як подивитися, програмування — це і є практика. 

Я трохи застала час, коли ми ходили в університет, в ХНУРЕ є сучасне обладнання, круті комп’ютерні класи, лабораторії, і ми ними користувались. Звісно, не усюди стоять Apple, але вони є, як і стареньке обладнання, але я думаю, що з часом усе оновиться.

ХНУРЕ активно співпрацює з закордонними університетами та компаніями. Це дає можливість брати участь в міжнародних програмах обміну та стажуваннях, і моя зведена сестра, навіть, їздила в Іспанію за такою програмою.

Мінуси:

Іноді буває важко поєднувати професійний спорт і навчання, але це стає можливим, тому що викладачі підтримують студентів, які намагаються вчитися. Без сумнівів всі завдання потрібно виконувати і бажано вчасно, бо інакше можуть наступити санкції.

Студент, спеціальність — 121 «Програмна інженерія»

Плюси: Дуже велике навантаження. Багато матеріалу, який необхідно вивчити самостійно. Безплатний Udemy.

Мінуси: Матеріал треба проходити самостійно. Погані конспекти лекцій. Застарілі методички, де нема пояснень — лише завдання. Самовільне змінення викладачами змісту курсу під час семестру. Постійні агресивні звинувачення у плагіаті, які ніхто не може довести, влаштовування «голодних ігор» за кожні пів бала, раптові зміни формату контролю — з заліку на іспит — в середині семестру. 

Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (НАУ ХАІ)

Студент, спеціальність «Кібербезпека»

Плюси:

— Цифровізація на високому рівні як для державних ВНЗ, більшість питань можна вирішити дистанційно. Викладачі в більшості досить молоді, та мають реальний досвід роботи за фахом, викладання в університеті для них здебільшого хобі, а ніж робота.

 — Продумана система віддаленого навчання (це не те що в інших не технічних вузах, чув як в більшості скриншотами відправляють посилання на заняття та навіть не знають як працювати з компʼютером), в ХАІ відразу заводять учбовий аккаунт в Гугл і все приходить на пошту + в більшості випадків користуються Гугл класами або Ментором де все наочно, що тобі потрібно зробити та надані необхідні приклади. 

 — У більшості випадків досить легка комунікація з викладачами як електронною поштою, так і в Телеграм, де вони здебільшого створюють групи і можна ставити питання там, та також можна побачити якийсь анонс занять абощо.  Також можна виконувати індивідуальні завдання, те що тебе цікавить, а не те що в програмі, і це чудово, бо так ти виконуєш завдання з натхненням. 

Мінуси: Багато предметів непотрібних, які для більшості нічого не дадуть, але я не знаю настільки це залежить від університету, скоріш за все це вже до МОН. 

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (НТУ ХПІ)

Студент, спеціальність «Системний аналіз»

Плюси:

 — Велике різноманіття вивчення мов програмування.

 — Гарна базова освіта, зокрема алгоритми, асемблер, графіка, бази даних тощо.

 — Багато цікавих тем як лабораторних, так і курсових. 

Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна (ХНУ)

Студент, спеціальність 122 — «Компʼютерні науки»

Плюси: Я зрозумів що краще покладатися на свої сили і вчити самому те, що треба.

Мінуси: Практика за фахом, передбачена після 3 курсу, чиста формальність, і майже нічого на ній не відбувається, можна сказати що практичних навичок не набирається. Раніше були партнерські програми з компаніями, такі як Nix та інші, але зараз вони не працюють. 

Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» (НТУ ДП)

Студент, спеціальність — 121 «Інженерія програмного забезпечення»

Плюси: Нема тиску зі сторони викладачів, можна спокійно поєднувати навчання та роботу.

Мінуси: Треба вчитись самому, якщо хочеш, щоб твої навички відповідали часу, бо програма дуже застаріла. 

Сумський державний університет (СумДУ)

Студент, спеціальність — 122 «Інформаційні технології» 

Плюси: В університеті досить інтенсивна підготовка студентів з вищої математики на першому курсі та серед викладачів є дійсно знавці.

