💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Олександр КузьменкоТаке життя
29 листопада 2023, 15:36
2023-11-29
Алгоритми YouTube чутливі до мови, якою користувач споживає контент. Російськомовним він рекомендує більше роспропаганди
Від того, якій мові — українській чи російській — користувач віддає перевагу, залежить мова відео зі списку рекомендацій. Іноді, навіть ненавмисно, російськомовний контент може просувати пропаганду.
Про це йдеться в дослідженні Texty.org. За їхніми даними, ця залежність майже пряма. Більше переглядів українською — більше українськомовних рекомендацій. Більше російською — навпаки, більше просування російських відео.
Алгоритм надання рекомендацій фокусується не лише на самому користувачу, а й на людях зі схожими інтересами. Якщо дивитися проросійський контент, YouTube орієнтуватиметься на людей, які також споживають такий контент, і рекомендуватиме те, що сподобалося їм. Якщо це буде відкрита пропаганда та дезінформація, з часом вони потраплять до рекомендацій.
Дослідники припускають, що якщо дивитися менше відео російською, то алгоритм YouTube зменшить кількість рекомендацій російськомовних роликів іншим українцям зі схожими інтересами. Вони закликають відмовлятися від російськомовного контенту та переходити до переглядів відео на YouTube українською.
«Це не лише допоможе очистити український інфопростір, а й сприятиме протидії проникненню російської пропаганди та дезінформації», — вважають автори дослідження.
Нагадаємо, що раніше команда проєкту «Маніфест», який популяризував український YouTube, повідомила, що заморожує розвиток сайту. Рейтинг українських YouTube-каналів не закриється, але сайт перейде на пасивну підтримку.
Битва за розум. Як Facebook і Twitter спинили операцію США, спрямовану проти російської пропаганди в соцмережах
Twitter, Facebook і Instagram видалили низку облікових записів, які були спрямовані проти російської пропаганди і боролися з нею в тому числі і за допомогою мемів. За словами дослідників, кампанія тривала майже 5 років. Розповідаємо головне з матеріалу Vice.
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Напередодні вторгнення росії в Україну соціальні медіа слугували полем битви для держав і недержавних діячів, щоби поширювати конкуруючі наративи про війну та зображати поточний конфлікт у своїх власних інтересах. Видання Foreign Policy опублікувало великий аналітичний матеріал, як українці та росіяни використовують соціальні мережі, щоб давати інформацію про війну. Наводимо його адаптований переклад.