«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це

Щоб робити ігри, іноді досить просто любити їх і мати велике бажання розвиватися. У геймдеві працює безліч людей, які прагнули туди потрапити зі шкільних років. Але є й ті, хто зважився кардинально змінити свою, часто нелегку, професію — інженера, будівельника, телеоператора, рекламника або тренера — на роботу мрії. І отримати можливість реалізувати свої творчі амбіції, ще й за хорошу оплату. 

dev.ua розповідає історії цих людей.

Залишити коментар
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це

Щоб робити ігри, іноді досить просто любити їх і мати велике бажання розвиватися. У геймдеві працює безліч людей, які прагнули туди потрапити зі шкільних років. Але є й ті, хто зважився кардинально змінити свою, часто нелегку, професію — інженера, будівельника, телеоператора, рекламника або тренера — на роботу мрії. І отримати можливість реалізувати свої творчі амбіції, ще й за хорошу оплату. 

dev.ua розповідає історії цих людей.


Інженер на ЧАЕС

Михайло, Lead AI Designer в компанії 4A Games. 

До геймдева я працював інженером-будівельником. Протягом 5 років брав участь у будівництві нового саркофагу для четвертого блоку Чорнобильської АЕС. Робота була захоплююча і одночасно складна, було приємно відчувати себе частиною такого грандіозного проекту. Однозначно я придбав безцінний досвід, нові навички і знайомства. 

Я з дитинства плекав любов до відеоігор і завжди хотів спробувати реалізувати себе в цій сфері. У мене була мрія: творити ігри своїми руками, створювати світи і неймовірних сутностей, які будуть населяти ці світи.  

Коли частина проєкту на ЧАЕС, в якій я був залучений, підходила до кінця, я вирішив, що варто нарешті зробити крок назустріч мрії. І почав готуватися до переходу в нову для себе індустрію геймдева. Рішення про кардинальну зміну роботи далося нелегко: мене долали хвилювання і страх втратити стабільність. Тому, перш ніж випробувати долю, я самостійно протягом року готувався і вивчав все, що пов’язано з новою для мене індустрією геймдева.

В один момент я набрався рішучості й написав в компанію 4A Games. Вони зацікавилися мною і призначили співбесіду. На подив, все пройшло дуже навіть легко, і мене радо прийняли в команду. 

Зараз я керую відділом AI-геймдизайнерів, займаюся розробкою систем AI, дизайном архетипів і поведінки персонажів в ігровому світі.

Моє життя змінилося лише в кращу сторону, я неймовірно щасливий, що потрапив в геймдев, оскільки тепер моє хобі стало моєю роботою, і це приносить мені задоволення і радість. Я продовжую здобувати нові навички й нових друзів-однодумців.


Масажист-реабілітолог, тренер

Ярослав, Senior Game Designer в компанії Ulysses Graphics.
До цього працював масажистом-реабілітологом та інструктором у тренажерному залі. В цілому, робота з людьми у вирішенні їх проблем зі здоров’ям і загальним оздоровленням мені подобалася, особливо коли бачиш плоди своєї роботи і отримуєш подяку від тих, чиє життя стало краще. Але це досить важка праця, яка вимагає великих зусиль, та й зарплата обмежена фізичними можливостями. Робити масаж і тренувати людей по 10 годин на день, на жаль, нереально. Тому я почав шукати більш перспективні і надійні у фінансовому плані сфери праці для самореалізації.

IT, як і геймдев, — це хороші гроші, ці сфери швидко розвиваються й тут завжди потрібні фахівці. Це дає деяку впевненість, що ти будеш завжди затребуваний. 

На початку свого шляху я вивчав програмування на мові Python і написав кілька маленьких додатків. Але зрозумів, що це не те, чим би я хотів займатися 5 днів на тиждень. 

Переломний момент стався, коли ми тренувалися з моїм клієнтом, на той момент геймдизайнером в компанії Wargaming, і він мені сказав: «Чувак, го в геймдизайн!». 

Я грав в ігри з 5 років і завжди фантазував — що б я в них змінив, що б додав.

Але робити ігри й грати в них — це різні речі, і на самонавчання до отримання першого оффера у мене пішов рік. За той рік я поспілкувався з дюжиною компаній і часто отримував відмову ще на етапі перегляду резюме. Я продовжував навчання, паралельно стукаючи в усі геймдев компанії. 

Отримавши довгоочікуваний оффер у своїй першій компанії, я був шалено радий, але впевненість у крутизні того, що мене чекає, межувала зі страхом перед невідомим.  Адже досвіду у мене не було, і я до кінця не розумів, чим мені насправді доведеться займатися.

