Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Hot! dev.media шукає менеджера з продажу спецпроєктів

"У пандемію вирішили впровадити AI, щоб допомогти клієнту допомагати собі самому". Що відбувається в стінах однієї з найбільших IT-компаній України ZONE3000

Компанія ZONE3000 стабільно знаходиться в першій десятці ТОП найбільших IT-компаній України, але без видимої інформ-активності. Точніше компанія регулярно з’являється в ЗМІ з відповідями на запити, публікацією оглядів і повідомленнями про технологічний розвиток компанії, зокрема запуску безкоштовних DevOps курсів. А про внутрішнє життя компанії відомо вкрай мало. 

Засновник і СЕО Сергій Скуріхін відсутність медійної активності пояснює тим, що в компанії добре збудовані робочі процеси, і навіть якщо він на місяць їде в гори без доступу до Інтернету, в компанії все стабільно.

dev.ua поспілкувався зі Скуріхіним про те, як він створював ідеально структуровану компанію, і трохи дізнався про те, як влаштована ZONE3000.

Залишити коментар
"У пандемію вирішили впровадити AI, щоб допомогти клієнту допомагати собі самому". Що відбувається в стінах однієї з найбільших IT-компаній України ZONE3000

Компанія ZONE3000 стабільно знаходиться в першій десятці ТОП найбільших IT-компаній України, але без видимої інформ-активності. Точніше компанія регулярно з’являється в ЗМІ з відповідями на запити, публікацією оглядів і повідомленнями про технологічний розвиток компанії, зокрема запуску безкоштовних DevOps курсів. А про внутрішнє життя компанії відомо вкрай мало. 

Засновник і СЕО Сергій Скуріхін відсутність медійної активності пояснює тим, що в компанії добре збудовані робочі процеси, і навіть якщо він на місяць їде в гори без доступу до Інтернету, в компанії все стабільно.

dev.ua поспілкувався зі Скуріхіним про те, як він створював ідеально структуровану компанію, і трохи дізнався про те, як влаштована ZONE3000.

Хто такі ZONE3000

Компанія працює на IT-ринку вже більше 23 років, надаючи комплексні послуги з розробки програмних продуктів в напрямках доменної реєстрації, хостингу, сертифікатів безпеки, особистої пошти та інших веб-сервісів. У команді вже більше 2000 чоловік різних напрямків: Product, Technology, Customer Support, Business Intelligence, R&D, Marketing, PR та інших.

Сергій Скуріхін починав бізнес у 1997 році на зорі розвитку IT в Україні. Зараз в компанії більше 2000 чоловік в шести офісах у Львові, Дніпрі та Харкові.

У Сергія Скуріхіна є партнер Володимир Сухарєв, він же СОО ZONE3000.

Від кодера до фаундера

Програмуванням Скуріхін захоплювався з дитинства. З 9 років по книжці він почав вивчати Pascal, C і Моdula-2. Незабаром, розбираючись в них по американських наукових журналах, які йому давав знайомий, Сергій почав освоювати елементи вищої математики, писати програми і будувати графічні інтерфейси в псевдографіці. А в 14 років вже писав на замовлення софт. 

Сергій Скуріхін, СЕО і засновник ZONE3000

Вступаючи до інституту, він вже працював на зарубіжних замовників, які займалися розробкою сайтів і програмуванням. «Тоді дизайн був важливішим за те, що написано, так я з програміста перетворився на веб-дизайнера, а потім на керівника», — згадує Скуріхін.

На початку діяльності в 1998 році у Скуріхіна з’явився інвестор, ім’я якого він не називає. Тоді Сергій з командою розробників став відділом виробничої компанії. Незабаром інвестор купив юрособу ZONE3000, під якою і почали працювати айтішники. У 2001 році шляхи Скуріхіна та інвестора розійшлися. Але неймінг компанії змінювати не стали. Бізнесмен жартує, що назва компанії дісталася йому у спадок.

Скуріхін на зорі двохтисячних зібрав команду support-фахівців, які допомагали технологічним компаніям обробляти запити клієнтів. «Тоді це були ще письмові звернення, відправлені через поштову скриньку», — згадує фаундер ZONE3000. І фахівці з команди в 6-7 чоловік відповідали тоді на кожен 10-й лист, розповідає айтішник. Зараз команда підтримки налічує понад 1000 фахівців, і практично все спілкування проходить онлайн.

