🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉

«По кількості посилок ми просіли десь в половину». Як працює «Нова пошта» під час війни – інтерв'ю з новим маркетинг-директором Павлом Даніманом

Павло Даніман майже 18 років працював в «Київстар». Починав як агент контактного центра, а в лютому 2022 года, як раз перед самим початком війни, залишив компанію на високій позиції — Chief Marketing Officer. В березні Павло перейшов в «Нову пошту» на позицію маркетинг-директора. Нову роботу довелося освоювати після початку бойових дій в Україні.

Залишити коментар
«По кількості посилок ми просіли десь в половину». Як працює «Нова пошта» під час війни – інтерв'ю з новим маркетинг-директором Павлом Даніманом

Павло Даніман майже 18 років працював в «Київстар». Починав як агент контактного центра, а в лютому 2022 года, як раз перед самим початком війни, залишив компанію на високій позиції — Chief Marketing Officer. В березні Павло перейшов в «Нову пошту» на позицію маркетинг-директора. Нову роботу довелося освоювати після початку бойових дій в Україні.

Павло розповів, як найбільша приватна пошта країни переживає важкі часи, як їй вдається доставляти товари українцям, що відбувається на окупованих теріторіях, та наскільки взагалі впав ринок.

Як почалася для тебе війна?

24 лютого я вже пішов з «Київстару», але ще не почав працювати у «Новій пошті». Тому був вільний. У той же день ми виїхали з родиною з Києва на захід України. Знайшли місце в країні, де було безпечно для моєї родини. Тут і залишаємось. Перший час я займався волонтерством, де міг — допомагав, конектив друзів, котрі виїзджали за кордон, з тими, хто міг їх прийняти. Тому що в мене багато друзів і знайомих за кордоном. Писав дуже багато своїм колегам за кордоном, що треба підтримувати Україну. А далі вже сконцентрувався на завданнях нової роботи.

Коли ти прийшов в «Київстар», пам’ятаєш?

Я прийшов в «Київстар» в 2004 році. Почав працювати як агент контактного центра, ще будучи студентом Інституту телекомунікацій. Моя перша спеціальність — це інженер телекомунікацій. Тому й бажання піти працювати саме в цю сферу було логічним. 

У першу половину дня я міг ходити на пари, а ввечорі — бути агентом. Я відповідав на дзвінки: «Доброго дня! А скажіть, який в мене тариф? Як налаштувати WAP?». Пам’ятаєш така ще була послуга?

Як ти прийняв рішення піти з «Київстар»?

Всьому настає свій час. Треба змінюватися. В «Київстарі» я багато чого досяг. Пройшов шлях від оператора контактного центра до маркетинг-директора, директора з розвитку нових бізнесів. Спробував себе і у фінтех-напрямку, брав участь у запуску багатьох продуктів компанії.

Пройшов все, що тільки можна. Дізнався, як працює базова станція, як розповсюджується сигнал. І чому влітку сигнал не такий гарний як взимку.

Хотілося спробувати щось нове, попрацювати в компанії, яка займає дуже значне місце в житті України і, до речі, так само конектить людей, як і мобільний зв’язок.

Чому саме Нова пошта?

Я прийняв рішення про перехід у нову компанію ще до війни, тому що відчував її важливість для українців ще тоді. Я мав вийти на нову роботу ще з 1 березня. Але через відомі обставини це сталося трохи пізніше. 

Пошта — це також зв’язок. Тільки відбувається не передача пакетів даних, а передача фізичних пакунків між людьми у різних куточках світу. А у військовий час такий зв’язок ще більш важливий.

Люди, коли дізнавалися, що «Нова пошта» працює під час війни, іноді дуже дивуються. Можна замовляти і з інтернет-магазинів, і передавати речі. І все приїжджає. І ключі приїжджають від машини та від квартири, наприклад. Зараз це досить актуально.

Тому люди дійсно закривають багато своїх потреб через доставку.   

Порада для початківців. Зараз багато джамперів, вони стрибають з вакансії на вакансію, щоб кар’єрно зростати. В тебе ж зовсім інший шлях — кар'єра в одній компанії. Щоб ти порадив людям, які зараз починають будувати свій шлях? 

Напевно все ж таки краще піти у велику системну компанію й побачити, як в ній працюють всі системи та служби. Тоді ти відчуєш, як це — працювати з клієнтським досвідом та не тільки на масштабі. 

