Блог

5 інструментів для покращення роботи малого бізнесу в Україні

Великі компанії можуть дозволити собі впроваджувати дорогі технологічні рішення, попри ціну помилки, розповідати про їхню важливість та ефективність у бізнесі. Хоч як це дивно, але малий бізнес не має тих самих можливостей у цьому питанні, бо найчастіше ціна помилки для нього — ціна всієї справи. Але чи існують на ринку рішення, здатні легко поліпшити малий бізнес без ризиків і високих витрат? 

У цій статті ми хотіли б звернути вашу увагу на топ-5 інструментів у сфері онлайн-технологій, які здатні залучити нових клієнтів і підвищити прибуток.

1 — Запуск власного сайту

Сьогодні в інтернеті проходить вагома частина нашого життя. І справа не в кількості часу, а онлайн-можливостях, що замінили нам реальний світ, зокрема світ офлайн-торгівлі. Сьогодні 97% клієнтів шукають товари в онлайні, а отже компанії, що ще не мають свого сайту, позбавляють себе левової частки клієнтів і заробітку. 

Такий простий інструмент, як свій сайт, має сильний маркетинговий ефект:

  • Дає змогу залучати аудиторію всього регіону, а не тільки свого району;
  • Підвищує видимість і впізнаваність: відкриває доступ до інформації про товари та умови, дає змогу швидко знайти адресу і телефон, що не тільки спрощує комунікацію, а й збільшує кількість відвідувачів офлайн-точок;
  • Дає можливість оновлювати інформацію, швидко інформувати велику базу користувачів про нові товари, акції, зміни в роботі.

Різні типи сайтів підійдуть для вирішення різних завдань: залучення клієнтів і купівля (лендінг), інформування (візитка), продаж великого спектра товарів (інтернет-магазин). Залежно від цілей, ці типи також можна комбінувати.

Вельми простим, але сильним маркетинговим методом є електронна пошта. Ви можете збирати дані покупців у фізичних точках (з їхнього дозволу) за подарунок або знижку. Під час запуску сайту, це дасть змогу зробити розсилку і в перші ж дні залучити вже знайому, лояльну вам аудиторію.

У 2024 році багато представників малого бізнесу в Україні все також ігнорують можливість запуску сайту. Але фактично, вони втрачають не одну, а масу варіантів щодо поліпшення своєї справи, залучення клієнтів і досягнення своїх цілей.

2 — Конверсія в соціальних мережах

Але запуск власного сайту не єдина можливість для поліпшення малого бізнесу в мережі Інтернет. Серйозним інструментом для просування можуть стати соціальні мережі — вони дають змогу підвищити свою впізнаваність, залучити нових клієнтів на основний сайт, утримувати вже лояльних покупців ваших товарів. 

Соціальні мережі — Youtube, Facebook, Instagram, Telegram — дають змогу знайти тих клієнтів, які б в іншому випадку ніколи б не зустріли вас — віч-на-віч або за допомогою системи рекомендацій. Ці люди, можливо, ніколи не прийдуть до вашої крамниці, але перейдуть на сайт і замовлять товар, чекаючи його доставки поштою.

Соціальні мережі й самі розуміють свою цінність, як ресурсу для просування, і намагаються наповнити свій функціонал новими можливостями для бізнесу:

  • Запускають внутрішні гаманці для оплати (як Telegram із криптовалютою);
  • Покращують алгоритми підбору контенту для користувачів (як Youtube);
  • Створюють рекламні простори для оренди, пропонують вигідні умови.

3 — Просування сайту

Серйозною підмогою у веденні бізнесу стане такий інструмент як SEO. Це оптимізація вашого сайту для пошукових систем — що вона краща, то вищий сайт у видачі, а отже, то більше потенційних покупців відвідає вашу сторінку.

Важливо постійно оновлювати сайт і додавати новий контент. Це також впливає на позицію сторінки в пошуковій видачі. Сторінки або блоги в соціальних мережах — посилання та цитування власних матеріалів — допоможуть посилити ефект від SEO.

Не варто забувати про якість контенту. Люди читатимуть ваші мережі тільки якщо будуть зацікавлені в цьому. У разі його повної відсутності або низької якості, очікувати ефекту не варто. Хороший же контент не тільки привертає клієнтів, але здатний зробити їх «захисниками бренду».

