💻 MayBee: френдлі HRM система. Просте та iнтуїтивне управління комплексними HR процесами 🔥

«Торгуймося, бо ми того варті». Рекрутерка запитала, як айтівці призначають собі ціну на співбесідах і приймають офер

IT Recruiter Діана Сироткіна запитала в айтівців, чи готові вони приймати оффери з нижчою, ніж вказано у резюме, зарплатою.

Залишити коментар
«Торгуймося, бо ми того варті». Рекрутерка запитала, як айтівці призначають собі ціну на співбесідах і приймають офер

IT Recruiter Діана Сироткіна запитала в айтівців, чи готові вони приймати оффери з нижчою, ніж вказано у резюме, зарплатою.

«Розкажіть, як ви приймаєте офери?  Чи обговорюєте та озвучуєте усі моменти, які тривожать?», — запитала вона.

Фахівчиня поділилася ситуацією з власного досвіду, яка навела її на це питання. «Спілкуємося з кандидатом на один грейд, озвучили ще до фінальної співбесіди орієнтовну виделку із зарплати. Усе ок. Пройшли усі етапи, надіслали офер. Наступного дня отримую відповідь, що людина не готова розглянути оплату нижче, ніж Х. А цей Х — втричі вищий за виделку по позиції, яку кандидат знав завчасно. Чи робите ви так само? Чи все ж одразу проговорюєте очікування? Як на мене, скілл перемовин по оферу і взагалі сміливість озвучити свої очікування це маст хев. Адже ти обираєш теж, не лише тебе», — зазначила рекрутерка.

Допис Діани активно коментують айтівці. dev.ua обрав найцікавіші аргументи фахівців.

Денис Левчук, Senior SEO Specialist

Не бачу проблеми з озвучуванням зарплати. Я знаю, що мої навички коштують стільки-то. На іспитовий термін, я можу посунутись трішки. Але все має бути прописано в контракті. Нахіба витрачати час компанії та свій власний, щоб в кінці з’ясувати що по зарплаті взагалі не те, що треба?

Я орієнтуюсь на медіану. Але мінімум важливий, щоб розуміти, наскільки компанія відповідає очікуванням. Себто, якщо за місяць я показую хороші результати, кажу що було би непогано зробити ап на умовних $100 в наступному місяці, а мені відмовляють з аргументом «бо!», це не моя компанія. Як правило, такі після іспитового роблять ап на умовних $50 і це на наступний рік.

Рекрутери теж часто спілкуються шаблонами: «Ми відштовхуємось від очікувань кандидата». Кандидат озвучує очікування і… замість того, щоб відписати: «Ми можемо запропонувати вам вдвічі/втричі менше» просто кудись зникають…

Альона Дальська-Ластовець, COO at Trueplay 
Запитую щодо виделку компанію на одному з етапів воронку — якщо компанія не готова озвучити та починається ось це «а скажіть ваші очікування, а ви перші», то не продовжую спілкування.
Ніна Р., Senior Graphic Designer
Справді дивно, якщо виделка обговорювалася ще до оферу і це кандидату було ок. Можливо, у нього є ще офери. Але все одно виглядає якось неадекватно.
Ще до першої співбесіді озвучую суму «від», нижче якої навіть розглядати пропозицію не бачу сенсу.
Iлля Мондок,  Senior Android Software Engineer
Ну втричі, звісно, перебор. Але фінальний перегляд компенсації — це абсолютно нормальна практика. І все має свою межу. Буває, що проходиш всі етапи найму, а поки компанія надсилає офер, то вже інша компанія з менш цікавими перспективами пропонує найм з більшою компенсацією. І доволі логічним буде спробувати отримати від першої компанії трохи більшу компенсацію, щоб нівелювати цей розрив. Я не кажу про х2-х3 — ясно, що це нонсенс, але +10-20% — це цілком реальний кейс. Навіть якщо такого контроферу насправді нема, але то вже все залежить від вміння блефувати і переговорних позицій кандидата. Іноді компанія як компроміс замість підвищення з. п. просто дає вступний бонус або фіксує в контракті збільшену кількість відпускних і т. д. «Торгуймося, бо ми того варті»
Антон Опря, Software Team Lead
Про гроші треба домовлятися до, а не в процесі перемовин. Для найманого персоналу це якщо не перший пункт, то в топ 3. Але оця мода обговорювати гроші десь в середині або наприкінці будуть призводити до таких результатів дуже часто.
Оговорюю важливі моменти, а тому числі і зарплату відразу при першому контакті з рекрутером. Тому бувало, що і до співбесіди не доходило, адже не було уже метчу. Тому дійсно, завжди рекомендую важливі моменти на «березі» обговорювати.
Степан Орда, web developer
Завжди обговорюю це першочергово щоб не витрачати час ні свій, ні компанії. З іншого боку майже ніколи немає вилок які мене влаштовують, а після знайомства зі мною кілька разів їх вже піднімали, тому бачу чому деякі можуть так робити.

