🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉
Анна НагорнаТаке життя
4 червня 2022, 16:17
2022-06-04
«Пікіруючий літак». CEO Rozetka про звільнення айтішників, збитки та дефіцит техніки
СЕО Rozetka Владислав Чечоткін дав для Forbes перше інтерв’ю з початку війни. В ньому розповів, чому компанія звільнила айтішників, яких управлінських помилок можна було уникнути, щоб врятувати співробітників і магазини, та чи передрікає Rozetka дефіцит техніки в Україні через війну.
За перші тижні війни виручка компанії впала з 4 млрд грн на місяць до 23 млн грн, склад було заблоковано, а покупці масово повертали товари.
Але зараз бізнес Rozetka йде на покращення: відкрилося 200 із 270 відділень, а до роботи повернулися 4000 співробітників — 50% компанії. Деякі зайняті частково, щоб більше людей могли отримувати зарплату.
Сьогодні українці найчастіше купують продукти харчування і товари подвійного призначення, а попит на товари для жінок і дітей постраждав найбільше.
Чому попрощалися з айтішниками
За словами Чечоткіна, 27 лютого айтішники Rozetka почали отримувати пропозиції щодо роботи від різних компаній.
Тому Rozetka сказала своїм айтишникам, що не має більше можливості утримувати їх через скорочення доходів. У березні розлучилися з великою частиною штату. Хоча кістяк команди вдалося зберегти і відновити роботу в квітні-травні.
Про сумний лист співробітникам
В березні СЕО компанії розіслав співробітникам листа, який був дуже песимістичним. Тоді Київ був заблокований, Броварський та Бориспільський напрямки постійно обстрілювали.
Rozetka не стала б російським бізнесом, якби росіяни дійшли до Києва. А якби ракети потрапили в наші склади, ми, можливо, не вижили б, говорить Чечоткін.
Але те, що ЗСУ вигнали росіян з Київської області, а потім із Сумської та Чернігівської, дозволило команді зовсім інакше дивитися на світ та планувати своє життя.
Про помилки
2021 рік Rozetka провела в нестримному зростанні — кількості магазинів, співробітників, витрат. Мала багато незакінчених будівель та великі зобовʼязання перед банком.
Ще одне неправильне рішення, на думку Чечоткіна — несерйозно сприйняти загрозу. Коли конкуренти останніми днями перед війною вивозили магазини з Херсона, Маріуполя та інших міст, Rozetka принципово цього не робила.
Тому що не дуже вірили, що туди дійде війна, і не хотіли подавати поганий знак своїм співробітникам.
Про дефіцит техніки
За словами Чечоткіна, і виробники, і дистрибʼютори роблять все, щоб запобігти цьому дефіциту. Але нестабільна гривня плюс зруйнований ланцюжок поставок призводять до того, що він точно буде.
У той же час, зниження попиту і падіння національної валюти сильно уповільнюють продажі залишків, тому все трошки врівноважиться.
Чечоткін каже, що від дефіциту врятують малі підприємці: вони зможуть купити невеликі партії, привезти з Німеччини, Польщі чи літаком із Китаю. Хоча це й буде дорожче.
Про збитки від війни
В цілому згоріло, захоплено чи розбомблено 25 магазинів Rozetka. Багато товарів втрачено при перевезенні у перші дні війни. Компанія обіцяє компенсувати гроші за них постачальникам.
Rozetka зафіксувала всі збитки та подала заяву до поліції, але не розраховує нічого отримати від держави.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Зараз, щоб отримати чи відправити посилку навіть не потрібно йти до відділення служби доставки, чекати довгі черги та витрачати купу часу. Це можна зробити за допомогою поштоматів — автоматичних теміналів, які розташовані у місцях активних переміщень людей, магазинах, супермаркетах та навіть в житлових будинках.
dev.ua зібрав інформацію про термінали різних сервісів доставки, де вони знаходяться, чим відрізняються, як скористатись поштоматом та які особливості вони мають.
(оновлений текст від 17 листопада 2021 року)