Блог

7 тригерів для рекрутерів, яких кандидатам варто уникати на співбесідах

Рекрутери ― чи не найтерплячіші люди на планеті. Звісно це жарт, проте саме фахівцям із найму доводиться постійно спілкуватися з сотнями нетривіальних особистостей та постійно знаходити до кожного з них підхід. Утім, як звичайна людина, рекрутер часом бентежиться та злиться. І цьому передує поведінка кандидатів ― візаві рекрутерів, з якими потрібно будувати конструктивний діалог та ще й оцінювати, чи підійде він для роботи у тій чи іншій команді. 

Нижче 7 тригерів для рекрутерів, яких краще уникати кандидатам, які мріють про бажаний оффер. 

Непунктуальність

Запізнення, або ж взагалі забудькуватість та непоява кандидата на співбесіді в обумовлений час ― червоний прапорець щодо самоорганізації та особистих якостей претендента на посаду. Звісно, в сучасних умовах бувають форс-мажори, та навіть якщо сталися непередбачувані обставини, варто попередити рекрутера. Пояснити, що запізнитесь або ж не зможете долучитися до інтерв’ю. Робити це прямо у призначений для співбесіди час ― не вірно. Усі можливі трабли варто передбачити завчасно ― перевірити з’єднання, камеру, мікрофон, мати «план B», якщо щось піде не так. 

Якщо ж непунктуальним виявляється кандидат, який претендує на менеджерську позицію, це дезорієнтує рекрутера, він почувається некомфортно. Така поведінка кандидата відразу накладає відбиток ймовірного недбалого ставлення до майбутньої роботи. 

Задовге (або закоротке) резюме

Рекрутери значну частину свого робочого часу приділяють вивченню резюме кандидатів. Тому важливо, щоб усе важливе про вас та релевантне по даній позиції, було викладено лаконічно, структуровано та прописано не більше ніж на двох аркушах. Чим швидше рекрутер ознайомиться із резюме, тим більше матиме шансів закрити ту чи іншу позицію та принести користь бізнесу. Ну і власне, кожне задовге резюме релевантного кандидата віддаляє зустріч із рекрутером фахівця, що підходить на дану позицію. 

Закоротке ж резюме, не дозволить рекрутеру дізнатися про всі ваші можливості та навички. З резюме «у двох словах» ви ризикуєте залишитися за бортом. 

Зовнішній вигляд кандидата

Раджу і на онлайн, і на офлайн співбесіди ретельно продумувати образ, зачіску, макіяж так, аби вони відповідали людині, з якою ви спілкуєтеся та місцю, в яке вас запросили. 

Негативні відгуки про минулих роботодавців

Серйозною помилкою на співбесідах вважаються ситуації, коли кандидат порушує чиюсь зону комфорту ― критикує свого колишнього керівника, місце чи умови роботи, переходить на особистості. Я дуже люблю ставити питання, з яким керівником кандидат точно не спрацюється. І чимало кандидатів переходять на особистості своїх колишніх керівників. Тоді стає зрозумілим, що якщо ця людина у нас працюватиме, а потім, у випадку розірвання трудових відносин, вона буде доносити інформацію про компанію, наших керівників в такому ж негативному світлі. Тому поливання брудом та скарги на колишніх керівників та роботодавців — точно не допомагають кандидатам презентувати себе на співбесіді вигідно. 

Місце спілкування та камера на співбесіді

Вимкнена камера на інтерв’ю із рекрутером не прикрашає кандидата. Зазвичай відеозустрічі передує телефонна розмова, на якій ми обговорюємо формат наступного етапу. Я завжди прошу, щоб камера була увімкнена, оскільки на цьому етапі присутній вже потенційний керівник кандидата. Але інколи є такі кейси, коли людина підключається з камерою, але сидячи десь на вулиці. Добре, якщо це в ресторані з якоїсь причини, і людина попереджає, що грає музика і тому вона зам’ютить тимчасово мікрофон. Але коли це на вулиці, де віє вітер, і нічого як треба не чутно, це безвідповідально — відразу стає зрозуміло, що людина не зацікавлена відповідним чином в тій чи іншій позиції. 

Замкнутість та небажання спілкуватись

Буває так, що кандидати просто не налаштовані на розмову та співбесіду.  Коли з них складно витягувати слова, думки, відповіді, при тому, що телефонна співбесіда проходила у дружньому та відкритому форматі. Інколи я сприймала таку поведінку на свій рахунок ― мовляв, десь недопрацювала, щось не так зрозуміла на першій розмові. Це може бути зумовлено переживаннями, стресом — тоді рекрутер має трохи налаштувати кандидата і вивести на потрібний лад. Але буває, що людина взагалі не йде на розмову ― поганий настрій, захворіла. Таку зустріч краще скасовувати. Інакше це буде провал і для кандидата, і для рекрутера, а ще й купа дарма витраченого часу для обох. До речі, переносити зустрічі теж раджу завчасно, аби всі учасники рекрутингового процесу змогли знайти час для розмови. Нічого поганого у перенесеній співбесіді немає, якщо це відбувається не систематично. 

Зниклий безвісти

Інколи трапляється так, що кандидат, апрунувши час співбесіди, просто зникає. Він не виходить на зв’язок телефоном, в месенджерах також не відповідає. А тим часом рекрутер та менеджер чи тімлід вже підготувались до зустрічі з потенційним співробітником, та чекають його на дзвінку чи в переговорці. Звісно такі історії не роблять шани кандидатові, а, оскільки ринок IT досить камерний, і часто рекрутери між собою знайомі, така поведінка не тільки дратує фахівця з найму, а й, ймовірно, може вплинути на пошук та ефективність працевлаштування безвідповідального кандидата в майбутньому. Зазвичай, якщо причина неявки ніяк не аргументується, кандидат не просить вибачення у рекрутера, навряд чи в нього є другий шанс спробувати себе у новій ролі в конкретній компанії.