💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Вікторія ГорбікВійна
22 березня 2023, 08:29
2023-03-22
Україномовний YouTube — це круто. Історія блогера з 90 000 підписників, який заробляє на красномовстві й за останній рік збільшив аудиторію каналу вшестеро
Український блогер, ютубер, автор книжки та коуч з риторики, бізнес-консультант, телеведучий та рок-музикант. Усе це про тридцятивосьмирічного Максима Прудеуса, який народився в Києві й до 28 років розмовляв виключно російською. 10 років тому чоловік вирішив спілкуватись українською не тільки в побуті, а й на широкий загал, навчаючи українців красномовства на своєму YouTube-каналі. Частина каналу, який створено 27 жовтня 2011 року, містить публікації про риторику та популяризацію української мови.
На початку 2022 року Макс вже подумував закривати свій YouTube-канал, який за 10 років не зміг набрати понад 15 000 підписників. Повномасштабне вторгнення рф відкоригувало плани Максима — хлопець відчув, що україномовний контент з правильною подачею стане для зросійщених і не тільки українців гарною опорою у твердженні своєї ідентичності. За рік повномасштабної війни канал Прудеуса виріс у шість разів — до 90 000 підписників.
Ось історія свідомо українізованого киянина, який вірить, що перехід всіх українців на українську мову має ключове значення для економіки та розвитку нашої країни.
Початок
Максим Прудеус народився в Києві. У 2010–2012 роках він був директором з розвитку бізнесу компанії Pocketbook на міжнародному рівні, четвертого за величиною світового виробника преміальних електронних книг. Під час роботи в компанії він вирішив відмовитись від російської мови, а з 1 січня 2013 року блогер почав спілкуватись виключно українською чи англійською.
«Це був просто початок року, тому що на той час психологічно мені було простіше себе якось зібрати докупи й, ніби, розпочати новий етап в моєму житті. Якби переходив на українську зараз, то не чекав би початку року, або якихось інших особливих дат» — говорить він.
Пропрацювавши в бізнесі кілька років, Максим вирішив зануритись у творчість, 11 березня 2013 року заснував музичний гурт «Біллі Мілліґан Бенд» з українською лірикою, де був також автором пісень, саундпродюсером та режисером відеокліпів. Гурт проіснував 6 років.
Починаючи з 2015 року Прудеус вів українською прямі ефіри, працював на радіо «Культура» та ТБ «Культура».
Зараз він консультує бізнес у галузі маркетингу, продажу та розвитку, а також проджект-менеджерів зі всього світу. Крім того, надає поради з красномовства держслужбовцям, а днями Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну запрошує його прочитати лекцію для студентів та викладачів, які хочуть перейти на українську мову.
«Я вас не розумію»
Говорячи про власну відмову від російської, Максим назвав декілька ключових факторів, які вплинули на нього, спонукаючи до переходу на українську мову.
По-перше, це університетський викладач Тарас Романович Кияк, який ще в роки навчання Максима у ВНЗ, на звернення до нього російською, казав, «я вас не розумію».
Але він зазначає, що саме ця ситуація допомогла усвідомити важливість переходу на українську в майбутньому.
По-друге — за кордоном Максима асоціювали з росіянином.
Крім того, за словами Максима, він усвідомив, що сильну українську економіку не вдасться збудувати без українізації бізнесу, без української мови. Вибір між українською та будь-якою іншою мовою став очевидним.
Як мова напряму впливає на економіку
Розповідаючи про побудову бізнесу глобальних компаній, Максим акцентував, що бізнеси єднають під себе регіони, обʼєднані однією мовою. Як приклад він наводить Німеччину, Австрію та Швейцарію, які зазвичай сприймають як єдиний регіон для ведення бізнесу, адже у всіх цих країнах німецька мова є державною.
«Що більше носіїв має мова, то більший ринок збуту, і, відповідно, більше робочих місць буде створено для того, щоб задовольнити потреби носіїв цієї мови», — говорить Максим.
