Блог

Оптимізація скріншотів: 7 кроків, що гарантовано збільшать завантаження додатка

Привіт, друзі! Я — Андрій Провізіон, CEO агенції мобільного маркетингу ASO.Marketing. Наша мета — зробити додатки клієнтів лідерами у пошуку App Store та Google Play, збільшити їхні органічні завантаження та дохід. І одним зі способів досягнення цього є оптимізація скріншотів та графіки.

У цій статті я поділюся досвідом та порадами щодо створення та покращення скріншотів. Розповім про можливі нюанси та дам відповідь на питання: «Чи дійсно скріншоти — це про дизайн?»

Пам’ятайте, навіть коли скріншоти застосунку вже мають достатньо високу конверсію, тобто коли після перегляду скріншотів більшість користувачів приймають рішення завантажити додаток, завжди є куди рости! Тому я раджу пробувати нові цікаві підходи в оптимізації та дизайні.

Крок 1. Research

З чого почати? 

У нашій агенції ми побудували покроковий план дій і роботи. Згідно з ним, на початку ASO-оптимізації необхідно ознайомитися з додатком нашого клієнта, протестувати та вивчити його головні функції. Далі — дізнатися середній вік, стать, інтереси та очікування цільової аудиторії; ознайомитися з менталітетом, культурними особливостями країни, а також проаналізувати відгуки користувачів про застосунок. Це досить глобальний процес, тож на нього можна витратити не один день. 

Оскільки застосунок може бути локалізовано на кілька мов та країн — важливо аналізувати та працювати із кожною локалізацією окремо. Адже в них можуть бути відмінності в менталітеті користувачів та різні акценти на рівні візуалу та текстів. 

Розуміння суті

Щоб скріншоти викликали бажання перейти на сторінку застосунку і встановити його, вони повинні відповідати на такі питання: Чи пояснюють зображення головні цінності та цілі додатку? Чи показують, які проблеми юзерів він може вирішити?

Кожен ASO-спеціаліст шукає відповіді на ці питання по-різному. Щоб швидше та краще їх зрозуміти, я рекомендую провести бриф із командою застосунку клієнта. Під час нього клієнт розповість які завдання вирішує його продукт, чому користувачі його використовують тощо. Далі всю інформацію можна посортувати на Miro Board, щоб не втратити найголовніше. Комусь це може здаватися надто прискіпливим, проте я вважаю цей етап фундаментом для подальшої роботи.

Не так, як у всіх!

Наступним етапом є ознайомлення з конкурентами. Якщо ви уявляєте, що ASO-спеціалісти наче таємні шпигуни слідкують за сторінками застосунків конкурентів та роблять скріншоти щоразу, коли бачили якісь зміни — ви праві! 

Слідкуючи за діями конкурентів у магазинах App Store і Google Play, можна отримати цінну інформацію для власного застосунку. Що вони транслюють на своїх скріншотах? Як і для чого вони це роблять?  

На цьому етапі необхідно детально проаналізувати підходи конкурентів, спираючись на три фактори: трендовість дизайну, зрозумілість скріншотів та кількість завантажень застосунку. 

Важливо: Не потрібно копіювати конкурентів! Залишайтеся унікальними. Аналіз скріншотів інших застосунків лише допоможе йти в ногу з часом, не відставати від трендів і буде мотивувати зробити краще, ніж у «сусіда». 

Звідки брати ідеї?

Після перших двох етапів,  спеціалісти вже знають позиціонування застосунку, його мету та головні функції, а також цільову аудиторію і конкурентів. Тож потрібно рухатися далі та занурюватися в специфіку ніші додатку. Зараз існує безліч ресурсів, на яких можна черпати натхнення та ідеї для дизайну скріншотів. Наприклад, Pinterest, Designspiration, Niice, Baubauhaus, різноманітні ресурси стокових фото і ілюстрацій та навіть реклама в YouTube.

Крок 2. Створення гіпотез та концепту

Після аналізу застосунку та «мозкового штурму» з пошуком ідей, у ASO-спеціалістів виникає 2 варіанти зображення скріншотів: дотримуватися звичного стилю, притаманного ніші додатку чи зробити щось нове та нестандартне. Я завжди «за» щоб ризикувати та обирати другий варіант!