Не сумніваючись ні секунди, я прийняв оффер, кинув стару роботу і через 3 дні вже сидів в офісі, роблячи свою першу декомпозицію гри в якості Junior Game Designer.

Моє життя безумовно змінилося: як не дивно, у мене з’явилося більше вільного часу і переді мною відкрилося більше можливостей в плані творчої самореалізації і розвитку. Ну і найголовніше — що я отримую задоволення від своєї роботи, і це задоволення ще й добре оплачується.


Рекламщик

Михайло, Unity-Розробник в Whimsy Games. 
До геймдева я працював в рекламі. Малював друковану продукцію і розробляв корпоративну айдентику. Реклама за 6 років втомила сильно. Хоча мені подобалося придумувати щось креативне, шкода, що не завжди замовникам потрібні були свіжі ідеї.

Взагалі з дитинства хотілося робити ігри, але я якось навіть не знав, що у нас в місті (в Дніпрі — ред.) є ігрові компанії. А як дізнався, що можу спробувати реалізувати дитячу мрію, тут же захотів спробувати. Правда, спочатку вийшло піти на UI / UX дизайнера, а потім, зважаючи на завдання в компанії, став технічним дизайнером. 

Спочатку було важкувато взагалі зрозуміти, як все працює, але було настільки цікаво, що я почав вивчати різні аспекти ігрової розробки. Ще однією складністю було сконвертуватися з дизайнера в програмісти. Довелося вийти із зони комфорту, втратити на зарплаті, пройти через всі випробування, щоб зрозуміти як працює код, але з часом вийшло. 

Мені подобається геймдев, незважаючи на його хардкорність — з дуже багатьох компонентів складається навіть найпростіша гра. Але коли бачиш свою працю в сторах, це сильно підкуповує на те, щоб не зупинятися. 

В Україні велика складність знайти роботу з по-справжньому крутими проєктами — в основному, тут займаються конвеєрними казуалками і гемблінгом. Після 5 років в гемблінгу я точно зрозумів, що не хочу займатися цим жанром. Так, це приносить гроші, але хочеться робити щось більш амбітне, креативне, що по справжньому сподобається гравцям. 

Зараз я додатково вивчаю геймдизайн і попилюю власний проєкт. Хочеться знаходити час і пограти, але зараз виходить мало хороших ігор. Найчастіше по-справжньому креативні проєкти випускають молоді інді-студії з командою однодумців, а корпорації випускають конвеєр з року в рік.

Сподіваюся, я коли-небудь зможу випустити свою гру і порадувати геймерів.


Будівельник

Валерій, 3D-аніматор в 4a Games 
Раніше працював на внутрішній обробці приміщень: гіпсокартон, малярка, плитка, ламінат і таке інше. Також працював на СТО. Старою роботою був задоволений на 4/10. Вирішив змінити через творчі амбіції, вищу зарплату і суспільний статус.

В IT привело бажання розвиватися творчо і фінансово — в той момент у мене якраз народилася дочка.

Зміна роботи пройшла важкувато. Спочатку працював в буквальному сенсі за їжу в ноунейм компанії — офіс був квартирою засновника, де було 10 компів і сиділо 10 нубів. Це потрібно було чисто заради досвіду, щоб потім перейти з ним в більш серйозну компанію. Звичайно, було страшнувато, ризик відчувався. Особливих невдач з пошуком нової роботи не було — я накопичив непогане портфоліо. 

Чи змінилося моє життя з приходом в геймдев? Звичайно, і тільки в кращий бік. Замість мужицького колективу на будівництвах і СТО, який складається з приїжджих із сіл, з’явилося багато знайомств з амбітними, творчими людьми. У фінансовому плані навіть без коментарів.


Телеоператор, режисер 

Костянтин, Cinematic designer. Створює внутрішньоігрові катсцени —  від задуму, діалогу і концепту до фінального результату. 

До геймдева я працював на телебаченні, зокрема, на телеканалі СТБ, а потім — на Vaverka Production. Знімав і монтував реаліті-шоу. До цього зняв кілька короткометражок під час навчання на кінорежисурі.

Після 3,5 років на ТБ я остаточно «вигорів». Набридло «жити на роботі», жертвуючи особистим життям. Не було часу ні на що, в тому числі і на повноцінний відпочинок. Вирішив, що з мене вистачить роботи в ненормованому режимі. Ніколи не був фанатом ТБ і того продукту, що там виробляється.

