💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олександр КузьменкоGameDev
31 жовтня 2023, 17:48
2023-10-31
Актори озвучки допомогли створити ШІ-згенеровані голоси для коментаторів у грі The Finals
Багатокористувацький шутер The Finals від Embark Studios ще не вийшов, але вже має шалений попит на етапі відкритого тестування — піковий онлайн у Steam сягнув майже 268 000 гравців. Проте не всім сподобалося використання голосів, згенерованих ШІ, для вигуків коментаторів.
The Finals, у якій зараз проходить відкрите бета-тестування на PC, Xbox і PlayStation, є дебютним проєктом від Embark — команди, що складається з досвідчених розробників, які працювали над Battlefield від EA. Гру хвалять за швидкі бої та можливість реалістично руйнувати рівні під час матчів, пише Axios.
Але використання штучного інтелекту для озвучення реплік, які вигукують диктори під час матчу, викликало суперечки. Оглядач Forbes, якому сподобалася The Finals, вважає, що вони звучать погано: «Ритму бракує. Іноді дихання дивне. Це просто не дуже добре в порівнянні з якістю самого ігрового процесу».
За словами розробників, у The Finals використовується поєднання людського голосу та перетворення тексту в мову (text to speech або TTS) за допомогою штучного інтелекту. Мовляв, реальні актори, які записують свої репліки традиційним способом, забезпечують «хімію і конфлікт» і «додають глибину ігровим світам, яку технологія не може імітувати».
«В інших випадках, особливо коли це стосується контекстних ігрових реплік, TTS дає нам змогу мати адаптовану озвучку там, де інакше ми б не змогли, наприклад, через швидкість реалізації», — розповів директор із комунікацій Embark Свен Грюнберг.
Він зазначив, що голоси, згенеровані штучним інтелектом для The Finals, «базуються на поєднанні професійних акторів і тимчасових голосів співробітників Embark». «Створення ігор без акторів не є кінцевою метою для Embark. Технологія TTS відкрила для нас нові способи спільної роботи, — каже Грюнберг.
Раніше поєднання роботи людей-акторів і сучасних технологій штучного інтелекту допомогло відтворити голос померлого актора озвучення Мілогоста Речека (Miłogost Reczek) у грі Cybeprunk 2077. Для цього був залучений український стартап Respeecher, який повернув голос Речека його персонажу Віктору Вектору в доповненні «Ілюзія Свободи».
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.