Мінус: Знавців серед викладачів можна перелічити на пальцях однієї руки. Викладачі постійно розповідають який СумДУ класний та яких з нас готують «спеціалістів широкого профілю», але на ділі виявляється, що викладаючи предмети пов’язані з ІТ сферою, певна кількість викладачів навіть не мають поняття, що таке MacBook та як з ним працювати (особливо насмішило те, що викладач предмета «Обслуговування комп’ютерної техніки», який би мав мене навчити користуватись моїм пристроєм, не те що не знав, як з ним працювати, він взагалі ніс хтозна-що, а потім як зрозумів, що не вивозить почав користуватись чатом GPT, який видавав йому теж не правильну інформацію (скоріше за все просто не правильно переклав на українську)). Про такі прецеденти чудово знає деканат факультету «Електроніки та Інформаційних Технологій», але їм плювати, і ректорату теж. Вони не хочуть займатись ані розвитком своє навчальної програми, яка в деяких викладачів вже стара як світ (наприклад використання в методиках windows 7, яка не підтримується тощо), ані розв’язанням проблем пов’язаних із некомпетентними викладачами. 

Державний університет «Житомирська політехніка»

Студент, який побажав залишити анонімний відгук про спеціальність «Комп’ютерні науки», відзначив лише, що тут дають гарні знання.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
«Серед студентів які оплатили курс і не знайшли роботу за три місяці кошти повернули менше п’яти людей». СЕО Mate academy про навчання бізнес-модель та міжнародну експансію
«Серед студентів, які оплатили курс і не знайшли роботу за три місяці, кошти повернули менше п’яти людей». СЕО Mate academy про навчання, бізнес-модель та міжнародну експансію
По темi
«Серед студентів, які оплатили курс і не знайшли роботу за три місяці, кошти повернули менше п’яти людей». СЕО Mate academy про навчання, бізнес-модель та міжнародну експансію
УКУ беззаперечний лідер в рейтингу з 20-ти українських ВУЗів з IT-напрямками. Хто ще потрапив до переліку
УКУ беззаперечний лідер в рейтингу з 20-ти українських ВУЗів з IT-напрямками. Хто ще потрапив до переліку
По темi
УКУ беззаперечний лідер в рейтингу з 20-ти українських ВУЗів з IT-напрямками. Хто ще потрапив до переліку
Ким хочуть стати IT-абітурієнти 2022: топ-вузів та IT-спеціальностей
Ким хочуть стати IT-абітурієнти 2022: топ-вузів та IT-спеціальностей
По темi
Ким хочуть стати IT-абітурієнти 2022: топ-вузів та IT-спеціальностей
IT потребує втричі більше інженерів ніж готують вузи. Чим це загрожує
IT потребує втричі більше інженерів, ніж готують вузи. Чим це загрожує
По темi
IT потребує втричі більше інженерів, ніж готують вузи. Чим це загрожує
AUK відкрив офлайн-кампус у центрі столиці. Тепер у закладі зможуть навчатися вдвічі більше студентів за 9 напрямами
AUK відкрив офлайн-кампус у центрі столиці. Тепер у закладі зможуть навчатися вдвічі більше студентів за 9 напрямами
По темi
AUK відкрив офлайн-кампус у центрі столиці. Тепер у закладі зможуть навчатися вдвічі більше студентів за 9 напрямами
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Створювати ІТ-продукти можна на різних рівнях і вдосконалювати їх як зсередини, (backend), так і ззовні (frontend). Візьмемо, наприклад, сайт. Спеціаліст може працювати із завданнями «під капотом», а може розвивати інтерфейс сайту, застосунку чи спеціальне програмне забезпечення для бізнесу, щоб вони були зручними, зрозумілими та функціональними. Останнім якраз займається frontend-інженер. Що ще треба знати джунам про frontend-розробку, що не варто робити перед співбесідою та на які запитання відповісти, щоби бути готовим на 100% — Frontend Engineer у Levi9 Олексій Горбунов розклав все по поличках у цьому матеріалі. 
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів своє ставлення до IT-курсів, які наразі продукуються в Україні. «Після сьогоднішнього випуску про IT-Generation, хочеться зробити невеликий тред про те, як IT-школи вас най**ують, продаючи курси, які вам ніяк не допоможуть. І навіть якщо ви виграєте грант від програми — ви просто згаєте час», — написав він у Twitter. Публікуємо його допис із частковою цензурою.
1 коментар
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
Готуючись до співбесіди, багато програмістів-початківців поняття не мають, яких питань очікувати від інтерв’юрів — чи це співбесіда в стартап, чи в технологічний гігант на кшталт Amazon, Microsoft або Google. У статті на Hacker Noon розробник Джавін Пол зібрав питання, які люблять ставити на таких інтерв’ю, а також відповіді на них та додаткові ресурси для підготовки.
1 коментар

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

А як щодо КНУ та Могилянки. Вища ліга!!!!