🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Наталя ХандусенкоСтартап
1 квітня 2025, 10:30
2025-04-01
Подружжя з України запустили книжкову барахолку у Польщі, де за рік було продано майже 6000 книг. Як BookFlea допомагає економити на книгах та об'єднує книголюбів за кордоном
У Польщі продуктовий менеджер Льоша Осиновський разом із дружиною-дизайнеркою Ірою Полянською запустили стартап BookFlea — онлайн-платформу, де можна продати або придбати вживані книги українською. Так книголюби з України можуть більше читати паперових книг і водночас економити гроші. Простий допис у LinkedIn про те, чи цікава ідея людям, переріс у проєкт, який став справжньою онлайн-спільнотою для книжкових фанатів. Подружжя вже вклало в стартап $25 000 і має на меті розвивати продукт: Льоша звільнився з Reface, де працював продуктовим менеджером, і зараз розширюють команду, щоб втілити задумане, зокрема вихід на ринок України.
У Польщі продуктовий менеджер Льоша Осиновський разом із дружиною-дизайнеркою Ірою Полянською запустили стартап BookFlea — онлайн-платформу, де можна продати або придбати вживані книги українською. Так книголюби з України можуть більше читати паперових книг і водночас економити гроші. Простий допис у LinkedIn про те, чи цікава ідея людям, переріс у проєкт, який став справжньою онлайн-спільнотою для книжкових фанатів. Подружжя вже вклало в стартап $25 000 і має на меті розвивати продукт: Льоша звільнився з Reface, де працював продуктовим менеджером, і зараз розширюють команду, щоб втілити задумане, зокрема вихід на ринок України.
Якось у березні 2024 року Іра та Льоша прогулювалися Варшавою. Іра, яка є справжньою фанаткою паперових книжок, заговорила про ідею застосунку, який би радив, що почитати. Актуальність цього задуму вирішили перевірити, написавши про це допис у LinkedIn. Як виявилося під час спілкування у соцмережі, головна проблема — це, що робити з уже прочитаними книгами та як читати паперові книги дешевше. І вже за тиждень створили Instagram-спільноту, де запропонували людям продавати й купувати книги. За перші сім днів приєдналося понад 1000 підписників.
Про засновників
BookFlea запускало та розвивало подружжя лише вдвох:
Льоша Осиновський понад 8 років працював продуктовим менеджером у Welltech, Reface та Restream. До цього був дизайнером і має технічну освіту, що допомагає йому поєднувати бізнес-мислення з креативним та інженерним підходами.
Іра Полянська понад 10 років працювала креативною дизайнеркою. Вона має навички в брендингу та маркетингу, завдяки яким BookFlea має сильну емоційну складову, яка приваблює читачів.
BookFlea надає можливість легко купувати вживані книги за доступними цінами та продавати їх після прочитання.
У серпні 2024 року запустили онлайн-платформу BookFlea, де можна легко розміщувати та купувати книжки. Покупці можуть шукати книги за назвою, автором, містом і мовою (українською, польською та англійською). Враховуючи велику вартість доставки, функціонал пошуку за містом є тим, що особливо просили користувачі.
«Передусім ми — спільнота людей, для яких читання — це стиль життя. Ми об’єднуємо тих, хто любить книги, цінує їхню атмосферу та хоче ділитися ними з іншими», — зазначає співзасновник BookFlea.
Перша аудиторія — це українські емігранти в Польщі, які прагнуть читати книги рідною мовою.
Сьогодні аудиторія BookFlea налічує вже понад 19 000 читачів у трьох Instagram спільнотах: книги українською, англійською та польською. Понад 1400 людей розмістили майже 8000 оголошень про продаж книг загальною вартістю понад $81 000.
Наразі BookFlea перебуває на ранніх стадіях розвитку продукту. Попри це у лютому сайт відвідали 2 300 користувачів, а в березні трафік зріс майже вдвічі — до 5 000 відвідувань. Загалом через BookFlea вже було продано майже 6 000 книг.
