👁️👁️ 300 000 криптанів встановили собі Trustee Plus - гаманець з криптокарткою. Чого чекаєш ти? 👉

«Чому вітчизняна розробка має бути дешевшою?». Інтерв'ю з виробником «Шмавіка» про ціну на дрон в $3500, роботу під РЕБом і коли зможе замінити китайський Mavic на фронті

Цього місяця стало відомо, що Україна запускає серійне виробництво власного аналога популярного серед військових китайського квадрокоптера DJI Mavic. Найважливіша перевага українського дрона, який назвали «Шмавік», — він стійкіший до пошкоджень та РЕБ. Уже влітку ЗСУ можуть отримати перші партії. 

Згодом один з офіцерів ЗСУ засумнівався в технічних характеристиках дрона, поставивши під питання як ціну «Шмавіка», так і його потужності. Ми зв’язалися з виробником українського дрона і запитали його про локалізацію виробництва, потужності БПЛА та, звісно ж, ціну. Ось що відповів творець «Шмавіка».

2 коментарі
«Чому вітчизняна розробка має бути дешевшою?». Інтерв'ю з виробником «Шмавіка» про ціну на дрон в $3500, роботу під РЕБом і коли зможе замінити китайський Mavic на фронті

Цього місяця стало відомо, що Україна запускає серійне виробництво власного аналога популярного серед військових китайського квадрокоптера DJI Mavic. Найважливіша перевага українського дрона, який назвали «Шмавік», — він стійкіший до пошкоджень та РЕБ. Уже влітку ЗСУ можуть отримати перші партії. 

Згодом один з офіцерів ЗСУ засумнівався в технічних характеристиках дрона, поставивши під питання як ціну «Шмавіка», так і його потужності. Ми зв’язалися з виробником українського дрона і запитали його про локалізацію виробництва, потужності БПЛА та, звісно ж, ціну. Ось що відповів творець «Шмавіка».

— Як придумали таку чудову назву?

— Назву придумала одна поважна людина з керівництва держави. У нас була інша назва. Разом ми вирішили, що не будемо афішувати хто це.

— В інтерв’ю колегам прозвучала ціна за одиницю в $3500. Що впливає на її формування, адже це вітчизняна розробка і ніби як ціна має бути нижчою.

— На формування ціни впливає комплектація БПАК, можливості дрона, локалізація виробництва, а також його призначення. «Шмавік» — це дрон, розроблений для військових, згідно з їхнім запиту.

Комплектація БПАК «Шмавік»: БПЛА Шмавік із денною камерою, смартпульт 10-дюймовий, 5 акумуляторних батарей LiPo, зарядний пристрій для смартпульта, зарядний пристрій для акумуляторних батарей, щогла для виносної антени, виносна антена, комплект кабелів для виносної антени, комплект запасних пропелерів. Все це запаковано в транспортувальні бокси. Вищезгадана ціна за такий комплект.

Фото — «Шмавік»

Крім того, крім комплексів, плануємо постачання окремо БПЛА «Шмавік» для заміни втрачених чи знищених. У комплекті БПЛА «Шмавік» та 1 батарея. Ціна аналогічного комплекту з тепловізійною камерою — близько $5500.

Усі ціни орієнтовні. Також хочу поставити питання: чому вітчизняна розробка має бути дешевшою?

Щоб розгорнути серійне виробництво тисяч дронів потрібні значні ресурси, які не можуть бути дешевшими в Україні, в якій йде війна, ніж у мирному Китаї.

— Якою може бути ціна одного дрону, коли вийдете на виробництво в 5000 одиниць на місяць?

— Це питання складне. Все буде залежати від того, де ми будемо виробляти комплектуючі для «Шмавіків». Є декілька локацій, в тому числі і в Україні, які ми розглядаємо як виробничі майданчики. Ми розглядаємо проєкт з виробництва «Шмавіків» як можливість надати ефективний засіб, а не як можливість отримати надприбутки.

Тим більше держава правильним чином обмежує українських виробників дронів можливістю отримувати не більше 25% прибутку. Тому ми будемо намагатися виробляти більше для можливості отримувати меншу собівартість, а значить виставляти й меншу ціну продажу.

— Також серед характеристик — можливість змінювати частоти, щоб бути РЕБ-стійкими. Але в росіян багато різного РЕБу і вони переважають нас зараз у цьому компоненті. Що показали тестування і використання «Шмавіка» на фронті в цьому напрямку?

— Зміна частот — не панацея. Під час розробки системи керування наші інженери пішли іншим шляхом. Протягом року в процесі розробки було зроблено більш як десяток пілотних варіантів передавачів, але на виході залишилося тільки 2 варіанти.

