Про Херсон від херсонця 🔥

«На 100 резюме відповіли 10 компаній, і лише 1 інвайт на співбесіду». Історія game-тестувальника, який відмовився від успішної кар'єри та здійснив мрію, увійшовши в IT

Інколи здається, що у світі немає нічого неможливого. Українці під час війни знаходять нову роботу, кардинально змінюють сфери діяльності, здійснюють власні професійні мрії. Сьогодні — ще одна історія про перевтілення та вхід в IT. Філолог за фахом, що досяг певних висот у продажах, вирішив увійти в IT в час, коли конкуренція серед джунів неймовірно висока. Тепер QA Engineer у Pingle Game Studio Артем Кузьменко розповів dev.ua, як це — залишити керівну посаду в міжнародній компанії та почати все з нуля під час війни в новій і цікавій для себе сфері.

Залишити коментар
«На 100 резюме відповіли 10 компаній, і лише 1 інвайт на співбесіду». Історія game-тестувальника, який відмовився від успішної кар'єри та здійснив мрію, увійшовши в IT

Інколи здається, що у світі немає нічого неможливого. Українці під час війни знаходять нову роботу, кардинально змінюють сфери діяльності, здійснюють власні професійні мрії. Сьогодні — ще одна історія про перевтілення та вхід в IT. Філолог за фахом, що досяг певних висот у продажах, вирішив увійти в IT в час, коли конкуренція серед джунів неймовірно висока. Тепер QA Engineer у Pingle Game Studio Артем Кузьменко розповів dev.ua, як це — залишити керівну посаду в міжнародній компанії та почати все з нуля під час війни в новій і цікавій для себе сфері.

На всі руки майстер

За освітою я філолог, технічний перекладач. Що мене спонукало піти вивчати мови, досі не зрозумів, але саме на цій спеціальності я отримав багато потрібних навичок і знань, які допомагали мені в майбутньому. Ще на перших курсах основним моїм заняттям була викладацька діяльність (а-ля репетитор). Потім мені запропонували спробувати себе на позиції менеджера з продажів. Особливо привабливою ця перспектива не була, але саме фінансова частина спонукала мене почати свою кар’єру в Sales. 

Відкрив у собі сторони, про які навіть раніше і сам не здогадувався, дуже швидко набрався досвіду, спробував себе на різних позиціях: тренер із продажу, адміністратор відділу, помічник Project manager і зрештою дістався позиції керівника відділу продажів у міжнародному відділенні компанії.

Робота з багатонаціональною командою була складна, але неймовірно цікава. Я знайомився з людьми з різних країн, дізнавався багато чого нового для себе. Це мені дуже подобалося: не тільки ділитися своїм досвідом із підлеглими, але й отримувати нові знання від них.

Далека мрія

А про IT-сферу мріяв дуже давно. Ще в школі пробував створювати якісь простенькі сайти.

Потім сфера моїх інтересів трішки змінилась, і я відклав мрію про IT «на поличку». 

Останні декілька років усе частіше споглядав за своїми знайомими, як ті масово переходять в IT. У мені щось стрельнуло, я згадав, як сам мріяв долучитися до цієї сфери. Пробувати щось нове було страшно. Я маю гарну роботу, кар’єру, прибуток, то нащо щось змінювати? Навіть той факт, що на поточній позиції я дуже швидко втомлювався та морально вигорав, не спонукав мене до швидких змін. Зрештою я поставив собі ціль на новий рік — змінити своє життя. Щоби бажання збулося, треба прикладати старанність. Тому я ризикнув, знайшов ідеальні курси та сплатив їх.

Хочу попередити відразу: конкуренція в IT (особливо в QA напрямі) дуже висока, тому думайте про те, чим ви краще за інших.

Реалії зараз такі, що на одну вакансію трейні-спеціаліста приблизно 150 кандидатів без досвіду роботи (можете прямо зараз глянути статистику на Djinni). Тому треба виділятися та вміти себе гарно презентувати.