«Тепер це справа всього мого життя», — з гордістю говорить власник.

І навіть торгова марка ZONE3000 зареєстрована особисто на нього. Хоча Сергій стверджує, що це тільки тому, що так було простіше оформляти папери. 

При цьому власник бізнесу в душі інженер — любить щось робити руками — може іноді кодити для себе, а може і виправити баги в системі управління завданнями в програмних продуктах своєї компанії.

Мне пары надоели уже на третьем курсе. 8 историй о том как войти в IT со студенческой скамьи
«Мені пари набридли вже на третьому курсі». 8 історій про те, як увійти в IT зі студентської лави
По темі
«Мені пари набридли вже на третьому курсі». 8 історій про те, як увійти в IT зі студентської лави

Команда і кадри

Ключове рішення для безперебійної роботи — побудова команд, які розбиті по продуктам, говорить Скуріхін.

«І вони цей продукт, розробляють і підтримують протягом усього життєвого циклу, тому з усіма багами, залишеними в процесі, працювати і стикатися доведеться теж самим розробникам», — говорить він.

Коли певна група фахівців відповідальна за конкретний напрямок і завдання всередині нього, управління стає децентралізованим і не залежить повністю від однієї особи C-level.

Частина команди (Фото ZONE3000)

Бізнесмен вважає, що найцінніші співробітники ті, які виросли всередині компанії. Саме тому як мінімум половина технічних фахівців, які займаються розробкою продуктів в ZONE3000 — вихідці з техпідтримки. А 80% топів виросли з рядових фахівців. Технічний директор і більшість директорів напрямків — це CS, які прийшли колись студентами в ZONE3000. 

Фаундер пояснює: «Якщо є необхідні задатки і бажання у фахівця стати управлінцем — вперед, роботи дуже багато». 

Зміна профілю діяльності стосується не тільки продуктових команд і технологічного напрямку. Можливість пробувати себе в новій ролі є і в напрямках Customer Support, Marketing, PR, Operations, Recruitment та ін. Більшість управлінців і менеджерів (QA/Product/Management/PM) в компанії — доморощені. «Так, це довше, але в підсумку компанія отримує якісних і кращих фахівців», — підводить підсумки Скуріхін.

За його словами, якщо піде хтось із директорського складу, так само, як і з лінійних співробітників, компанія не розвалиться. «Але, при цьому, кожним з них я дорожу, ціную і розумію, що вони внесли великий внесок в компанію», — говорить засновник компанії.

У support ZONE3000 наймають студентів без знань в предметній області, але зі знанням англійської мови і навчають самі. Цикл від найму до виходу на повноцінні зміни триває близько півроку.

«Бізнес не працює сам собою, він працює завдяки праці тих людей, які в ньому є», — запевняє власник.

Крім того, в компанії вітають навчання. Власник каже, що він нікого не змушує, співробітники приходять самі з пропозиціями, чому вони хочуть вчитися. А компанія регулярно виділяє на розвиток співробітників близько $50 000 на рік.

Может ли IT стать мыльным пузырем и исчезнуть? 5 мнений
Чи може IT стати мильним міхуром і зникнути? 5 думок
По темі
Чи може IT стати мильним міхуром і зникнути? 5 думок

Удаленка і AI

У 2020 році, ближче до літа, все максимально стали переходити в онлайн. І навантаження на техпідтримку підскочило на десятки відсотків.

«Кількість користувацьких запитів зросла на 10% — це вже майже катастрофа, — говорить CEO компанії. — Неможливо за один день збільшити штат фахівців на 100 осіб». 

При збільшенні навантаження і обсягу запитів в техпідтримку групи нових фахівців на їх обслуговування банально не встигали випускати, їх повноцінне навчання займає півроку. «Саме тоді вирішили впровадити систему штучного інтелекту, щоб допомогти клієнту допомагати собі самому», — розповідає Сергій. Ідея була в тому, щоб не підпустити клієнта до техпідтримки, а точніше дозволити ШІ впоратися з нескладними питаннями, і дати можливість співробітникам техпідтримки сконцентруватися на точкових глобальних складнощах клієнтів. Адже, каже Скуріхін, більшість запитів зводяться до того, що клієнту відправляється посилання на відеоурок або інструкцію, скориставшись якою, він вирішує виниклі проблеми. 

