Блог

Як компанії можуть покращити залученість працівників прямо зараз

У сучасному бізнес-середовищі конкуренція на ринку праці набуває все більших обертів. Для того, щоб утримати талановитих і кваліфікованих співробітників, компаніям необхідно зосередитися на покращенні залученості працівників. 

Залучені працівники захоплені тим, що роблять і відчувають нерозривний зв’язок з успіхом своєї компанії. Вони краще працюють, менш схильні до вигорання і націлені на довготривалу співпрацю. Окрім того, позитивно впливають на робочу культуру, створюючи більш позитивне середовище для співпраці.

Тогорічне глобальне дослідження Gallup показало, що лише 21% працівників по-справжньому залучені на роботі. За визначенням дослідницької компанії, це означає, що вони «дуже зацікавлені у своїй роботі та з ентузіазмом ставляться до неї». 

Кожна компанія хоче підвищити рівень залученості співробітників та їхню загальну продуктивність, але багато керівників просто не знають, з чого почати. У цій статті ми розглянемо, як запалити вогник в очах у членів команди за допомогою перевірених стратегій. 

Що таке залученість співробітників?

Напевно усі ми, прийшовши до офісу, могли спостерігати подібну картину: один працівник приходить на роботу вчасно, ділиться новинами галузі та регулярно генерує ідеї, щоб покращити процеси в компанії. Інший так само пунктуальний, добросовісно виконує поставлені завдання, але щоразу дивиться на годинник в очікуванні завершення робочого дня.

Неважко визначити, хто з них залучений, а хто ні. І хоч обидва виконують свої обов’язки, їхня продуктивність і мотивованість значно відрізняються. 

Залученість співробітників — це рівень емоційної відданості, який вони відчувають щодо своєї компанії. Залучені працівники мають особисту зацікавленість в успіху організації й виходять за межі своїх функцій. Вони усвідомлюють важливість своєї роботи та вкладають у те, що роблять, душу. Разом із тим вони натхненні й не зупиняються перед викликами, які виникають на їхньому шляху. 

Чому це важливо?

Залученість співробітників важлива, тому що вона додає персоналу драйву та мотивації в роботі. Залучені члени команди завжди знаходяться на передовій, роблять значний внесок у розвиток компанії та є об’єктом наслідування для інших. Вони відчувають особисту відповідальність за загальні результати й готові докладати зусилля для досягнення спільних цілей.  

Залученість співробітників відіграє важливу роль в утриманні талановитих кадрів. Коли працівники відчувають себе цінними, задоволені своєю роботою та перспективами кар'єрного зростання, вони менш схильні до зміни робочого місця. 

Окрім того, натхненні члени команди сприяють розвитку інноваційного потенціалу компанії, її здатності адаптуватися до змін на ринку та випереджати конкурентів.

Як підвищити залученість працівників?

  • Сприяйте розвитку культури мислення, орієнтованої на зростання

Формування Growth Mindset Culture дає людям можливість вчитися на своїх помилках і досліджувати нові виклики. Як результат, персонал отримує доступ до можливостей зростання, що може підвищити продуктивність і задоволеність роботою. 

Щоб розвивати культуру мислення, орієнтовану на зростання, заохочуйте колег до підвищення кваліфікації, надаючи їм можливості для професійного розвитку. Крім того, винагороджуйте тих, хто ставить перед собою амбітні цілі, займаючись самовдосконаленням, і заохочуйте їх ділитися тим, чого вони навчилися, з іншими. Відзначайте досягнення, а також розділяйте їхні успіхи й невдачі, щоб сприяти формуванню почуття спільноти.

Пропонуйте колегам завдання, що розширюють їх можливості, як у межах, так і поза межами їхньої ролі. І найголовніше — забезпечуйте регулярний зворотний зв’язок, щоб ваші співробітники вдосконалювалися у потрібному руслі. 

  • Розвивайте ефективне лідерство

Ефективне лідерство має вирішальне значення для створення позитивного робочого середовища й залученості працівників на всіх рівнях. Лідери, які вміють встановлювати чіткі очікування та сприяти формуванню почуття спільної мети, можуть суттєво вплинути на мотивацію й продуктивність своїх команд.

Щоб допомогти вашим співробітникам розвинути ці навички, розгляньте можливість проведення тренінгів із розвитку лідерських якостей із таких тем, як активне слухання, емпатія, вирішення конфліктів та методи мотивації.

  • Надавайте пріоритет добробуту працівників

Працівники, які почуваються фізично та емоційно добре, з більшою ймовірністю будуть зацікавлені у продуктивній роботі. Запропонуйте колегам гнучкі умови праці, щоб показати, що ви їх цінуєте і надаєте більшої автономії.

Щоб запобігти вигоранню та сприяти ментальному добробуту, заохочуйте різноманітні івенти як-то зустрічі з психологом чи командні ігри. Дозвольте працівникам брати відгули, щоб вони бачили, що компанія, в якій вони працюють, визнає важливість турботи про себе.

  • «Прокачуйте» внутрішні комунікації

Покращення внутрішньої комунікації у вашій компанії є життєво важливою стратегією підвищення рівня залученості працівників. Регулярне інформування про події з життя організації може допомогти членам команди відчути зв’язок і причетність до її успіхів.  

У QArea менеджери, зокрема й топрівня, мають регулярні зустрічі зі співробітниками, під час яких обговорюються цілі, прогрес і будь-які проблеми, з якими стикаються члени команди. На загальних зустрічах у співробітників є можливість отримати інформацію про стан справ у компанії, результати роботи та плани на майбутнє.

Прозорість також корисна для побудови довіри та залучення, тому заохочуйте лідерів вашої організації бути відкритими та чесними щодо цілей, стратегій компанії та будь-яких майбутніх змін. 

  • Заохочуйте індивідуальність

Кожен із нас має свої унікальні характеристики, навички та потенціал. Визнання цієї унікальності створює відчуття цінності та важливості. Коли працівники можуть приносити на роботу своє справжнє «я», вони, як правило, відчувають себе більш залученими. Тож врахування індивідуальних особливостей членів команди при делегуванні завдань, розвитку кар'єри та наданні можливостей для розвитку потенціалу — те, на що варто звернути увагу. 

Створіть таке середовище, де всі працівники мають можливість висловити свої думки, бути почутими та спільно приймати рішення. Коли члени команди можуть ділитися своїми ідеями без остраху бути засудженими, вони з більшою ймовірністю віддаватимуться роботі. 

Зрозуміти, наскільки залучені ваші співробітники неможливо без статистики. Тож перед тим, як вдатися до виконання вищенаведених порад, спершу важливо визначити який наразі рівень залученості команди. Найпростіший шлях вимірювання — опитування. Проводьте опитування регулярно — хоча б раз на квартал. І пам’ятайте: перераховані методи підвищення рівня залучення співробітників — не єдині. Кожен керівник розуміє, як саме мотивувати своїх співробітників і допомогти їм реалізувати свій потенціал. Прислухайтеся до думки колег, самовдосконалюйтеся та розвивайтеся — це головні аспекти успішності роботи компанії.