Актори офіційно розпочали страйк проти ШІ у відеоіграх
Члени Гільдії кіноакторів страйкують проти індустрії відеоігор після того, як провалилися переговори щодо нового контракту, який регулює інтерактивні медіа та відеоігри.
Члени Гільдії кіноакторів страйкують проти індустрії відеоігор після того, як провалилися переговори щодо нового контракту, який регулює інтерактивні медіа та відеоігри.
Як повідомляє The Verge, переговори зірвалися через розбіжності щодо захисту працівників у сфері штучного інтелекту. Профспілка акторів SAG-AFTRA веде переговори про умови «Угоди про інтерактивні медіа» (IMA) з переговорним комітетом видавців відеоігор, серед яких є Activision, Take-Two, Insomniac Games, WB Games та інші, що представляють загалом 30 компаній. Хоча SAG-AFTRA та переговорна група з відеоігор змогли узгодити низку пропозицій, ШІ залишився останнім каменем спотикання, що призвів до страйку.
Положення SAG-AFTRA про ШІ регулюють діяльність акторів як озвучення, так і рухів, або використання наявної акторської гри, як основи для створення нового контенту без участі оригінального виконавця, а також використання генеративного ШІ для створення акторської гри без будь-яких початкових даних. Однак компанії, що вели переговори, не дійшли згоди щодо того, який тип виконавців повинен мати право на захист ШІ.
Директор із контрактів SAG-AFTRA Рей Родрігес (Ray Rodriguez) сказав, що компанії-учасники переговорів спочатку хотіли запропонувати охорону для акторів озвучення, але не запису рухів. «Так, будь-хто, хто виконує трюки або зображує істот, залишився б незахищеним, згідно з пропозицією роботодавців», — сказав Родрігес в інтерв’ю для Aftermath.
Родрігес розповів, що пізніше компанії поширили захист на виконавців рухів, але лише за умови, що «виконавця можна ідентифікувати на виході цифрової репліки ШІ».
SAG-AFTRA відхилила цю пропозицію, оскільки вона потенційно виключила би більшість рухомих вистав. «Їхня пропозиція викреслила б усе, що не виглядає й не звучить ідентично для мене. [Пропозиція] залишить фахівців із руху, включно з трюками, беззахисними, щоб їх замінили… бездушні синтетичні виконавці, навчені на наших справжніх виступах», — сказав Енді Норріс, член переговорного комітету SAG-AFTRA з питань IMA, під час пресконференції.
Нагадаємо, що українська компанія Respeecher потрапила до титрів Cyberpunk 2077. Як стало відомо пізніше, компанія допомогла відтворити голос актора Мілогоста Речека (Miłogost Reczek), який помер у 2021 році. У грі він дав голос персонажу Віктор Вектор. На думку генерального директора стартапу Олександра Сердюка, ця технологія може трансформувати сферу озвучування, не залишаючи людей «за бортом».