Сьогодні, просунуті конструктори зі створення сайтів, як Weblium, дають змогу налаштувати SEO на етапі запуску: розмітити хлібні крихти для кращої навігації, внести метатеги, налаштувати переадресацію 301, сторінку 404 і розмітку Schema.

4 — Спрощення оплати

Що простіше ваш покупець може оплатити товар, то ймовірніше, що він зважиться на покупку. Це стосується й інших процесів: від пошуку інформації до розв’язання проблем, але саме купівля — головний фактор поліпшення роботи та зростання доходів. 

У фізичному магазині спростити оплату можна за допомогою прийому банківських карток через термінал, підтримки QR — звичних для більшості способів, які вже не є перевагою, а радше сприймаються як базова функція. Але якщо ви вирішили запустити власний сайт, то універсальним, конкурентним рішенням стане онлайн-оплата. У чому її особливості?

  • Вона дає змогу оплачувати товари онлайн, не виходячи з дому — тобто спрощує процес і підвищує доступність. А значить підвищує прибуток;
  • Відповідає вимогам регуляторів, шифрує дані користувачів;
  • Допомагає зібрати інформацію щодо платежів в особистому кабінеті клієнта;
  • Дозволяє запустити оплату різними валютами і картками різних систем.

Для ентузіастів також є можливість запустити оплату за допомогою криптовалют. З кожним роком кількість користувачів цифрових активів тільки зростає. Тож така функція не тільки приверне нову аудиторію, яка постійно розширюється, а й створить привабливий новинний фон.

5 — Автоматизація процесів за допомогою ботів

Сучасні технології дають змогу налаштувати ботів, здатних поліпшити бізнес — оптимізувати процеси, віддати на відкуп автоматизації процеси, для яких раніше була потрібна людина. Запустивши бота одного разу, ви економитимете завжди.

Великі компанії зазвичай вкладаються у свої розробки, коли як у наш час створити бота можна практично безплатно. Однією з найбільш просунутих у цьому плані майданчиків є месенджер Telegram, де вже працюють тисячі ботів. 

  • Онлайн-консультант — допомагає відповісти на всі поширені запитання покупців, що знижує навантаження на співробітника служби підтримки. Якщо у покупця немає «несподіваних» запитань, допоможе завершити угоду;
  • Онлайн-оплата через чат — доповнення до консультанта, що дає змогу не витрачати час клієнта й утримувати його увагу на процесі покупки;
  • Автоматична розсилка — повідомлення всіх внесених у базі покупців про проведення нових акцій, запуск нових продуктів, новин про компанію.

Варіантів функцій для ботів багато, що залежить тільки від фантазії розробника. Точно таких самих автоматичних працівників можна запустити й на своєму сайті. 

Як швидко запустити власний сайт? 

У 2024 році створити свій сайт з метою поліпшення бізнесу дуже просто. Для цього не потрібно володіти навичками програмування і дизайну — готові шаблони й конструктори сайтів допоможуть запустити сторінку за кілька годин і налаштувати її для вирішення завдань.

За допомогою спеціальних конструкторів ви можете: 

  • З нуля запустити свій сайт будь-якого типу, чи то лендінг для залучення покупців, візитка для презентації свого бренду, чи цілий онлайн-магазин;
  • Зібрати сайт з готових рішень і адаптувати для власного бізнесу;
  • Налаштувати SEO-просування сторінок у пошуковій видачі;
  • Підключити функції онлайн-оплати, формування чеків, особистого кабінету;
  • Запустити бота підтримки, автоматизувати процес продажу.

Конструктори також адаптують сайти для мобільних пристроїв, що розв’язує питання залучення цієї аудиторії — 75% людей заходять на сайти саме зі смартфонів.

Чотири з п’яти інструментів для поліпшення малого бізнесу можуть бути впроваджені у вашу роботу за допомогою сайту. Він здатен і привабити покупців, і знайти нові ринки, зробити бренд впізнаванішим, а бізнес ефективнішим. Головне пам’ятайте, що ефективний сайт — не обов’язково великий і складний. Він може бути простим і легким, з кількома сторінками й функціями, але все одно вирішувати ваші завдання. 

Розвивайте свій бізнес і збільшуйте прибуток — за допомогою всього одного сайту.