💻 MayBee: френдлі HRM система. Просте та iнтуїтивне управління комплексними HR процесами 🔥

Вища освіта для айтішника — база, чи марна трата часу? Відповідають IT-спеціалісти

Стати успішним розробником можливо і в 14–17 років, доводять історії молодих вундеркіндів. А ще — як показує практика — для цього не обов’язково мати технічну, чи взагалі будь-яку вищу освіту. 

Залишити коментар
Вища освіта для айтішника — база, чи марна трата часу? Відповідають IT-спеціалісти

Стати успішним розробником можливо і в 14–17 років, доводять історії молодих вундеркіндів. А ще — як показує практика — для цього не обов’язково мати технічну, чи взагалі будь-яку вищу освіту. 

Раніше ми писали про цей аспект з позиції IT-компаній-роботодавців. Нині ж провели опитування серед самих розробників та рекрутерів. 

Ось результати опитування. 

Загалом картина серед респондентів наступна: більш ніж половина розробників мають вищу профільну освіту. І майже третина має кілька вищих освіт. 

Водночас відповіді на питання про те, чи є вища технічна освіта запорукою успішної кар'єри в IT говорять наступне: 

Тобто більш ніж половина розробників вважають, що головне — вміння робити потрібні речі, а не диплом.

Важливою умовою під час найму вищу освіту називають тільки 9,1% айтішників. 

Ось, що IT-спеціалісти кажуть про те, що вища освіта дає для роботи. 

