UPD.Найдорожчий фінтех Європи здешевів із $45 млрд до $6,7 млрд. Серед причин — війна в Україні
У травні компанія звільнила приблизно 700 співробітників.
У травні компанія звільнила приблизно 700 співробітників.
У травні компанія звільнила приблизно 700 співробітників.
Найдорожчий у Європі фінтех-сервіс Klarna подешевшав на 85%, повідомляє TechCrunch.
Компанія залучила $800 млн від інвесторів Sequoia, Silver Lake, Commonwealth Bank of Australia, Mubadala й інших. Інвестори оцінили її вартість у $6,7 млрд. Це на 85% менше, ніж у червні 2021 року — тоді її оцінка становила $46 млрд.
В Klarna кажуть, що оцінка впала через «найгірший спад за 50 років на ринку акцій». Водночас у порівнянні з 2018 роком оцінка компанії зросла на 219%. У вересні 2020 року інвестори оцінювали компанію в $10,6 млрд, а в березні 2021 року — $31 млрд.
У травні компанія звільнила орієнтовно 700 співробітників, це приблизно 10% штату. За словами генерального директора Klarna Себастьяна Семятковскі, причина такого рішення — війна в Україні, зміна споживчих настроїв, різке зростання інфляції, нестабільний фондовий ринок і ймовірна рецесія.
UPD.«Падіння капіталізації спричине сукупністю макроекономічних чинників, де війна — мабуть, не в десятці найвпливовіших. Особливо у випадку Klarna, Adyen та інших fintechs. Зараз весь ринок «пірнув вниз», — розповів в коментарі dev.ua Олександр Кутовий, Lead Data Scientist Klarna. Це особиста думка спеціаліста, яка не відображає позицію компанії.
Ситуація «вибудовувалась» вже декілька років і всі очікували, коли «бульбашка здується». Власне, вона почала здуватись і, вірогідність ненульова, що це лише початок і попереду ще кілька років «зими», додає Олександр.
Він вважає, що ці очікування відображаються і у настроях серед інвесторів, які зараз виходять «в кеш» і дуже бояться кудись інвестувати без прискіпливих роздивлянь показників прибутковості. «Тобто ера, коли зростання було важливішим за прибутки — скінчилась: це швидко вдарило по всім fast growth компаніям», — каже спеціаліст з Klarna.
Також, на його думку, значну роль відіграє загальне падіння рітейлу як наслідок очікувань ринку на падіння купівельної спроможності населення.
«Загалом Klarna допомагала і підтримує українців. Починаючи від подвійного метчингу донатів співробітників на різноманітні благодійні організації, закінчуючи адекватним ставленням і загальною підтримкою всіх українців, що працюють в компанії. Як для компанії, яка знаходиться у неймовірно зарегульованому секторі — Klarna дійсно зробила все що могла», — розповів Олександр.
У березні цього року компанія надала можливість власникам українських банківських карток купувати товари через свій сервіс.
Нагадаємо, що Klarna — шведський фінтех-стартап, який дає змогу користувачам оплачувати товари на виплат. Себастьян Семятковскі, Віктор Якобссон і Ніклас Адальберт запустили компанію у 2005 році. Сервісом користуються 147 млн осіб, із них 25 млн — у США.