«Базою» для дизайну зображень рекомендую обирати назву застосунку клієнта та його основні функції. Наприклад, якщо ви розробили застосунок про подорожі, зобразіть на скріншотах відомі туристичні місця, мандрівників, покажіть процес планування подорожі з календарем та маршрутами, щоб зацікавити користувачів можливістю відвідати цікаві місця та показати зручність планування поїздок за допомогою додатку.

Якщо ваш застосунок пов’язаний із кулінарією, можна показати на скріншотах різноманітні страви, списки покупок, покрокові інструкції приготування, інтерфейс із пошуком рецептів, часом приготування та їх складністю. Потенційні користувачі оцінять, якщо ви покажете наявність вегетаріанських, безглютенових та інших дієтичних рецептів. Із такими скріншотами юзери зрозуміють мету додатку і те, наскільки він може урізноманітнити та спростити процес приготування. 

Для застосунків про спорт хорошою ідеєю буде показати структуру та різноманітність тренувальних вправ, рівень їх складності, зображення «до» і «після» тренувань. Покажіть інтерфейс з можливістю відстеження свого прогресу та синхронізації з фітнес-трекерами та іншими додатками. Додайте на скріншоти мотивуючі цитати, розділи із вправами на розтяжку, медитацією, різними видами спорту, здоровим харчуванням тощо.

Важливо зосередити увагу користувача на перших трьох скріншотах, адже їх видно ще у результатах пошуку в App Store.

Крок 3. Що зобразити на скріншотах?

Перед тим, як переходити до створення зображень, необхідно врахувати декілька важливих нюансів:

Текст

Усі написи треба зображувати зверху скріншота, тому що зазвичай інтерфейс iOS не показує цілісного зображення (користувачам Android пощастило, адже Google Play не має такої «особливості»). Сам текст повинен займати до 20% всього скріншота і бути читабельним навіть здалеку, без збільшення зображення. А максимальна кількість слів — 5, бо саме тоді користувач зможе швидко прочитати основну інформацію. 

Головна функція застосунку та акценти

Головну функцію додатку потрібно показати на перших трьох скріншотах. На першому зображенні можна розмістити текст, який допоможе краще зрозуміти, про що застосунок. Також хорошим рішенням є згадати інші основні функції, які доступні користувачам; показати які проблеми та болі користувачів вирішує апка; Раджу слідкувати за новими інфоприводами, щоб цікаво і круто обіграти їх та зобразити це на скріншотах.

Персоналізація

Розмістіть на скріншотах елементи, які будуть вказувати на те, що мова йде про людину, яка їх переглядає. Це може бути напис «you». Чи, наприклад, якщо фітнес-застосунок розрахований на новачків, доречно буде зобразити на скріншотах прості вправи та людей, які тільки починають займатися спортом.

Важливу роль відіграють культурні і мовні особливості та асоціації

Наприклад, застосунок про кулінарію для україномовної аудиторії можна проілюструвати зображеннями українських традиційних страв, а на скріншотах музичного додатку для США можна зобразити популярних американських виконавців або музичні жанри, такі як хіп-хоп або кантрі.

Легкість сприйняття

Щоб зробити акцент на найважливішому — усі ключові функції застосунку варто зобразити більшими, а зайві деталі видалити. Таким чином інформація про додаток легше сприймається та запам’ятовується.

Взявши до уваги ці деталі, спеціалісти розробляють концепт-мокап-прототип майбутніх зображень, із яким можна приступати до безпосереднього створення скріншотів.

Крок 4. Формування технічного завдання  

Після того, як команда дослідила цілі та функції застосунку, врахувала всі нюанси, розробила концепти — вона наближається до етапу створення скріншотів. Тут ключовим моментом є формування детального технічного завдання для дизайнера. Важливо точно описати, що саме треба зобразити на скріншотах. 

Для кожного проєкту спеціалісти створюють індивідуальне технічне завдання, яке іноді займає понад 20 сторінок, де детально описуються скріншоти, шрифти, фон, елементи інтерфейсу та інше.

Крок 5. Створення скріншотів

Ось ми майже на фінішній прямій та переходимо до створення скріншотів. Для цього:

  • Використовуйте високоякісні зображення;
  • Крім основних функцій та інтерфейсу застосунку, покажіть його унікальні переваги;
  • Важливо донести, що додатку довіряють: зазначте яка кількість користувачів його завантажила, покажіть високу середню оцінку, процитуйте декілька відгуків та згадайте медіа, які писали про застосунок. 

