🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Олександр КузьменкоGameDev
6 січня 2025, 13:38
2025-01-06
Український розробник, який працює в Epic Games, заявив, що «S.T.A.L.K.E.R. 2 — архаїчна й посередня гра», яка «тримається на спадщині титанів»
Українські розробники ігор розповіли, які проєкти вважають найкращими та найгіршими у 2024 році. Євген Фільченко, Lead UX Designer в Epic Games, який раніше працював у багатьох відомих студіях, зокрема VG Entertainment (колишня Vostok Games), відзначив, що розривається «між почуттям патріотизму, професійною етикою та тверезим поглядом на речі», і розкритикував S.T.A.L.K.E.R. 2.
Про це Фільченко розповів у матеріалі Gamedev DOU. За його словами, цього року було «багато чудових ігор у сегменті B-A класу», зокрема нуарний детектив з атмосферою антиутопії Nobody Wants to Die та продовження зимової стратегії про виживання та менеджмент ресурсів Frostpunk 2. Але найрезонанснішою для української спільноти він назвав «ААА-реліз S.T.A.L.K.E.R. 2».
«У цьому випадку розриваєшся між почуттям патріотизму, професійною етикою та тверезим поглядом на речі. Але сьогодні скажу, як є, і нехай мене, буркуна з профдеформацією, пробачать фанати та команда. Якщо покласти руку на серце, S.T.A.L.K.E.R. 2 — архаїчна й посередня гра майже в усіх аспектах. Вона тримається на спадщині титанів, які створили оригінал і вперше адаптували всесвіт роману Стругацьких у формат відеогри», — стверджує Євген Фільченко.
Він нагадав, що розробників перших частин звільнили зі студії GSC, коли вони вперше намагалися створити S.T.A.L.K.E.R. 2 майже 15 років тому.
«Тоді вони створили нову студію — 4A Games — і хотіли продовжити роботу над серією, але зіткнулися з нереалістичними умовами ліцензування. У таких обставинах їм вдалося створити новий потужний всесвіт — Metro. Команда випустила кілька якісних ігор і зайняла гідне місце на світовому ринку, підтвердивши свій видатний талант», — відзначає розробник.
4A Games була не єдиною студією від колишніх розробників S.T.A.L.K.E.R. Ще однією командою, яка намагалася створити духовного нащадка цієї серії, була Vostok Games зі своїм проєктом Survarium. У цій студії як Lead Game Designer/UX Designer у 2015–2016 роках працював і Євген Фільченко. Згодом, після невеликої перерви, він також повернувся до Vostok Games, щоби працювати над грою Fear the Wolves.
Після цього розробник також працював у таких відомих студіях, як-от: People Can Fly, Flying Wild Hog, CCP, Ubisoft Singapore та Ubisoft Toronto, і наразі займає позицію Lead UX Designer в Epic Games. Нагадаємо, що торік Vostok Games провела ребрендинг, щоби «позбутися радянської спадщини» в назві. Студія змінила назву на VG Entertainment.
Фільченко також вказав, що над перезапуск розробки S.T.A.L.K.E.R. 2 працював зовсім інший колектив. «І хоча серед розробників були досвідчені спеціалісти, вони вперше працювали як ААА-команда. Це відчувається з перших до останніх хвилин гри», — вважає дизайнер.
Він додав, що попри всі недоліки, зокрема «баги та мізантропічний геймдизайн», продовжує грати в S.T.A.L.K.E.R. 2.
«З одного боку, я не можу перестати уявляти, якою могла б вийти ця гра, якби її створила оригінальна команда. А з іншого, я приймаю реальність, як воно є. Я вірю, що наступна частина серії стане гідним розширенням цього унікального всесвіту. Тому що команда здобула необхідний досвід», — зазначив Євген Фільченко.
Нагадаємо, що попри три номінації на щорічну нагороду Steam Awards, яка визначається голосуванням гравців, S.T.A.L.K.E.R. 2 не здобула жодної перемоги. Space Marine 2 від студії з російським корінням Saber також не вдалося здобути нагород — більшість перемог здобула китайська Black Myth: Wukong.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.