Фото — «Шмавік»

На фронті «Шмавік» показує відмінні результати роботи систем керування та передачі відео під дією РЕБ. Ми продовжуємо роботи з тестування на різних ділянках фронту перед запуском серійного виробництва. Також вже ми ведемо роботи з розробки наступних генерацій систем радіозв’язку. «Шмавік показує відмінні результати роботи системи навігації при спуфінгу (коли мережа маскується під іншу за допомогою фальшивих даних — ред.).

— За рахунок чого збільшили час польоту майже в 2 рази порівняно з Mavic 3?

— Використання сучасних LiPo акумуляторних батарей та великий досвід інженерів компанії з підбору моторів, пропелерів для дронів коптерного типу.

Фото — «Шмавік»

— Скільки в «Шмавіку» китайських деталей?

— Спочатку з’ясуємо, що ми розуміємо під «китайськими деталями». Вироблені в Китаї, чи розроблені та вироблені в Китаї?

На сьогодні вироблені в Китаї, але розроблені нашою командою — 70%. Це — акумулятори, контролер польоту, система зв’язку, камери, навігаційні модулі. Усі ці компоненти зараз в стадії переносу виробництва. Тобто, за пів року ми плануємо розпочати паралельне виробництво цих компонентів в Європі, та, можливо в Україні.

Розроблені та вироблені в Китаї — 30%. Це — мотори, контролери моторів, кабелі, зарядні станції. З даного списку компонентів ми отримали технології для виробництва моторів та контролерів моторів. Плануємо запуск виробництва в Європі чи Україні протягом найближчого часу.

У наших планах довести локалізацію компонентів для виробництва «Шмавіків» в Європі та Україні до 70–80%

Щоб в повному обсязі закривати потреби постачання критичних компонентів, таких як камери, контролери польоту, системи зв’язку.

Зараз ми будуємо виробничі потужності в Польщі та закуповуємо тестові зразки обладнання для виробництва. Але розгортання масштабного виробництва компонентів можливе за умови довгострокового контрактування державою, бо потребує значного фінансування.

— Деякі військові пишуть, що не літають на 6000 метрів — максимальну висоту «Шмавіка». Яку ідею ви заклали в таку значну висоту?

— Не зовсім зрозуміле питання. Ми не заявляли параметр 6000 метрів висота польоту. Ми заявили в ТТХ 1500 метрів.

— Ремонт в польових умовах. Чи надаєте ви додаткові деталі для заміни в комплекті і як загалом ремонтується ваш дрон?

— Конструкція «Шмавіка» при розробці та проєктуванні задумана як надміцна та стійка до ушкоджень. Під час тестування проводилися десятки краштестів із висот польоту від 100 до 200 метрів. Тому ремонт у польових умовах передбачає просту заміну моторів, лучів, кріплень, системи скидування. Ми плануємо надавати комплект запчастин, але це буде залежати від замовника.

— Яка кількість інженерів працювала рік над створенням «Шмавіка»?

— Дві команди. Загалом 8 інженерів. Але не тільки інженери працюють над створенням дронів. Величезний обсяг робіт виконують тестувальники, без яких робота інженерів неможлива.

Фото — «Шмавік»

— Скільки вам потрібно часу, щоб повністю замінити китайські Mavic на українському фронті?

Ми готові вийти на серійне виробництво до середини літа. Перші місяці за нашими планами ми зможемо постачати 500–1000 «Шмавіків» на місяць. На початку осені зможемо довести кількість до 3500–5000 на місяць.

Потреба ЗСУ в дронах даного типу — 50 000–60 000 штук на рік.

Тому за умови довгострокових контрактів із державою та сприяння державою розв’язанню організаційних питань, протягом 12–18 місяців ми будемо готові замінити Mavic на українські «Шмавіки».