Вища освіта — база, але в базу можна і самотужки.
Здатність швидко вчитись — це головне, що, на мою думку дає вища освіта.
Здобуття саме української вищої освіти — марна трата часу. Бо рівень нікчемний.
Різноманіття базових даних, тем, на які сам спеціально не витрачав би час, але які в результаті мають великий вплив на успішність в роботі.
Немає ніяких переваг, навчався в одному з топ-5 вузів України по рейтингу, на компʼютерну спеціальність, навчають не компетентні люди без бажання чогось навчити, і саме головне теоретики, а НЕ практики, не допомагає нічим освіта, але в сучасних реаліях хоч якусь освіту потрібно здобути.
В цілому, вища освіта надає фундамент для кар'єри розробника, як на мене. Будь-які інші поглиблення вже повністю на плечах самого розробника та його оточення, але вуз, а особливо профільна спеціальність, дає здібність мислити, як розробник.
Дає певний спосіб мислення. ВНЗ — це ком’юніті. Окрім безпосередньо освіти, ВНЗ дає інтелектуальне коло спілкування, правила поведінки, дисциплінованість, софт скіли.
Можливість без проблемно аплаїтись на позиції по всьому всіту, включаючи топ ІТ гігантів
Я навчаюсь у Вроцлавській Політехніці (Польща), 2 курс на напрямку алгоритмічної математики. Але те, що у мене немає диплома, мені не заважає працювати як Front End Developer, і у мене вже понад рік досвіду. Зараз працюю на польську компанію (парт-тайм) + на українську (теж парт-тайм). Загалом, більшість предметів або взагалі не несе ніякої користі, якщо тільки ви не збираєтесь писати на C чи Rust в сурових умовах, де вам потрібно постійно вирішувати або якісь складні математичні задачі, або боротись з обмеженнями по пам’яті та так далі. Є кілька цікавих курсів, наприклад «Алгоритми і структури даних», це дійсно цікаво чому і в яких кейсах алгоритм працює краще/гірше. Є курс на який в мене були великі надії, але він мене максимально розчарував: «Нові технології www». Чим розчував? Актуальністю матеріалів) Всі ми знаємо, що веб розробка дуже швидко за останні роки розвивалась і продовжує розвиватись, а матеріали в курсі залишись наче з 2015 року)
Вища освіта (за умови правильного підходу) — це про гармонійний розвиток особистості. Розробник має виконувати спеціалізовану роботу, яка прямо не залежить від його інтелектуального розвитку. Тобто, якісна вища освіта — це більше добре, чим погано, але так як в Україні її немає, то неважливо чи є вона у розробника.
Вважаю що 4 роки навчання бакалаврату для айтішника — це забагато. Вважаю, що треба скоротити до 2 років, оскільки, станом на зараз більшість айтішників після 2 курсу навчання йдуть вже підробляти в IT — компанії і вчитися в університеті у них просто немає часу (вони «купляють» сесію за зароблені кошти в IT фірмах або «витягують» сесію самостійно). Також я вважаю що знання, які є здобуті в університеті є недостатніми для того, щоб почати працювати. Студенти йдуть на додаткові курси або самотужки вчать програмування. Отже, я вважаю що вища освіта для айтішників частково потрібна, але не більше 2-3 років навчання в університеті.
Вища освіта дає змогу познайомитися з різними мовами програмування на практиці. Розібратися, як взагалі працює комп’ютер, що там під капотом у мовах програмування, як їх створювати та взагалі як це працює. Розвиває абстрактне мислення краще, надає базові знання, які потім дозволяють не робити зайвих велосипедів, а знати як типово вирішується та чи інша проблема. Дуже часто стикаюся з тим що розробники не до кінця розуміють як працює та чи інша технологія і що воно взагалі таке. Навіть часто буває елементарне нерозуміння як працюють типізації або обчислення з плавучою комою. Тут можна довго і багато писати, виділю головне. Вища освіта профільна дає базові поняття в сфері програмування і це дуже часто стає у нагоді під час праці
Знання алгоритмів і структур даних може надати перевагу, але для здобуття цих знань не обов’язково вчитися у ВИШі
Вища освіта — це знання алгоритму вирішення проблеми та вміння користуватися довідковою літературою.
Вища освіта дає можливість систематизувати свої знання і навички, отримати теоретичні знання і практичні навички, а не просто вміти користуватись конкретними програмними чи апаратними засобами. Так, вміти натискати кнопку, для цього не потрібно освіта, а от вміти створювати і розуміти, що робиш, для цього все ж потрібно вчитись.
У моєму коледжі є викладачка програмування, яка добре подає базові знання програмування. Як теорію, так і практику. Також випускники розповідали, що пішовши після коледжу в університет їм знадобилися знання з коледжу, а також що в університеті освіта ІТ-спеціалістів значно гірша ніж в нашому коледжі.
На мою думку, вища освіта не є необхідністю, проте тут більше залежить викладачів та актуальності їх знань, або ж від здатності людини самонавчатися. 
Вишка в нашій державі працює за совковою системою. Більшість викладачів — некомпетентні у актуальних технологіях. Багато непотрібних предметів, які мали б вивчатися на інших спеціальностях.
Є багато талановитих людей, які не мають вищої освіти. Мені в кар'єрі вдалось досягти майже всього, чого я до цього моменту хотів, без диплому бакалавра. Якщо конкретно, то мова йде про кілька ролей, остання з яких рівня Head of …
Вища освіта не потрібна лише геніям. На жаль, це велика рідкість, і не факт, що вони хороші в роботі. З досвіду можу сказати, що дисципліна у таких людей страждає. Інші хто не здобув вищу освіту в основній своїй масі лінивці або інфантильні, а значить у роботі теж не дуже. Вишка це все-таки праця, дисципліна, інтелект, вибір професії. У будь-якому разі, я за індивідуальний підхід. Із загального правила можуть бути винятки.
Наразі наявність вищої освіти не є приорітетом або ключовим фактором для більшості компаній, все ж звертають увагу перш за все на технічні скіли.
Вища освіта в IT майже завжди безнадійно застаріла. Всі працедавці хочуть реальний досвід роботи, а не освіту. Навіть реальні сертифікати (як AWS) цінуються більше, ніж «корочка» вишу.
Це більше will be a plus у розробників, бо все ж, університет дає «базу життя», знайомить тебе з іншими потенційними розробниками, тестувальниками і тд, тому бути у колі таких людей, розвиватися разом і з ними — один з варіантів росту, як на мене!
У випадку нашої системи освіти — дуже багато часу марнується нерелевантними предметами, також має місце застаріла навчальна програма, застаріле оснащення лабораторій, та викладачі, що не часто не мають, або мають не достатньо професійного досвіду. Все це призводить до того, що студент старших курсів або випускник змушений перевчатися на першому місці роботи.
Я працював в IT майже 20 років і ніколи не мав проблеми з тим, що у мене немає вищої освіти. 
Мене взяли працювати в компанію взагалі без ніякої освіти (на той момент 3 курс коледжу, але не по профілю роботи). Мені як студенту давали гнучкий графік і на роботі, і на навчанні. На роботі всьому навчили, гадаю що так навчити можна кожного. Але роботодавцям потрібно розуміти, що хоч це й займає час, вони вирощують собі кадри, що будуть підходити саме їм. Працюю в цій компанії вже майже 5 років, все подобається. Консультант по роботі з програмою, супроводження роботи програми, виправлення помилок користувачів і робота по доопрацюваннях з програмістами. 
Якщо CS і є можливість його отримати, то це бажано. Якщо немає, то отримувати його будь якою ціною теж не варто. Диплом не панацея, все одно прийдеться вчити технології, хочеш ти цього чи ні. В укрIT десь половина світчерів, вони по суті втамовують кадровий голод. КПІшник не означає що він буде кращим за колишнього бухгалтера. Якості визначає не освіта. Освіта тебе гіршим не зробить, вона просто може вкрасти твій дорогоцінний час. За 5 років навчання, можна дорости до сіньора і заробляти від 5к доларів. В той час коли після вишу, тобі треба буде робити робити перші кроки і довчатись, тому що виш він не робить з тебе айтівця, він може дати базу, якою ще не факт ти будеш користуватись. Не профільна освіта взагалі ні на що не впливає. Кажуть виш вчить навчатись. Цьому можна навчитись і без вишу, дешевше і не витрачати на це 5 років. Скажу так, твій час коштує дорожче ніж можливість казати що в тебе є диплом, який дуже рідко хто подивиться.
Вища освіта дає можливість систематизувати свої знання і навички, отримати теоретичні знання і практичні навички, а не просто вміти користуватись конкретними програмними чи апаратними засобами. Так, вміти натискати кнопку, для цього не потрібно освіта, а от вміти створювати і розуміти, що робиш, для цього все ж потрібно вчитись.

