Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Hot! dev.media шукає менеджера з продажу спецпроєктів

Киянин зібрав суперпотужний повербанк для ТрО та сконструював модульні «акумулятори-LEGO» для ЗСУ. У планах — конкурент Delfast та ELEEK

Киянин Стас Волна до війни займався виробництвом, ремонтом і переобладнанням електротранспорту. У воєнний час його профіль діяльності трохи змінився ― чоловік робить унікальні модульні повербанки для військових, які можна з’єднувати як конструктор і які точно не будуть зайвими й у мирному житті. А нещодавно Станіслав із партнерами розробили суперпотужний непромокальний повербанк для столичної тероборони, аналогів якому в Україні поки що немає.

Винахідник розповів dev.ua про свої винаходи та перспективи їхнього застосування.

1 коментар
Киянин зібрав суперпотужний повербанк для ТрО та сконструював модульні «акумулятори-LEGO» для ЗСУ. У планах — конкурент Delfast та ELEEK

Киянин Стас Волна до війни займався виробництвом, ремонтом і переобладнанням електротранспорту. У воєнний час його профіль діяльності трохи змінився ― чоловік робить унікальні модульні повербанки для військових, які можна з’єднувати як конструктор і які точно не будуть зайвими й у мирному житті. А нещодавно Станіслав із партнерами розробили суперпотужний непромокальний повербанк для столичної тероборони, аналогів якому в Україні поки що немає.

Винахідник розповів dev.ua про свої винаходи та перспективи їхнього застосування.

Курс на електротранспорт

За освітою Стас — автомеханік. Чоловік зізнається, що має пристрасть до мотоциклів, і саме це захоплення надихнуло його на те, щоб зайнятися в Україні розвитком електронтранспортної історії. «Я хотів зайнятися електромобілями, але моя фінансова історія склалася інакше. І тоді я вирішив, що переобладнуватиму, перезбиратиму, покращуватиму електромотоцикли», ― розповідає Волна.

Спочатку Стас купив китайський електромотоцикл і поставив туди надпотужні акумулятори, які поки що не застосовуються в цій галузі в принципі та можуть заряджатися за 10 хвилин.

«Я брав участь зі своїм мотоциклом на виставці, мою інновацію зацінили представники Міністерства економіки, співробітники корпорації „Богдан“. Я там засвітився, але фінансування для продовження проєкту в мене не вистачило», — розповідає винахідник.

Він наголошує на тому, що нічого не вигадує та не створює, а знаходить цікаві та корисні конструкторські рішення — з’єднує деталі разом так, щоби вони приносили якнайбільше користі. «Моя мета — створювати екотранспорт, доступний кожному», — говорить Стас.

Але війна змінила плани винахідника — його допомога знадобилася захисникам.

Повер-гігант

Стас Волна з партнерами Володимиром Паршиним і Володимиром Довгалем презентують суперпотужний повербанк

Стас розповідає, що у квітні до нього звернулися волонтери та представники тероборони із запитом про те, як роздобути елемент безперебійного харчування, який давав би змогу залишатися на зв’язку протягом дня та зігріватися в холодні ночі чергувань. «А ще мали запит на холодильник у тих населених пунктах, де досі перебої з електрикою», ― розповідає винахідник.

І тоді Стас вирішив зробити суперпотужний мобільний повербанк, який міг би запитувати як дрібні, так і великі гаджети й обладнання. У нього вийшло.

Вага такого агрегату — майже 30 кг.

Час зарядки такого повербанку — лише три години.

У приладі є пара розеток, прикурювач, два USB-виходи. Також прилад обладнаний програмованим термодатчиком та індикатором заряду.

Потужність пристрою ― 3,3 кВт, водночас вихідна потужність обмежена 1 кВт, щоби прилад працював довше. «Холодильник споживає 50–80 Вт на годину, тобто до 1,5 кВт на добу. Ноутбук, телефони споживають мало», — розповідає розробник. Стас каже, що давав тестувати своє розроблення тероборонівцям.

«Вони підключали ноутбуки, телефони, прожектор, і за тиждень розрядити його не змогли», — говорить винахідник.

