Календар ігор на грудень 🎮

Навіщо айтішнику робота в онлайн-казино? Запитали у СТО Cosmolot

Гемблінг-платформи все частіше розглядаються айтівцями як галузь, яка добре підходить для будівництва кар'єри. Чим онлайн казино може бути цікавим для програміста, які завдання потрібно розв’язувати для справної роботи сайту та які труднощі виникають у процесі — про все це поговорили з СТО Cosmolot Володимиром Ісатаєвим.

Залишити коментар

Гемблінг-платформи все частіше розглядаються айтівцями як галузь, яка добре підходить для будівництва кар'єри. Чим онлайн казино може бути цікавим для програміста, які завдання потрібно розв’язувати для справної роботи сайту та які труднощі виникають у процесі — про все це поговорили з СТО Cosmolot Володимиром Ісатаєвим.

Cosmolot — це одна з найбільших гемблінгових онлайн-платформ в Україні. Вони перші отримали ліцензію в Україні та працюють лише з легальними провайдерами. Зараз на сайті можна знайти ігри від 52 розробників, серед них багато жанрів азартних ігор: слоти, рулетка, блекджек, бакара, покер і live-ігри. 

Володимир Ісатаєв
Програмував я зі школи, маю призи Київських олімпіад. Після — навчався за спеціальністю в Національному авіаційному університеті. Починав із development, tech lead, architector. До Cosmolot працював 10 років в одній продуктовій IT-компанії та ще кілька в інших. Загалом уже 16 років у комерційному IT.

«Онлайн-казино ніяк особливо не відрізняється від інших highload продуктових сайтів: „Нової пошти“ чи OLX» 

Прийшов я до компанії зимою 21-го року. Спочатку був консультантом із development: консультував компанію з точки зору розбудови власної IT- команди. В Україні якраз почав впроваджуватися закон про легалізацію азартних ігор, який був прийнятий улітку 20-го року, і я прийшов на допомогу: потрібно було зробити так, щоби вся технічна складова компанії відповідала українському законодавству. 

До Cosmolot я не працював із гемблінгом. І через міфи скептично ставився до онлайн-казино. Але коли я почав розбиратися, як закони в розвинутих країнах регулюють цей бізнес, як має подаватися цей бізнес для користувачів, побачив, що наша держава йде в тому ж напрямку. Через це все для мене гемблінг став мати дуже відповідальний вигляд. 

Бізнес повинен бути чесним до користувачів і є правила, які регулюють усі ці відносини. Наприклад, наша компанія другий рік поспіль сплачує ліцензію у 23,4 млн і не звільняє людей під час війни, платить усім зарплатню. Бо ліцензійне казино має відповідальність — платити ліцензію, податки та дотримуватися принципів відповідальної гри.

Загалом онлайн-казино технологічно ніяк особливо не відрізняється від інших highload продуктових сайтів: «Нової пошти» чи OLX, наприклад. Ті ж самі мови програмування, та бази даних. Є різниця з приводу того, що кожен користувач — це велика кількість запитів, змін в балансах, яка збільшується з активністю користувача на сайті.

 Тому коли ми пишемо функціонал, то враховуємо кількість запитів, які можуть проходити на цей функціонал. Спостерігаємо, як він поводить себе та наскільки швидко відпрацьовує, наскільки масштабується, чи можна його розширювати горизонтально, чи ні. Якщо ні, то думаємо, у чому проблема та як цьому запобігти. 

«DDoS-атаки, чи хакерські атаки — це як гонитва озброєнь»

Онлайн-казино — це напружена система: багато зв’язків із зовнішніми компаніями, які надають ті чи інші сервіси. Ця вся інтеграція повинна працювати 24/7. Іноді бувають збої, мабуть, у часи пік: увечері й уночі — це може створювати труднощі. Але я часто сприймаю це як челендж і намагаюся пропагувати команді це як челенджі, а не просто складнощі. Бувають в продукті DDoS, перебої та порушники правил чи закону. Але якщо готуватися, передбачати запобіжники, то всі труднощі розв’язуються.

DDoS атаки, чи хакерські атаки — це як гонитва озброєння. Що більше ти інвестуєш в оборону, то більше противнику треба інвестувати в напад. І в кого більше інвестиція, той і виграє битву. 

