Блог

Як автоматизація допомагає бізнесу у 2024 році

Світ стрімко змінюється, що особливо ми помітили останніми роками. Світова економічна криза, війни, пандемія коронавірусу, а також висока конкуренція на ринку — за таких умов для виживання та розвитку бізнесу потрібно використовувати всі доступні інструменти, одним із яких є автоматизація. 

Привіт усім, я Даніелла Шихабутдінова — виконавча директорка Weblium, першої глобальної платформи для розвитку вашого бренду в мережі Інтернет і запуску функціональних сайтів. Уже п’ять років я відповідаю за операційну діяльність компанії й особливу увагу приділяю автоматизації процесів.

У цій статті я хотіла б поділитися своїм досвідом і розповісти про те, чим корисна автоматизація, які інструменти доступні для бізнесу 2024 року і яку роль у модернізації й автоматизації бізнес-процесів отримав штучний інтелект.

Які проблеми вирішує автоматизація 

У 19 столітті промислова революція дала змогу збільшити масштаби виробництва в рази й запустити стрімке зростання економіки. Щось схоже ми спостерігаємо і зараз — із приходом глобальної інформаційної мережі, блокчейну та автоматизації.

Чим корисна автоматизація для бізнесу будь-якого рівня? Почнемо з головних тез:

  • Масштабування. Щойно бізнес виходить в онлайн, він отримує нові ринки, не обмежені географічним місцем розташування. Відповідати цим можливостям і запитам аудиторії дасть змогу автоматизація — вона скоротить час на виконання завдань завдяки ефективному розпорядженню ресурсами й дасть змогу їх виконувати в значно більших масштабах без зростання витрат — цілодобово. — Сьогодні автоматизацію успішно використовують великі компанії, наприклад, Tesla — для розробки й тестування автомобілів, Amazon — оптимізація складів і логістики, Microsoft — управління хмарними сервісами й ланцюжками постачання.
  • Оптимізація витрат. Автоматизуючи виробництво, бізнес скорочує витрати на співробітників. Наприклад, вбудований на сайт чат-бот здатний відповідати на запитання користувачів, розв’язувати їхні проблеми й навіть допомогти зі здійсненням покупки. Компанії, що використовують ботів, як першу лінію служби підтримки, такі як Microsoft, скорочують кількість запитів на 90%, розвантажуючи операторів. Ще один приклад такого роду — онлайн-магазин. Інструмент, доступний і малому, і середньому бізнесу, що дає змогу скоротити штат консультантів, не витрачати ресурси на відкриття фізичних магазинів, отримуючи при цьому значно більший потік клієнтів.
  • Підвищення якості обслуговування. Пошукові системи й ті ж онлайн магазини використовують засоби автоматизації для створення персональної реклами, рекомендацій та акційних пропозицій, а чати, які відповідають на запитання клієнтів 24/7, дають змогу швидко розв’язувати проблеми й підвищити лояльність клієнта. Також на поліпшення досвіду працюють і системи логістики та аналітики — наприклад, товар буде доставлено раніше, а сайт перезібрано з урахуванням поведінки клієнтів.

Ще кілька тез про користь автоматизації, на які варто звернути увагу:

  • Адаптація до нових умов. За допомогою автоматизації бізнес здатен швидше реагувати на зміни — впроваджувати нові технології, відповідати на запит покупців, ухвалювати рішення в умовах конкурентного середовища або кризи.
  • Оптимізація внутрішніх процесів. Автоматизація вирішує не тільки питання взаємодії з клієнтами (через сайт і чат), а й дає змогу налагодити процеси всередині. Особливу користь у цьому відіграють AI-технології, про які ми розповімо далі.
  • Підвищення якості продукту. Збираючи й аналізуючи реакцію покупців на товар, бізнес отримує шанс миттєво виправити помилку або поліпшити продукт. 
  • Швидкість комунікацій. Інновації у сфері зв’язку дають змогу скоротити час на передачу інформації практично до нуля. На те ж саме, але у сфері платежів здатні криптовалютні системи: вони дають змогу миттєво переказувати оплату й уникати банківських комісій за транскордонні операції в будь-який час доби.

Новий рівень автоматизації з приходом AI

У 2023 році технологічний ривок було здійснено в галузі штучного інтелекту (AI). Ажіотаж навколо цієї технології почався в момент запуску нейромережі ChatGPT, здатної генерувати контент і відповідати на запитання у формі звичайної бесіди. 

Протягом року корпорації терміново анонсували свої AI-продукти й впровадили їх у свої процеси. І малий, і середній бізнес уже теж використовує їх. Наприклад:

  • Аналітика та прогнози. AI-системи здатні обробляти величезні обсяги інформації та виявляти ключові тези, збираючи їх у звіти. На їхній основі, мережа здатна передбачити варіанти розвитку ситуації та запропонувати способи вирішення.
  • Управління ризиками. Також на основі аналізу бізнесу, AI можуть виявляти ризики, пов’язані з безпекою проєкту, фінансовими перспективами й іншим. 

Якщо ми звернемо увагу на питання розвитку бренду в мережі інтернет, то AI можуть:

  • Допомогти під час запуску власного сайту. За допомогою AI будь-який бізнес здатний створити сайт і запустити його, чи то лендінг, чи то повноцінний онлайн-магазин. Достатньо лише задати параметри та вибрати готовий варіант.
  • Створення контенту. Штучний інтелект допоможе в написанні текстів та інших матеріалів для наповнення сайту і профілів у соціальних мережах для просування товару. Найвідомішим генератором тексту на сьогодні є нейромережа ChatGPT від все тієї ж OpenAI. Але пам’ятайте, що будь-який AI це всього лише інструмент — для його грамотного застосування або налаштування потрібна людина. 
  • Модернізація чат-ботів. Звичайні боти, що запускають скрипт діалогу при знаходженні ключових слів у запитанні користувача, вийшли на якісно новий рівень з приходом AI. Тепер вони можуть вести бесіду з клієнтом, майже не поступаючись живому консультанту, знаходити для нього інформацію і вирішувати проблеми.

Які інструменти автоматизації доступні бізнесу

Ось лише кілька унікальних інструментів, доступних бізнесу у світі онлайну:

  • CRM-система — інструмент для автоматизації комунікацій, відстеження дій клієнтів. Потрібен для підвищення лояльності та повторних продажів.
  • CMS-система — програма для управління контентом: контролю, редактури, публікацій. Одна з найпопулярніших систем — сервіс WordPress.
  • ChatGPT — генератор тексту, здатний спілкуватися з клієнтом у форматі людської бесіди й допомагати у створенні контенту. Також дає змогу обробляти масиви даних, витягувати тези, класифікувати їх.
  • MidJorney, Dall-E — нейромережі для створення зображень за текстовим запитом. Sora — найбільш інноваційна нейромережа для створення відео.
  • Чат-боти — відповідають на запитання, заміщають службу підтримки, шукають клієнтів, збирають дані для зворотного зв’язку, допомагають оплатити покупку або оформити повернення, надсилають повідомлення про акції тощо.
  • Генератор сайтів і лендінгів — інструмент для запуску сайту за текстовим запитом. Таке рішення пропонує Weblium — достатньо ввести запит і описати свій бізнес. Результат можна редагувати в ручному режимі.

У майбутньому штучний інтелект та інші засоби автоматизації отримають ще більше форматів і сфер застосування. Слідкуйте за трендами й впроваджуйте їх, але не забувайте, що за кожним інструментом, як і за кожним бізнесом, стоїть людина.