$100 000 на «кісткові» навушники. Як українець підкорює ринок США

Черкащанин Євген Марциненко придумав інноваційні навушники LuDBeat. На відміну від класичних моделей, прослуховування музики в них відбувається не через вухо, а через кістку черепа. Під свій винахід хлопець вже зібрав більше $100 000 на американських краудфандингових платформах Kickstarter та Indiegogo. Як винахідник збирається розвивати свій продукт, читайте в нашому матеріалі.

$100 000 на «кісткові» навушники. Як українець підкорює ринок США

Черкащанин Євген Марциненко придумав інноваційні навушники LuDBeat. На відміну від класичних моделей, прослуховування музики в них відбувається не через вухо, а через кістку черепа. Під свій винахід хлопець вже зібрав більше $100 000 на американських краудфандингових платформах Kickstarter та Indiegogo. Як винахідник збирається розвивати свій продукт, читайте в нашому матеріалі.

Перший проєкт

Євгену 31 рік. Він родом з смт Катеринопіль (населення 5400 чоловік — ред.) Черкаської області. Зараз проживає в Києві. За освітою — магістр економічної кібернетики. Тобто знає як працювати з великим об'ємом даних, аналізувати та захищати їх. 

«Але за спеціальністю я не працював жодного дня. З дитинства хотів займатись власною справою. Сьогодні я розвиваю декілька своїх компаній в сфері 3D-моделювання, онлайн-торгівлі», — розповів Женя.

Фото — Facebook Євгена Марциненка

Хлопець згадує, що працював в різних сферах та мав власний бізнес. 

«Наприклад, був оффлайн-бізнес — сервісний центр по ремонту цифрової електроніки. Але в якийсь момент я зрозумів, що онлайн-бізнес дає більше свободи. Тому я вирішив йти цією дорогою», — каже Євген.

Також хлопець мав досвід з продажу технологічих продуктів на платформі Амазон під власною торговою маркою. 

В той же час підприємця привабила ідея використання краудфандингових майданчиків. Коли за відносно невеликий капітал та за наявності однодумців можна «розкрутити» власну ідею. 

dev.ua — більше, ніж ЗМІ. Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, LinkedIn і Twitter

Об'єднавши зусилля зі своїм другом дитинства, а зараз бізнес-партнером Олександром, який проживає в місті Лос-Анджелес, вдалось запустити проект на Kicktarter — платформі, де користувачі інвестують кошти в реалізацію різного роду ідей.

Марциненко з партнером запустили власний проєкт на цьому майданчику. Але він «не злетів».

«Наш перший продукт — це захист взуття для водіїв. Він орієнтований на західний ринок, особливо на США. Де люди пересуваються в містах переважно особистим транспортом», — згадує хлопець.

У підприємців не було продуманого маркетингового плану, не було партнерів. Ми виготовили прототип та представили товар на Kickstarter, з мінімальною рекламою на Facebook. Це не дало бажаного результату, але юнаки отримали дорогоцінний досвід.

Стартапер згадує, що товар був цікавий людям і були навіть незначні передзамовлення. Тоді зібрали близько $4 000, при тому що потрібний мінімум становив $10 000, тож ніякого фінансування отримати не вдалось. З того часу минуло 3 роки. Цю компанію хлопці не закривали, а продовжують далі розвивати.

Євген говорить, що і зараз є окремі покупці на силіконовий захист. Проте назвати проект успішним важко, додає хлопець.

Незвичні навушники

Наш герой моніторив ринок та досліджував різні потенційни продукти. В якийсь момент він натрапив на сайт, де користувачі створюють різні концептуальні 3D-моделі неіснуючих речей. Так Євген прийшов до ідеї так званих «кісткових навушників». 

«Схожі речі є на ринку, але не такого формату. Наш головний конкурент — компанія AfterShokz — випускає навушники з дугою, через голову. Проте вони також передають звук через кістку, через внутрішнє вухо», — пояснив хлопець.

Фото — Kickstarter LuDBeat

Стартапер продовжив вивчати питання. Аналізував негативні відгуки користувачів. Люди часто жалілися на незручність дуги кріплення навушників AfterShokz. Мовляв вони часто чіпляються за футболку чи головний убір. Тому Євген та Олександр вирішили створити власні бездротові навушники LudBeat.

«В них ви чуєте музику не вухами. Вона ніби йде зсередини вашої голови», — каже винахідник.

Тому користувач одночасно чує, що відбувається навколо, і що звучить в навушниках. Женя каже, що це зручно, коли ти слухаєш аудіокнигу. Або «коли віддаєш перевагу безпеці і хочеш чути, чи немає поруч машин чи електросамокатів». 

Але це точно не варіант основних навушників для меломанів, констатує Женя. І додає, що така технологія — це водночас і перевага, і недолік продукції. Тому що є люди, в яких такі навушники будуть викликати дисонанс.

Кому вигідно користуватися ними? LudBeat зручно використовувати, наприклад, в офісі, слухати аудіокниги, займатись спортом, стверджує винахідник. Коли дивишся навчальне відео і при цьому не потрібно виймати навушники, якщо до тебе звертається колега, додає Євген.

