Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Олександр КузьменкоGameDev
7 червня 2025, 09:00
2025-06-07
«Далеко не перший мій проєкт у геймдеві». Як 17-річний український розробник готує до релізу атмосферний піксельний соулс-лайт Awita: Journey of Hope
Вадим, розробник відеоігор із Львівщини, який публікує їх під брендом ant_game_projects, у червні випустить Awita: Journey of Hope. Це гра в жанрі метроїдванії з елементами соулс-лайку та симпатичною піксельною графікою, яка вже зібрала понад 15 000 додавань у вішлисти. dev.ua поспілкувався з розробником, який створює ігри з 12 років.
Вадим, розробник відеоігор із Львівщини, який публікує їх під брендом ant_game_projects, у червні випустить Awita: Journey of Hope. Це гра в жанрі метроїдванії з елементами соулс-лайку та симпатичною піксельною графікою, яка вже зібрала понад 15 000 додавань у вішлисти. dev.ua поспілкувався з розробником, який створює ігри з 12 років.
«Мене звати Вадим. Родом із Львівщини. У геймдев потрапив у 12 років і в тому ж віці почав робити ігри на itch.io та Google Play. Потім в 13 я зацікавився Steam та у 2022 році випустив свою першу гру туди (вона, м’яко кажучи, жахливої якості). Потім я випустив ще одну гру Cold Way восени 2022. Обидві ці гри принесли мізерний дохід і ледве окупили себе, тому я вирішив переходити на новий рівень якості ігор», — розповів розробник.
За його словами, іграми почав цікавитися з дитинства, а в 12 років батьки віддали Вадима на дитячі курси з програмування, де «все закрутилось». Він почав сам вивчати розробку ігор і швидко освоїв рушій Construct.
Ідея зробити піксельну метроїдванію з’явилася ще в грудні 2022 року, і тоді він почав робити перші прототипи. Серйозна розробка почалася в березні 2023, коли Вадиму було 14 років. «Awita далеко не перший мій проєкт в геймдеві», — підкреслив він.
Awita: Journey of Hope створюється на рушії Construct 3, який дозволяє розробляти ігри безпосередньо в браузері. Вадим розповів, що вже звик до цього рушія і йому комфортно в ньому працювати.
«Я не дуже люблю програмування та загалом технічну частину розробки, а Construct доволі зручний і простий в розумінні. При тому в мене немає ніяких значних обмежень в механіках та їх реалізації», — зазначає розробник.
Вадим, автор Awita: Journey of Hope. Фото надане розробником
Про що гра Awita: Journey of Hope
Вадим описує Awita: Journey of Hope як відносно коротку, але атмосферну гру з акцентом на атмосфері та наративному дизайні. Гра розповідає про звичайну дівчину Авіту, яка проживає в королівстві, котре вразила жахлива епідемія. Разом із нею, гравці шукатимуть ліки, щоб дати людям проблиск надії.
«Ідея метроїдванії лежала в мене дуже давно і я просто вирішив, що не хочу більше її відкладати, мені завжди подобалися піксельні 2D-ігри тому зі стилем я визначився одразу», — зазначає розробник.
За його словами, основним джерелом натхнення на проєкт завжди була Momodora: RutM; він також відзначив, що йому дуже подобаються українська Moonscars та іспанська Blasphemous, проте вони мали не такий великий вплив на Awita.
«Мені складно віднести гру до чогось єдиного. Це соулс-лайк, але він лайтовіший за більшість інших ігор цього жанру, похмура атмосфера присутня, але настрій гри сильно змінюється від локації. Можна назвати це соулс-лайтом напевне. Наразі вибору складності немає, але в майбутніх оновленнях планую його додати», — розповідає автор Awita: Journey of Hope.
Скриншот з Awita: Journey of Hope
Вадим працює над грою самотужки, проте говорить, що в ній є частка роботи фрилансерів і подекуди використані готові асети. Крім того, іноді допомагає спільнота, яка сформувалася довкола гри, наприклад з локалізацією.
Розробник часто розповідає про свій проєкт в соцмережах — акаунт Awita: Journey of Hope в X (Twitter) має близько 3000 дописів і майже стільки ж підписників. Крім того, він створює публікації про розробку на тематичних сабредітах у Reddit та інших платформах. Гра також мала успіх на Indie Cup Ukraine’24, де розділила 4 призових місця з візуальною новелою Shine On, My Little Sun від дуету Forpixie Studio.
Станом на 1 червня, зусилля Вадима принесли Awita близько 15 000 додавань у список бажаного.
«Соцмережі дають певні вішлисти (пости з Twitter дуплікуються в Bluesky та Threads). IndieCup сам по собі вішлистів не дає, але людей приводить контент від блогерів, які за ним слідкують — в Awita пограв OLDboi та Падон, і це допомогло. Узагалі найефективніша соцмережа — це Reddit, де треба гарно вивчати спільноти. І також гарне промо дають інфлюенсери, які роблять якийсь контент про гру», — поділився своїм досвідом розробник.
За його словами, вішлисти також дають такі фестивалі, як Steam Next Fest, в якому гра отримала гарне просування попри «доволі коротку та не відполіровану демку».
Коли можна буде зіграти в Awita: Journey of Hope
У травні розробник оголосив, що після двох років у розробці, Awita вийде у Steam 18 червня.
«Вирушайте в епічну пригоду в жанрі сайдскролінг метроїдванії разом з Авітою, відважною дівчиною, яка прагне врятувати своє село від руйнівної епідемії. Подорожуйте величезним королівством, беріть участь у динамічних боях на мечах і відкривайте для себе багату історію та міфологію», — йшлося в анонсі.
За словами Вадима, тривалість проходження проєкту складе близько трьох годин, бо він прагнув зробити «коротку, але більш насичену та атмосферну гру». В українському регіоні Steam Awita: Journey of Hope коштуватиме 225 грн зі знижкою 15–20% на релізі.
«Думаю зайнятися новим проєктом і водночас підтримувати Awita оновленнями. Поки що про продовження франшизи не думаю, хотілося б відпочити від неї», — поділився планами на майбутнє розробник.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.