💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олександр КузьменкоGameDev
27 серпня 2024, 17:58
2024-08-27
У ранньому доступі Steam вийшла українська гра Z.O.N.A: Origin, яка нагадує S.T.A.L.K.E.R. для VR
Український розробник випустив у ранній доступ Z.O.N.A: Origin — постапокаліптичний проєкт для шоломів VR. Гра нагадує відому серію S.T.A.L.K.E.R., а серед фракцій є військові спецпризначенці ЗСУ.
«Розробка Origin стала для мене одним із найскладніших проєктів. Я замахнувся не просто на лінійну гру, а на щось більше та масштабніше з частково відкритим світом, основною сюжетною лінією та побічними квестами. Тут гравець може діяти, як хоче, і йти куди забажає. У грі фракції можуть воювати між собою або з мутантами, а завдяки частковій процедурній генерації кожний візит на локацію буде унікальним», — зізнається творець гри.
За його словами, він розробник-одинак, який самотужки випустив першу частину Z.O.N.A Project X VR.
«Випуск нашого попереднього проєкту в режимі 'ранній доступ' став цінним досвідом як для мене, так і для гравців. Активна участь гравців великою мірою сприяла розробці та вдосконаленню проєкту. Бувши розробником-одинаком, я отримав неоціненний відгук від спільноти, який допомагав поліпшувати гру в різних аспектах та регулярно випускати оновлення. Цей підхід буде збережений і в поточному проєкті», — пояснює девелопер.
Він відзначив, що попри 12-річний досвід у мобільній розробці, робота над VR не призначена для одинаків і вимагає команди, тому в роботу над Z.O.N.A: Origin було залучено вже більше людей.
Серед особливостей нового проєкту виділяються:
Графіка нового покоління, створена з використанням передових технологій для VR.
Поєднання екшену, горору, виживання та рольових елементів в декораціях похмурого постапокаліптичного світу.
Атмосфера самотності в місці, де час здається зупиненим назавжди.
Реалістичне поводження з різним класичним та сучасною зброєю.
Небезпечні аномалії, цінні артефакти та небезпечні бандити.
В Z.O.N.A: Origin представлені кілька фракцій, серед яких є загадковий «Судний День», агресивний «Удар», вже згадані бандити та вільні сталкери. Крім того, в грі є «військовий спецпідрозділ ЗСУ» — елітні підрозділи, які пройшли спеціалізовану військову підготовку, і охороняють важливі об'єкти в Зоні.
Наразі Z.O.N.A: Origin пропонує 10 годин геймплею й коштує 340 грн з 15% знижки в українському регіоні Steam. Після релізу гра може трохи подорожчати, попереджає розробник. У ній є три повні (включно з озвученням) локалізації: українська, англійська та російська.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.