Проєкт активно розвивається, тому розширюють команду. Зараз стартап відкрив вакансію розробника, який має теж захоплюватися книгами, як і засновники.
«Поряд з активним розвитком продукту, ми також шукаємо можливості для залучення інвестицій та отримання грантів, щоб масштабувати нашу платформу ще швидше», — додає Льоша.
Подружжя прийняло рішення повністю сфокусуватися на розвитку BookFlea.
Протягом року Іра та Льоша фінансували BookFlea власними коштами, а також доходом від комісії за розміщення книжкових оголошень, реклами та додаткових послуг. Вони вже вклали в проєкт приблизно $25 000.
У лютому Льоша звільнився з Reface, тому що відчув, що настав час займатися лише пет-проєктом.
«Нещодавно ми прийняли рішення повністю сфокусуватися на розвитку BookFlea та продовжуємо інвестувати у платформу власні заощадження, щоб прискорити її зростання», — додав співзасновник.
Подружжя вже заробило близько $6 000, що дозволяє покривати маркетингові витрати та реінвестувати в зростання. Втім, на цьому етапі вони ще не можуть виплачувати собі зарплати — усі ресурси спрямовують на розвиток BookFlea.
Найбільшими конкурентами стартапу є OLX та Vinted, але на відміну від них, він максимально сфокусований саме на книгах.
«Крім маркетплейсів, ми також конкуруємо зі звичайними книжковими магазинами. Однак наша ключова перевага — значно доступніші ціни, адже ми допомагаємо людям продавати та купувати переважно вживані книги», — говорить Льоша.
Також він додав, що у США є схожий за концепцією продукт — PangoBooks. Вони стартували 4 роки тому і, за оцінками українців, вже вийшли на дохід близько $250 000 на місяць.
«Це доводить, що наша модель працює, і ми бачимо великий потенціал для її масштабування на європейському ринку», — зазначає співзасновник BookFlea.
Український стартап вірить, що його успіх полягає в тому, що він знайшов свою лояльну аудиторію в Польщі, допоміг вирішити реальну проблему та отримав неймовірний зворотний зв’язок.
«Це складно передати словами — коли люди не просто користуються платформою, а щиро дякують за нашу роботу, знімають сторіс, YouTube-відео та TikTok-огляди», — говорить Льоша.
Зараз українці розширюють свій продукт на локальний ринок Польщі, додаючи книги польською мовою. Це нова для них аудиторія, тому вони активно вивчають її поведінку та запити.
Їхнє головне завдання — змінити звичку накопичення книг і показати, що існує зручна альтернатива: простий та вигідний спосіб продавати та купувати книги.
У планах побудувати «самостійну» платформу для книголюбів і вийти на український ринок.
«Зараз ми щільно інтегровані з Instagram, але наш головний виклик — побудувати „самостійну“ платформу для книголюбів. Для цього ми активно шукаємо розробника, щоб суттєво вдосконалити наш вебсайт і зробити його більш зручним та функціональним. Крім того, нам потрібно змінити підходи до маркетингу та налаштувати ефективні процеси роботи з контентом», — пояснює Льоша.
У планах вийти на ринок України, але для цього стартапу потрібно вдосконалити продукт, щоб він міг повністю закривати основні проблеми при покупці і продажу книг. Також перед засновниками стоїть велика задача формування бази даних видань і авторів. Після цього потрібно виділити бюджет на маркетинг.
«Запуск в Україні для нас дуже важливий, оскільки ми бачимо, що все більше українців зацікавлені в читанні та шукають зручні способи доступу до книг», — додає співзасновник BookFlea.
Двоє друзів створили ШІ-інструмент для збільшення переглядів відео на YouTube. Як працює Thumbnailed it, який за лічені хвилини може проаналізувати та згенерувати оформлення для відео?
Health Coach у кишені: подружжя з Києва запустили застосунок здорового харчування. Як працює Eated, із яким не потрібно рахувати калорії й навіть можна з’їсти тортик
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.
Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.
Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.
(текст від 21 жовтня 2021 року)
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі.
Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року.