Блог

Внутрішні комунікації 2023: топ-5 трендів

Останні декілька років змінили умови праці та наше ставлення до роботи як такої. Історія з коронакризою, за якою прийшла війна, змусила багатьох українців переоцінити свої потреби на робочому місці. Зараз пошукачі, як ніколи, надають перевагу роботодавцям, які поділяють їхні цінності, ставлять добробут співробітників на перше місце і забезпечують можливості для навчання та розвитку. 

У зв’язку з цим сфера внутрішніх комунікацій компаній зазнала значних трансформацій. Те, що до війни допомагало співробітникам відчувати себе залученими, мотивованими та задоволеними, сьогодні втратило ефективність. Натомість з’явилися нові тенденції, які дають змогу достукатися до кожного члена команди та встановити ефективні взаємини між працівниками й роботодавцем. Розглянемо найгарячіші тренди галузі. 

Досвід співробітників

У 2023 році досвід співробітників повинен бути глибоко інтегрований у внутрішні комунікації, щоб відчути позитивні зміни в кінцевому результаті. Почнімо з того, що ж таке досвід співробітників? 

Gallup визначає досвід співробітника як його «подорож з компанією», в якій він працює. Цей досвід охоплює кожну взаємодію упродовж трудового циклу, а також експірієнс, пов’язаний з добробутом та робочим простором. Він починається з тієї хвилини, коли працівник читає оголошення про вакансію, і триває до моменту звільнення з компанії.

Джейкоб Морган, автор книги «Майбутнє роботи», зазначає, що «Досвід співробітників значною мірою визначається трьома елементами: робочим середовищем, інструментами та технологіями, а також корпоративною культурою». Кожна компанія повинна мати на меті створення всебічного та позитивного досвіду для своїх працівників  і не лише тому, що це тренд внутрішніх комунікацій.

Оскільки досвід співробітників є цілісною концепцією, особливо з огляду на необхідність охоплення багатьох аспектів протягом життєвого циклу фахівця, внутрішні комунікації та HR мають працювати разом ще тісніше для того, щоб створювати й підтримувати позитивний досвід співробітників під час кожної взаємодії з компанією. 

Якщо члени команди  відчувають, що їх потреби та очікування беруться до уваги, вони стають більш залученими та мотивованими, це може позитивно позначитися на їх продуктивності та інноваційності компанії.  Тож ефективна стратегія внутрішньої комунікації має опиратися на залучення ключових партнерів для створення сприятливого середовища на робочому місці.

Візуальна складова

Дослідження показують, що візуальні пости в соцмережах отримують набагато більше вподобань, коментарів та поширень, ніж звичайні текстові дописи. До речі, Facebook провів власне дослідження яке показало, що зображення відіграють ключову роль у результативності реклами. 

Співробітники набагато охочіше сприйматимуть візуальний контент, ніж просто текст. І ні, вам не потрібно витрачатися на знімальну групу, яка вироблятиме високоякісні ролики. Завдяки якості відео, що знімають сучасні мобільні телефони, кожен має доступ до недорогого та ефективного інструменту для комунікації.

Оскільки нові комунікаційні технології продовжують розвиватися, вони також починають інтегруватися у внутрішні комунікації. З новими гібридними моделями роботи та моделями, які все частіше дозволяють працювати вдома, зростає потреба долати відстані. Тож віртуальна (VR) та доповнена (AR) реальності стають дедалі потрібнішими і набувають все більшої популярності. 

Якщо ви дійсно хочете, щоб члени команди взаємодіяли з контентом, вам необхідно зробити його цікавим і захопливим. Додавши візуальну складову до сенсу, закладеного в тексті,  ви зможете гарантувати, що команда не лише прочитає ваше повідомлення, але й взаємодіятиме з ним.

Горизонтальні комунікації

Горизонтальні, або як їх ще іноді називають, латеральні комунікації, фокусуються на обміні інформацією та спілкуванні між людьми, відділами, департаментами чи підрозділами в межах однієї організаційної ієрархії. 

Горизонтальні комунікації допомагають поширювати необхідні меседжі та ідеї в компанії, сприяють вирішенню конфліктів та підвищують мотивацію співробітників. Оскільки в них беруть участь члени одного організаційного рівня, горизонтальна взаємодія зазвичай є набагато швидшою, менш формальною та, зрештою, ефективнішою, ніж комунікація «згори донизу».

Тож роботодавці повинні зосередитися на побудові ефективної співпраці між колегами, заохочуючи командну роботу, обмін інформацією та постановку командних цілей.

Ментальне здоров’я

Збройна агресія рф проти України, що триває, помітно вплинула на психоемоційний стан людей. Тривожні та депресивні стани, прояви неконтрольованої агресії й апатії — щоденні реалії, з якими стикаються мільйони українців. 

Згідно з дослідженням МОЗ та Gradus Research, яке було проведене наприкінці минулого року, наразі понад 70% українців перебувають у постійному стресі. І, на жаль, передумов для зниження цього показника поки немає. 

З огляду на це mental health-ініціативи мають бути спрямовані на створення та підтримку середовища, яке дозволяло б людям почуватися комфортно, розвиватися, відчувати себе захищеними та мотивованими.

Відкрита й регулярна комунікація з боку топменеджменту — постійні онлайн зустрічі, листи й апдейти про поточний стан бізнесу, про те, що робить компанія для подолання кризи та які плани має на різні випадки — неабияка підтримка в боротьбі зі страхом невизначеності. 

У QArea співробітники можуть регулярно обговорювати робочі та особисті питання з топменеджерами й People Partners, аби бути в курсі поточного вектора розвитку бізнесу.

Крім того, проводяться корпоративні івенти, які сприяють турботі про ментальне здоров’я співробітників, а також корпоративні волонтерські заходи, які є невіддільною частиною корпоративної культури компанії. 

Робота з даними

Компанії дедалі частіше починають усвідомлювати важливість використання даних для вимірювання, розуміння та оптимізації своїх внутрішніх комунікацій. Дуже важливо мати можливість вимірювати результати роботи  та приймати рішення на основі даних, які підвищать задоволеність, залученість, продуктивність і утримання співробітників.

Якщо ваша мета — оптимізувати внутрішні комунікації, то вам потрібно врахувати все, про що йшлося вище. Ви також повинні подумати про те, як неналежно організовані внутрішні комунікації можуть вплинути на усі аспекти діяльності компанії.  Наприклад, погано налаштовані внутрішні комунікації можуть відбитися на зовнішній комунікації та, як наслідок, задоволеності клієнтів. 

Якщо ви помітили падіння показників клієнтського досвіду та зовнішньої залученості, вам варто розглянути необхідність аудиту всієї комунікаційної стратегії, в тому числі й внутрішньої. Адже оптимізація внутрішніх комунікацій прокладає шлях до гармонійного робочого середовища, ефективної команди та успішного бізнесу.