Тому що коли ти працюєш на маленькому проєкті, дійсно деякі речі робляться швидше. Але ти не відчуваєш цього масштабу змін. Вони робляться, можливо не так швидко, але ефект від них набагато більший. Кожне поліпшення відчувається на багатьох складових. 

Великий кайф, коли запропоновані тобою зміни до якогось сервісу, приймаються, втілюються та мають ефект для половини населення країни. 

І таке ти можеш отримати тільки у великих системних компаніях. До того ж, у таких компаніях, як правило, багато вакансій для молодих спеціалістів. 

Навіть можна почати працювати десь у відділенні — ти отримуєш розуміння процесів. 

А коли ви вже опинилися в великій системній компанії, то моя порада — не сидіти на місці. Коли я був агентом контактного центру, я розумів, що треба постійно рухатись далі. 

Я не хочу працювати на одному і тому ж місці роками. Мені воно для того, щоб краще зрозуміти, як працюють процеси, послуги та продукти. 

Тому треба бути завжди проактивним. І показувати себе, як своєму безпосередньому керівництву, так і в цілому в компанії. Повинна бути можливість відрізнятися. Наприклад, пропонувати зміни на внутрішньому форумі, написати свої пропозиції великому керівникові. Ти завжди можеш запропонувати щось та виділитись серед інших. І побудувати собі кар'єру. Тут, у великих компаніях, це досить легко. За два-три роки можна піднятися від базового рівня до більш вагомого співробітника, який відповідає за зміни в продуктах.  

Кажуть, для того щоб досягти швидкого кар'єрного зростання, у великих компаніях треба йти по головах. Як ти до цього ставишся?

Те, що я бачив у великих компаніях — так, є такі люди, які йдуть по головах. Але це не далекоглядно. Такі люди не завжди вбудовуються в систему. На деякий час їх запалу вистачає. А потім вони не можуть знайти собі місце. Їх виштовхують. Вони йдуть в іншу велику компанію. І там починають робити теж саме. І ходять так по колу. 

Системні люди так не роблять. Вони пропонують зміни та рухаються по кар'єрній драбині спокійно та впевнено.

Коли ти отримав офер у «Новій пошті» та погодився, які були завдання перед тобою поставлені? 

Я відповідаю за продукти компанії, існуючі та нові. В моєму підпорядкуванні також є відділ досліджень та аналітики, відділ тарифоутворення. Крім того, я відповідаю за фізичні точки контакту та цифрові точки контакту зі споживачами. 

Моє перше завдання і завдання для наших продуктологів — удосконалити та перезапустити наші продукти у залежності від потреб клієнтів, і внести відповідні зміни у книги продуктів. І звичайно, розвивати їх далі.

Велику різницю, яку я бачу між «Київстаром» та «Новою поштою» — це хто є основним клієнтом на цей час. 

«Нова пошта» — великий масовий бренд, але основний клієнт в неї — це бізнес, який замовляє послуги. Та ж сама інтернет-комерція. 

«Київстар» також великий масовий бренд, але там 95% — це звичайні приватні споживачі. Це і інша структура доходу, і інша цільова аудиторія, на яку орієнтуються продукти  

Підсумовуючи відповідь, моє завдання у «Новій пошті» — по-новому подивитися на продукти, систематизувати їх, та починати проводити зміни так, щоб клієнтам стало зручніше. Як результат — повинно бути збільшення доходів компанії від надання послуг.

«Нова пошта» як віддзеркалення e-commerce в Україні: яка його доля втрачена через війну?

Взагалі є тренд на те, що кількість відправлень тиждень від тижня зростає та бізнес поступово починає відновлюватися. З кожним днем повертаються на ринок нові великі гравці, які були в сплячці місяць тому, були в повній прострації. 

Ми почали відновлювати співпрацю з інтернет-магазинами. На початку березня їх було 100-200. Зараз вже маємо понад 500 партнерів, які доставляють «Новою поштою». 

Звичайно на обсяги відправлень впливає той факт, що понад 5 млн українців поїхали з країни.  

По кількості посилок ми просіли десь в половину. Тобто якщо до війни ми доставляли в день понад 1 млн посилок, то зараз вийшли на рівень приблизно 500 тис. посилок. Деякі західні області повернулись на довоєнний рівень по кількості отримань. Але ж на це впливає і кількість переселенців у цих областях.  