Компанія тепер має велику технологічну команду з понад 40 чоловік у відділі Business Intelligence — відділі бізнес-аналітики та інтелектуального аналізу даних. Частина фахівців відділу сфокусовані на machine learning, методі машинного навчання та штучного інтелекту. 

«Протягом двох місяців на основі вже наявних напрацювань співробітники відділу випустили продукт з роботом, який аналізує запит клієнта і пропонує варіанти вирішення його проблеми», — не без гордості говорить Сергій.

Умови роботи

У компанії шість офісів, розташованих у Львові, Дніпрі та Харкові. 

Представництво в Дніпрі не працює оффлайн, співробітники офісу працюють віддалено. У Львові — філія компанії. Основний офіс знаходиться в Харкові. 

Офіс в Харкові (Фото ZONE3000)

ZONE3000 одна з перших IT-компаній, яка прийняла карантинні заходи. У березні 2020 року практично всіх з офісу відправили на віддалений режим роботи, розповідає Скуріхін. В офісі залишили тільки тих, хто забезпечував життєдіяльність самого офісу — охорона, прибиральниці та айтішники, які організовували та підтримували режим віддаленої роботи.

Більшість співробітників і зараз працює віддалено. Стаціонарно в офіс приходять близько 30-40 осіб. «Більшість з них — вакциновані», — говорить засновник компанії. Але в той же час він зазначає, що, після того, як частина співробітників вийшли оффлайн, офіс ожив.

Зарплата

Говорячи про зарплату, власник бізнесу зазначає, що утримати грошима співробітника, який вирішив піти, виходить далеко не завжди.

«Сума тут грає меншу роль, ніж залученість і зацікавленість в роботі», — говорить Сергій.

При цьому провідним технічним фахівцям він готовий платити стільки, скільки вимагає ринок. Для новачків без досвіду досить непогані умови, наприклад, точка входу для співробітника Customer Support становить від $450. При цьому компанія виплачує фахівцеві стипендію під час його підготовки в тренінг-центрі ZONE3000. 

На даний момент в компанії відкрито більше 70 вакансій для фахівців у Харкові, Львові та Дніпрі. Але при цьому наймають фахівців з географією по всій Україні.

Домашняя работа. Почему айтишники не возвращаются в офисы и как это сказывается на их эффективности
Домашня робота. Чому айтішники не повертаються в офіси, і як це позначається на їх ефективності
По темі
Домашня робота. Чому айтішники не повертаються в офіси, і як це позначається на їх ефективності

Ринок техпідтримки і конкуренти

З 2006 року стратегічним партнером у цьому напрямку є компанія Namecheap ー другий за розміром реєстратор доменних імен у світі. Довгий час працювали з компанією WebHostingBuzz, але після зміни власників компанія Скуріхіна втратила цього клієнта. На українському ринку працює компанія HOSTiQ, яка свого часу починала роботу як проєкт ZONE3000, а кілька років тому його вивели в окремий підрозділ з офісом в Харкові. Тепер ZONE3000 працює з ними як стратегічний партнер. У компанії є досвід роботи на ринку Канади, коли команда ZONE3000 близько 10 років надавала технічну підтримку користувачам компаній — провайдерам Північно-Американського регіону.

На думку Скуріхіна, ринок техпідтримки досить складний: «Тут важливіше зробити як-попало, аби швидко і дешево».

«А я по натурі — інженер. Мені важливіше зробити перш за все якісно, ніж вигідніше. По-іншому я не люблю», — розповідає він. 

Свого часу, коли в Україні як такого ринку техпідтримки ще не було, компанія Сергія конкурувала з Індією. Там за гроші, на які в Україні можна було найняти одного фахівця, наймали трьох. «І клієнти говорили, навіщо нам Україна», — згадує Скуріхін. Але практика показала, що більше роботи індійці не робили. І в підсумку, розповідає співрозмовник dev.ua, у більшості компаній, де працювали індійські команди, страждала не тільки техпідтримка, а й технічне обслуговування: сервера регулярно «падали», домени і пошта не працювали, клієнти страждали.

Співробітники компанії (Фото ZONE3000)

Одночасно, на думку партнера другого в світі доменного реєстратора, ринок складно назвати конкурентним. Компанії не обслуговують одних і тих же клієнтів, запевняє Скуріхін. А позицію про конкурентну боротьбу на ринку техпідтримки України він обґрунтовує так: «Швидше компанії переманюють один у одного співробітників. Ми також з цим стикаємося, наших фахівців постійно хочуть «захантити». 