Особливість повербанку — ударостійкий корпус без наскрізних отворів. «Для того, щоб його використати, потрібно підняти верхню кришку. Якщо кришка закрита, усі елементи приладу захищені, гумовий ущільнювач по периметру кришки не дає зовнішній волозі пробратися всередину. Тобто дощ і роса приладу не страшні. Але чи можна його занурити у воду, ми не відчували», — каже Стас.

Водночас він запевняє, що його експертиза в цій галузі допомогла уникнути дефіциту комплектувальних для створення джерела живлення.

Ціну винаходу розробники оцінили в $2000, що вдвічі дешевше за ринкові аналоги.

Акумулятор-гігант Стас називає вдалим експериментом, але повторювати більше не планує. «Є цікавіший і зручний варіант, розробленням якого я зараз і зайнятий — модульні джерела живлення», — розповідає Волна.

Модульний акумулятор

Зараз Станіслав займається збиранням прототипу модульного акумулятора — пристрою, який легко з’єднується з іншим акумуляторним блоком, збільшуючи потужність зарядної станції. «Це такий собі Lego з акумуляторів, зараз ми вирішуємо, який корпус підібрати, які роз’єми зробити. Решта вже зрозуміла ― там є вихід для розетки 220 вольтів, USB», ― розповідає Стас.

Винахідник запевняє, що такий пристрій буде дуже доречним як солдатам на фронті, так і бійцям територіальної оборони. «По-перше, вони легкі, по-друге, можуть бути індивідуальним джерелом харчування для кожного військового, по-третє, можуть заряджати як маленькі гаджети, так і великі пристрої, наприклад Starlink», ― пояснює Волна.

За його словами, модулі між собою можна поєднувати до станції нескінченно великої потужності. «Можна зібрати й 3, і 5, і 10 кВт енергії. Питання лише у проводах того пристрою, до якого таке джерело живлення підключатиметься», ― каже він. Місткість енергії, що запасається в одному такому блоці ― 150–160 Вт. Тобто автомобільний холодильник, який споживає 40 Вт за годину, може працювати від такого повербанку чотири години. Заряд такого гаджета відбувається за 10–15 хвилин.

Важить такий гаджет приблизно 1 кг, він досить компактний — 4×23×15 см.

Ще одна особливість гаджета Стаса Волни — морозостійкість.

«Звичайні батареї заряджаються лише за нульової температури. Я використовую акумулятори, які можна заряджати за -5 і навіть до -25. Про них багато хто не знає, це не широкий ужиток, до якого наше суспільство звикло», ― каже він.

Крім того, у загальнозастосовуваних акумуляторах, за словами Хвилі, зазвичай до 1500 циклів заряду. А в акумуляторах, із якими він працює, мають ресурс 7000–10 000 заряду. «Але бувають і ще живучі батареї. Я зараз знайшов виробника, який має 25 000 циклів заряду, а це, щоб ви розуміли, термін роботи батареї в 50 років», ― розповідає винахідник. Стас каже, що таку технологію запатентувала Toshiba, і у світі поки що такий ресурс акумулятора — не дуже популярне рішення.

Чи то ще буде

У майбутньому Стас планує вийти на серійне складання модульних електроакумуляторів. А поки що він разом із партнерами Володимиром Довгалем і Володимиром Паршиним збирає їх у невеликому приміщенні на Троєщині. А ще Стас планує створити портативні повербанки розміром із пачку сигарет. Але це поки що лише ідея.

У планах винахідника після перемоги — електромотоцикл, який конкуруватиме і за ціною, і за характеристиками з всесвітньовідомими електробайками українського виробництва Delfast і ELEEK. 

«Я хочу купити малокубатурний мотоцикл чи мопед та обладнати його акумулятором, зробити потужний бюджетний електровелосипед із гарним запасом ходу. Зараз я цю ідею доводжу до пуття», ― розповідає Стас.

А його модульна технологія стане універсальним акумулятором для електровелосипедів, електроскутерів та електромотоциклів, щоб їх можна було знімати з одного транспортного засобу та ставити на інший.