«Не зрозумів звідки ціна в $3500 адже це вітчизняна розробка». Офіцер ЗСУ розкритикував «Шмавік» – український аналог DJI Mavic ось його аргументи
«Не зрозумів звідки ціна в $3500, адже це вітчизняна розробка». Офіцер ЗСУ розкритикував «Шмавік» — український аналог DJI Mavic, ось його аргументи
По темi
«Не зрозумів звідки ціна в $3500, адже це вітчизняна розробка». Офіцер ЗСУ розкритикував «Шмавік» — український аналог DJI Mavic, ось його аргументи
Україна запускає виробництво аналога китайського дрона Mavic. Що відомо про розробку під назвою «Шмавік»
Україна запускає виробництво аналога китайського дрона Mavic. Що відомо про розробку під назвою «Шмавік»
По темi
Україна запускає виробництво аналога китайського дрона Mavic. Що відомо про розробку під назвою «Шмавік»
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
23 школи дронів, які допоможуть навчитись керувати безпілотником. Куди звернутись, щоби стати оператором БПЛА
23 школи дронів, які допоможуть навчитись керувати безпілотником. Куди звернутись, щоби стати оператором БПЛА
23 школи дронів, які допоможуть навчитись керувати безпілотником. Куди звернутись, щоби стати оператором БПЛА
Про важливість безпілотників та, відповідно, операторів вже говорять дуже багато та скрізь. Військові чекають, що штати БпЛА в бригадах мають розширити, особливо після оголошення створення «Сил безпілотних систем».   До переліку із зібраних нами закладів, які навчають операторів БПЛА, додалась ще одна 23-тя в цьому списку школа. Додаємо школу операторів USMT та оновлюємо інформацію по іншим закладам. Якщо ви знаєте, хто ще навчає пілотів для безпілотників, пишіть на пошту [email protected]. (оновлений текст від 22 липня 2022)
23 коментарі
На український ударний дрон PUNISHER зібрали понад 1,3 млн грн. Що може гроза командних центрів ворога
На український ударний дрон PUNISHER зібрали понад 1,3 млн грн. Що може гроза командних центрів ворога
На український ударний дрон PUNISHER зібрали понад 1,3 млн грн. Що може гроза командних центрів ворога
Дмитро Томчук повідомив, що найлегші та найменші ударні дрони PUNISHER, які не мають аналогів у світі, тепер коштують $70 000. Виробник додав у комплекс ще одного безпілотника, і тепер їх там два.  Дмитро пише, що Юлія Черешня та Павло Харузов зібрали на комплекс більше 1,3 млн грн.  Раніше він розповів  журналісту dev.ua, що вміють ці «пташки», та чому саме вони можуть переламати хід війни на користь України. (текст від 1 червня 2022 року)
США в черговому пакеті допомоги надасть Україні дрони Switchblade 600. Подробиці про ці та інші «пташки», якими користуються українські захисники
США в черговому пакеті допомоги надасть Україні дрони Switchblade 600. Подробиці про ці та інші «пташки», якими користуються українські захисники
США в черговому пакеті допомоги надасть Україні дрони Switchblade 600. Подробиці про ці та інші «пташки», якими користуються українські захисники
Серед списку допомоги, яку пропонує Пентагон, є дрони-камікадзе Switchblade 600, які офіційний Київ просив передати раніше.  Контракт на дослідження та розробку для 10 дронів SwitchBlade 600 виробника Aerovironment, очікується протягом наступних 30 днів, заявила прес-секретар Пентагона Джессіка Максвелл в електронному листі до News Defense. Ми зібрали список дронів, які використовують українці проти ворога, в тому числі і подробиці про Switchblade 600. (текст від 17 травня 2022)
1 коментар
Українські розробники дронів Culver Aviation презентували в Лас-Вегасі систему моніторингу та новітній безпілотник Menatir. Розповідаємо, як це працює
Українські розробники дронів Culver Aviation презентували в Лас-Вегасі систему моніторингу та новітній безпілотник Menatir. Розповідаємо, як це працює
Українські розробники дронів Culver Aviation презентували в Лас-Вегасі систему моніторингу та новітній безпілотник Menatir. Розповідаємо, як це працює

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

То це ж Польський продукт. До чого тут Україна? Хочете платити податки в Польщі то хай поляки і купляють.

0

Какой смысл обсуждать цену "комплекта" так активно, если надо 10 дронов на условный Х км. Я сомневаюсь что имеет смысл иметь столько антен, сколько дронов. Т.е. вместо 10 комплектов надо, условно 2 + просто дроны тушками. Отсюда вопрос№2 Плюс давайте тогда уже говорить что не Шмавик стоит 3500, а комплекс. Но в комплекс должно входить типо 1 компелкт антена/пульт и там 3-5 дронов. А то выходит ни туда ни сюда и только путают людей и не ясно Вас за 3500 может зря гонят? Потому что сейчас не ясно за шо 3500 за БПЛА или БПАК? БПАК из 1 дрона? Так же не ясно...за сколько будет отдельно продаваться БПЛА Шмавик с 1 батарей. Но зачем сравнивать его с ценой КОПЛЕКТОМ теплокамерой за 5500? Тут вопрос больше, возможно, к автору статьи? Верно ли я понимаю что БПАК стоит 3500 с дневной и 5500 с ночной? А цены БПЛА день/ночь пока не раскрываются? Просто не совсем понятно за шо 3500, и не пытаются ли втиреть нам ФПВ дрон с подвесом за цену Мавик 3Т энтерпрайс? По поводу цены Китай/Украина. Ну платить 2 раза НДС и таможню + Доставка вообще играют солидную часть. Говорю, как человек, который платит почти 100% стоимости на авиадоставке комплектаций для ел-моторов.

