«Український інститут книги» провів дослідження щодо рівня читання у дорослих і дітей. 73% опитаних сказали, що ніколи не читали електронних книг
Як часто, що і чому читають українці.
Як часто, що і чому читають українці.
«Український інститут книги» провів дослідження щодо рівня читання у дорослих і дітей. 73% опитаних сказали, що ніколи не читали електронних книг
«Читання електронних книг залишається менш уживаною практикою серед респондентів. 73% вказали, що ніколи не читають таких книг. Подібна ситуація з аудіокнигами — 72% респондентів ніколи не слухали їх», — йдеться в дослідженні.
Використання різних видів форматів читання не змінилося в порівнянні з 2023 роком. Після швидкого росту ужитку електронних форматів, цей спосіб читання вийшов на плато, зростання зупинилося. Це, серед інших факторів, може бути викликано обмеженою пропозицією на ринку аудіо та електронних книжок, в першу чергу україномовних.
Під час з’ясування причин, які спонукають обирати читання/ слухання книжок як дозвіллєву практику, респонденти найчастіше обирали альтернативи:
— Для самовдосконалення/ саморозвитку — 43%;
— Просто подобається читати/ люблю читати — 38%;
— Для відпочинку, щоб відволіктись — 31%;
— Подобається дізнаватись нове — 23%.
Серед нових тенденцій, які можна побачити, є зростання впливу виходу кінофільмів на читання книг, по яких вони поставлені. Так, у 2023 році респондентів, що сказали що вони хочуть прочитати книгу після
перегляду кіно було 6%, а в 2024 році цей показник зріс до 10%, в першу чергу за рахунок жінок та молоді у віці від 16 до 29 років.
Порівняно з 2023 роком споживання українськомовних книжок зросло мінімум на 20% та досягло 76%. Однією з основних причин для цього може бути прийняття закону, який встановлює обмеження на ввезення книг з росії, білорусі та тимчасово окупованої території, вважають автори дослідження.
Якщо загалом говорити про читання, то третина дорослих українців (34%) в принципі не розглядає цю практику як спосіб проведення дозвілля. Натомість найбільш популярними видами щоденного дозвілля є використання месенджерів та соціальних мереж.
Респонденти, які ніколи не читають, найчастіше називали причиною такого стану речей брак часу (45%), складності фізичного характеру (27%) та відсутність потреби чи бажання читати (24%). Крім того, жителям півдня та сходу складніше зосередитись на читанні через війну та стрес. Проте 38% респондентів, навпаки, читають книги у свій вільний час мінімум декілька разів на тиждень.
46% опитаних за останні три місяці витратили на книжки від 500 до 2000 грн. Найменш активно купують друковані книжки люди віком 40-49 років, а найбільш активними покупцями є українці у віці 30-39 років.