Українська входить до десятки найпопулярніших мов для трансляцій турнірів із Counter-Strike і вже обійшла французьку і німецьку за цим показником.
За словами CEO сервісу Esports Charts Артема Одінцова, українська мова трансляцій Counter-Strike знаходиться на 6 місці у світі. Про це йдеться в матеріалі Forbes.
Повідомляється, що розмір світового ринку прямих трансляцій кіберспорту у 2023-му становив $2,7 млрд. На українському ринку монополістом є студія Maincast. У 2023-му її виторг став рекордним за весь час існування і зріс удвічі — до 18,7 млн грн.
Однією з найпопулярніших україномовних трансляцій став матч між українськими командами Monte і NAVI, який дивилися близько 59 000 глядачів. Згодом його значно перевершив стрім гри NAVI у першому чемпіонаті світу з Counter-Strike 2, чий максимум становив 137 000 людей.
За словами коментатора сервісу WePlay Олексія «уХо» Малецького, таке зростання пов’язане з бажанням відділитися від російського сегмента цієї індустрії. Він говорить, що українські спонсори відмовилися підписувати контракти на трансляції російською мовою.
Міжнародні компанії, які спонсорували трансляції на російськомовну аудиторію, також відділили український сегмент. «З’явилися українські офіси, або за цей сегмент почали відповідати європейські представництва», — каже Одінцов.
Малецький говорить, що популярність команд і зацікавленість українським кіберспортом зростає. Цьому сприяє поява на кіберспортивній сцені нових українських команд Monte, Passion UA футболіста Олександра Зінченка, kONO.ECF Євгенія Коноплянки. «Раніше у фокусі були NAVI та російські команди, де грали українці. Тепер матчі Monte дивляться у тому числі військовослужбовці на фронті», — стверджує CEO Esports Charts.
Він прогнозує, що аудиторія україномовних трансляцій буде зростати. За словами Одінцова, у світі є країни, де кіберспортивні турніри дивляться 1% населення. Тому потенційна українська аудиторія це близько 400 000 людей, які можуть одночасно дивитися турнір.
Нагадаємо, що раніше український кіберспортсмен і гравець в Counter-Strike Віктор «sdy» Оруджев, який взимку пішов з Monte і став вільним агентом, приєднався до фінської команди ENCE.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.