Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Марія БровінськаРобота
18 червня 2025, 08:57
2025-06-18
Які месенджери найнадійніші: рейтинг. А ще ми дізнались, якими месенджерами й каналами комунікації користуються в українських IT-компаніях
Нещодавно в медіа з’явилася інформація про те, що Telegram, один з найпопулярніших месенджерів серед українців, пов’язаний із російською ФСБ. Утім, керівництво компанії-розробника месенджера цю інформацію спростовує. Тим часом чимало українських компаній користуються Telegram для комунікації всередині.
Згідно з проведеним dev.ua опитуванням, 71,4% респондентів використовують Telegram для розв’язання робочих питань. І тільки у 14,3% месенджер Дурова забороняють використовувати на рівні корпоративних правил.
dev.ua запитав, якими месенджерами користуються українські IT-компанії для обговорення робочих питань. З-поміж опитуваних компаній, Telegram, якщо вірити відповідям, не використовує жодна.
Нещодавно в медіа з’явилася інформація про те, що Telegram, один з найпопулярніших месенджерів серед українців, пов’язаний із російською ФСБ. Утім, керівництво компанії-розробника месенджера цю інформацію спростовує. Тим часом чимало українських компаній користуються Telegram для комунікації всередині.
Згідно з проведеним dev.ua опитуванням, 71,4% респондентів використовують Telegram для розв’язання робочих питань. І тільки у 14,3% месенджер Дурова забороняють використовувати на рівні корпоративних правил.
dev.ua запитав, якими месенджерами користуються українські IT-компанії для обговорення робочих питань. З-поміж опитуваних компаній, Telegram, якщо вірити відповідям, не використовує жодна.
Не тільки Slack і Notion
Зокрема, у Roosh інструментом для розв’язання робочих питань є Slack. Для роботи з командами, проджект-менеджменту й синхронізації — Notion.
У Pingle Studio для внутрішньої комунікації зі співробітниками також використовуються Slack. А окрім цього — PeopleForce й електронна пошта. Постановка задач здійснюється через Jira. Telegram як засіб комунікації компанія не застосовує.
Дарина Кузьмик, Talent&Culture Lead у Railsware каже, що основним інструментом для комунікації в компанії також є Slack. «Саме він забезпечує комфортне середовище для командної взаємодії та асинхронної комунікації. Також у нього зручна інтеграція з іншими сервісами, які ми використовуємо в роботі щодня», — пояснює вона. Окрім цього, для ділової комунікації та координації в Railsware використовують електронну пошту, Google Meet для онлайн-зустрічей та інструменти екосистеми Atlassian (як-от Jira, Confluence та наші власні продукти TitanApps).
«Telegram не є каналом внутрішньої комунікації в компанії. Водночас колеги можуть неформально користуватися ним для швидкого обміну повідомленнями у приватному порядку. До того ж „кризова“ група в Telegram стала інструментом оперативного спілкування колег в Україні у перші дні повномасштабного вторгнення, коли потрібно було максимально швидко обмінюватися інформацією. Вона існує і зараз, але є радше простором для обміну мемами», — пояснює Кузьмик. За її словами, іноді доводиться використовувати Telegram для оперативної комунікації з третіми сторонами. «Приміром, коли замовляємо щось на друк чи орендуємо приміщення. Зокрема в тих випадках, коли це зручно для обох сторін або коли така форма спілкування вже є звичною в певних спільнотах. Але тут не йдеться про сенситивні дані», — каже вона.
Talent&Culture Lead у Railsware додає: фахівці компанії з інформаційної безпеки зазначають, що Telegram бракує чимало опцій для корпоративного середовища. «Зокрема, ІТ-відділ компанії не може централізовано керувати екаунтами колег у Telegram, зручно управляти доступом до груп і каналів, логувати активність тощо. До того ж наскрізне шифрування працює лише у „секретних чатах“, а незалежний аудит не може перевірити, як зберігаються та обробляються дані на серверах Telegram. Юрисдикція материнської компанії цього месенджера також ускладнює можливу правову відповідальність, тож аргументів „проти“ використання Telegram з корпоративними цілями не бракує», — каже Дарина.