Одного разу проходила співбесіду одразу з керівником, де перша запитала їх бюджет.

  • Бюджет Х.
  • Вибачте, я розраховувала на втричі більше, до побачення.

Роботу отримала 

Питання заробітної плати завжди є делікатним. Компанія хоче платити менше, кандидат хоче отримувати більше. Але всі хочуть отримати своє, погоджуючись на співпрацю. «Вимахуватися» під час озвучення зарплати — це ок, але тягнути аж до офера буває важкувато, бо втрачається час.

Вартість кандидата може бути вищою, але якщо він володіє таким набором навичок, що можуть принести додаткову користь компанії. Але не у х3, це занадто. Хіба що він програмував ракети НАСА, і то треба подумати.

Якщо виделка не сходиться, і ніхто не збирається рухатися, або ж вона дуже відрізняється, варто завершити комунікацію процесу найму. Якщо кандидат знав, що його очікування по зарплаті не будуть задоволені, то нащо чекати офера? Думає процес найму для компанії дорогий і вона одразу погодиться, щоб не шукати ще когось? Або він є дуже чудовим кандидатом, і за нього треба добре заплатити?Дивна річ.

І єдине адекватне питання, коли є неадекватна сума по зарплаті є: «Яку додаткову користь Ви, як потенційна частина команди, можете принести, з урахуванням що Ваші очікування вищі, аніж запропонована виделка?» Для того, щоб приблизно розуміти, чим саме підкріплені очікування кандидата — професіоналізмом, стеком навичок, ринковою зарплатою тощо (хоча навряд кандидат напряму скаже).

Рекрутерка спитала що бісить кандидатів у роботі фахівців з найму. Тема набирає обертів: за що айтівці критикують рекрутерів
Рекрутерка спитала, що бісить кандидатів у роботі фахівців з найму. Тема набирає обертів: за що айтівці критикують рекрутерів
По темi
Рекрутерка спитала, що бісить кандидатів у роботі фахівців з найму. Тема набирає обертів: за що айтівці критикують рекрутерів
Чи потрібен офер для старту співпраці? Рекрутерка помітила що роботодавці часто не фіксують письмово умови роботи обмежуючись усними домовленостями. Що про це думають айтівці
Чи потрібен офер для старту співпраці? Рекрутерка помітила, що роботодавці часто не фіксують письмово умови роботи, обмежуючись усними домовленостями. Що про це думають айтівці
По темi
Чи потрібен офер для старту співпраці? Рекрутерка помітила, що роботодавці часто не фіксують письмово умови роботи, обмежуючись усними домовленостями. Що про це думають айтівці
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте також
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn  запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа. 
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти. 
Хочу заробляти більше. Як айтішники просять про підвищення зарплати
Хочу заробляти більше. Як айтішники просять про підвищення зарплати
Хочу заробляти більше. Як айтішники просять про підвищення зарплати
На форумі DOU розробники обговорюють досить чутливу тему — підвищення зарплати. Один із користувачів форуму задався питанням про те, що треба зробити, щоб заробляти більше грошей за ту саму роботу. «Я з’ясував, що людям, які роблять рівно стільки, скільки я (точно таку ж роботу з такою ж якістю в такі ж терміни), уже платять більше. Мені не треба, щоб мені роботи докинули, мені треба просто грошей», — пояснює автор дискусії.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.