При цьому Київ сильно просів у відправленнях та отриманнях,  а також інші регіони, які близькі до бойових дій.

Ми кожного дня відкриваємо нові відділення. Зараз їх вже працює понад 4500, і більше 8000 поштоматів. Також працює адресна доставка. Маємо також план по відкриттю нових відділень, там де концентрується наразі більша частина переселенців. 

Як впливає війна на вашу логістику?

Звичайно впливає досить сильно, особливо в перші дні та тижні довелося перебудовувати логістичні процеси. Але зараз ми поступово відновлюємо нашу швидкість доставки по всій країні. Там, де є можливість доїхати, наші вантажівки намагаються доїхати якомога швидше.

Зруйнований термінал «Нової пошти», Миколаїв

У деяких регіонах нам доводиться вивозити екстренно посилки, які прийшли у відділення. Так ми робили наприклад в Донецькій області. Там люди ще не встигли отримати посилки, а ми їх повинні були забрати знову на склад, щоб зберегти їх цілими для клієнтів і вони мали змогу їх переадресувати у більш безпечне місце.

У такому випадку ми надавали можливість безкоштовної переадресації.  

Багато хто звертається до нас, щоб взагалі перевезти весь свій бізнес до іншого регіону.

Одним з наших великих направлень діяльності стало перевезення гуманітарної допомоги. Багато вантажів возимо безоплатно та просимо людей нас підтримувати: для нас це також великі додаткові кошти, які ми витрачаємо. 

Яка ситуація з пальним? Чи ви забезпечені?

Пальне для нас є, ми співпрацюємо з мережами АЗС. Проблема в іншому: вартість пального зросла, подовжилися маршрути. А в перші дні взагалі було важко проїхати по країні. Незважаючи на ці фактори, ми не змінювали загальні масові тарифи для наших клієнтів. 

Чи діють якісь занижені тарифи для українців під час війни?

Є спеціальний тариф на відправку особистих речей, який діє з березня, — до 30 кг за 120 грн по всій Україні. І буквально нещодавно ми запустили послугу «Речі з дому за кордон», завдяки якій клієнти можуть відправляти особисті речі у 24 країни Європи зі знижками до 80%. І це актуально зараз, бо дуже багато українців переїхало всередині країни та за кордон.

Крім того, ми постійно проводимо акції з нашими партнерами з ринку е-ком і пропонуємо знижки на доставку або безкоштовну доставку.

Вдається зберегти прибутковість бізнесу?

Про прибуток ми напевно будемо говорити вже після війни, коли зможемо нормально все оцінити. 

Як працювала НП на окупованих під час війни територіях?

Там, де логістика не працювала або не працює досі, відділення працювали тільки для того, щоб люди могли забрати відправлення, які надійшли раніше. 

На деокуповані території ми приходимо та робимо аудит: що зробити, щоб це відділення швидко запрацювало. Те ж саме стосується наших логістичних центрів, терміналів. Так було, наприклад, з відділеннями у Сумській, Чернігівській області.

Чи є зараз набір людей на роботу?

Офісних працівників не шукаємо. Але активно шукаємо водіів, кур’єрів, працівників відділень та терміналів. Особливо в тим місцях, куди переїхало більше українців. Всього зараз відкрито 1800 вакансій у 38 населених пунктах.

Я сьогодні, до речі, сам вперше йду працювати у відділення. Буду приймати посилки. Хочу зрозуміти, як все працює. А потім ще на наш термінал поїду — подивлюся, як сортуються відправлення. 

Айтішників набираєте?

Зараз точно ні. Не на часі. Але у нас є мапа впровадження проектів. Ми їх пріорітезували та працюємо над ними. У нас є ряд досить кльових проєктів у роботі, обіцяємо цікаві речі. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Зараз, щоб отримати чи відправити посилку навіть не потрібно йти до відділення служби доставки, чекати довгі черги та витрачати купу часу. Це можна зробити за допомогою поштоматів — автоматичних теміналів, які розташовані у місцях активних переміщень людей, магазинах, супермаркетах та навіть в житлових будинках.  dev.ua зібрав інформацію про термінали різних сервісів доставки, де вони знаходяться, чим відрізняються, як скористатись поштоматом та які особливості вони мають. (оновлений текст від 17 листопада 2021 року)
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.