💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Марія БровінськаТаке життя
5 квітня 2023, 15:13
2023-04-05
21% розробників уже користуються ШІ. Як український бізнес використовує ChatGPT, Midjourney, Notion AI тощо. Дослідження
На початку березня Projector AI Lab провели анкетування серед працівників 150 українських компаній щодо того, як саме вони використовують ШІ, які плюси та мінуси вбачають у цих інструментах. Публікуємо результати опитування.
Якщо коротко — нові інструменти ШІ демократизували технології та швидко вливаються в процеси компаній. 42% опитаних відзначають високий вплив появи ШІ-інструментів на їхню галузь, 40% називають цей вплив помірним. Лише 18% вважають, що розповсюдження ШІ матиме мінімальні наслідки для них.
Як часто та які інструменти ШІ використовують в українських компаніях
51% з опитаних компаній пробували інструменти ШІ та час від часу їх використовують. 22% — широко використовують ці нові інструменти, ще 20% — пробували рідко або взагалі їх не використовують.
15% опитаних або їхніх колег використовують також ШІ-інструменти власної розробки, ще 24% компаній планують або вже розробляють для себе такі сервіси. Понад половина опитаних (55%) не планують або ж не знають про плани розробки ШІ у своїх компаніях.
Хто найактивніше використовує ШІ
Активно використовують ШІ дизайнери — 65% опитаних вказали, що в їхніх компаніях ці творчі спеціалісти вже перейшли на нові технології.
Далі — копірайтери (52%); представники маркетингу та PR (49%); керівники команд (39%); інженери-розробники (21%).
Найпопулярніші завдання, які делегують ШІ:
81% — написання чи редагування текстів.
Дві третіх використовують ШІ для генерації ідей.
63% — для аналізу текстів.
58% — для створення зображень інструментами генеративної графіки.
41% використовують для перекладу.
Переваги та недоліки ШІ за версією опитаних
Перевагами ШІ найчастіше називають збільшення швидкості роботи — 44%, допомога у творчості — 18%. Зменшення рутини відзначило лише 9% опитаних.
Ризиками впровадження та розповсюдження ШІ:
помилки та неточності у відповідях ШІ — 20%.
11% стурбовані питаннями загальної безпеки використання ШІ та приватності даних.
9% вказують недоліком шаблонні результати та в цілому зниження якості результатів роботи.
8% відзначили проблемою ймовірну втрату навички «думати своєю головою».
Лише 6% зазначили в ризиках можливу втрату роботи чи інший негативний вплив на кар’єру та професію.
Чи навчають компанії своїх співробітників використовувати ШІ
64% опитаних відзначають, що в їхніх компаніях опанування ШІ це обов’язок або ініціатива самих співробітників.
29% відповіли, що в компанії збирають і діляться корисними посиланнями. Лише для 14% опитаних проводять чи планують проводити освітні програми.
Також 56% відзначили, що компанія поки що не виділяє бюджет на ШІ-інструменти для співробітників, а 15% зазначили, що мають до 100$ на ШІ на місяць від компанії.
42% з опитаних оцінили вплив АІ на їхню галузь як високий, ще 40% — помірний і 18% — як такий, що вплине мало або не вплине взагалі.
Наскільки впливовим є виникнення популярних ШІ-інструментів
За словами Дениса Суділковського, директора з інновацій Projectort AI Lab і директора з маркетингу ЛУН: «Поява ШІ прогнозована не тільки фантастами. Це ще й очікуваний етап подальшої диджиталізації світу. Найбільше вражає швидкість розвитку цих інновацій, і найбільші острахи полягають саме в нашій людській неможливості так швидко адаптуватись до нових технологій.
До сьогодні використання AI/ML технологій було доступно лише компаніям із сильним IT-департаментом. Виникнення таких інструментів як ChatGPT демократизувала технології та доступ до них за умовні 10$ на місяць.
І цей процес незворотно вплине на наші робочі процеси. Ефективність використання ШІ в різнопланових завданнях дає приріст за швидкістю, а час — єдиний непоправний ресурс. І ті компанії, які зможуть керувати власним часом ефективніше, отримають конкурентну перевагу».
«Чи є у мене талант, якщо комп’ютер може імітувати мене?». Штучний інтелект пише книги авторам Amazon Kindle. The Verge поспілкувався з авторами та виявив багато цікавого
Письменники-романісти використовують штучний інтелект для створення своїх творів. Видання про технології The Verge поспілкувалося з письменницею Дженніфер Лепп, яка випускає нову книгу кожні дев’ять тижнів, й дізналося про те, як працює штучний інтелект для написання романів. Наводимо адаптований переклад статті.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі