🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Олександр КузьменкоГроші
20 грудня 2024, 10:55
2024-12-20
У 2024 році українці витратили на онлайн-покупки 239 млрд грн. Це на 25% більше, ніж торік
За даними групи компаній EVO (Prom, Shafa, Kabanchik), цього року в Україні витрачали на 25% більше на товари та послуги в Інтернеті, ніж у 2023 році. Скільки в середньому українці робили онлайн-покупок у 2024 році та який середній чек?
В пресрелізі дослідження відзначається, що доля е-commerce у ритейлі складає 10% — це вдвічі менше, ніж у Польщі та США.
«При цьому кількість інтернет-покупців та частота покупок за рік зросла: зараз Україні близько 11 мільйонів інтернет-покупців, які в середньому роблять 17 покупок онлайні на рік. За раз у середньому витрачають 1300 гривень», — відзначають аналітики.
За даними Prom, найпопулярніші товари у 2024, які купували онлайн:
чохли для телефонів;
біодобавки;
кеди;
корм і ласощі для тварин;
парфуми.
Кліматична техніка отримала найбільший темп зростання у 2024 році. Цьому сприяли блекаути у найспекотніші місяці літа.
Що сприяло зростанню ecommerce у 2024
Товари панічного попиту. Продовжується тренд останніх років на «блекаутні товари»: генератори, зарядні станції. Пропозиція на маркетплейсах — ширша та вигідніша, ніж в офлайні, вважають аналітики.
Безплатна доставка. Вартість доставлення, яка сягає 15-20% вартості товару — найбільший бар’єр для онлайн-покупок. Ключові гравці працюють над її здешевленням через відкриття власних точок видачі та стратегічні партнерства з логістами.
Відтерміновані оплати та безпека розрахунків. Зручні відтерміновані оплати та кредити стимулюють продажі не лише дорогих товарів (зокрема, незапланованих блекаутних), а й повсякденних. При цьому довіра до онлайн-оплат, підкріплених брендами, наприклад, RozetkaPay, «Пром-оплата», «OLX Доставка» формує звичку та стимулює повторні покупки. Дослідники прогнозують, що у наступному році доля покупок у кредит зросте і 15-20% продажів із розтермінуванням стануть нормою.
Нові гравці. У 2024-му на ринок агресивно вийшов китайський гігант Temu із дешевими товарами низької якості. Величезні інвестиції у рекламу та безплатну доставку дозволили йому зайняти місце на ринку.
«Українським гравцям вкрай складно конкурувати з китайськими, зокрема, через нерівні податкові умови. Покупки на китайських маркетплейсах нічого не приносять у бюджет України, на відміну від покупок на українських маркетплейсах, які є потужними платниками податків», — зазначається в дослідженні.
Дизайн й функції Temu також здіймають питання про те, чи не формує вона залежності у своїх користувачів. Нагадаємо, що раніше dev.ua разом з експертами вирішили поглянути на китайську платформу з погляду юзера. В матеріалі розглядається, що він пропонує такого, чого немає в інших, які має «гачки», для покупців і чи загрожує українській Rozetka.
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
Зарплата айтішників в Україні — одна з найвищих. І ІТ-галузь під час війни — єдина галузь, яка зростає, попри війну. А айтішники — серед тих, хто найактивніше підтримують армію. Середній місячний донат айтішника становить 10% від зарплати, або $270. dev.ua вирішив розпитати айтішників, куди вони витрачають гроші й у що інвестують під час війни.