«Або це може бути мама-домогосподарка, в якої спить дитина. І вона хоче чути немовля, але при цьому є бажання щось послухати. Варіантів використання насправді досить багато», — каже Євген.

Сьогодні хлопці працюють над тим, щоб зробити LuDBeat водонепроникними. Сам вібродинамік знаходиться всередині корпусу навушника. Тому не потрібно жодних отворів, каже винахідник.

Фото — Kickstarter LuDBeat
Звук за 16 000 євро. Одесит створив унікальну кокосову колонку
Звук за 16 000 євро. Одесит створив унікальну кокосову колонку
По теме
Звук за 16 000 євро. Одесит створив унікальну кокосову колонку

Українська розробка

Євген каже, що виробництво динаміків LudBea організовує в Україні. Комплектуючі для робочого прототипу, стартапер замовляв кілька разів з Китаю та Японії. Однак доступні на ринку компоненти, не відповідали бажаним характеристикам

«Тому ми прийшли до того, що потрібно створювати власне виробництво. Знайшли спеціалістів і почали розробку», — розповідає Євген.

Хлопець каже, що технологія його динаміків схожа на технологію детонаторів. В майбутніх партіях LudBeat будуть українські динаміки, додає стартапер.

Фото — Kickstarter LuDBeat

Напарники мали доставити першу партію продукції замовникам в червні цього року. Але не змогли цього зробити через відсутність готових динаміків. Вони попередили замовників і пояснили, що виник форс-мажор. Більшість людей готові чекати на свої навушники. 

Українські інженери кажуть Євгену, що чекати розробки доведеться мінімум півроку. Утім, перші, тестові варіанти можуть з’явитися через 3 місяці. У вересні хлопці звітуватимуть перед своїми замовниками щодо поточного стану справ. 

Крім динаміка хлопці довго працювали над кріпленням навушників. Найпростіше — це кріплення дугою, констатує Євген. Винахідники розглядали варіант з так званим перманентним клеєм. Для цього потрібно нанести його на пристрій та приклеїти біля вуха девайс. Але зрозуміли, що це незручно. 

Фото — Kickstarter LuDBeat

Потім вийшли на компанію, яка спеціалізується на клейких медичних речовинах для шкіри. Серед їх продукції було рішення, яке підійшло для LudBeat. Зараз технологія кріплення виглядає так: один магніт буде в самому навушнику, інший — клеїться під стік. Стік тримаєтся декілька діб. В комплекті до пристрою будуть йти 365 пар стіків. 

Гроші на проект

Євген і Олександр запустили проєкт завдяки донатам на платформах Kickstarter та Indiegogo. Всього на сьогодні вдалося зібрати $120 000. Ці кошти ще не витратили, каже Євген.

«Можливо, коштів вистачить на налаштування виробництва. А на саме виробництво потрібні будуть додаткові інвестиції. Але в нас є чіткий план як рухатися далі», — відмічає стартапер. 

За трендами і аналізом на платформі, команда мала зібрати $300 000. Але хтось з користувачів поскаржився на те, що українці використовують 3D-модель в своїй кампанії. А це заборонено правилами Kickstarter. «Хоча багато хто їх використовує, і все нормально», —додає Євген.

Збір опинився під загрозою зриву. Від організаторів прийшло попередження: якщо вони не змінять свою презентацію на сайті, то її повністю анулюють. 

«Я дружину свою знімав з цими навушниками буквально на телефон», — згадує той випадок Женя.

Фото — Kickstarter LuDBeat

Частина користувачів не зрозуміли, що відбувається і вивели свої кошти з проєкту. Тому $100 000 на Kickstarter — це те, що вдалося врятувати, пояснив Євген. Сума мала бути втричі більша.

Щоб досягти такого результату, довелося вкласти $20 000 власних коштів в рекламу.

Сьогодні хлопці планують залучити додаткові кошти, цього разу від інвесторів. Дивляться як на американські, так і на українські фонди. Зверталися до Українського фонду стартапів. Але отримали відповідь, що фонд не фінансує проєкти, які вже підняли $100 000. Натомість в українському акселераторі пообіцяли збільшити поріг входу, тому що LudBeat не перші, з ким виникає така проблема.

Фото — Kickstarter LuDBeat

Зараз в команді четверо людей. Крім Євгена та Олександра ще є два менеджери. Плюс команда українських розробників динаміку.

Компанія LuDBeat зареєстрована в США. Євген каже, що на це є кілька причин.

«Перша — з України не можна запускати проєкти на Kickstarter. Друга — американці більше підтримують власного виробника», — каже хлопець.

Українці хочуть спочатку зайти на американський ринок. І маючи там достатньо продаж, підкорювати українські простори. Сьогодні промо-ціна для партнерів компанії становить $105. А для користувачів це $135.

Зараз проєкт знаходиться на стадії «передзамовлення». Прямих продажів поки що не було. 

«У нас вже є багато нових ідей щодо продуктів на базі українських динаміків. Ціла лінійка. Коли динаміки будуть зроблені, то є бачення як далі розвивати компанію. Саме цей динамік „розв’язує нам руки“ у виробництві „розумних“ гаджетів», — підсумував Євген.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.