Старт до мрії за день до війни

Навчання я почав рівно за день до повномасштабного вторгнення росії. Займався я онлайн, це було більш безпечним форматом для мене, але найважчим у цьому процесі була саме психологічна складова. Спостерігати за жахливими подіями, що відбуваються навколо, і водночас намагатися відвідувати лекції, виконувати домашні завдання та штудувати форуми в пошуках інформації для поглибленого вивчення нової сфери було важко.

Щодо самих курсів — це був курс QA Manual, на якому я отримав саме базову інформацію щодо роботи тестувальника. Заняття проходили два рази на тиждень по 2,5 години, після кожної лекції кожен студент отримував домашнє завдання, яке старанно перевіряли наші куратори та ментори.

Училися працювати лише з web-застосунками, чого не зовсім достатньо для початку роботи в геймдеві, тому у вільний час я, знову ж таки, шукав інформацію на різних ресурсах. 

Більшість інформації була дуже доступно викладена, що є плюсом курсів. Також важливим є той факт, що для мене це зовсім нова та цікава сфера — і я всмоктував інформацію, немов губка. Не завжди, звісно, вистачало практики, але це відводилося вже на особисту відповідальність кожного студента.

Можу виділити, що важким для мене був етап вивчення роботи клієнт-серверної архітектури (не закидуйте камінням!). Також, як і згадував вище, війна давала свої відбитки.

В один час хотілося навіть скласти руки від морального виснаження, але зупинятися не можна було! Я хотів бути корисним, хотів допомагати своїй країні, і саме отримання роботи та сплата податків і є тепер моїм способом боротьби.

Пошук роботи та перші технічні співбесіди 

Пошук роботи після проходження курсів — це дійсно болюча тема. Думаю, кожен, хто планує ввійти у сферу IT, уже передивився кількість вакансій. Співвідношення кандидатів і відкритих вакансій змушували мене плакати. Не буду брехати: під час пошуку роботи я думав, що в мене нічого не вийде. Одна справа — навчитися, інша справа — свої знання реалізувати в реальному житті, під час роботи. Проблема в тому, що не всі роботодавці дають таку можливість.

За моєю статистикою, на 100 надісланих резюме я отримав відповідь лише з 10 компаній, із цієї кількості лише один інвайт на співбесіду. Так, це суворі реалії.

І сам процес проходження інтерв’ю став сюрпризом для мене. 

Коли я працював на позиції Sales Leader, то проводив по декілька співбесід на день англійською мовою з людьми з різних країн. А коли прийшов час проходити співбесіду мені — я відчував себе, неначе сором’язливий школяр. Але воно було того варте, спробувати себе в різних ролях — це корисний досвід.

Зараз у мене все круто. Робота в геймдеві — моя давня мрія, і немає кращого відчуття, ніж те, коли ти досягаєш своїх цілей. Попереду в мене величезний світ «незвіданого», з кожним днем я вивчаю все більше нового.

Розумію, що це саме те, про що я колись так сильно фантазував. Коли робота цікава — ти отримуєш кайф, а коли твої хобі (відеоігри) стають джерелом твого доходу — це ще краще.

Основними моїми завданнями є тестування та перевірка відеоігор на різних платформах. Моментами буває складно, але це ще більше підігріває мій інтерес — опанувати складну тему та використовувати отримані знання під час роботи!

Я впевнений на 99% відсотків, що я залишусь в IT. Дивлячись на минулий досвід,  розумію, що на одному місці сидіти не збираюсь. Хочу максимально поглиблювати свої знання в IT і сподіваюсь, що з цього вийде щось цікаве!
Точно сказати, ким я стану через декілька років, ще не можу, бо недовго працюю на позиції QA, але залежно від моїх успіхів я можу обрати будь-який напрям (Project manager/Product manager, Team Lead QA) або спробувати себе в розробці. Далі на мене чекає довгий і цікавий шлях.

