Чи будуть оператори відключати незареєстрованих абонентів і що це дасть. Версії «Київстар» і Lifecell

Депутати із фракції Слуга народу планують врегулювати використання мобільних телефонів та сім-карток, зменшивши кількість «сірої» техніки та збагативши бюджет на понад 7 млрд грн. 

dev.ua запитав у мобільних операторів, як вони оцінюють такі ініціативи. 

Чи будуть оператори відключати незареєстрованих абонентів  і що це дасть. Версії «Київстар» і Lifecell

Депутати із фракції Слуга народу планують врегулювати використання мобільних телефонів та сім-карток, зменшивши кількість «сірої» техніки та збагативши бюджет на понад 7 млрд грн. 

dev.ua запитав у мобільних операторів, як вони оцінюють такі ініціативи. 

В пресслужбі компанії «Київстар» вважають, що для блокування сірих телефонів та протидії крадіжкам або незаконному імпорту мобільних телефонів вже зараз є вся необхідна законодавча база. «І це — безпосередня функція органів митного контролю та правоохоронців. Перекладати цю роботу на мобільних операторів або самих клієнтів — неправильно», — коментують в компанії наміри депутатів вимагати у операторів блокування незареєстрованих номерів. 

Наприклад, абонент, який придбав мобільний телефон в діючій торговельній точці за законом, є добросовісним набувачем і не може нести відповідальність за дії продавця, з чиєї вини мобільний телефон міг потрапити в магазин «нелегальним шляхом», зазначають в компанії.

Продажа SIM-карт за паспортами, тобто процедура ідентифікації абонентів препейд також вже передбачена в чинному телеком-законодавстві України в якості добровільного вибору, зазначають у «Київстарі».

У цьому, на думку оператора, є свої плюси. Наприклад, «ідентифікація» власників SIM-карт унеможливлює мобільні шахрайства з банківськими рахунками, ідентифіковані абоненти, які припиняють обслуговування у оператора, можуть отримати залишок невикористаних коштів зі свого рахунку, тарифні плани для контрактних клієнтів надають більше можливостей тощо.

«Тим не менш, понад 80% абонентів України вважають за краще обслуговуватися анонімно. При розгляді всіх „за“ і „проти“ введення відповідних регуляторних заходів важливо врахувати, що для реєстрації такої кількості абонентів потрібно передбачити розумні строки», — вважають у «Київстарі». 

Натомість в компанії Lifecell зазначають, що дії, які буде зобов’язаний вчинити постачальник послуг по відношенню до неідентифікованого абонента, має визначити закон.

«Однією з опцій може бути призупинення надання послуг до моменту ідентифікації. У будь-якому випадку, впевнені, що запровадженню обов’язкової ідентифікації абонентів буде передувати перехідний період, протягом якого у споживачів буде можливість комфортно здійснити ідентифікацію та не відчути особливих незручностей у зв’язку з даним процесом», — кажуть у компанії.

На думку оператора, запровадження такої ідентифікації, дозволить запобігти шахрайським та хуліганським діям з використанням мобільних номерів.

Нагадаємо, наразі депутати разом з експертами розробляють три законопроєкти, які будуть регулювати відносини продавців гаджетів, мобільних операторів та споживачів.

Інтертелеком оголосив дату припинення послуг в більшості областей України
«Інтертелеком» оголосив дату припинення послуг в більшості областей України
По темi
«Інтертелеком» оголосив дату припинення послуг в більшості областей України
«ПриватБанк» подешевшав на $73 млн «Київстар» втратив $7 млн. Чий бренд найдорожчий?
«ПриватБанк» подешевшав на $73 млн, «Київстар» втратив $7 млн. Чий бренд найдорожчий?
По темi
«ПриватБанк» подешевшав на $73 млн, «Київстар» втратив $7 млн. Чий бренд найдорожчий?

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.

Читайте також

Абонентів хочуть зобов'язати ідентифікуватися, буде можливо придбати сім-карти тільки за паспортом
Абонентів хочуть зобов'язати ідентифікуватися, буде можливо придбати сім-карти тільки за паспортом
Абонентів хочуть зобов'язати ідентифікуватися, буде можливо придбати сім-карти тільки за паспортом
Абоненти «Київстар» стали менше розмовляти по телефону
Абоненти «Київстар» стали менше розмовляти по телефону
Абоненти «Київстар» стали менше розмовляти по телефону
Кількість «неживих» абонентів Vodafone стала більшою на 30%
Кількість «неживих» абонентів Vodafone стала більшою на 30%
Кількість «неживих» абонентів Vodafone стала більшою на 30%
5G не для всіх. Або чому «велика трійка» мобільних операторів зникне
5G не для всіх. Або чому «велика трійка» мобільних операторів зникне
5G не для всіх. Або чому «велика трійка» мобільних операторів зникне