Є багато інструментів, систем доступу — з партнерами ми їх використовуємо для постійного аналізу трафіку. Ми також перевіряємо наші системи навантаженням. Навіть якщо пройде частина від атаки, наприклад п’ять відсотків чи менше, то ми повинні відповісти всім користувачам. Ми робимо нашу систему, наскільки це можливо, автоматично масштабувальною, щоб вона за декілька хвилин могла вирости й уже опрацювати всі запити —  тих користувачів, які до нас заходять, і нелегітимних користувачів, які приходять із DDoS-атаки.

Які найчастіші запити отримує техпідтримка від гравців і як на них реагує?

Є декілька базових запитів із приводу авторизації чи верифікації, наприклад, іноді можут бути недоступні сервіси з якими взаємодіємо. Зазвичай це якась людина не розібралася, що робити, не прочитала гайд чи просто хоче поспілкуватися із сапортом. І якщо бачимо, що запити починають зростати більше, ніж зазвичай, то це свідчить, що щось не так у продукті. Це може бути технічна проблема, треба розв’язувати. Чи це може бути нетехнічна, тому ми завжди при найменших змінах актуалізовуємо всі гайди.

«Є бюджети, які можна витратити на вивчення англійської чи інші вузькоспеціалізовані курси»

Кількість людей у команді та плани з розширення

Зараз сформована досить потужна та велика команда в IT-департаменті. А так ми зростаємо залежно від того, як процеси, інфраструктура та архітектура дають змогу наймати нових людей, і це можна вважати ефективним ростом. Коли ми розуміємо, що можемо створювати більше функціоналу, більше речей, тоді ми наймаємо, шукаємо та запрошуємо нових людей. Зараз, наприклад, є відкриті вакансії backend developer.

На що Cosmolot звертає увагу, коли бере на роботу?

По-перше, для мене важливо, щоб у людини були фундаментальні знання в програмуванні, потім — технічні знання вже в межах тієї сфери, у якій вона буде працювати в компанії. Також досвід, який вона має, наприклад, у рішеннях, які вже зробила: як вона до них йшла, як вона розв’язувала труднощі, з якими стикалася. Наскільки людина експертна в питаннях, які їй потрібно вирішувати. Ну, і дуже важливі для мене це софт скіли: наскільки людина вміє комунікувати та чи зможе вона нормально описувати свої міркування.

Про мотивацію для нових кандидатів

В онлайн-гемблінгу найбільше мотивує технічна складова цієї сфери. Тому що є велике навантаження, є багато запитів, які треба опрацьовувати системі на програмному рівні — і це драйвить велику частину людей, яким цікаво працювати з навантаженням, із даними та їхньою структурованістю. Це також мотивує й мене. Тому коли я проводжу співбесіди, то проговорюю, які челенджі постануть перед людиною, з чим доведеться працювати. І якщо людину це драйвить, то вона бачить у цьому інтерес для себе. 

Бенефіти для працівників

Крім стандартних для IT-ринку бенефітів — це, наприклад, бюджети, які можна витратити на вивчення англійської чи інші вузькоспеціалізовані курси, бо компанія дбає про те, аби співробітник під час роботи вчився та здобував нові знання та навички. Ще у нас крутий офіс з власною терасою. До війни ми проводили багато тімбілдінгів та корпоративних свят, сподіваюся, після Перемоги нашої країни, ми повернемо ці традиції.

Хочу до команди Cosmolot

Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.  Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся! 
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст  IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
PRO і CONTRA: чи варто працювати в гемблінгу? Що кажуть айтішники про роботу в азартному IT
PRO і CONTRA: чи варто працювати в гемблінгу? Що кажуть айтішники про роботу в азартному IT
PRO і CONTRA: чи варто працювати в гемблінгу? Що кажуть айтішники про роботу в азартному IT
На форумі DOU точиться дискусія про те, чи варто йти працювати в гемлінгові компанії розробникам та айтішникам нетехнічних спеціальностей. Думки коментаторів розділилися на два табори: ті, хто нічого поганого в роботі в гемблінг-індустрії не мають, і ті, хто категорично проти такої співпраці. Публікуємо найцікавіші аргументи.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
2 коментарі

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.