ШІ-агенти спланують ваше життя. І сплатять за нього. Вашими ж грошима. Visa штовхає революцію у торгівлі в інтернеті. Чого нам чекати?
Що зміниться, якщо у торгівлю в інтернеті додати штучний інтелект? Напевно, особливо нічого, якщо це буде одиничний магазин або ж навіть великий маркетплейс. Але якщо це зробить компанія Visa, яка обслуговує трансакції мільйонів покупців і торговців по всьому світу і до того ж володіє ексклюзивним доступом до історії витрат кожного з них?
Що зміниться, якщо у торгівлю в інтернеті додати штучний інтелект? Напевно, особливо нічого, якщо це буде одиничний магазин або ж навіть великий маркетплейс. Але якщо це зробить компанія Visa, яка обслуговує трансакції мільйонів покупців і торговців по всьому світу і до того ж володіє ексклюзивним доступом до історії витрат кожного з них?
Напевно, наслідком може стати зміна поведінкової моделі шопінгу як такої. І зараз я розкажу вам, що маю на увазі.
В мене ж для вас резюме простою людською мовою. І повірте, насуваються дійсно серйозні зміни.
Ось що треба про це знати і розуміти:
Visa дозволяє зробити банківські карти користувачів AI-ready.Це означає, що карти тепер готові до використання їх ШІ-агентами різних компаній. Тобто Visa забезпечуватиме надійну аутентифікацію користувачів і буде слідкувати за тим, щоб певний ШІ-агент, якого використовує користувач, мав доступ до обмеженого бюджету грошей під певну мету. Наприклад, це може бути бюджет, який користувач дозволив ШІ-агенту витратити на купівлю квитків на літак і бронювання готелю у відпустці.
Щоб модернізувати платіжну інфраструктуру під AI, Visa запартнерилася з провідними компаніями зі штучного інтелекту: Anthropic, Mistral AI, OpenAI, Perplexity. Вони певний час працювали разом над концептом та його реалізацією на практиці. І вчора відкрили карти на своєму івенті — Visa Global Product Drop.
Не хвилюйтеся, ChatGPT не отримає доступ до вашого банківського акаунту. Він отримає доступ до токену, який користувач буде автоматично генерувати під певні трансакції, що буде робити в інтернеті ШІ агент. Токенізація — це доволі стара і перевірена роками технологія, яку Visa використовує для звичайних платежів в інтернеті. Для AI-торгівлі вона також ідеально підійшла.
Visa токенізує не тільки платежі, а ще й дані про ваш профіль споживання. Так звані дата-токені, де немає персональних даних, тільки узагальнені патерни поведінки, Visa буде передавати Open AI, Perplexity, Anthropic, та іншим розробникам рішень, які будуть використовувати ці дані для більш точного вибору пропозицій в інтернеті.
На презентації в Сан-Франциско Джек Форстіл, Chief Product and Strategy Officer компанії Visa, показав на сцені, як буде працювати такий агент з доступом до даних Visa. Задачею агента було спланувати і оплатити відпустку менеджера Visa у Майамі. Спочатку він показав менеджеру на екрані комп’ютера, які варіанти перельоту, проживання та відпочинку доступні наразі.
Це були пропозиції, які вкладалися в бюджет менеджера, але не завжди ідеально йому підходили, не відповідали його інтересам.
«ШІ агент запропонував мені відпочинок на пляжі, але ж я ненавиджу пляж», — сказав він.
Проте менеджер полюбляє морську рибалку. Наступний експеримент: менеджер дав можливість ШІ-агенту підключити його поведінкові дані з Visa.
І ШІ агент одразу запропонував замість відпочинку на пляжі зняти яхту та піти на рибалку (а це якраз найулюбленіше хобі менеджера).
Інші пропозиції також підкорегувалися під особистий профіль менеджера, який роками формувався у Visa.
У користувача залишається контроль. Це те, що неодноразово підкреслювали представники Visa. Тобто ШІ агент все одно попросить у користувача погодитися із запропонованою витратою/
Дататокени, які Visa передає ШІ агентам, не мають персональної інформації про клієнта. Тільки загальні характеристики його користувацької поведінки. Це можуть бути такі особливості як хобі, смаки у їжі, певні вимоги до готелів, магазинів і так далі.
Перші ШІ агенти у сфері e-commerce на базі токенів Visa скоріш за все запропонують перші партнери. Це ось ці фірми: Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Stripe та Samsung.
Тобто можна очікувати, що найближчим часом в ChatGPT з’явиться опція покупок, які буде здійснювати агент з вашою картки, за вашим дозволом. Або ж у власній цифровій екосистемі Samsung на його гаджетах з’явиться асистент, який буде планувати покупки.
Але, як мені вдалося дізнатися, незабаром Visa відкриє і API. Це повинно статися у цьому році. Тобто і інші компанії зможуть створювати ШІ-помічників з доступом до фінансових даних клієнтів Visa. Як підкреслює представник Visa, з яким я поспілкувався, це може бути і навіть український банк, який захоче розробити для своїх клієнтів ШІ-помічника. Тож, mono, ми вже чекаємо на появу кота-агента.
Комерційна мотивація Visa у цьому проєкті — збільшити обсяги користування картками в інтернеті. Чим більше трансакцій, тим вигідніше компанії. Представники Visa вважають, шо ми стоїмо на порозі нової ери у торгівлі, де користувачі будуть віддавати на відкуп рутинні закупівлі штучному інтелекту. І Visa хоче стати першою технологічною компанією, яка надасть таку можливість. Хоча, звісно, як все бути розвиватися далі, це за великим рахунком black box. Тобто ніхто не знає точно.
Виникає багато запитань без відповіді про те, як буде змінюватися торгівля в інтернеті з приходом ШІ агентів, які будуть купувати товари замість людей. Наприклад, як тепер буде працювати звичайна реклама. Навряд ШІ агент буде здійснювати емоційну покупку, тому що побачив яскравий банер в інтернеті чи отримав рекомендацію від друга. Все буде якось інакше. Але як?
Теж саме питання і до того, за яким принципом ШІ агенти будуть обирати пропозиції торговців. Чому будуть надавати перевагу? Як будуть ранжирувати пропозиції?
І звісно може бути таке, що торговець також підключить до свого магазину ШІ-агента-продавця. Тож в інтернеті будуть зустрічатися, як мінімум, два агента від людей: ШІ продавець і ШІ покупець. Цікаво, як вони будуть між собою домовлятися. А якщо ще додати сюди ШІ-посередника?:) То тоді хтось ще й наварить за наш рахунок. Чи ні?
Зрештою Visa придумала тільки концепт і надає технологічну можливість ринку. Залишається трохи почекати, щоб побачити, як її будуть використовувати люди.
У Visa 4,8 млрд карток. Якщо вони будуть підтримувати AI — то це відкриває величезний ринок з величезними можливостями.
«Чи є у мене талант, якщо комп’ютер може імітувати мене?». Штучний інтелект пише книги авторам Amazon Kindle. The Verge поспілкувався з авторами та виявив багато цікавого
Письменники-романісти використовують штучний інтелект для створення своїх творів. Видання про технології The Verge поспілкувалося з письменницею Дженніфер Лепп, яка випускає нову книгу кожні дев’ять тижнів, й дізналося про те, як працює штучний інтелект для написання романів. Наводимо адаптований переклад статті.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі