Всім привіт! Я — Даніелла Шихабутдінова, COO платформи для розробки вебсайтів Weblium, яка вже багато років займається просуванням бізнесу в мережі. У цій статті я поділюся з вами тонкощами ефективної роботи з таким інструментом маркетингу як «звичайний, звичний кожному» сайт.
Ми розглянемо напрями, які дадуть змогу реалізувати весь його потенціал і перетворити на канал зв’язку і залучення клієнтів, який не тільки представляє бренд, як візитна картка, а й може стати основним джерелом вашого прибутку.
Кожен рядок працює на результат
Щоб ефективно використовувати сайт для залучення клієнтів, важливо розуміти, що кожен його елемент має працювати на це завдання. І якщо дизайн і зручність роботи на сайті допомагає утримати користувача, то текст дає змогу залучити його.
І ми говоримо не про заклики до дії, описи товарів і розповіді про акції, а про те, що текст має відповідати на запитання — а точніше пошукові запити клієнта.
Цей маркетинговий інструмент називається Search Engine Optimization (SEO) і його головне завдання — оптимізувати текст згідно з ключами — найчастішими запитами. Користувачі можуть не шукати саме ваш бренд, але вийти на нього через пошук.
- SEO-оптимізація сайту (заголовки, описи, будь-які блоки тексту) покращує його позиції в пошуку — чим краще оптимізовано сайт, тим вищий його рейтинг.
- Це приваблює цільову аудиторію бренду, підвищує органічний трафік.
- Новий цільовий трафік підвищує рівень конверсії, а значить прибутку.
Інструменти:
- Google Search Console — аналізує видимість, допомагає виявити помилки.
- Google Analytics — відстежує поведінку користувачів і конверсії сайту.
- SEMrush — дослідження ключових слів, аудит сайтів, аналіз конкурентів.
- Ahrefs — аналіз зворотних посилань, аналіз конкурентів, дослідження ключів.
Контент — це не тільки ключі
Але інформація на вашому сайті — це не тільки ключові запити (і не тільки текст), а й цікавий та/або корисний контент, пов’язаний з вашою галуззю, який може привернути увагу нової аудиторії та утримати інтерес постійних користувачів.
Цей контент може мати різні форми — постати у вигляді блогу для публікації статей та інформаційних постів (акції, нові товари), відео, що розповідають про товар або послугу, порад і рекомендацій щодо розв’язання суміжних проблем.
Важливим інструментом для досягнення ефекту за допомогою контенту виступають соціальні мережі. Важливо розвивати їх спільно з сайтом, щоб не втратити час.
- Блоги та профілі в соціальних мережах допомагають сформувати постійну аудиторію, готову здійснювати нові покупки і стати захисниками бренду.
- Унікальний, корисний контент — ще одне джерело нових клієнтів компанії.
- Він також збільшує конверсію завдяки підвищенню довіри та вирішенню питань користувачів. Наприклад, відео можуть бути інструкцією до товару.
Інструменти:
- Google Docs — спільне створення та редагування текстів і документів.
- ChatPGT — генератор простих текстів, помічник при створенні контенту.
- BuzzSumo — пошук популярних тем та ідей для контенту, аналіз конкурентів.
- WordPress — найпопулярніша система управління контентом (CMS), що підтримує плагіни для SEO, електронної комерції та блогів.
- Drupal — CMS для великих сайтів з високою гнучкістю і масштабуванням.
- Notion — гнучка платформа для організації інформації, управління контентом і спільної роботи в команді.
Соціальні докази та розсилки
Ще одним елементом підвищення ефективності вебсайту стануть «соціальні докази» — відгуки клієнтів, розміщені на головній сторінці сайту. Доповненням до них також стануть логотипи партнерів, сертифікати та нагороди.
- Усе це — маркери довіри. Вони зміцнюють репутацію та демонструють надійність бізнесу. А отже працюють на конверсію та продажі.
- Вони сприяють швидшому ухваленню рішень про покупку, підвищуючи впевненість клієнтів у виборі саме вашого товару чи послуги.
Наступний інструмент — поштова розсилка або e-Mail маркетинг. Вони допомагають повідомляти клієнтів про події та акції, нові товари та персоналізовані знижки. А також підтримувати увагу покупця на різних етапах угоди — наприклад, коли товар було додано до кошика, але його не викупили (було забуто).
Інструменти:
- Google Customer Reviews — збирає відгуки та відображає їх на сайті.
- TrustPulse — «автоматизує реальну силу соціального доказу для миттєвого підвищення довіри, конверсії та продажів».
- BirdEye — інструмент для збору та управління відгуками з Google, Facebook.
- Mailchimp — платформа для автоматизації e-mail кампаній з аналітикою.
- Benchmark Email — простий інструмент для створення листів із шаблонами та функціями автоматизації.
Соцмережі також можуть слугувати як формою збору, так і інструментом розсилки.
Аналізуйте та експериментуйте
Ефективний сайт — це не сайт побудований за один захід, а інструмент, що регулярно оновлюється. Щоб підвищити його якість, важливо постійно аналізувати трафік, його джерела і поведінку клієнтів, а потім оптимізувати його згідно з новими даними.
- Аналіз дає змогу знаходити слабкі місця й оперативно виправляти їх. Сегментувати аудиторію для більш точних персональних пропозицій.
- Слабка стратегія буде виявлена на ранньому етапі, що дасть змогу вибирати найефективніші рішення, підвищуючи результативність маркетингу.
- Визначити найкращі джерела трафіку, щоб оптимізувати бюджет.
Інструменти:
- Google Analytics — платформа для аналізу поведінки, трафіку та конверсії.
- Hotjar — інструмент для запису дій клієнтів і збору зворотного зв’язку.
- Kissmetrics — відстежує поведінку користувачів протягом усього їхнього шляху на сайті від входу до моменту покупки.
Сучасні інструменти запуску і редагування сайтів відкривають велике поле для експериментів — ви можете перевіряти різні версії і теорії для кращої конверсії. Особливо це ефективно під час роботи з лендінгами — «точковими», односторінковими сайтами, єдина мета яких «закликати до дії».