У Ciklum також кажуть, що Telegram та інші незахищені месенджери не є офіційними інструментами для внутрішньої комунікації в Ciklum. «Вони не забезпечують належного контролю доступу та захисту від несанкціонованого витоку даних, а отже, не відповідають нашим стандартам щодо захисту клієнтської та корпоративної інформації», — пояснюють в компанії. Сіклумістам не рекомендують і ніколи не рекомендували використовувати Telegram або будь-які інші сторонні месенджери для обговорення робочих питань. «Такий підхід існує вже тривалий час і пов’язаний насамперед із вимогами до захисту інформації та дотриманням корпоративних політик безпеки. Використання неавторизованих каналів створює додаткові ризики з погляду контролю, відповідальності та можливості проведення розслідувань у разі інцидентів», — кажуть у компанії. Для внутрішньої комунікації та взаємодії з командами в Ciklum користуються Google Chat і Workvivo. «Ці платформи відповідають нашим вимогам щодо збереження конфіденційності та повної інтеграції з корпоративною інфраструктурою безпеки», — кажуть в компанії.
У SoftServe основними каналами комунікації в SoftServe є корпоративна пошта, внутрішня соціальна мережа та Microsoft Teams. «Корпоративні політики чітко регламентують перелік каналів для внутрішньої комунікації, і обмежуються внутрішніми захищеними системами. Ще донедавна внутрішньою інформаційною платформою був також Workplace from Meta, через яку здійснювалось багато внутрішньої комунікації з працівниками, проте, цей інструмент припинив свою роботу, тож ми перейшли на LumАрps», — відповіли на запит dev.ua. Щодо зовнішніх комунікацій, то SoftServe має публічний канал в Telegram — SoftServe Education, через який інформує про свої освітні можливості, курси SoftServe Академії, знайомить з ІТ-професіями тощо. Він був створений у 2017 році і наразі використовується, доки ми досліджуємо можливість міграції на інші майданчики.
Який месенджер надійніше?
Тим часом гендиректор Leitz GmbH & Co. KG Роман Коломієць провів дослідження щодо захищеності різних месенджерів від стороннього впливу за 8 параметрами. Результатами свого ресьорчу він дозволив поділитися з користувачами dev.ua.
Месенджер
E2E‑шифрування
Політика даних
Доступ державі
Зберігання/бекапи
Аудити/витік даних
Юрисдикція
Приватність
Захищеність
Signal
Всі чати, дзвінки, медіа — E2E за замовчуванням
Мінімальні метадані, без зберігання вмісту
Лише телефонний номер і дата реєстрації, більше нічого
Лише локальні дані; резервні копії за бажанням
Незалежні аудити; не було витоків
США, неприбуткова організація
Висока
100
Viber
Усі повідомлення, дзвінки, медіа — E2E за замовчуванням
Номер телефону, профілі, CDR; без логування контенту
Лише за судовим рішенням; контент недоступний компанії
Локальні пристрої; сервери не мають ключів E2E
Аудити без серйозних витоків
Японія/ЄС
Висока
92
iMessage
Повідомлення і FaceTime — E2E; резерв у iCloud E2E з ADP
Apple не зберігає вміст; без ADP — резерви доступні Apple
Без ADP — iCloud-резерв може бути надано; з ADP — недоступно
На пристроях; iCloud-шифрування з ADP
Регулярні аудити; відмови Apple у доступі FBI
США, сильний захист даних
Висока
90
LINE
Особисті чати E2E за замовчуванням (Letter Sealing); дзвінки без E2E
Мінімальні метадані (7 днів)
Лише базові дані за MLAT чи судом
Локальні дані; сервери не мають ключів
Аудити Letter Sealing; мало інцидентів
Південна Корея
Висока
85
WhatsApp
Все — E2E за замовчуванням; резерви E2E — опційно від 2021 р.
«Всі сервери Telegram належать Telegram. У Telegram немає співробітників або серверів в росії». У Дурова відповіли на розслідування журналістів, які стверджують, що Telegram використовує підконтрольні ФСБ інфраструктури
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Напередодні вторгнення росії в Україну соціальні медіа слугували полем битви для держав і недержавних діячів, щоби поширювати конкуруючі наративи про війну та зображати поточний конфлікт у своїх власних інтересах. Видання Foreign Policy опублікувало великий аналітичний матеріал, як українці та росіяни використовують соціальні мережі, щоб давати інформацію про війну. Наводимо його адаптований переклад.
Telegram 19 червня запустив Premium-підписку. Скільки вона коштуватиме, які нові функції отримає підписник
Telegram 19 червня запустив Premium-підписку. Вона відкриває доступ до додаткових функцій месенджера. Користувачі платної версії зможуть завантажувати файли об'ємом до 4 ГБ та скачувати їх на максимальній швидкості, використовувати додаткові інструменти для керування чатами та автоматично трансформувати голосові повідомлення у текст.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі