Блог

Як створити робочий простір для покоління Z?

Більше третини населення світу вважають себе поколінням Z. Це люди, народжені з 1997 до 2012 року. Технологічно підковані, незалежні та кардинально відмінні від будь-якого попереднього покоління. Джензери — діти цифрової епохи, екстрапрогресивні, креативні й амбіційні, завойовують ринок праці. Через кілька років вони вже становитимуть значну частку населення, що працює. Далекоглядні передові компанії світу розуміють, що невдовзі «балом заправлятимуть» зумери і хочуть бачити у себе в штаті перспективні талановиті кадри нового покоління. Як же створити робочий простір для них?

Щоб відповідати вимогам найпрогресивнішого із дорослих поколінь, варто відстежувати й пускати в дію останні тенденції, інноваційні технології і фішки. У той час як у міленіала віртуальна реальність в офісі викличе вау-ефект, то для джензера вона не таке вже й ноу-хау. Для покоління Z нормою будуть, наприклад, електронні вайтборди, адже вони можуть миттєво зберігати й друкувати все, що на них написано. Варто вже зараз впроваджувати розумний офіс —  централізоване управління всіма інженерними системами із заданими сценаріями освітлення, фонової музики, зі збором та аналізом даних, що підвищує ефективність роботи та дозволяє вчасно ліквідовувати несправності. Серед технологій смартофісу: розпізнавання голосу, системи керування доступом до приміщень, розумні локери для зберігання, інтелектуальне освітлення, контроль якості та температури повітря у робочому просторі. На часі буде розумне скло — метод скління, яке змінює свій колір та ступінь прозорості, залежно від частини дня або за натисканням кнопки. За наявності спеціального проєктора таке скло може використовуватись ще і як інтерактивний дисплей. Багатофакторна безпека — невіддільний складник для роботи джензера, який усвідомлює необхідність надійного захисту персональних даних. І це лише кілька прикладів залучення новітніх технологій у робочий простір, орієнтований на зумерів.

Смарт-технології в офісі 

Покоління Z надзвичайно чутливе до навколишнього середовища. Екологічність робочого простору має стати невіддільною частиною корпоративної культури. Тут мова не тільки про перехід на безпаперовий документообіг чи використання мікроволокнистих рушників замість звичних паперових. Фактор екологічності варто враховувати ще на моменті проєктування офісу. Велика кількість передових компаній уже зараз планують  або трансформують офіси, виходячи з чинників сталого розвитку. Використовують елементи інтер’єру з екологічно чистих матеріалів чи з вторинної сировини, як, наприклад, стільниці із переробленого океанічного сміття. Планують приміщення і з урахуванням місць для станцій компостування — перероблювання харчових відходів, та баків для сортування сміття. Біофілія в офісі — це вже базова потреба, продуманий біофільний дизайн впроваджують чи не у кожному робочому середовищі. Для прогресивного покоління рослинні композиції будуть дещо видозміненішими: недосконало та умисне недбало, несиметрично скомпонованими, імітуючи насадження у дикій природі. Джензери оцінять офісні аксесуари, надруковані на 3D-принтері, адже таке виробництво зменшує вуглецевий слід та є значно енергоефективнішим. При цьому 3D-друк може відтворити будь-яку криволінійну поверхню, якої б складності вона не була. Свідоме покоління сприйме як належне велопарковку для офісних співробітників, і, відповідно, душові кімнати в офісі. Покоління Z — це про усвідомленість як стиль життя, тож робоче середовище не може бути виключенням.

Офіс з елементами із переробленого пластику

Зумери живуть в умовах шалених ритмів і постійних стресів, тому дуже клопітливо ставляться до власного фізичного й ментального здоров’я. Біодинамічне освітлення, що синхронізується з природним, і змінює свою яскравість та температуру залежно від частини дня, обов’язкове для співробітника-джензера, адже воно сприяє його доброму самопочуттю. Ергономічні модульні крісла, сидячі й стоячі робочі станції та інші офісні меблі, що підтримують здоров’я співробітників, повинні наповнювати офіс. Для джензера робоче середовище з наявними кімнатою для сну чи silent room для релаксу — це норма у сучасному офісі. Проєктуючи офісний простір для Z покоління варто врахувати розташування кабінету робочого психотерапевта, масажної кімнати та спортивної зони. Кухня може стати приміщенням цифрового детоксу й бути облаштована звичними для зумера девайсами правильного харчування. 

Кухня, кастомізована під команду

Джензери проживають свідомий вік в умовах постійних обмежень, криз, пандемій  і війн. Для них є нормою неприв’язаність до чіткого графіка й гібридний формат роботи. Але попри це, зумери, як ніхто інший, цінують живе робоче спілкування, адже так часто бувають вимушено його позбавлені.  Покоління Z фокусується на командній роботі, жваво вливається в ком’юніті, шанує корпоративну культуру й тісну співпрацю. Адаптивні простори й крос-функціональні робочі місця, зони спільної роботи та відпочинку, ігрові сприятимуть живому спілкуванню соціально-активних зумерів.

  Сучасна лаунж зона в офісі 

Якщо говорити про естетику робочого місця, покоління Z не боїться яскравих кольорів, любить візуальну різноманітність, але при цьому комфорт і простоту цінує понад усе. Витіюваті стилі з претензією на розкіш — це не про усвідомленого джензера-мінімаліста. І хоча покоління Z — діти майбутнього, вони шанують історію, з гордістю носять олдскульні речі й в інтер’єрі, скоріше, віддадуть перевагу повторно використаному осучасненому старому кріслу, замість футуристичної вигадливої софи-капсули. 

Офіс у мінімалістичному стилі з яскравими акцентами

Покоління, яке не сахається переїздів, постійних змін, адаптується до всього нового зі швидкістю світла — це про дженерейшн Z. Щоб «прив’язати» зумера до місця, потрібно надати йому всі необхідні умови, щоб він був абсолютно задоволений середовищем, у якому працює. Молоді співробітники-джензери віддають перевагу роботодавцям, які розділяють їх цінності, сприяють кар’єрному зростанню та  формують справжнє ком’юніті. Покоління Z, як ніяке інше, вимогливе до культури робочого місця, його практичності й навіть довершеності. Щоб привабити перспективного джензера до компанії, необхідно організувати робочий простір, який демонструє, настільки ретельно роботодавець дбає про добробут своїх співробітників, як формує інклюзивне середовище для покоління Z і не тільки для нього, і щобільше, намагається зробити кращим світ.