Мені здається, що одним із ключових навичок бізнесмена є вміння змінювати «шапки» залежно від обставин і ситуацій, у яких він працює. Наведу приклад, звісно, на власному досвіді.
Працюючи з клієнтами у консалтингу, я ношу дві «шапки»
1. Одна — партнерська, під час спілкування з власником бізнесу. Одягаючи цю шапку, я намагаюся говорити на одному рівні з клієнтом, вдаючись максимально глибоко в проблематику його бізнесу так, ніби це мій власний бізнес.
2. Друга — менторська. Її я надягаю тоді, коли спілкуюся з маркетологом або іншими керівниками бізнесу клієнта. Тут моя задача — давати поради, допомагати, бути керівником, якому важливо донести та закріпити потрібні думки.
У моїх passion-проєктах є ще дві «шапки»
3. Коли я пишу в Telegram-канал, то намагаюсь уявити себе читачем, тобою, і зрозуміти, як ти будеш читати цей текст. Мені потрібно написати його корисно, просто, детально, але не занадто розтягуючи думку.
4. Під час підготовки та запису подкасту — я в шапці співведучого, мені потрібно вибрати новини, про які є що сказати, уважно слухати колегу і ставити йому питання так, щоб діалог був цікавим або принаймні смішним.
Безпосередньо в роботі всередині агентства Netpeak є ще дві
5. Під час підготовки планів з послуги, звітності по клієнтах та іншої необхідної адміністративної роботи я — в шапці керівника відділу і, по суті, підлеглий для нашого CEO і борду.
6. Під час ухвалення глобальних рішень із Netpeak і на різноманітних стратегічних сесіях я в шапці співзасновника й керівного партнера, і ставлю питання відповідно.
Якщо не змінювати «шапку» і піти в образі керівника писати подкаст або у ролі підлеглого надавати послуги консалтингу — результат буде, м’яко кажучи, не той, що потрібен. До речі ще на початку своєї карʼєри, а власне отримавши першу серйозну посаду, я сам мав з цим багато неприємних проблем.
Тепер уміння перемикатися я намагаюся розпізнавати й в людях, яких приймаю на роботу. Бо, наприклад, CMO не може в одній «шапці» спілкуватися зі своїм керівником та підрядником, послуги якого оплачує.
І, звісно, намагайся не плутати зміну «шапок» з підлаштуванням і хитрістю. Твій досвід, знання, цілі та життєва місія не повинні змінюватися. Не треба йти на компроміси або виглядати невдахою. Суть саме в тому, як ти сприймаєш і подаєш інформацію.