Освіта в ВНЗ не головне, якщо людина здатна навчатися самостійно. Тоді буде цілком достатньо знань з інтернету. Проте в іншому випадку університет швидше допоміг би навчитися вчитися (хоча іто не факт, знову ж таки залежить від зацікавленості людини і бажання викладача зацікавити студентів).

Головне у здобутті професії — мотивація і бажання. З достатньою мотивацією, фахівець може здобути необхідні знання і на різних курсах. Без мотивації, навчання у ВНЗ не принесе жодного результату. 
Штучний інтелект в IT-освіті України: в очікуванні левіафана
Штучний інтелект в IT-освіті України: в очікуванні левіафана
По темi
Штучний інтелект в IT-освіті України: в очікуванні левіафана
Голова Мінцифри тепер освітянин. Ми запитали чиновників викладачів та айтішників якою має бути українська освіта. Ось що нам відповіли
Голова Мінцифри тепер освітянин. Ми запитали чиновників, викладачів та айтішників, якою має бути українська освіта. Ось, що нам відповіли
По темi
Голова Мінцифри тепер освітянин. Ми запитали чиновників, викладачів та айтішників, якою має бути українська освіта. Ось, що нам відповіли
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте також
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Roosh запускає нову освітню платформу AI HOUSE CLUB для ML/AI-спеціалістів та дата сайнтистів. Розповідаємо, як подати заявку та чому навчатимуть
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Створювати ІТ-продукти можна на різних рівнях і вдосконалювати їх як зсередини, (backend), так і ззовні (frontend). Візьмемо, наприклад, сайт. Спеціаліст може працювати із завданнями «під капотом», а може розвивати інтерфейс сайту, застосунку чи спеціальне програмне забезпечення для бізнесу, щоб вони були зручними, зрозумілими та функціональними. Останнім якраз займається frontend-інженер. Що ще треба знати джунам про frontend-розробку, що не варто робити перед співбесідою та на які запитання відповісти, щоби бути готовим на 100% — Frontend Engineer у Levi9 Олексій Горбунов розклав все по поличках у цьому матеріалі. 
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
«Після випуску про IT-Generation хочеться зробити тред про те, як IT-школи вас най**ують». Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів, що думає про IT-освіту
Відомий IT-блогер Діма Малєєв розповів своє ставлення до IT-курсів, які наразі продукуються в Україні. «Після сьогоднішнього випуску про IT-Generation, хочеться зробити невеликий тред про те, як IT-школи вас най**ують, продаючи курси, які вам ніяк не допоможуть. І навіть якщо ви виграєте грант від програми — ви просто згаєте час», — написав він у Twitter. Публікуємо його допис із частковою цензурою.
1 коментар
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
50 питань та відповідей щодо програмування для підготовки до технічного інтерв'ю
Готуючись до співбесіди, багато програмістів-початківців поняття не мають, яких питань очікувати від інтерв’юрів — чи це співбесіда в стартап, чи в технологічний гігант на кшталт Amazon, Microsoft або Google. У статті на Hacker Noon розробник Джавін Пол зібрав питання, які люблять ставити на таких інтерв’ю, а також відповіді на них та додаткові ресурси для підготовки.
1 коментар

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.