«Інвестори з нас не дуже»

Інвестиції ZONE3000 не залучає, фаундер стверджує, що компанія сімейна, і хоче, щоб вона такою і залишилася. Іноді вони самі виступають інвесторами, але Сергій відверто каже, що інвестори з них теж не дуже: «З тих проєктів, куди ми інвестували, крім HOSTiQ, ніхто не злетів».

Одним з таких проєктів був портал з торгівлі нерухомістю, запущений в 2008 році, в перспективі конкурент RIA і OLX. Але в тому ж році грянула криза, помер ринок нерухомості, а з ним і цей проєкт. 

«Будь-який бізнес вимагає уваги і коштів на утримання» — упевнений Скуріхін.

«Портал прожив майже 10 років без додаткових вливань. Але ми вирішили зосередити увагу на основному бізнесі і закрити цей інвестиційний проєкт».

Всі гроші, які заробляє ZONE3000, вкладають у розвиток компанії. СЕО вважає, що вигідніше вкласти в себе, ніж в незрозуміле підприємство.

Хоча бізнесмен не приховує, що може проінвестувати в чиюсь ідею, якщо вона йому сподобається. 

Про пандемію і підсумки року

«2020 і 2021 роки були дуже страшними для компанії, але дуже непоганими з точки зору виручки», — говорить бізнесмен. За його словами, в перший рік пандемії компанія зберегла ті ж темпи зростання, що і напередодні, зросла приблизно на 25%. За 2021 рік даних ще немає, але Скуріхін впевнений, що і зараз все непогано. При тому, що доменний реєстратор Namecheap в цьому році запустив свою платформу з підтримки користувачів. 

Про плани на 2022 рік СЕО говорить стримано: «Не чекаю звершень і сподіваюся на відсутність потрясінь».

Про перспективи IT-ринку

Перешкодити розвитку галузі, на думку бізнесмена, може війна або держава.

«Чим менше регуляції, менше приводів для неоднозначних тлумачень і рішень з видачі або невидачі дозволів, тим ефективніше працює бізнес», — упевнений Сергій. 

Індустрія в Україні зростає і розвивається, каже Скуріхін. Головне, за словами бізнесмена, їй не заважати, а дати чіткі правила гри.

Читайте главные ИТ-новости страны в нашем телеграме
Читайте головні ІТ-новини країни в нашому телеграмі
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни в нашому телеграмі
Про конкуренцію, ейджизм, працевлаштування, фейки та навчання.

«Стас IT-глаз» з черговою гарячею темою ІТ-курси в Україні.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Як нейромережі бачать вільну та незалежну Україну? Тест dev.ua
Як нейромережі бачать вільну та незалежну Україну? Тест dev.ua
Як нейромережі бачать вільну та незалежну Україну? Тест dev.ua
Нейронні мережі для генерації зображень бачать світ по-своєму, їхню логіку зрозуміти часом зовсім неможливо. Але таки хочеться. На честь Дня Незалежності України редакція dev.ua вирішила провести невеликий експеримент. Ми задали чотирьом різним нейронним мережам п’ять однакових запитів: «прапор України», «День Незалежності України», «український Крим», «перемога України» та «українці». Отриманими результатами ми ділимося з вами нижче.
У TikTok тепер можна генерувати фон за допомогою нейромережі. Ми протестували її та ділимося результатами
У TikTok тепер можна генерувати фон за допомогою нейромережі. Ми протестували її та ділимося результатами
У TikTok тепер можна генерувати фон за допомогою нейромережі. Ми протестували її та ділимося результатами
У TikTok з’явилася нова функція «Розумний фон». З її допомогою як фон для тіктоків можна підставляти згенеровані нейромережею зображення. Редакція dev.ua протестувала цю технологію і ділиться своїми враженнями.
Які IT-спеціальності будуть потрібні в найближчі п'ять років? Ми з'ясували у голови американського стартапу ADAM Дениса Гурака
Які IT-спеціальності будуть потрібні в найближчі п'ять років? Ми з'ясували у голови американського стартапу ADAM Дениса Гурака
Які IT-спеціальності будуть потрібні в найближчі п'ять років? Ми з'ясували у голови американського стартапу ADAM Дениса Гурака

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.