🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉

«Це інтерв'ю може прочитати екс-керівник. На робочому місці я трішки писав тексти». Як менеджер «Сільпо» із Запоріжжя покинув роботу і створив один з найбільших YouTube-каналів про космос в Україні

Іван Ончев — автор україномовного YouTube-каналу «Всесвіт UA», який має понад 74 000 підписників. З 2020-го року він розповідає про дива космосу та пояснює як влаштовані навколоземні матерії. До створення каналу, Іван був менеджером «Сільпо» в Запоріжжі і навчав нових працівників роботі в магазині. Сьогодні він з родиною живе виключно завдяки контенту для YouTube. Ми зв’язалися з Іваном і тепер розповідаємо історію українського популяризатора космічної науки.

Залишити коментар
«Це інтерв'ю може прочитати екс-керівник. На робочому місці я трішки писав тексти». Як менеджер «Сільпо» із Запоріжжя покинув роботу і створив один з найбільших YouTube-каналів про космос в Україні

Іван Ончев — автор україномовного YouTube-каналу «Всесвіт UA», який має понад 74 000 підписників. З 2020-го року він розповідає про дива космосу та пояснює як влаштовані навколоземні матерії. До створення каналу, Іван був менеджером «Сільпо» в Запоріжжі і навчав нових працівників роботі в магазині. Сьогодні він з родиною живе виключно завдяки контенту для YouTube. Ми зв’язалися з Іваном і тепер розповідаємо історію українського популяризатора космічної науки.

Робота в Запоріжжі

Іван народився і виріс в селі Гюнівка, Приморського району, Запорізької області. «Там мешкають в основному етнічні болгари і мої прізвище — болгарське», — пояснює він. 

Фото — Іван Ончев

До Запоріжжя приїхав на навчання, здобувши тут фах теплоенергетика. Після цього залишився жити в місті. Через певний час одружився та сьогодні виховує сина. Каже, що за спеціальністю ніколи не працював.

«На 5-му курсі я пішов до Fozzy Group і влаштувався продавцем до магазину. Залишився там працювати. Канал придумав, коли займав позицію заступника керуючого магазину».

Перед звільненням наш герой займався навчанням персоналу. В його обов’язки входили проведення трененгів та навчанню програмному забезпеченню. Так було до 24 лютого 2022 року. 

«З початком повномасшабної війни, навчання працівників перенесли безпосередньо на магазини. Паралельно я займався своїм YouTube-проєктом і розумів, що інша робота мені не потрібна».

Іван змінив відсоток власної зайнятості в магазині на половину.  В Запоріжжі він мешкав до 9 жовтня 2022-го року — саме тоді російська ракета влучила в сусідній будинок. Після цього вночі з родиною довелося зібрати речі і виїхати з міста. «Це був важкий, але потрібний крок», — ділиться думками співрозмовник.

Зараз 32-річний хлопець знаходиться, як він каже, «у відпустці до перемоги». 

«Будь ласка, нікому не кажіть, але з відпустки я не повернуся вже назад на роботу (сміється). Так ось перейшов повністю до роботи над каналом».

YouTube-мрія

Темою космосу Іван зацікавився ще в школі. В студентські роки захоплення продовжилось: до перегляду профільних документальних фільмів додалися книги.

«Після розуміння того, що кожен атом твого тіла синтезується в зірках і після смерті зірок ця матерія розноситься космосом і народжуються планети, ця думка „засіла“ мені в голову. Хотілося нею з кимось поділитися».

Так хлопець почав шукати свою аудиторію. Розповідає, що родичі не особливо хотіли слухати про Всесвіт. Одного разу Іван поділився думками про створення YouTube-каналу про космос з колегою по «Сільпо», який також цікавився цією темою. Але той віднісся до ідеї скептично, мовляв, колега ж не професійний астроном, тому навіщо це робити. Іван погодився з аргументами колеги. Минуло кілька місяців. 

«Одного дня я ліг спати і не міг заснути. Розмірковував, чому не створити канал. Я розумію основи, знаю де шукати інформацію (це тоді як так думав), вмію працювати з текстом». 

За розмірковуваннями минуло 5 годин. В себе в голові Іван вибудував структуру майбутнього каналу. Головне — спробувати. Якщо не вийде, то нічого страшного. Тим паче, що тоді була середина весни 2020-го року, розпал пандемії COVID-19 і всі працювали віддаленно.

