💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

CEO YASNO був головним тестувальником нового мобільного застосунку, який майже рік створювали 20 айтівців. Як створити апку, що полегшує життя та спонукає економити

Уявіть собі генерального директора одного із найбільших постачальників енергоресурсів ― компанії YASNO ― Сергія Коваленка, який, зробивши усі заплановані на день справи, о першій годині ночі ретельно вивчає усі функції нового застосунку YASNO і відразу ж відправляє купу запитань та зауважень розробникам. Ця ситуація цілком реальна. За словами айтівців YASNO, Сергій був чи не найприскіпливішим тестувальником апки, яку створили фактично з нуля, аби замінити нею старий застосунок, полегшити життя клієнтам і покращити сервіс, яким користуються сотні тисяч українців.

Залишити коментар
CEO YASNO був головним тестувальником нового мобільного застосунку, який майже рік створювали 20 айтівців. Як створити апку, що полегшує життя та спонукає економити

Уявіть собі генерального директора одного із найбільших постачальників енергоресурсів ― компанії YASNO ― Сергія Коваленка, який, зробивши усі заплановані на день справи, о першій годині ночі ретельно вивчає усі функції нового застосунку YASNO і відразу ж відправляє купу запитань та зауважень розробникам. Ця ситуація цілком реальна. За словами айтівців YASNO, Сергій був чи не найприскіпливішим тестувальником апки, яку створили фактично з нуля, аби замінити нею старий застосунок, полегшити життя клієнтам і покращити сервіс, яким користуються сотні тисяч українців.

До того ж новий продукт у компанії орієнтовно планували запустити до дня народження СЕО ― 1 січня 2024 року. У компанії жартують, що саме тому Сергій ставився до розробки максимально уважно і був найзатятішим критиком. Утім, строки довелося трохи посунути, і на початку лютого українські споживачі отримали зручний інструмент (а Сергій Коваленко ― довгоочікуваний подарунок до дня народження), що дає змогу не просто легко сплачувати за спожиті ресурси, а й відстежувати їхнє споживання. Сергій Коваленко розповів dev.ua, що являє собою новий сервіс та як його створювала dream-team YASNO.

Навіщо YASNO новий застосунок

Як розповідає Сергій, самоцілі створити мобільний застосунок у компанії не було ― такий сервіс вже існував, хоч і не дуже зручний, судячи з відгуків у Google Play Market. Утім, розробники компанії переймалися тим, щоб зробити інструмент, який би був максимально зручним для клієнта та повністю задовольняв їхні потреби. Водночас такий застосунок не повинен бути в топі користування і щохвилини в ефірі ― адже за комунальні послуги українці сплачують періодично, раз на місяць.

«Тобто, якщо utilities, комунальні послуги, присутні в житті користувача кожну хвилину, то у нього або проблема, або він спеціаліст у галузі надання цих послуг, ― пояснює Коваленко. ― Тому наша філософія насамперед у тому, що ми повинні бути максимально прості та максимально непомітні».

Тому в команді YASNO постало запитання: що потрібно зробити, аби максимально задовольнити користувача.

Генеральний директор YASNO Сергій Коваленко

«Ми не знайшли референса на нашому ринку ніде в Україні. І вирішили для себе взагалі переробити історію, щоб діджитал у нас був first. Хоча діджиталізувати комунальні послуги у світі так радикально не наважувався майже ніхто», ― розповідає Сергій.

Насамперед, каже Коваленко, розробники нового застосунку орієнтувалися на банківський сектор і мобільний зв’язок, оскільки за філософією користування ці сервіси найбільш подібні до комунальних послуг. По-перше, обидві сфери досить активно та ефективно діджиталізуються, по-друге, користуються застосунками мобільних сервісів та банків люди не так активно, як, наприклад, новинними чи розважальними апками.

«Ми багато дискутували, і вирішили, що ринок електроенергії буде розвиватися, а діджитал дійсно має бути на першому місці, адже зручність для користувача — запорука його задоволеності», ― пояснює Сергій.