Він вважає, що це, відповідно, буде привертати грошовий потік до нашої країни, бо, щоб продавати в країну продукт, його потрібно перекласти мовою, якою говорить населення країни-споживачів, адаптувати, перекласти інструкції чи операційні системи та зробити так, щоб він відповідав вимогам цієї країни.
Він наводить кілька прикладів, починаючи з фільмів, коли для дубляжу українською залучені актори, звукорежисери, перекладачі та інші, всі ті, хто як напряму, так і опосередковано будуть брати участь в процесі та отримувати зарплати та робочі місця. Аналогічна ситуація з шампунем чи будь-якими іншими товарами, в яких на етикетках повинна бути інформація українською, а також послуги, мобільні застосунки та ПЗ.
Відповідно, за словами Максима, якщо ринок маленький, носіїв мови не багато, ці всі дії не окупляться, і «це не рентабельно, продукт не створюється, менше робочих місць, притоку грошей тощо». Крім того, бізнес відкриває в країні представництва тільки у випадку, якщо це має економічний сенс, чи задовольняючи вимоги держави.
«Якби українці спілкувалися винятково своєю мовою, то представництва б відкрили не в москві чи ще десь, а в Україні. Найняли б на роботу українців, платили б зарплату цим українцям і платили податки в український бюджет, наповнювали українську економіку», — зазначає Максим.
Про YouTube канал українською мовою
Канал Максима в YouTube з 90 000 підписників вже монетизується, але приносить йому стільки, що, за словами блогера, не вистачить винайняти квартиру у найменшому місті Україні. Але для цього йому довелося добряче попрацювати та поекспериментувати. За його словами, до повномасштабного вторгнення для розвитку власного каналу у нього було три варіанти: створювати вміст українською мовою, російською чи англійською. Варіант з російською Макс не розглядав взагалі.
Він дійшов висновку, що англомовний контент приносить більший прибуток. Насамперед тому, що в такому випадку, наприклад, за 1000 переглядів YouTube платить орієнтовно $2 або більше. За перегляди російською мовою винагорода складає орієнтовно $1 або $1,2, а за український контент YouTube платить приблизно від $0,7-$0,8 іноді 1$. Цифри умовні, іноді вони дуже відрізняються від одного каналу до іншого.
У каналу Максима Прудеуса є одна характерна риса — тут не має рекламних інтеграцій табачників, гемблінгу та алкогольних компаній, хоча пропозиції від таких рекламодавців надходили. За його словами, важливіше стежити за здоров’ям своєї аудиторії, ніж ситуативно заробляти кошти, Максим чекає лише «здорових» рекламодавців.
Критерієм тут є кількість людей, якій можуть споживати контент відповідною мовою. Відповідно, рекламодавці зацікавлені показуватися у відео з найбільшою аудиторією. А оскільки деякі українці споживають вміст каналів російською мовою, то аудиторія російськомовних блогерів збільшується.
Для тих, хто переходить на українську
Блогер зазначив, що зараз більшість відео, які виходять на каналі Максима Прудеуса, він створює для людей, які зараз переходять на українську, чи які хворіють на ідею того, щоб вся Україна заговорила нарешті українською.
«Коли ми маємо частинки країни, які розмовляють різними мовами, мають різні культури, це все робить, як би сказати, різновекторність, це небезпечно для життя нашої держави», — зазначає він, підкреслюючи важливість цього факту.
За словами Максима, це його внесок в перемогу, який він робить на культурному фронті.
«Україна була окупована Московією понад 400 років. А мова загарбників завжди витісняє мову аборигенів. Тому за часи окупації, українці просто не мали кар'єрного ліфта і були змушені зросійщуватися. Зараз ситуація змінюється», — говорить Максим.
Крім того, людям, які прагнуть заговорити українською, він радить насамперед не опускати руки.
