💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Незадоволений товарами з Rozetka українець відсудив у ритейлера 37 000 грн і повернув собі повну вартість дорогих відеокарт. Судова історія про відстоювання прав споживача

На Сумщині клієнт магазину Rozetka відсудив у ритейлера компенсацію за неякісний товар, повну його вартість і компенсацію витрат на правничу допомогу. Розповідаємо деталі історії.

Залишити коментар
Незадоволений товарами з Rozetka українець відсудив у ритейлера 37 000 грн і повернув собі повну вартість дорогих відеокарт. Судова історія про відстоювання прав споживача

На Сумщині клієнт магазину Rozetka відсудив у ритейлера компенсацію за неякісний товар, повну його вартість і компенсацію витрат на правничу допомогу. Розповідаємо деталі історії.

Що сталося

Клієнт Rozetka звернувся до ТОВ «РОЗЕТКА.УА» та ТОВ Об`єднана торговельна компанія «ЄВРОПЛЮС» із вимогою про стягнення штрафу за моральну шкоду. Утім, випадок такий неодиничний — покупець купував і повертав несправний товар у Rozetka кілька разів. Ось що стало предметом спору. 

Відеокарта за 62 499 грн

Згідно з матеріалами справи, 11 січня 2021 року позивач придбав в інтернет-магазині Rozetka та отримав товар в точці видачі відеокарту PalitPCI-Ex GeForce RTX 3090 вартістю 62 499 грн.

11 червня 2022 року, виявивши протягом встановленого гарантійного строку недоліки в роботі товару, він пред`явив свої вимоги продавцеві за місцем купівлі товару та здав товар для безоплатного усунення недоліків.

Після здачі товару для безоплатного усунення недоліків позивач висунув до відповідача вимогу щодо надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) на час виконання безоплатного усунення недоліків придбаного ним товару, виплатити штраф згідно з вимогами закону в разі відмови чи затримки надання підмінного товару та за прострочення строку гарантійного ремонту в розмірі сплати 1% від вартості товару за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів), однак ні товару, ні компенсації, ні відповіді на заяву не отримав.

8 липня 2022 року магазин повернув покупцю вартість товару через неможливість усунення недоліків.

Однак, вимогу позивача не було виконано і йому не було надано підмінний товар, відповідно до дня висунення його вимоги про надання товару аналогічної марки від 11 червня 2022 року за кожний день затримки його виконання має нараховуватись штраф відповідно в розмірі 1% вартості товару, до дня отримання ним відповідної компенсації 8 липня 2022 року.

13 липня 2022 року він повторно звернувся до відповідача із вимогою виплатити штраф. Та станом на 27 грудня 2022 року відповіді позивач не отримав. Штраф за ненадання на час виконання гарантійних зобов`язань товару аналогічної марки так і не була виплачена.

1% вартості товару складає 624,99 грн 28 днів товар перебував у продавця на гарантійному ремонті. Таким чином, сума штрафу за прострочення видачі аналогічного товару з обмінного фонду становить 17 499,72 грн.

ТОВ «РОЗЕТКА. УА», на думку покупця, повинен йому сплатити штраф за прострочення строку гарантійного ремонту у розмірі сплати 1% від вартості товару за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів). За 14 днів затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) сума штрафу складає 8 749,86 грн.

Відеокарта за 31 999 грн

30 грудня 2021 року покупець придбав в інтернет-магазині Rozetka ще одну відеокарту — PalitPCI-Ех GeForceRTX3060 Ті DualОС 8GBGDDR6 вартістю 31 999 грн.

15 серпня 2022 року він знову ж пред`явив свої вимоги продавцеві за місцем купівлі товару, здав відповідачу товар для безоплатного усунення недоліків).

Також, 15 серпня 2022 року після здачі товару для безоплатного усунення недоліків позивач висунув до відповідача вимогу щодо надання товару аналогічної марки на час виконання безоплатного усунення недоліків придбаного ним товару, виплатити штраф згідно з вимогами закону в разі відмови чи затримки надання підмінного товару та за прострочення строку гарантійного ремонту у розмірі сплати 1% від вартості товару за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів), однак ні товару, ні компенсації, ні відповіді на заяву не отримав.

15 вересня 2022 року магазин знову ж повернув вартість товару, та покупець знову ж зажадав 1% від ціни за кожен день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів). 1% вартості товару складає 319,99 грн. 32 дні товар перебував у продавця на гарантійному ремонті. Таким чином, сума штрафу за прострочення видачі аналогічного товару з обмінного фонду становить 10 239,68 грн.

Також, ТОВ ОТК «ЄВРОПЛЮС» повинен йому штраф за прострочення строку гарантійного ремонту у розмірі сплати 1% від вартості товару за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів). За 18 днів затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) сума штрафу складає 5759,82 грн.

Смартфон за 6499 грн

17 липня 2022 року позивач придбав в Rozetka смартфон Xiaomi Redmi 10С 4/64 GbGraphite Gray вартістю 6499,00 грн.