Так до сайту, Telegram- і Vіber-ботів YASNO додалися плани зі створення нового юзабельного застосунку, який став флагманом цифрового розвитку компанії.

Найзавзятіший тестувальник

Айтівці разом із бізнесом і менеджментом витратили чимало часу, аби викристалізувати концепцію того самого ідеального застосунку, який мав би приємно вразити клієнтів. Утім, безпосередньо у процес розробки Сергій не втручався. Дизайнери приїздили в енергоофіси YASNO і спілкувалися з клієнтами про сам процес взаємодії з постачальником. Збирали інсайди, чому люди взагалі приходять в енергоофіси, щоб потенційно дати їм можливість закривати свої питання онлайн.

Над створенням застосунку працювали близько 20 айтівців.

«Гарна історія, що ніхто з цієї команди не є зашореним. У нас було головне правило: ми не маємо обмежень, рухаймось максимально так, як потрібно, як ми хочемо, щоб воно було», ― каже Сергій.

Він зізнається: відразу зрозумів, що продукт вдасться, попри те, що довелося певною мірою ризикувати, оскільки частина людей в компанії до такої ініціативи поставилися скептично.

Після того, як мокапи застосунку у фігмі почали складатися в єдину історію, розробники знову повернулися до енергоофісів. Тепер вони давали клієнтам завдання, наприклад, оплатити рахунок, дивилися на процес взаємодії із застосунком, знімали фідбек, просили коментар. Звісно, фіксували і якісь помилки, недоліки. Але важливо, що це був момент оцінки саме застосунку, а не клієнта.

Згодом створили продукт, який повністю відповідав очікуванням CEO та врахував усі можливі побажання майбутніх користувачів. «Коли я вперше побачив дизайн у Figma, все повністю збіглося із моїми очікуваннями, я відразу ж захотів собі тестову версію на телефон», ― каже Коваленко, який врешті «жив з із застосунком кілька місяців».

«Що це таке? Переробіть!» ― такі фрази доводилося читати в робочих чатах розробникам навіть уночі. Саме тоді CEO YASNO знаходив час випробувати всі опції нового застосунку. «Почалася історія, як я кажу, дурних запитань. Ти щось бачиш, натискаєш, воно не працює, чи працює не так, як ти очікував. І я їм пишу: люди добрі, розкажіть, а що це означає?», ― згадує Сергій.

Коваленко не приховує: він ― перфекціоніст в усьому, і тому, за його задумом, новий сервіс мав би бути максимально наближеним до ідеалу. «Якщо ми вже домовилися, що це найважливіша історія в компанії, що ми там повинні бути кращими у світі, я як людина завжди рухаюсь до заданої цілі. Я вважаю, що саме керівники компанії мають особисто тестувати продукти, які виводять на ринок. Інакше як зрозуміти, чи хорошу річ ми впровадили?», ― пояснює він.

Водночас Сергій нормально сприймає помилки та поразки.

«Я сповідую тут північноамериканський підхід, що помилка ― це добре. Тому що помилка нас вчить, це зворотний зв’язок від системи. Головне, щоб помилки не повторювались», ― каже він.

А ще для CEO YASNO дуже важливе взаєморозуміння в команді та емпатія. «Ми можемо до ухвалення рішення обговорювати в будь-якій формі, в будь-якій експресії будь-що. Емоції ― це добре. Але після я не дуже демократичний, не люблю, коли вже ухвалене рішення починають тихо саботувати, „зливати“. Ось тут я не демократ. Якщо ми вже домовилися, то домовленості варто виконувати», ― пояснює він.

3 унікальні фічі застосунку YASNO

Нині Сергій зізнається: як тільки новий застосунок випустили для загального досвіду, він відчув надзвичайну гордість за команду, яка реалізувала найсміливіші ідеї. Звісно, додає він, без факапів не обійшлося ― якісь функції під час тестування та налагодження «злітали», щось працювало відразу не так, як хотілося, і це доводилося виправляти у кілька ітерацій.

