💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Олександр КузьменкоНавколо IT
19 жовтня 2023, 13:42
2023-10-19
13% українських подкастів — про IT. Найбільше в Україні подкастів у сфері ЗМІ та культури
В MEGOGO AUDIO представили результати всеукраїнського дослідження галузі подкастерів. Згідно з онлайн-опитуванням з 10 липня до 18 серпня 2023, де було отримано 138 якісно заповнених анкет, частка подкастів про IT (розробку, тестування, проєктний і продуктовий менеджмент тощо) — склала 13%.
В MEGOGO AUDIO представили результати всеукраїнського дослідження галузі подкастерів. Згідно з онлайн-опитуванням з 10 липня до 18 серпня 2023, де було отримано 138 якісно заповнених анкет, частка подкастів про IT (розробку, тестування, проєктний і продуктовий менеджмент тощо) — склала 13%.
Виявилося, що подкастерів-чоловіків на 6% більше, ніж жінок. 46,4% опитаних — перебувають у віковій категорії 28-34 роки, 57% з них — проживають у столиці.
Галузі, у яких працюють:
ЗМІ — 24,6%.
Культура (письменництво, кіно, театр, інші мистецькі проєкти, видавництво, культурний менеджмент) — 18,8%.
IT (розробка, тестування, проєктний і продуктовий менеджмент тощо) — 13%.
Комунікації (PR, SMM, маркетинг, реклама тощо) — 13,8%.
70, 3% вказали, що вони незалежні подкастери.
Розподіл українських подкастерів за географією. Інфографіка: MEGOGO
Активний розвиток подкастингу в Україні стартував протягом останніх 4-х років — 84,4% респондентів розпочали свою діяльність саме в цей період. Найбільш продуктивним роком для початку роботи над подкастами виявився 2022-й — 28,1% опитаних вказали, що почали записувати подкасти саме тоді й це найбільший відсоток за весь період запису подкастів.
88,1% зауважили, що і зараз працюють над подкастами, з них 48,9% — має сталу команду для роботи над подкастом. Для 15,6% запис подкастів є основним видом діяльності на сьогодні.
Світогляд
Для подкастера важливий саморозвиток, самовираження та просування особистого бренду, адже 49,5% вказали, що вирішують цю потребу записом подкасту. 15% опитуваних авторів зауважили, що записом подкасту вирішують проблему недостатнього висвітлення певної теми в інформаційному просторі.
Найпопулярніші тематичні категорії серед подкастерів в Україні:
Культура і мистецтво (література, кіно, театральне і музичне мистецтво, архітектура тощо) — 38,4%
Історія й суспільство (документальні, історичні подкасти, розслідування, громадянське суспільство, права і свободи) — 28,3%
Новини (аналітика, огляди, дайджести, розмови з експертами) — 23,9%
Освіта — 22,5%
Розподіл українських подкастів за тематикою. Інфографіка: MEGOGO
Який формат подкастів популярний в Україні, частота випуску та прослуховування
60,1% українських подкастерів працюють тільки з аудіоформатом. Щомісячно випускають епізоди подкастів 91,3% і 94,9% відповіли, що оптимальною тривалістю епізоду подкасту є формат до 1 години. 79,7% вказали, що мають в середньому до 3000 прослуховувань їхніх епізодів, але 57,2% опитаних вважають успішним показником для себе до 5 000 прослуховувань.
Скільки подкастів випущено у 2022 та плани на 2023
Повномасштабна війна сформувала потребу виговоритися і записати свій подкаст/почати працювати над проєктом, адже саме у 2022-му 28,1% опитаних розпочали роботу.
У цьому ж році 66,7% випустили від 1 до 4 подкастів. Станом на серпень 2023 року 68,8% опитаних вже випустили від 1 до 4 подкастів, а 38,4% вказують, що планують за 2023 рік випустити 5 і більше подкастів, тобто спостерігається тенденція розвитку напрямку.
У 2023 році подкастери вже випустили ту кількість подкастів, що й у 2022 році, і в планах випустити більше. Слід зауважити, що повномасштабна війна негативно вплинула на тенденції розвитку, багато студій минулого року не мали достатньо ресурсів для запуску/запису нових подкастів/проєктів.
Способи монетизації контенту для подкастів
Способи монетизації українських подкастів. Інфографіка: MEGOGO
45,7% опитаних вже запровадили монетизацію для подкастів та 36,2% тільки планують це зробити. Для монетизації 60% використовують підтримку спільноти (Patreon, Buy Me a Coffee, спонсорство на YouTube, власна система підтримки тощо), 43,2% — ґрантові можливості, та 43,2% — шукають спонсорів для подкасту серед комерційних брендів.
Чого ж бракує ринку подкастів в Україні
На думку креаторів/творців/авторів аудіоконтенту, в Україні бракує слухачів подкастів/аудіоконтенту — 24,7%, реклами та рекламодавців — 21,6% та різноманіття аудіоконтенту — 14,4%.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.