Поради для ютуберів-початківців
Для тих, хто тільки починає розвивати свій YouTube-канал, Максим надав кілька рекомендацій:
1. Зрозумійте, хто є вашою цільовою авдиторією. Думки та коментарі людей, що не входять до вашої цільової авдиторії не є для вас важливими.
Завжди знімайте вміст, який цікавий вашій цільовій авдиторії передусім. Якщо не знаєте, що саме буде цікаво вашій ЦА, зніміть 5–10 відео на різні популярні теми, які цікаві вам, проаналізуйте залучення та продовжуйте знімати лише на ті теми, що набрали найбільше переглядів.
Зробіть постійні рубрики, які ви будете публікувати раз на місяць або щотижня. Так рекламодавцям буде легше зрозуміти вас та запропонувати розміщення реклами.
Сміливіше просіть своїх глядачів допомагати вам із поширенням вашого вмісту. Без активної допомоги глядачів розвинути канал буде дуже складно.
Найважливіше: не бійтеся бути собою, постійно навчайтеся та самовдосконалюйтеся. Ваші перші відео можуть бути жахливими, і вам може бути за них дуже соромно у майбутньому. Це нормально. Так у всіх. І у мене теж. Але якщо чекатимете ідеального моменту, то ніколи не почнете знімати, адже ідеальний момент ніколи не настане.
Починаючи знімати відео, не рівняйтеся на блогерів-мільйонників. Робіть те що можете, із тим, що маєте, там, де ви є. Так казав Рузвельт, і це найкраще, що я чув у житті. Просто прагніть робити кожен наступний випуск якіснішим за попередній, і поступово авдиторія каналу виросте.
Знімайте вміст українською, адже ви українці. Українськомовна авдиторія величезна. Нас у світі понад 50 мільйонів. А щойно ваш вміст стане якісним, до вас прийдуть рекламодавці.
Німеччина передасть Україні 14 наземних безпілотників THeMIS. Що це за машини та як вони працюють
Німеччина передасть Україні 14 наземних безпілотників THeMIS. Імовірно, 7 таких транспортних засобів прибудуть до України до кінця цього року, вони призначені для евакуації поранених. Інші очікуються у 2023 році — їх будуть використовувати для очищення доріг. Нагадуємо, що це за зброя і що вона вміє.
Атлас зброї: Німеччина передає захисникам чергові MARS II. Які ще РСЗВ отримала Україна від західних партнерів та як вони працюють
Федеральне міністерство оборони Німеччини повідомило у Twitter, що у найближчі кілька тижнів Україні будуть передані чергові системи залпового вогню MARS II.
Раніше ми розповідали про те, які РСЗВ партнери надіслали на допомогу українським воїнам. Нагадуємо про це знову.
(Текст від 26 липня)
На український ударний дрон PUNISHER зібрали понад 1,3 млн грн. Що може гроза командних центрів ворога
Дмитро Томчук повідомив, що найлегші та найменші ударні дрони PUNISHER, які не мають аналогів у світі, тепер коштують $70 000. Виробник додав у комплекс ще одного безпілотника, і тепер їх там два. Дмитро пише, що Юлія Черешня та Павло Харузов зібрали на комплекс більше 1,3 млн грн.
Раніше він розповів журналісту dev.ua, що вміють ці «пташки», та чому саме вони можуть переламати хід війни на користь України.
(текст від 1 червня 2022 року)
США в черговому пакеті допомоги надасть Україні дрони Switchblade 600. Подробиці про ці та інші «пташки», якими користуються українські захисники
Серед списку допомоги, яку пропонує Пентагон, є дрони-камікадзе Switchblade 600, які офіційний Київ просив передати раніше.
Контракт на дослідження та розробку для 10 дронів SwitchBlade 600 виробника Aerovironment, очікується протягом наступних 30 днів, заявила прес-секретар Пентагона Джессіка Максвелл в електронному листі до News Defense.
Ми зібрали список дронів, які використовують українці проти ворога, в тому числі і подробиці про Switchblade 600.
(текст від 17 травня 2022)