У геймдеві ж привабили цифрові технології, інший тип наративного медіума, більше можливостей для творчості, 3Д-графіка і анімаційне кіно. І — що не менш важливо — нетоксичність колег, шанобливе ставлення до знань і вмінь фахівця, а також можливість більше заробляти.

Чесно кажучи, не я знайшов роботу в геймдеві, а вона мене знайшла.

Так склалося, що невелика київська геймдев-компанія запропонувала мені приєднатися до їхньої команди, щоб створювати катсцени для їх стратегій в Unreal Engine. Мені надавався повний креативний контроль над сценарієм, роботою з камерою, монтажем і постпродакшном. Єдиною проблемою було незнання движка — дізнався про UE я, власне, в свій перший робочий день. По суті, я нічим не ризикував — вирішив спробувати. Через кілька місяців я вільно знімав віртуальною камерою і монтував.

В IT я «всього» 2,5 роки — вважаю, це небагато. Я перейшов на новий етап кар'єри — зараз працюю у відомій студії 4A Games. Звичайно, життям я задоволений — у мене цікаві прогресивні колеги, є вільний час і дохід, який мене влаштовує.

А головне — я займаюся тим, що подобається, творю і креативлю, і разом з великою командою створюю крутий проект.

Мечтал стать футболистом, но теперь работаю в Google. Как попасть на работу к техгиганту. История киевлянина который рискнул. И не жалеет
Мріяв стати футболістом, але тепер працюю в Google. Як потрапити на роботу до техгіганта. Історія киянина, який ризикнув. І не шкодує
По темі
Мріяв стати футболістом, але тепер працюю в Google. Як потрапити на роботу до техгіганта. Історія киянина, який ризикнув. І не шкодує
Как экс-офицер украинской армии начал зарабатывать тысячи долларов комментируя игры в Counter-Strike
Як екс-офіцер української армії почав заробляти тисячі доларів, коментуючи ігри в Counter-Strike
По темі
Як екс-офіцер української армії почав заробляти тисячі доларів, коментуючи ігри в Counter-Strike

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua | IT України.

Читайте також

«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
4-5 грудня в Києві пройшла конференція Games Gathering 2021. Одним зі спікерів був Ігор Копйов, керівник ігрового напрямку OBRIO (Genesis). У геймдеві він майже 10 років, і за цей час переконався, що люди — найважливіша частина цього бізнесу.  dev.ua публікує інсайти про те, як в Genesis шукають сильних людей в геймдев-команду, навіщо запрошують їх на обіди й на що дивляться на співбесіді.
IT-компанії — це бульбашка? Чекати на крах ринку  чи ще зарано хвилюватися?
IT-компанії — це бульбашка? Чекати на крах ринку чи ще зарано хвилюватися?
IT-компанії — це бульбашка? Чекати на крах ринку чи ще зарано хвилюватися?
Про мильну бульбашку на технологічному ринку говорять давно, і хоча капіталізація IT-корпорацій продовжує зростати, аналітики допускають кінець їх монополії. Більш того, кожні 30 років список найбільших глобальних компаній оновлюється майже повністю. Чи вдасться Apple, Meta (Facebook) і Amazon зламати цей тренд? 
Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Бажане за дійсне. Джуніори часто видають себе за міддлів. Чому так відбувається і що з цим робити?
Повідомленням про те, що кадровий ринок в IT-галузі перегрітий, вже нікого не здивуєш. Айтішники потрібні всім, і чим досвідченіший, матеріший — тим краще. І в цьому випадку молоді фахівці не упускають можливостей видати бажане за дійсне й запропонувати свою кандидатуру щойно увійшовшого в IT junior-фахівця замість такого бажаного middle. Простими словами: кандидати намагаються обдурити рекрутерів, видаючи свої скіли як більш просунуті й досвідчені.  Чи часто таке трапляється в компаніях? Пів року тому ми писали, що middle часто видають себе за senior. Але таке практикують й на початку кар'єри айтішників.  dev.ua поспілкувався з українськими IT-рекрутерами і HR-фахівцями, і з’ясував, що амбіцій молодому поколінню, яке щойно прийшло в IT,  —  не позичати.
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Імена власників банків, торгових мереж, будівельних компаній і взагалі людей з іншого великого бізнесу відомі багатьом українцям. Але мало хто знає, які особистості керують і володіють українськими геймдев-компаніями. Подейкують, що в цій індустрії крутиться найбільше грошей з усього IT… dev.ua переглянув відкриті реєстри даних і з’ясував, хто стоїть за топовими українськими геймдев-студіями. upd: редакція оновила дані по деяких компаніях з урахуванням зауважень від уважних читалелей.
2 коментарі

Обговорення

Коментарів поки немає.