15-річний школяр зі Львова створює потужні пауербанки для військових: один прилад може зарядити 15 телефонів. Історія доброї справи
15-річний школяр зі Львова створює потужні пауербанки для військових: один прилад може зарядити 15 телефонів. Історія доброї справи
По темі
15-річний школяр зі Львова створює потужні пауербанки для військових: один прилад може зарядити 15 телефонів. Історія доброї справи
Фізик-ядерник виробляє портативні пауербанки для військових із електронних сигарет Elf Bar. Як?
Фізик-ядерник виробляє портативні пауербанки для військових із електронних сигарет Elf Bar. Як?
По темі
Фізик-ядерник виробляє портативні пауербанки для військових із електронних сигарет Elf Bar. Як?
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Про конкуренцію, ейджизм, працевлаштування, фейки та навчання.

«Стас IT-глаз» з черговою гарячею темою ІТ-курси в Україні.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
США в черговому пакеті допомоги надасть Україні дрони Switchblade 600. Подробиці про ці та інші «пташки», якими користуються українські захисники
США в черговому пакеті допомоги надасть Україні дрони Switchblade 600. Подробиці про ці та інші «пташки», якими користуються українські захисники
США в черговому пакеті допомоги надасть Україні дрони Switchblade 600. Подробиці про ці та інші «пташки», якими користуються українські захисники
Серед списку допомоги, яку пропонує Пентагон, є дрони-камікадзе Switchblade 600, які офіційний Київ просив передати раніше.  Контракт на дослідження та розробку для 10 дронів SwitchBlade 600 виробника Aerovironment, очікується протягом наступних 30 днів, заявила прес-секретар Пентагона Джессіка Максвелл в електронному листі до News Defense. Ми зібрали список дронів, які використовують українці проти ворога, в тому числі і подробиці про Switchblade 600. (текст від 17 травня 2022)
1 коментар
Черкаський винахідник створив водоплаваючий трактор, який може перевозити 5 пасажирів та 650 кг вантажу. В планах майстра - адаптувати трактор для потреб ЗСУ
Черкаський винахідник створив водоплаваючий трактор, який може перевозити 5 пасажирів та 650 кг вантажу. В планах майстра - адаптувати трактор для потреб ЗСУ
Черкаський винахідник створив водоплаваючий трактор, який може перевозити 5 пасажирів та 650 кг вантажу. В планах майстра - адаптувати трактор для потреб ЗСУ
Десятикласник з Волині розробив систему відстеження переміщення безпілотників. Нею зацікавилися в ЗСУ
Десятикласник з Волині розробив систему відстеження переміщення безпілотників. Нею зацікавилися в ЗСУ
Десятикласник з Волині розробив систему відстеження переміщення безпілотників. Нею зацікавилися в ЗСУ
1 коментар
Логістику ЗСУ хочуть оцифрувати за IT-стандартами НАТО. Військові вже вивчають систему LOGFAS. Розповідаємо, як це працює, та коли впровадять
Логістику ЗСУ хочуть оцифрувати за IT-стандартами НАТО. Військові вже вивчають систему LOGFAS. Розповідаємо, як це працює, та коли впровадять
Логістику ЗСУ хочуть оцифрувати за IT-стандартами НАТО. Військові вже вивчають систему LOGFAS. Розповідаємо, як це працює, та коли впровадять
Логістику й облік у ЗСУ досі ведуть у паперових журналах. З літа Міноборони вирішило перевести армію на цифрові колеса і впровадити ІТ-систему логістики НАТО LOGFAS. Як вона працює і що дасть військовим, пояснив Forbes. dev.ua публікує найважливіше з матеріалу.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

Дуже цікаво. Але не дуже зрозуміло.
Те що ви ємність сплутали з потужністю - то ок. То популярне. Але все таки попровте будьласка де Вт, а де Вт*ч
Дуже цікаво що за аккумулятори використані.
Сподіваюсь, що літієві, але при вазі у 30кг - може бути і щось свинцове.

Фраза про аккуми, які "не багато хто знає", то взагалі шедевр. Виходить, що "звичайні" аккуми не заряджаються у кімнаті, коли не охолдиш їх до нуля?...
Але то, мабуть обмовка. Цікавіше про "невідомі" аккуми. Хто вони? Просто літій-залізо-фосфат?

Не бійтеся написати пару термінів та назв. У читачів має вистачити мізків це зрозуміти.

P.S. Сорі, я в перший раз на цьому ресурсі. Щє не зрозумів: він жовтушний чи технічний. Якщо не технічний - то нічого міняти не треба. Можна навіть убрати частину деталей. Бо без додаткової інфи в них немає сенсу.