💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

7 речей, які зменшують шанси пройти успішно співбесіду

Занадто раннє прибуття в офіс, відсутність професійної підготовки для співбесід онлайн і незнання місії майбутнього роботодавця — усе це може бути потенційним тривожним сигналом для інтерв’юера. 

Оставить комментарий
7 речей, які зменшують шанси пройти успішно співбесіду

Занадто раннє прибуття в офіс, відсутність професійної підготовки для співбесід онлайн і незнання місії майбутнього роботодавця — усе це може бути потенційним тривожним сигналом для інтерв’юера. 

1. Відволікатися на гаджети та уникати зорового контакту з інтерв’юером (особливо це стосується онлайн-інтерв’ю)

«Якщо я на відео з кимось, хто проводить співбесіду, і він не дивиться на мене, це відштовхує», — розповіла Business Insider Стейсі Халлер, головний радник з питань кар’єри ResumeBuilder.com.

Халлер вважає, що інтерв’юйовані повинні практикувати зоровий контакт, особливо якщо вони проводять віртуальне інтерв’ю і не звикли спілкуватися таким чином. «Якщо я на відео з кимось, хто проходить співбесіду, і не дивиться на мене, це відштовхує», — сказала вона.

Тренер Джеймі Бірт зазначає, що не слід дивитися вниз, оскільки інтерв’юери «можуть неправильно витлумачити це як ознаку слабкості або брехні». Бірт пропонує вдавати, що інтерв’ю — це розмова з другом.

2. Прийти на співбесіду невчасно (занадто рано — це теж недобре) 

Халлер каже, що не варто приходити на співбесіду надто рано: «Тому, що можуть подумати, що у вас немає відчуття часу». Це не означає, що ви повинні чекати до останньої хвилини, щоб потрапити на співбесіду.

 Підніміться нагору або всередину, тобто туди, де буде проходити співбесіда, приблизно за п’ять хвилин до початку співбесіди. П’ять-десять хвилин — це абсолютно нормально. 

За її словами, кандидатам також не варто запізнюватися на віртуальні дзвінки, тому можна потренуватися користуватися віртуальним чатом перед співбесідою, щоб уникнути технічних труднощів.

3. Неввічливість до людей (інших співробітників компані), крім інтерв’юера

Халлер вважає, що розмова кандидата на посаду з людиною, яка працює за стійкою реєстрації, насправді є частиною співбесіди.

«Як менеджер з найму протягом багатьох років, яка наймала весь офісний персонал і продавців, я завжди поверталася до адміністратора і запитувала: „Як вам було, коли прийшла ця людина?“. І якщо ця людина була неввічливою чи грубою з моєю секретаркою, це було такою ж частиною співбесіди, як і те, що вона говорила мені», — сказала вона.

Бірт теж такої думки і наголошує на тому, що не варто бути грубим. «Інтерв’юер, швидше за все, запитає співробітників, з якими ви зустрічалися під час роботи в компанії, про їхнє враження про вас. Замість того, щоб бути відстороненим, вітайте всіх, кого ви зустрінете під час співбесіди, доброзичливо і з посмішкою. 

4. Не дуже хороші відповіді на типові запитання співбесіди 

Одне з найпоширеніших запитань — про слабкі сторони кандидата на роботу. Халлер каже, що не думає, що «люди насправді запитують про ваші слабкі сторони. Вони запитують про те, чи усвідомлюєте ви себе і, чи знаєте ви, над чим вам потрібно працювати та що компенсувати? Це те, що вони дійсно хочуть знати».

Відповідаючи на запитання про те, чому хочете цю роботу, Халлер сказала: «Людям байдуже, чого ви хочете. Це більше стосується ваших знань про компанію».

«Вони хочуть знати, що ви зацікавлені працювати на них, але їм байдуже, чи це для вас чудова перша робота, чи будь-які інші причини, які насправді не мають значення для того, чому вони вас наймуть», — каже Халлер.

Відповідаючи на це питання, пошукачі повинні продемонструвати, що вони витратили час на вивчення роботодавця, в тому числі на те, що було сказано в новинах. Халлер вважає, що люди також можуть висловити свою зацікавленість у тому, щоб бути частиною місії та команди роботодавця.

«Якщо я беру інтерв’ю в когось, і вони навіть не знають, чим займається моя компанія, чи яка наша місія, чи що-небудь про нас, це величезний червоний прапор», — сказала Халлер.

5. Не розповідаєте про навички, які шукає роботодавець

Зважаючи на популярність найму на основі навичок, можна продемонструвати свої вміння під час співбесіди, навіть якщо про них прямо не запитують.

Якщо в оголошенні про вакансію важлива командна співпраця, Халлер радить включити це в історію, яку розповідаєте під час співбесіди.

Але слід уникати брехні про навички, яких не маєте, або бути зарозумілим та занадто хизуватись. 

6. Ігноруєте такі речі, як одяг або фон на онлайн-співбесіді 

Фон для віртуальної розмови з роботодавцем має бути зручним. «Ви не хочете, щоб ваше брудне ліжко було на задньому плані під час співбесіди», — каже Халлер.

Правильний одяг також може бути важливим. Можна подивитися на LinkedIn, щоб дізнатися про дрес-код роботодавця. «Деякі компанії можуть очікувати, що ви носите щось більш офіційне, або якщо ви берете співбесіду для рекламного агентства, це може бути менш формальним», — сказала Халлер.

