🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Вікторія ГорбікРобота
23 березня 2024, 12:28
2024-03-23
«А шо там по фідбеку» — спитала дизайнерка в соцмережі. Виявилось, що це болюча тема для айтівців та рекрутерів
Катерина Рибальченко, UI/UX Designer та викладачка курсу Digital Design у GoITeens, запитала, чому іноді кандидатам доводиться в прямому сенсі слова «вибивати» зворотний звʼязок після проходження тестового, навіть якщо його обіцяли надати. Сюди ж вона додала питання, чи доречне листування у неробочий час. У відповідях коментатори розділились на дві групи: кандидатів та рекрутерів. Ось аргументи кожної сторони.
«Стикаюсь з цим дуже часто. Не здивована», — повідомляєGraphic designer Дарина Небеска.
Олександр Високос, QA Automation Engineer, стикався з подібними ситуаціями: «Поки був в пошуках роботи, подібна ситуація виникала буквально через раз на кожній вакансії, де треба було робити тестове завдання. І це як від великих компаній, так і зовсім малих, де працює 15 співробітників».
Після пари десятків співбесід, Frontend React Developer Владислав Баришов, за останній місяць отримав близько 4 фідбеків. «Я так думаю це „норма“ зараз», — повідомляє він.
В Senior DevOps Engineer Микола Турнавіотоврозповів, що із 200 відправлених за день резюме восени йому надходило десь приблизно 25-40 автоматичних відповідей. «І ще із 5—10 могло надійти десь за місяць два. Того тижня отримав парочку відповідей на аплікації з вересня», — зазначив він.
IT (Gamedev) recruiter Оксана Тетеріна завжди отримує розгорнутий фідбек по тестовому як кандидатка у вигляді коментарів в документі та навіть окремого колу. «Мабуть, просто щастить, за що дуже вдячна компаніям, до яких процесилась», — пише IT-рекрутерка.
А Дмитра Балтіна, Manual Test Engineer, навіть блокували, коли він намагався отримати зворотний звʼязок. «Була ситуація що перепитував за фідбек або чому так довго, в ітозі мене блокували. Але логіпа проста, нащо витрачати час на людину яка не потрібна», — зазначає він.
«Перший раз? Зараз краще не робити тестові, тому що марно витратити свій час та нерви», — пишеQA Engineer (Web/Mobile) Антон. Крім того, на думку QA Engineer, у випадку звичайної вакансії, якщо компанії справді потрібен працівник, то компанія не буде парити мізки кандидату і закриє вакансію у найбличі дні/тижні.
Ніна Руденко, Senior Graphic Designer, обурена відсутністю зворотного звʼязку. «Бісить, коли виділяєш час (якого і так мало) на тестове, яке ще й часто займає пару днів, а з того боку навіть не можуть щось адекватне відповісти. Для мене це неповага до кандидата та непрофесіоналізм. І все більше схиляюсь до думки, що якщо і давати кандидатам тестове, то на останньому етапі, щоб таких тестових було максиму парочку у компанії і вона не могла сказати, що нема часу давати фідбеки на 300+ тестових», — повідомляє вона.
Олександр Вінічук, Middle C#, ASP.NET Core, MSSQL developer, вважає, що у відсутності фідбеку винуваті рекрутери: «Абсолютний непрофесіоналізм зі сторони HR. А тепер подумайте якщо в компанії HR відвертий не професіонал, то інші співробітники можуть бути такі самі і як вам серед них працювати? Компанії які не надають фідбек я вважаю шарашкіни контори і в мене вони в чорному списку».
«То-то є так, але, коли тобі обіцяють фідбек, то будьте люб’язні… Вона ж його не зі стелі взяла», — зазначаєКостянтин Палеха, Front-End Developer.
Такий підхід — показник компанії, вважаєQA Engineer Зоя Стадник: «Але ж і вам така компанія не потрібна, чи я помиляюсь? Це ж добре, що відразу себе показали. Мені надали відповідь на тестове на наступний день. І протягом трьох днів відбулись всі необхідні співбесіди».
Я можу відповідати кандидатам в неробочий час в месенджерах, якщо в цей момент вільна, раніше сама написала потенційному співробітнику і він тільки-но знайшов можливість відповісти або якщо вакансія «на вчора». Сама в неробочий час кандидатів не турбую (за виключенням попередньої домовленості, якщо пошукачу так зручніше).
Ігнорувати кандидата не можна, тому що це — репутація компанії та моя особисто. Якщо фідбеку від наймаючого менеджера немає, а дедлайн вже настав — необхідно дати зрозуміти людині, що про неї пам’ятають, тримати руку на пульсі. Якщо завал в мене та зворотній зв’язок очікується саме від мене — я краще попрацюю в цей день довше, проте фідбек надам вчасно.
Олена Резванова, HRD/HRBP,запевняє: «Пообіцяв — виконуй, не впевнений — не обіцяй», і зазначає, що насправді варіантів здорової комунікації набагато більше, ніж демонструє багато рекрутерів, ось її аргументи:
Якщо я дала якусь обіцянку з дедлайном (і не важливо, кандидат це, керівник, замовник, підлеглий, товариш і тд), то своє слово я тримаю.
Якщо я розумію свою навантаженість і те, що я не впевнена, чи зможу до кінця тижня надати фідбек, беру час із запасом.
Якщо я вже озвучила дедлайн, але в процесі бачу, що не вкладаюся, повідомляю про це до закінчення дедлайну і беру додатковий час.
Якщо я взагалі не можу спланувати, то просто не озвучую кандидату термін надання зворотнього звʼязку (але цей варіант мені не близький).
Якщо ми даємо людині обіцянку надати фідбек до кінця тижня — то маємо це зробити. «Немає часу», «забула», «не дотисла замовника» — це все не привід не дотримувати слова, це вже наші проблемі).
Якщо велика кількість кандидатів і фізично надати фідбек кожному неможливо, я кажу приблизно так: «якщо до Х числа від мене немає фідбеку, значить на жаль, ваша кандидатурі знята з дистанції».