Все вопросы по цене очень простые, если их считали. Поэтому или их не считали (и они потом улетят в космос) или не хотят называть - что в принципе тоже окей, учитывая волну хейта за 3500.

Гос-во никого не ограничивает в 25%. Только если это условно МО закупает. С маржой в 25% растущему бизнесы вы никому нафиг не упали. Потому что Банк дает под бОльшие проценты кредит, а если это в оборот - то еще больше (а я уже молчу что в оборот, который вы тут же будите выводить в Китай за комплектухи). Стоимость инструментов просто огромная. Поэтому это будет или условный Порошенко/Зеленский, кому туда сюда пару десятков млн не играет роли, или можно забывать. Китайский верстат 1-2к евро с биениями в 10-30 соток - вообще забей. Штангельциркуль - 200-400 евро. Фрезерный тоже за пару К - можно делать, но погрешности + он не вытянет такой объем. Поэтому или на заказ, или переплата за то, что вам не надо (например размеры рабочей поверхности, класс точности аля С5 швп и т.п.). Так же у меня есть сомнения по поводу РАЗРАБОКИ вашей компанией Камер, аккумуляторов, навигационных модулей. Как и перенос производства миниатюрных камер в ЕС и аккумуляторов. ЛиПошки очень токсичная история и мне не очень верится (просто мнение, никаких обвинений) что возить сырье из Китая в ЕС и там запекать все это дело вам НЕ разрешат легко. Более того, я вообще не вижу в этом смысла. Если же речь идет о том что вы покупаете пакеты (условно банки) и собираете из них липошки нужного формата или заказываете банки по вашему ВАХ - вопросов нет. По камерам - может речь идет о подвесе и его управлении? По моторам я могу долго обсуждать. Их вы тоже не сможете делать нигде 100% локально, потому что.... тадам. Ниодим - это Китай. Вы не сможете вывозить сырье + производство ниодимовых магнитов сложнее чем феритовых и т.п. Производить моторы (а я как раз этим занимаюсь) - тот еще геморрой. Цены на эл + рабочие смены в ЕС вообще нельзя сравнивать с Украиной. А покупать кучу станков, котоыре будут работать по 6ч в сути - успехов и удачи. А учитывая Ваши желания в 5к дронов в месяц, с условием 6ч смены (продуктивной) - вам надо будет по 2 комплекта инструментов минимум. И 2 линии минимум для производства.

Но учитывая характер статей, мне кажется что это больше прогрев/реклама/скам, чем реальность. Особенно когда
"Его разработала украинская компания, которая серийно производит дроны разного назначения с 2017 года" . Ну т.е. по сути вы производите дроны уже 7год, но говорите что только начинаете производство и искать. "Усі ці компоненти зараз в стадії переносу виробництва" - говорит (лично мне) о том что у Вас уже есть производство где-то в другом месте (не в ЕС/Украине).
Я знаю 0 компаний, которые ПРОИЗВОДЯТ дроны, но знаю достаточно, которые СОБИРАЮТ дроны + реально производят/разрабатывают НЕКОТОРЫЕ компоненты. Поэтому если Вы уже 7 лет их производите, не знаю... Федоров должен был на руках носить в розовые щёчки целовать, в Дию Сити звать особенно после 24/02/22. Вот чем обосновано мое недоверие.

Тем более для нормального функционирования Вам приходится делать переводы в Китай свифтом, что, на сегодня, запрещно для физ лиц Украины, кроме того, что разрешено (условно флиски и т.п.) но не более чем на 400к грн/мес (поправьте меня). Объем дронов говорит о том, что Вы точно не ФОП, так как мне с моторами ФОПа не хватит на такой объем дронов, не то что сами дроны. Соотв вы 100% ТОВка. В чем секретность - не ясно.

И я понять не могу в чем проблема? Если у Вы приняли решение о производстве в ЕС, а МО может закупать в Украине - у вас компания прокладка (условно Укр импортер) с около нулевой маржинальностью и вы нормально проходите по лимиту в 25%. А маржа на вашем ЕС заводе дронов может быть хоть 300%.

Лично я вижу волну по всем чатам, потому что инженеры не очень верят в то, о чем заявляется и реально не понимают ценообразование (никто не говорит что оно должно стоить 5 копеек)