«Можливо, це інтерв’ю прочитає мій колишній керівник. Я трішки на робочому місці писав собі тексти (сміється)».

Контентмейкер

Хлопець почав з простої теми — що таке космічний простір. Каже, що на початковому етапі дуже переймався щодо того, аби «не натупити» і не створити фейкову інформацію. 

Зробив відео на 30 хвилин. Це багато. «Повирізав» зайве. Перевірив. Виклав на YouTube і згодом запостив відео в одній з профільних груп на Facebook.

«З’явився перший перегляд і відразу перший коментар. І він був від професійного астронома. Це був Василь Пріц, який сьогодні захищає нашу Батьківщину в лавах ЗСУ».
Фото — Астроном Василь Пріц, який написав перший коментар під відео Івана

Василь написав, що все круто та запитав, коли будуть нові відео. Далі Іван записав два відео про зорі — це та тема, яка особисто його вразила. З’явилися перші підписники та мотивація у вигляді зворотнього зв’язку працювати далі ще більше. 

«Моє відео запостили в одній з космічних спільнот на Facebook. Тоді у мене взагалі корона на голові майже виросла (сміється)».

Ділитися відео Івана почала практично відразу з моменту їх виходу. Блогер пояснює це тим, що на той час ніша відеоконтенту про космос була дещо порожньою в україномовному сегменті YouTube. Він сам шукав подібні відео, але знаходив лише англомовні чи російськомовні.

Монтувати хлопець навчився самостійно — для цього вистачило допомоги Google та кількох навчальних відео. Згодом таким чином опанував анімацію. 

Від проджект менеджера до розробника. Найсвіжіші вакансії від кращих ІТ-компаній на jobs.dev.ua

Іван каже, що ніколи не мав на меті заробляти за допомогою YouTube, але завжди хотів займатися створенням контенту якомога більше. Так минув перший рік роботи над контентом. Щоб його монітезувати, потрібно було мати 4 000 годин переглядів. Одного дня Івану написала підписниця, запитуючи як знайти його Patreon (платформа для збору донатів — ред.). Хлопцеві довелося створити свій профіль. Підписниця обрала донат в розмірі $20 на місяць.

«Це був шок. Я запитав, чи підписниця не помилилася з кнопкою донату в $20 за прості відосики. Вона відповіла, щоб я їх продовжував робити».

Поступово почали з’являтися нові патрони. На перші виведені кошти донатерів, Іван придбав мікрофон, щоб покращити звук у відео. А ще купив дружині цукерок — солодкий подарунок на зароблені від контентмейкерства гроші.

На сьогодні лише на переглядах Іван отримує $250-$300. Решта — це патрони (101 на момент запису інтерв’ю) і спонсори на YouTube (104 на момент запису інтерв’ю). Хлопець каже, що заробляє «середню довоєнну зарплатню по Україні» (є різні дані, офіційно це близько 14 000 грн — ред.)

Космічна ніша

Іван розповідає, що першу 1 000 підписників набирав майже рік. Але далі YouTube «на органіці пушив» його відео, тому за 1,5-2 місяці вдалося «набити» перші 10 000 підписників. 

«Теми обираю на основі того, що мені цікаво. В мене є документ, де я колекціоную теми з новин і статей. Також можу зробити відео про те, що мене можуть попросити. Іноді теми „підкидають“ в коментарях підписники».

На початку хлопцеві потрібен був тиждень, аби написати текст до відео. Тема космосу — непроста і потрібно ретельно готуватися, аби вдало її висвітлити. Зараз ситуація простіша, Іван вже має досвід та базу знань.

На сьогодні одна з найбільших дилем блогер — це періодичність виходу відео. Справа в тому, що Іван не з’являється в кадрі. Тому йому потрібно багато матеріалу з «перебивками», аби заповнити ними відеоряд. Це забирає немало часу. 

«Зараз моя головна ціль — вихід одного відео один раз на тиждень в один і той самий день. Також розмірковую над новим форматом — космічні новини. Можливо, там вже з’явлюся в кадрі».