Довго дискутували розробники й щодо дизайну. «У нас було дві різні версії інтерфейсу і команда ніяк не могла обрати, який з них краще. Вони прийшли до мене і кажуть: „Ми не можемо вибрати інтерфейс“. Але я вирішив не втручатися, і доручив їм самим розв’язувати це питання всередині команди», ― розповідає Сергій.

Врешті команді розробки вдалося закрити усі питання, і за місяць новий продукт YASNO завантажити вже майже 11 000 користувачів. Тепер, окрім звичних функцій щодо оплати за споживання ресурсів, вони мають завжди перед очима зручний лічильник спожитих електроенергії чи газу. Причому власник кількох об’єктів може бачити дані з усіх квартир, будинків чи господарських приміщень, якими володіє.

Ось три найважливіших унікальних функцій нового застосунку, які, на думку Коваленка, роблять цей продукт особливим.

  1. У застосунку можна побачити, коли востаннє були зафіксовані показники та хто їх зафіксував. оскільки механізму автоматичної передачі показників в Україні станом на зараз немає, ця опція буде надзвичайно корисною кожному споживачу електроенергії та газу. 
  2. Відображення статистики споживання й оплати за спожиті ресурси. Тобто споживач відразу бачить, скільки він витрачає на певні послуги і яку кількість енергії споживає, аби мати можливість економити та ці значення коригувати. 
  3. В одному застосунку видно усі фізичні об'єкти нерухомості, за послуги для яких ви сплачуєте.

Що далі? 

Зупинятися на досягнутому айтівці YASNO, за словами Сергія, не збираються. Найближчим часом усі фронтсистеми компанії ― персональний кабінет, сайт, сервіси будуть оновлені та синхронізовані із застосунком.

«Дуже просте правило: mobile first, а все інше повинно бути релевантно. І це головний таргет нашої команди», ― каже Коваленко.

Друга ціль ― розвиток бізнесової функції в застосунку. «Моя філософія в тому, що я, як Сергій Коваленко, фізична особа, знаю, живучи у квартирі, маючи маму й тата на Дніпропетровщині, скільки я сплачую, бачу споживання в цьому додатку. Але я, як Сергій Коваленко, генеральний директор D.Solutions, зможу в цьому додатку додати бізнес і оплачувати його рахунки також», ― пояснює він.

А ще Коваленко мріє, що у додатку з’являться ролі споживачів. Наприклад, якщо людина в Києві здає квартиру, вона зможе надати доступ до рахунку за спожиті блага орендатору, за які той сам зможе сплатити онлайн. Водночас власник зможе відстежувати динаміку рахунку.

Ну і наступна ціль ― змінити модель зворотного зв’язку із клієнтами, уніфікувавши його. За його словами, планується створити систему чатів замість численних емейлів, телефонів і сповіщень, щоб люди мали одну точку входу для звернень.

Happy path для клієнтів. Як айтівці традиційно аналогового енергосектору створюють цифрові продукти щоб усім було YASNO
Happy path для клієнтів. Як айтівці традиційно аналогового енергосектору створюють цифрові продукти, щоб усім було YASNO
По темi
Happy path для клієнтів. Як айтівці традиційно аналогового енергосектору створюють цифрові продукти, щоб усім було YASNO
YASNO відправляє клієнтів в онлайн. Як буде влаштоване енергоспоживання в смартфоні та коли з’явиться новий застосунок що диджиталізує майже всі клієнтські операції
YASNO відправляє клієнтів в онлайн. Як буде влаштоване енергоспоживання в смартфоні та коли з’явиться новий застосунок, що диджиталізує майже всі клієнтські операції
По темi
YASNO відправляє клієнтів в онлайн. Як буде влаштоване енергоспоживання в смартфоні та коли з’явиться новий застосунок, що диджиталізує майже всі клієнтські операції
Як працює мозок YASNO. Історія про оптимізацію білінгових процесів клієнтський сервіс та екстрену міграцію у хмару 
Як працює мозок YASNO. Історія про оптимізацію білінгових процесів, клієнтський сервіс та екстрену міграцію у хмару 
По темi
Як працює мозок YASNO. Історія про оптимізацію білінгових процесів, клієнтський сервіс та екстрену міграцію у хмару 
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.