7. Не ставити питання в кінці співбесіди 

Крім готовності відповідати на запитання, Халлер зазначила, що респонденти повинні ставити хороші запитання в кінці.

«Дійсно кмітливі кандидати скажуть щось на кшталт: «Чим ще я можу з вами поділитися, щоб ви знали, що я найкращий кандидат на цю роботу?» або «Про що ще я міг би розповісти, щоб ви знали, що я можу зробити чудову роботу для вашої команди?», — каже Халлер.

Ці типи запитань мають певну мету до завершення співбесіди.
«Ви хочете побачити, чи зможете ви подолати будь-які заперечення, чи є щось, про що ви не говорили, що ви хочете висвітлити, ваші інтереси в цій посаді та запитати про наступні кроки», — сказав Халлер. «Кандидати, які цього не роблять, втрачають багато можливостей».

Майкл Дулін, генеральний директор Clover HR, радить поставити ці два питання в кінці: «Якби мені пощастило запропонувати цю посаду, що б ви порадили мені почати?» і «Як би мене оцінили на цій роботі?» два гарних запитання, які варто поставити». 

Але що важливіше, підготувати власні відповіді на ці питання: будьте готові надати приклади того, як би ви працювали на цій посаді, як вам подобається оцінювати на роботі, і наскільки добре ви відповідаєте їхнім відповідям. Це ще одна можливість підвищити свою цінність. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
«Торгуймося бо ми того варті». Рекрутерка запитала як айтівці призначають собі ціну на співбесідах і приймають офер
«Торгуймося, бо ми того варті». Рекрутерка запитала, як айтівці призначають собі ціну на співбесідах і приймають офер
По темi
«Торгуймося, бо ми того варті». Рекрутерка запитала, як айтівці призначають собі ціну на співбесідах і приймають офер
6 порад від рекрутерки на що звернути увагу коли готуєшся до співбесіди
6 порад від рекрутерки, на що звернути увагу, коли готуєшся до співбесіди
По темi
6 порад від рекрутерки, на що звернути увагу, коли готуєшся до співбесіди
Читайте также
«Ловушка начинающего». 5 самых распространенных ошибок джунов на собеседованиях и как их избежать
«Ловушка начинающего». 5 самых распространенных ошибок джунов на собеседованиях и как их избежать
«Ловушка начинающего». 5 самых распространенных ошибок джунов на собеседованиях и как их избежать
Наверное, каждый хоть раз в жизни переживал ситуацию, когда после собеседования вместо приглашения на работу приходил отказ. Как же так? Это несправедливо!» — многие из нас жаловались на судьбу и не понимали, что пошло не так. Екатерина Никитина, SoftServe IT Academy Recruiter, рассказала о пяти самых популярных ошибках начинающих кандидатов на собеседованиях.
Два месяца поисков, 80 отзывов, 12 собеседований и два офера. Как айтишник из Казатина с сертификатом Google и двумя пет-проектами работу искал
Два месяца поисков, 80 отзывов, 12 собеседований и два офера. Как айтишник из Казатина с сертификатом Google и двумя пет-проектами работу искал
Два месяца поисков, 80 отзывов, 12 собеседований и два офера. Как айтишник из Казатина с сертификатом Google и двумя пет-проектами работу искал
Начинающий айтишник Максим Наталчук поделился в LinkedIn собственным опытом поиска работы. Парень, согласно профилю, работает National Information Management Officer (Data Analyst) в компании iMMAP. Но желаемому оферу предшествовал непростой путь. С позволения автора, dev.ua публикует историю Максима о поиске работы в IT.
«Вряд ли можно верить фидбекам компаний». Тестовое в IT: делать или не делать? Отвечают айтишники
«Вряд ли можно верить фидбекам компаний». Тестовое в IT: делать или не делать? Отвечают айтишники
«Вряд ли можно верить фидбекам компаний». Тестовое в IT: делать или не делать? Отвечают айтишники
Дизайнер Анна Лазурко пожаловалась в LinkedIn, что ни одна компания, в которую она делала тестовое, не предоставила фидбек по ее просьбе или без него. «Получили, заигнорили на неделю-две, а затем „двигаемся с другим кандидатом“. Это вообще единственная фраза, которой мне отказывают. Как понять, что ты делаешь что-то не так и не то, когда нет ни одного фидбека?» — спросила разочарованная специалист.
Мануал для джуна. Что нужно знать начинающему в DevOps: 30 вопросов и советы опытного лида
Мануал для джуна. Что нужно знать начинающему в DevOps: 30 вопросов и советы опытного лида
Мануал для джуна. Что нужно знать начинающему в DevOps: 30 вопросов и советы опытного лида
Джунов, которые ищут работу, проходят кучу собеседований и получают отказы вместо оффера, во время войны стало больше. А все потому, что к собеседованиям необходимо тщательно готовиться. dev.ua начинает серию материалов о том, что нужно знать джунам для прохождения собеседования и получения вожделенного оффера от первого работодателя. Эльдар Алиев, Lead DevOps Engineer в SoftServe, рассказывает, что нужно знать, чтобы получить первый оффер DevOps и дает советы джунам от опытного синьора.
3 комментария

Хотите сообщить важную новость? Пишите в Telegram-бот

Главные события и полезные ссылки в нашем Telegram-канале

Обсуждение
Комментариев пока нет.