Іван розповідає про україномовні канали про космос. Ось на кого варто звернути увагу:

— Alpha Centauri (понад 70 000 підписників):

— Grishnyk cosmo (1,8 тис підписників):

— Все про Всесвіт (2,35 тис підписників):

— Щодо Всесвіту (2,48 тис підписників):

— Хмаринка Science (81,7 тис підписників):

YouTube-канал Івана «Всесвіт UA» знаходиться на другом місці в категорії «Космос» згідно аналітичного порталу «Маніфест». А враховуючи те, що перше місце посідає канала «Хмаринка Science», де є відео не лише про Всесвіт, але і про історію та науку загалом, то «дітище» нашого героя — це номер 1 в своїй ніші в Україні.

Найбільше переглядів на каналі Івана зібрало відео про міжзоряний об'єкт Оумуамуа — 227 000:

А ось відео, яким Іван пишається найбільше. Воно присвячене Венері. На сьогодні має 186 000 переглядів:

Іван вважає, що тема Всесвіту — безкінечна і тут є ще багато про що розповісти. «Якихось 100 років тому ми вважали, що Чумацький Шлях — це весь Всесвіт. Тому розвиватися є куди», — наводить приклад блогер. 

«Про Маска і SpaceX мені не дуже цікаво робити контент, хоча ця тема завжди на слуху. Мені більше цікаво, як працює сам Всесвіт. При цьому, наприклад, маю відео про телескопи».

Сьогодні синові Івана чотири роки. Коли він бачить, як батько готується до випусків, то каже: «Тато, планети». Іван каже, що за кілька років детальніше буде розповідати малюку як влаштований Всесвіт.

«Не контент заради грошей, а гроші заради контенту», — пояснює блогер власне бачення справи. До кінця 2023-го року Іван сподівається перетнути відмітку в 100 000 підписників. Хлопець вірить, що після перемоги України у війні над росією, космічна галузь нашої країни буде так само стрімко розвиватися, як й інші. 

Іван поділився невеликим списком корисної літератури для тих, хто цікавиться темою космосу:

— «Проблема трьох тіл» Лю Цисінь. Художній твір, в якому, зокрема, підіймається багато питань з астрофізики.

— «Коротка історія часу» Стівен Гокінг. Класика наукпопу про космос.

— «Астрофізика для тих, хто цінує час» Ніл Деграсс Тайсон. Ідеальна книга для швидкого «пірнання» в тему.

— «Частинка на краю Всесвіту» Шон Керролл. Розповідь про найменші частинки, з яких складається наш Всесвіт.

«Я мрію побачити як людина вперше ступить на Марс». Як киянин що започаткував онлайн-медіа в Україні змінив ПриватБанк і Corezoid на космос
«Я мрію побачити, як людина вперше ступить на Марс». Як киянин, що започаткував онлайн-медіа в Україні, змінив ПриватБанк і Corezoid на космос
По темi
«Я мрію побачити, як людина вперше ступить на Марс». Як киянин, що започаткував онлайн-медіа в Україні, змінив ПриватБанк і Corezoid на космос
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
«Це стандартний театр»: що ексглава NASA думає про наміри росії полишити МКС
«Це стандартний театр»: що ексглава NASA думає про наміри росії полишити МКС
«Це стандартний театр»: що ексглава NASA думає про наміри росії полишити МКС
Потрібне щось надійне та стабільне в хаотичному світі? Зверніть увагу на гравітацію: вона була однакова завжди
Потрібне щось надійне та стабільне в хаотичному світі? Зверніть увагу на гравітацію: вона була однакова завжди
Потрібне щось надійне та стабільне в хаотичному світі? Зверніть увагу на гравітацію: вона була однакова завжди
Дослідники темної енергії довели, що одна з основних сил — гравітація — залишалася константою завжди. Це значить, що Ейнштейн був правий, а нам доведеться розбиратися, що саме стоїть за нинішнім розширенням Всесвіту. Universe Today публікує велику історію про це відкриття. dev.ua дає основне. 
1 коментар
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Напередодні вторгнення росії в Україну соціальні медіа слугували полем битви для держав і недержавних діячів, щоби поширювати конкуруючі наративи про війну та зображати поточний конфлікт у своїх власних інтересах. Видання Foreign Policy опублікувало великий аналітичний матеріал, як українці та росіяни використовують соціальні мережі, щоб давати інформацію про війну. Наводимо його адаптований переклад.
У YouTube тепер будуть сторінки для подкастів. Це загроза для Apple та Spotify?
У YouTube тепер будуть сторінки для подкастів. Це загроза для Apple та Spotify?
У YouTube тепер будуть сторінки для подкастів. Це загроза для Apple та Spotify?

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.