Якщо відкинути безвідповідальність, забудькуватість та певні зовнішні чинники, які нині можуть бути присутні у роботі кожного фахівця (тривоги, погані новини тощо), то причина ненадання фідбеку також може бути в тому, що рекрутер загубив його через великий потік роботи. Зазвичай рекрутер паралельно опрацьовує багато вакансій, кандидатів, має безліч співбесід.
Навіть якщо всі потрібні дії нотувати у таскмесенджері чи записувати у календар, навряд чи можливо сфокусуватися на десятках кандидатів водночас ― нагадування часто приходять у миті, коли є більш пріоритетна задача, і тому автоматично пропускаються. Тому кандидатам залишається набратися терпіння і чекати, і якщо рекрутер дійсно професіонал, він знайде час дати зворотний зв’язок.
А ще трапляється так, що замість основної скриньки вхідних повідомлень потрапляють у спам чи скриньку з промоакціями.
Іще одна причина, чому відповідь від фахівця з наймання до кандидата може йти надто довго ― затримка на стороні керівників. Інколи тімліди чи керівники вищого рівня хочуть мати більше часу, щоб обдумати кандидата. І така історія на нинішньому ринку, де обирає роботодавець, досить класична. А ще ― часом керівник через надмірну завантаженість просто може не виходити на зв’язок. І тут залишається тільки чекати й пояснювати кандидатові, що фінальне рішення не завжди залежить від рекрутерів.
У нас політика компанії така, що ми маємо 100% кандидатів надавати зворотний зв’язок, навіть якщо він затягується на тиждень-два. Я завжди попереджаю кандидата на будь-якій співбесіді, що зворотний зв’язок може бути наданий протягом тижня. А якщо цей строк збільшується, обов’язково виходжу на зв’язок та попереджаю про це.
Інколи ж трапляється, що фідбеку кандидатові недостатньо, і він просить його розширити. І якщо це розробник чи специфічний технічний фахівець, такий зворотний зв’язок доводиться рекрутеру діставати у техліда. Через високу завантаженість інколи дістати такий фідбек непросто ― процедура може зайняти й місяць.
Насправді ж розгорнутий зворотний зв’язок вимагають одиниці кандидатів. В основному всім достатньо класичної відмови. Часто це шаблонна історія, та спілкується з кандидатами точно не бот, як дехто вважає. Для економії часу є певні скрипти, шаблонні відмови з тієї чи іншої причини. Проте, аби зробити комунікацію людяною, ми завжди додаємо конкретну причину. Наприклад, якщо кандидат заслабкий у технічному плані, ми вказуємо, що йому варто підтягнути й на що звернути увагу.
Поради кандидатам, яким не відповідає рекрутер:
- Домовляйтеся про розгорнутий зворотний зв’язок на березі, на самому початку процесу рекрутингу.
- Якщо рекрутер не надсилає вам обіцяного фідбеку, нагадайте про себе.
- Намагайтеся спілкуватися в офіційних каналах комунікації ― там, де рекрутеру буде важко не помітити ваш лист.