Маркетинг для IT компаній сьогодні — це не просто інструмент, а й стратегічний рушій, який визначає їхню конкурентоспроможність. Пропоную розглянути інсайти, що допоможуть IT компаніям досягати своїх бізнес-цілей, якими діляться мої колеги в Netpeak.
Інсайт 1. Інвестуйте в персональний бренд засновників компанії та Spokes Person
За словами Head of SMM Department — Нелі Серебро розвивати сторінки фаундерів та СЕО варто синхронно зі сторінками компанії. Наприклад, на сторінці компанії ви зробили допис про запуск продукту, а на власній сторінці фаундер регулярно розповідає, чим живе компанія, з якими труднощами довелося зіткнутися під час розробки продукту, що саме допомогло їх подолати й ось який результат отримали, а тільки після цього робить репост допису про лонч.
Додам, що така синхронна послідовність підвищує ефективність і знижує витрати на платний трафік. Крім того, важливим вважає підтримувати системну синергію й формування спільного соціального капіталу через нетворкінг, колаборації, підтримку суспільно важливих ініціатив.
IT-компаніям, які прагнуть залучити увагу аудиторії, Неля радить використовувати короткі відеоформати й генерувати більше контенту із командою, клієнтами та партнерами бренду. При цьому важливо, щоб в перші 3–5 секунд кадр затримував увагу глядача, а монтаж й аудіосупровід в унісон продовжували логічну сюжетну лінію. Також зазначає, аби якнайкраще зрозуміти, на якому контенті аудиторія затримається, потрібно добре її знати — розробити ICP, визначити потреби споживачів за допомогою CastDev, досліджувати суспільні настрої в коментарях та аналізувати контент, який став віральним у вашій ніші.
Інсайт 2. Інвестиції в клієнтський сервіс (LTV) в рази вигідніші, аніж маркетинг залучення.
Head of Email & B2B Marketing Department — Максим Соколюк переконаний, що маркетинг в B2B IT — це must have для масштабування. Але уточнює, що водночас без роботи з LTV (lifetime value) маркетингові зусилля стають аналогічними до спроб наповнити діряву посудину. Клієнти, яких приводить маркетинг, не повинні йти від вас через низький рівень сервісу, тож забезпечити максимальний LTV не менш важливо, ніж залучити нових клієнтів, розповідає Максим.
Якщо ж говорити про найбільш ефективні для IT компаній у 2024 році інструменти B2B маркетингу, радить використовувати:
- Google Ads та SEO, щоб збирати «вершки» зі сформованого попиту (звісно з витримкою рентабельного CPL).
- Лідогенерацію через Email та LinkedIn, щоб масштабувати acquisition при недостатній кількості сформованого попиту.
- SMM в LinkedIn.
- Експертний блог зі статтями, кейсами та лід-магнітами (з SEO просуванням).
- Тематичні рейтинги.
- Публічні виступи: вебінари, конференції, майстеркласи.
Інсайт 3. Чітко транслюйте цінності й формулюйте свою позицію, щодо підтримки ЗСУ
Growth Strategist Team Lead — Юлія Гордієнко розповідає про загальносвітову тенденцію споживачів купувати та обирати бренди, цінності яких вони розділяють. В Україні є схожий тренд: близько половини споживачів вказують, що підтримка ЗСУ — дійсно важливий фактор вибору бренду, що показує відповідність тим реаліям, в яких ми знаходимося зараз. Додає, що в конкурентній ніші бренд має чітко формувати й розуміти, як правильно транслювати власні цінності й не обовʼязково в соціальних мережах, а, наприклад, в тому, як поводяться співробітники з клієнтами. Саме ці маленькі деталі формують цінності й розуміння: у кого я купую та чи хочу я купувати далі.
Ділиться ще одним цікавим спостереженням — приблизно половина українських споживачів вважають, що реклама зараз має бути адаптована під реалії війни та близько 35% вважають, що реклама має бути креативною навіть у воєнний час. Тому радить креативити, але екологічно.
Цінності й чітку позицію рекомендує включати до комплексної маркетингової стратегії й звертає увагу на те, що при аналізі конкурентів важливо зрозуміти, хто насправді є конкурентами (досить часто можна почути: хочу бути, як топ лідер в галузі, але, звісно, варто враховувати ту сходинку, на якій бізнес знаходиться зараз). Зазначає, що варто аналізувати конкурентів та збирати дані про те, як вони поводять себе в digital й розділяти їх на 2 категорії: ті, з якими ви прямо конкуруєте й боретесь за цільову аудиторію й лідери, великі бренди, на які можна дивитись для натхнення, але чітко адаптовувавши ідеї під реалії, де бізнес знаходиться зараз.
Інсайт 4. Перед тим, як замовити консалтинг, потрібно обов’язково мати чіткий роадмеп питань й можливість реалізовувати поради одразу на практиці.
Останнім, але не менш важливим інсайтом поділюсь від себе. Серед основних ознак, які вказують на необхідність залучення консалтингу — незнання, що робити далі. Якщо компанія спробувала власними силами використовувати маркетингові інструменти та результат її не задовольняє (тобто компанія не може залучити нових клієнтів), або залучає їх за дуже великі кошти, не розуміє, як аналізувати результати, не задоволена власною командою чи хоче покращити її результат, то на цьому етапі варто залучити консалтера. Він прийде зі своїм досвідом і допоможе налаштувати ці процеси або навчити команду.
Варто сказати, що просто залучити консалтера й очікувати пропозиції питань недостатньо, тому що він може слідувати власному флоу. Додам, що чітка кількість питань (чим їх більше, тим краще), по яких буде проходити консалтинг наблизить до отримання конкретного результату.
Також відмічу, що просто отримати поради, заплатити консалтеру за його роботу й відкласти це в довгий ящик зовсім нерезультативно, краще одразу втілювати поради в життя, впроваджувати зміни, залучати нові інструменти, тестувати гіпотези. Перед початком роботи чітко усвідомте, що вам потрібна воля на виконання задач та додатковий бюджет для отримання результату.
Підсумовуючи, можу сказати, що маркетинг IT компаній вимагає комплексної стратегії та залучення різних маркетингових інструментів гнучкості й адаптації, а також вміння ефективно позиціювати свої продукти в умовах стрімкого розвитку ринку.