Зберігайте простоту
Іконка застосунку повинна бути зрозумілою та легкою для сприйняття. Користувачі прагнуть швидко знайти те, що їм потрібно. Тому перевантажені іконки з великою кількістю деталей можуть виглядати занадто складними та незрозумілими, особливо у невеликому форматі.
Зверніть увагу на популярні додатки або стандартні застосунки App Store чи Android — у всіх них переважає мінімалістичний дизайн.
Часто виникає питання, чи варто використовувати логотип бренду для іконки додатка. З одного боку, це може посилити впізнаваність бренду. З іншого — зменшити кількість встановлень серед користувачів, які незнайомі з брендом. Якщо бренд добре відомий, використання логотипа — найкраща ідея. Якщо ваше лого не є впізнаваним, користувачі можуть не зрозуміти, про що додаток, і пройти повз.
Окресліть тематику застосунку
Іконка вашого застосунку має чітко відображати його призначення. Уникайте абстрактних зображень або таких, які можуть заплутати користувачів. Якщо ваш застосунок призначений для фізичних вправ, найкраще використати зображення, пов’язане зі спортом, на кшталт, спортивного інвентарю.
Наприклад, застосунки для формування списку справ часто використовують зображення списків або галочки, якою позначають виконану задачу. Серед великої кількості застосунків користувач, швидше за все, обере той, який буде зрозумілим на інтуїтивному рівні.
Обирайте правильні кольори
Більшість ніш мобільних застосунків та ігор мають певні домінуючі кольори. Згідно з дослідженнями, серед фінансових апок більшість використовує синій як основний колір іконки, наступний за популярністю — зелений. Ці кольори асоціюються у користувачів з довірою, надійністю та фінансовою стабільністю. Для застосунків, що стосуються шопінгу, найчастіше використовують теплі кольори, як основні. А в категорії «Подорожі» домінуючим є синій.
Використовуйте ці знання, створюючи іконку для вашого застосунку, або проаналізуйте іконки конкурентів, щоб зрозуміти, які кольори використовуються у певній ніші.
Виділяйтеся
На противагу попередньому пункту, ще однією робочою стратегією є виділитися серед конкурентів, використавши не типові для певної категорії додатків кольори. Наприклад, Spotify має темну іконку, коли найбільш популярними у категорії «Музика» є червоний та помаранчевий кольори.
Адаптуйте під різні теми
Іконка вашої аппки повинна бути однаково зрозумілою як на темному, так і на світлому інтерфейсі. Використовуйте контрастні кольори, щоб забезпечити читабельність у будь-якому режимі. Деякі додатки використовують прозорий фон, щоб іконка адаптувалася до режиму, який обрав користувач.
Дотримуйтеся стилістики
Іконка вашого застосунку має не тільки відображати тематику ніші, але й бути виконаною у брендовій стилістиці. Єдиний графічний стиль допомагає створити впізнаваний образ вашого додатка. Коли користувачі бачать однаковий стиль на різних платформах і в усіх графічних складових сторінки додатка, це допомагає зміцнити асоціацію з брендом.
Також узгоджений дизайн створює враження професійності та уваги до деталей. Це може позитивно вплинути на сприйняття вашого додатка користувачами, викликаючи довіру та бажання завантажити його.
Орієнтуйтеся на специфікацію сторів
Окрім технічних характеристик, у специфікації до створення іконок Apple радить:
- використовувати текст лише в окремих випадках, коли це є невіддільною частиною бренда, оскільки часто текст занадто дрібний для зчитування, а також не адаптивний для різних локалізацій;
- створювати іконку у квадратному форматі непрозорими від краю до краю. На більшості платформ система автоматично застосує округлі краї, а також темний фон для темних інтерфейсів.
Зверніть увагу, що в AppStore одна іконка діє для всіх локалізацій. В Google Play є можливість налаштувати окрему іконку під кожну мову.
Своєю чергою Google Play рекомендує:
- використовувати весь простір іконки. Особливо, якщо іконка містить ілюстрацію, що краще зчитуватиметься у більшому розмірі.
- уникати тексту та графічних елементів, що вводять в оману. Не використовувати текст або графічні елементи для позначення рейтингу, просування знижок тощо. Це може ввести користувачів в оману та порушити політику Google Play.
Використовуйте сезонність
Застосовуйте сезонну оптимізацію іконки, щоб збільшити завантаження вашого додатка під час святкових або спеціальних періодів. Користувачі активно реагують на зміни іконок протягом різдвяних свят, Хелловіна чи Чорної п’ятниці. Такі зміни сигналізують, що додаток активно підтримується та оновлюється, а також можуть свідчити про наявність спеціальних пропозицій у цей період.
Додаючи сезонні елементи, такі як сніжинки для зимових свят або гарбузи на Хелловін, переконайтеся, що основні елементи іконки залишаються впізнаваними й зміни відповідають вашій аудиторії. Наприклад, адаптація під Хелловін може бути недоречною в азійських країнах.
Проводьте A/B тестування
ASO, тим паче графічне, не можливе без A/B тестування. Тести дозволяють зрозуміти, який варіант іконки працює краще, якщо ви регулярно змінюєте їх. Це особливо актуально для ігор, в яких іконки змінюються частіше в порівнянні з застосунками. Як в AppStore, так і в Google Play можна протестувати три варіанти іконки проти одного дефолтного.
А за допомогою спеціалізованих ASO-сервісів, як AppTweak, можна проаналізувати зміни іконок конкурентів за певний час та отримати аналітику того, який креатив краще спрацював у їхньому випадку.
Висновок
Дизайн іконки мобільного застосунку відіграє чималу роль у його успіху. Проста, але виразна іконка не лише привертає увагу, але й допомагає вашому додатку виділитися серед численних конкурентів. Використання правильних кольорів, що відповідають тематиці застосунку, створює позитивне враження і підвищує довіру користувачів. Поєднання візуальної привабливості та функціональності забезпечує ефективність іконки, роблячи додаток більш помітним для потенційних користувачів.