👁️👁️ 300 000 криптанів встановили собі Trustee Plus - гаманець з криптокарткою. Чого чекаєш ти? 👉
Олександр КузьменкоGameDev
14 липня 2023, 09:00
2023-07-14
Як молода українська Campfire Studio випустила 3 гри за 15 місяців. Інтерв'ю з розробниками про реліз нового проєкту, успіх My Dream Setup та плани
14 липня виходить Catch & Cook: Fishing Adventure — новий проєкт Campfire Studio (авторів відомої My Dream Setup). Це рибальська пригодницька гра, в якій можна не лише ловити рибу, але й готувати її у власному ресторані.
dev.ua поспілкувався із співзасновником Campfire Studio Олексієм Дробним про роботу над грою та планами студії на майбутнє.
21-річний Олексій Дробний із міста Дніпро співзаснував Campfire Studio у березні 2022 року. Наразі хлопець закінчив навчання й здобув вищу освіту.
Свою першу гру Олексій спробував створити у 18 років. На це дуже вплинуло захоплення комп’ютерними іграми. Гейм-девелопер почав активно грати десь із 8–9 років, дуже любив усілякі пісочниці та стратегії. Проте в дитинстві мріяв стати футболістом.
Про студію та геймдев
Студія виникла як ідея двох ліпших друзів створити свою гру (Package Rush). «Я був повністю відповідальний за кодову частину, а мій друг — Богдан Стельмашов (співзасновник Campfire Studio), відповідав за UI, моделі, музику, ефекти, трейлери, та усе те що бачить гравець», — розповідає Олексій.
У команді до початку розробки Catch & Cook хлопців було лише двоє. Для роботи над новою грою вони вирішили взяти ще одного програміста. «Наша студія розташована в Дніпрі, але ми всі працюємо віддалено», — уточнює розробник.
Наразі в Campfire Studio немає відкритих вакансій, хлопці все роблять самотужки — усі асети, музику, трейлери та маркетинг.
Про ринок геймдеву в Україні
Він зізнається, що не хотів би, щоб у його грі була реклама, яка постійно переслідує гравців. «Вважаю, що українським студіям треба більше працювати з ринком комп’ютерних ігор», — зазначає молодий гейм-девелопер.
За словами Олексія, серед українських розробників для них прикладом для наслідування є GSC Game World — розробники S.T.A.L.K.E.R — бо їхні ігри знають і чекають в усьому світі.
Хлопець вважає, що найпопулярнішими та найзатребуванішими серед юзерів нині є симулятори, роуг-лайки та вампайр-лайки. Популярність останніх вже спадає, але ще не пізно сісти на цей потяг, на думку Олексія.
Про Steam і просування ігор
Розробник зізнається, що в Steam потрапити легко — потрібно лише відкрити ФОП та заплатити $100 за сторінку в крамниці.
«З консолями ситуація складніша. Я не знаю умови досконально, але у розробників-новачків не вдасться випустити свою гру на них без допомоги паблішерів», — каже він.
Про успіх My Dream Setup
«Ми з самого початку вірили в наш успіх. Ідея з’явилася ще під час роботи над Package Rush [перша гра студії] — я слідкував за багатьма акаунтами в Instagram, які постили сетапи різних людей, які іноді могли коштувати десятки тисяч доларів», — каже Олексій.
Дивлячись на усі ці сетапи, йому в голову і прийшла ідея створити про це гру.
Наразі команда Campfire Studio планує підтримувати My Dream Setup доти, доки люди грають в неї. «DLC — можливо. Сиквел — більш ймовірно, але не скоро», — ділиться планами девелопер.
Про Catch & Cook: Fishing Adventure
Олексій визнає: хоч уникати кранчів при такому темпі поки що вдається, проте команда інколи стикається з вигорянням. На питання про те, чи нова гра Catch & Cook: Fishing Adventure повторить успіх My Dream Setup, розробник відповідає стримано: «Не загадуємо заздалегідь».
Відоме видання Rock, Paper, Shotgun вже встигло порівняти Catch & Cook з Dredge — інді-грою зі схожим ігровим процесом, але в похмурому лавкравфтівському сеттингу. Там відзначили, що Catch & Cook «це ідеальний симулятор риболовлі для тих, кому похмурі підводні течії Dredge здаються занадто моторошними».
Коментуючи це порівняння, розробники підкреслюють унікальність свого дітища. «Звісно в цих іграх багато схожого (рибалка, мініігри), але ми почали розробку гри, ще до виходу Dredge. Мета нашої гри, візуал та дії гравця принципово відрізняються. Через популярність Dredge і з’явилась ця думка», — каже Олексій.
Він також додає, що Dredge дійсно крута гра. «Звісно я грав в неї, але це було коли ми пройшли екватор розробки нашої гри. Підсумовуючи, усі, хто пограють в нашу гру, одразу зрозуміють, що це абсолютно інший проєкт», — запевняє Олексій.
Про плани
Розробники зізнаються, що найближчими місяцями не порадують любителів комп’ютерних ігор новими релізами. «Ми маємо в планах перерву, можливо ми зробимо нову команду, яка під нашим крилом буде робити свою гру. У такому випадку їхня гра може вийти восени. Але гра від нашої основної команди вийде не раніше грудня», — каже Олексій. Студія вже має кілька ідей для нового продукту, а також розглядає можливість створення онлайн-ігор.
Про майбутнє Олексій говорить з відвертим запалом: «Бачу своє майбутнє в вільній від загарбників Україні, з великим офісом нашої студії, і ми як завжди радуємо нашу аудиторію новими іграми».
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.