Поради початківцям

Тим, хто замислився про зміну професії, я раджу не боятися! Головне — бути готовими до змін. Тут немає секрету: на вас чекають  успіхи та невдачі, але саме від власної наполегливості залежить майбутнє в цій сфері. Для початку моя рекомендація — вибрати, що саме вас цікавить. Тут на допомогу прийдуть форуми, відосики на YouTube та консультації знайомих.

Чітко оцініть та опишіть свої цілі:

  • Що саме мене цікавить?
  • Що я від цього очікую?
  • На скільки відсотків я готовий працювати над собою?
  • Які є ризики?
  • Які ресурси я опанував на цей час (фінанси, вільний час і т. д.)

Це дуже важливі пункти, які допоможуть оцінити свої сили та зрозуміти рівень підготовки. Якщо є впевненість у власних силах  — гайда починати навчання. Інтернет безмежний, можна знайти будь-яку інформацію, що стане у пригоді.

Ось джерела, які я використовував для навчання:

  1. https://training.qatestlab.com/blog/  — дуже багато корисних матеріалів для отримання саме базової інформації щодо роботи тестувальника. Також у наявності є приклади для роз’яснення тієї чи іншої теми. Мастхев!
  2. https://www.coursera.org/ — Coursera багата на курси з різних направлень від провідних університетів світу. Відеоматеріали в сукупності з тестуванням для контролю знань дають змогу досягти багатьох результатів, АЛЕ! Майже всі потрібні курси викладені саме англійською мовою, тому треба бути готовим до цього (та й узагалі — без англійської на рівні intermediate та вище дуже важко кудись пробитися в IT)
  3. І звісно ж, куди без улюбленого https://gamedev.dou.ua/. Якщо сфера геймдеву дійсно цікавить, я раджу перечитати всі статті та блоги. Саме це я і робив, і роблю у вільний час. На сайті є величезна кількість інформації: поради, лайфхаки та досвід інших людей — усе це принесе свою користь. 
«Я взяв тестове сам у відкритому доступі та почав робити». Історія 41-річного світчера який попри десятки відмов знайшов роботу під час війни та малює 3D environment в іграх Room8
«Я взяв тестове сам у відкритому доступі та почав робити». Історія 41-річного світчера, який, попри десятки відмов, знайшов роботу під час війни та малює 3D environment в іграх Room8
По темi
«Я взяв тестове сам у відкритому доступі та почав робити». Історія 41-річного світчера, який, попри десятки відмов, знайшов роботу під час війни та малює 3D environment в іграх Room8
З корабля в IT. Колишній моряк змінив море на затишний офіс в центрі Києва й тепер тестує сайти та допомагає іншим входити в IT
З корабля в IT. Колишній моряк змінив море на затишний офіс в центрі Києва й тепер тестує сайти та допомагає іншим входити в IT 
По темi
З корабля в IT. Колишній моряк змінив море на затишний офіс в центрі Києва й тепер тестує сайти та допомагає іншим входити в IT
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
«Я не шукав роботу, мене звабили. Team Lead мене змусили стати». Історія Senior AQA, який увійшов в IT у 39 років, і вже 10 років про це не жалкує
«Я не шукав роботу, мене звабили. Team Lead мене змусили стати». Історія Senior AQA, який увійшов в IT у 39 років, і вже 10 років про це не жалкує
«Я не шукав роботу, мене звабили. Team Lead мене змусили стати». Історія Senior AQA, який увійшов в IT у 39 років, і вже 10 років про це не жалкує
Діма Наумов — Senior AQA в Capgemini Engineering. 10 років він працює тестувальником, і готовий ламати всі можливі стереотипи про вхід в IT. Діма став айтішником у 39 років, залишивши успішну кар'єру в фінансовому світі та продажах. Свою історію чоловік розповів dev.ua. 
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше. Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.