Оберіть для скріншотів єдиний стиль оформлення. З цим допоможе впоратися брендбук — документ із детальним описом усіх аспектів позиціонування бренду, зокрема його візуальна та ідеологічна складові. Загалом, у ньому міститься детальний опис і правила використання логотипу і додаткових графічних елементів, шрифтів та кольорів бренду; правила вибору і використання фотографій та ілюстрацій; рекомендації щодо вербальної комунікації та приклади правильного використання всіх елементів бренду в різних форматах.

Крок 6. Використання горизонтальних скріншотів

Окрім вертикальних скріншотів, на сторінці застосунку також можна використовувати горизонтальні зображення. Вертикальні скріншоти є стандартом у маркетсторах, оскільки вони відповідають стандартному розміру екрана смартфона і більшість користувачів переглядають сторінки додатків на своїх пристроях у портретному режимі. Вони виглядають більш узгоджено в загальному вигляді сторінки. Такі скріншоти відмінно підходять для демонстрації головного екрану застосунку, його основних функцій та послідовних дій (наприклад, реєстрація та налаштування профілю).

Горизонтальні скріншоти мають свої переваги, хоча їх використовують рідше. На них можна показати складніші або детальніші елементи інтерфейсу: графіки, таблиці, карти або ландшафтні сцени в іграх, панорамні знімки чи зображення 360°. Такі скріншоти можуть краще показати контекст, наприклад, використання додатку на планшеті або в ландшафтному режимі.

Якщо ви плануєте використовувати горизонтальний формат скріншотів, ось декілька порад: 

  • Використовуйте горизонтальні зображення для детального огляду функцій та можливостей застосунку. При цьому розміщуйте скріншоти в логічній послідовності, щоб користувачі легко слідували за сценарієм використання додатку. Почніть з основних функцій і поступово переходьте до другорядних;
  • Додавайте короткі пояснення на скріншотах, щоб користувачі швидко зрозуміли, що на них показано;
  • Проводьте A/B тестування різних форматів скріншотів, щоб визначити, який з них краще привертає увагу користувачів.

Крок 7. Фінішна пряма — А/В-тестування

Коли всі приготування завершено, настав час А/B-тестування. Це спосіб порівняти два або більше варіантів скріншотів, щоб дізнатися, які з них краще працюють, більше приваблюють користувачів і спонукають їх завантажити застосунок. Можна порівняти лише певні обрані елементи на скріншотах (наприклад, фон на одному з них) щоб побачити, як зміна одного елементу впливає на завантаження додатку.

Зазвичай тестування проводиться відразу на 2 платформах, у App Store та Google Play Market. Щоб полегшити цей процес, спеціалісти використовують нативний інструмент тестування. 

Нативний інструмент тестування — це функція, вбудована безпосередньо в операційну систему. Вона дозволяє проводити тестування застосунку без потреби встановлювати додаткове ПЗ. Іноді цей інструмент на iOS не завжди спрацьовує коректно, тому тести найчастіше проводять на Android — їх результати вважають еталоном якості.

Критерії А/B тестування:

  • аудиторія цільових країн (наприклад, лише англомовні користувачі);
  • юзери, які встановили додаток і не видаляли його, а продовжили користування;
  • розподілення трафіку 50/50 (в деяких випадках трафіку може бути не так багато, тому неможливо виділити якусь маленьку його частку суто під А/B тести);
  • статистично значимий результат;

Також, якщо А/B-тестування стосується лише англомовної аудиторії, іноді спеціалісти розділяють його окремо для США та Англії: на зображеннях для UK може бути прибрано деякі недоступні для країни функції або змінено логотипи/значки тощо.

Висновок

Створення ефективних скріншотів для магазину застосунків вимагає уваги до деталей та розуміння потреб вашої аудиторії. Використовуйте якісні зображення, підкреслюйте ключові функції та переваги вашого додатку і розміщуйте скріншоти в логічному порядку. Пам’ятайте, що перші скріншоти повинні привернути увагу користувача, а наступні — підкріпити його інтерес та переконати завантажити застосунок.

Цією статтею я хотів показати важливість і необхідність роботи над графічною оптимізацією сторінки застосунку. Скріншоти — це не лише про дизайн, а насамперед про передані смисли та правильний UX. Цей процес не з легких, він потребує творчого підходу та може здатися досить заплутаним. Проте, якщо обрати правильний підхід та структуру, можна зробити цю справу системною, простою та ефективною.