04 листопада 2022 року, виявивши протягом встановленого гарантійного строку недоліки в роботі товару, позивач знову ж пред`явив свої вимоги продавцеві за місцем купівлі товару, здав відповідачу товар для безоплатного усунення недоліків. І по тій же схемі вирішив вимагати 1% вартості товару за кожен день перебування смартфона на обслуговуванні у продавця — 64,99 грн. 36 днів товар перебував у продавця на гарантійному ремонті. Таким чином, сума штрафу за прострочення видачі аналогічного товару з обмінного фонду становить 64,99 грн х 36 днів = 2 339,64 грн.

Також, відповідач ТОВ «РОЗЕТКА. УА», на думку позивача, повинен йому штраф за прострочення строку гарантійного ремонту у розмірі сплати 1% від вартості товару за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів). За 22 дні затримки усунення недоліків понад установлений строк (22 днів) сума штрафу складає 64,99 грн х 22 днів = 1 429,78 грн.

Отже, з ТОВ «РОЗЕТКА. УА» зобов`язане сплатити споживачу-позивачу штраф за прострочення видачі аналогічного товару з обмінного фонду у розмірі 19 839,36 грн і стягнути штраф за прострочення строку гарантійного ремонту в розмірі 14 769, 64 грн.

Моральна шкода

Окрім матеріальної шкоди позивач зажадав, аби ритейлер компенсував йому моральну шкоду, враховуючи неодноразове, тривале, що набуло постійного характеру порушення прав позивача, як споживача, тривалість душевних страждань і невизнання ТОВ «РОЗЕТКА. УА» та не виконання вимог законодавства. Моральну шкоду покупець оцінив у 5000,00 грн.

Що вирішив суд

Згідно з рішенням Зарічного районного суду м. Суми від 1 вересня 2023 року (через воєнний стан розгляд переносився), Rozetka та «Європлюс» мають частково задовольнити вимоги позивача про стягнення штрафу та моральної шкоди.

Зокрема, Rozetka має виплатити позивачу

  • штраф за прострочення видачі аналогічного товару з обмінного фонду у розмірі 19 839,36 грн;
  • штраф за прострочення строку гарантійного ремонту в розмірі 14 769,64 грн;
  • моральну шкоду в розмірі 500 грн;
  • витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 2500 грн.

«Європлюс» має компенсувати:

  • штраф за прострочення видачі аналогічного товару з обмінного фонду у розмірі 10 239,68 грн;
  • штраф за прострочення строку гарантійного ремонту у розмірі 5759, 68 грн;
  • моральну шкоду в розмірі 500 грн;
  • витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 2500 грн.

В іншій частині позовних вимог позивача суд вирішив відмовити.

Також відповідачі — «РОЗЕТКА. УА» та «Європлюс» на користь держави мають сплатити судовий збір в розмірі по 1073,60 грн кожен. 

Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Сумського апеляційного суду шляхом подачі в тридцятиденний строк із дня проголошення рішення апеляційної скарги.

Маркетолог Федорів: «Без 100 людей з Fedoriv «Нова пошта» та Rozetka мали б не такий дизайн»
Маркетолог Федорів: «Без 100 людей з Fedoriv, „Нова пошта“ та Rozetka мали б не такий дизайн»
По темi
Маркетолог Федорів: «Без 100 людей з Fedoriv, „Нова пошта“ та Rozetka мали б не такий дизайн»
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Зараз, щоб отримати чи відправити посилку навіть не потрібно йти до відділення служби доставки, чекати довгі черги та витрачати купу часу. Це можна зробити за допомогою поштоматів — автоматичних теміналів, які розташовані у місцях активних переміщень людей, магазинах, супермаркетах та навіть в житлових будинках.  dev.ua зібрав інформацію про термінали різних сервісів доставки, де вони знаходяться, чим відрізняються, як скористатись поштоматом та які особливості вони мають. (оновлений текст від 17 листопада 2021 року)
Rozetka запустила сервіс обміну гаджетами. Як отримати новий замість старого?
Rozetka запустила сервіс обміну гаджетами. Як отримати новий замість старого?
Rozetka запустила сервіс обміну гаджетами. Як отримати новий замість старого?
«Пікіруючий літак». CEO Rozetka про звільнення айтішників, збитки та дефіцит техніки
«Пікіруючий літак». CEO Rozetka про звільнення айтішників, збитки та дефіцит техніки
«Пікіруючий літак». CEO Rozetka про звільнення айтішників, збитки та дефіцит техніки
СЕО Rozetka Владислав Чечоткін дав для Forbes перше інтерв’ю з початку війни. В ньому розповів, чому компанія звільнила айтішників, яких управлінських помилок можна було уникнути, щоб врятувати співробітників і магазини, та чи передрікає Rozetka дефіцит техніки в Україні через війну.
В Rozetka та «Укрпошті» пояснили, чому після оголошення продажу марок з руським кораблем сайт не працював
В Rozetka та «Укрпошті» пояснили, чому після оголошення продажу марок з руським кораблем сайт не працював
В Rozetka та «Укрпошті» пояснили, чому після оголошення продажу марок з руським кораблем сайт не працював

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.