💳 Trustee Plus: розраховуйся криптою за допомогою платіжної картки. Ліміт: 50 000 євро 🚀
Олександр КузьменкоGameDev
21 червня 2024, 11:30
2024-06-21
«Розробка гри відволікає від того жаху, що відбувається». Український розробник, чиє житло зруйнували росіяни, випустив затишну гру Shapik: The Quest
Гра Shapik: The Quest, натхненна іграми відомої чеської студії Amanita Design, вийшла на PC та смартфонах. Її розробник Павло Подберезко був змушений покинути своє місто на Запоріжжі через російське вторгнення в Україну.
Через те, що окупанти зруйнували його квартиру в місті у Запорізькій області, Павло працював над Shapik: The Quest вже у селі на Вінниччині. Це ремастер його першої гри на новому рушії та з додатковим контентом. Створити гру запропонував консольний видавець оригінальної Shapik: The Quest, який для роботи над ремастером надав українському розробнику ноутбук та планшет.
«Оригінальна Shapik: The Quest випущена ще у 2013, це була моя перша гра та перший досвід розробки, малювання, програмування та анімації. Гра працює на флеші(Adobe Flash). Натхнення черпав з ігор чеської студії Amanita Design (Machinarium, Samorots)», — розповів Павло Подберезко.
За його словами, йому здалося, що просто оновити оригінал «це дуже мало», розробнику хотілося зібрати гру на сучасній технології (на рушії Unity), перемалювати графіку в 4К та «познайомитися з інструментом анімації Spine 2d».
Розробка Shapik: The Quest починалася у важких умовах: воду доводилося набирати з криниці, інтернет-зв’язок було складно спіймати, а над будинком час від часу пролітали ракети.
Павло зізнається, що це дуже деморалізувало: «Постійні ракетні обстріли, погані умови проживання, а тим паче погані умови для вагітної дружини, постійне читання новин та стрічка з загиблими знайомим та людьми яких я знав. Я постійно перебуваю у якомусь підвішено-депресивному стані й ніяк не можу змиритися, що ми стали безхатьками на усе життя». Згодом йому вдалося знайти житло з кращими умовами.
Створення та реліз Shapik: The Quest
Над ремастером Shapik: The Quest він працював з програмістом Василем Шакаловим, який відповідав за технічну сторону проєкту, і запропонував додати в гру нові рівні.
«Програміст придумав просто чудові нові рівні та пазли, до того ж кожен рівень унікальний. Робота проходила так, він присилав макет намальований у paint, а я вже перемальовував у фотошопі, також разом обговорювали різні нюанси та покращення», — говорить Подберезко. Він додав, що вдячний Василю за його «ініціативність, віру у проєкт та у нашу команду».
Щоб профінансувати створення Shapik: The Quest український розробник відкрив збір на $6,343 на Kickstarter. За день до завершення кампанії не вистачало близько 15% (за правилами платформи, якщо необхідну суму не вдається зібрати, то кошти повертаються донатерам), але завдяки розголосу в X (Twitter) збір вдалося закрити.
Отримані кошти допомогли сконцентруватися на розробці, зокрема допомогли придбати генератор, бо через обстріли армії рф в Павла почалися відключення світла, які могли тривати до 48 годин.
«Я планував зробити швидкий ремастер, але він затягнувся на півтора року. В процесі розробки ми додали 12 нових рівнів, купу нових анімацій, пазлів та прихованих об’єктів, також повністю змінили музику та звуковий супровід. І не зважаючи на все гра дійшла до релізу», — зазначає Подберезко.
Shapik: The Quest вже доступна на мобільних пристроях в App Store та Google Play, а також на PC в Steam, де для України гра має найнижчу регіональну ціну в 110 грн. Детальніше про створення проєкту можна прочитати в дописі Павла Подберезка на платформі «Куток».
«Розробка гри відволікає від того жаху, що відбувається і навіть будучи дорослим приємно хоч ненадовго опинитися в чарівному світі гри, де всі загадки вирішуються, а зло не таке вже й страшне», — говорить Павло.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.