💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉
Анна НагорнаGameDev
22 листопада 2021, 10:02
2021-11-22
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це
Щоб робити ігри, іноді досить просто любити їх і мати велике бажання розвиватися. У геймдеві працює безліч людей, які прагнули туди потрапити зі шкільних років. Але є й ті, хто зважився кардинально змінити свою, часто нелегку, професію — інженера, будівельника, телеоператора, рекламника або тренера — на роботу мрії. І отримати можливість реалізувати свої творчі амбіції, ще й за хорошу оплату.
Коли частина проєкту на ЧАЕС, в якій я був залучений, підходила до кінця, я вирішив, що варто нарешті зробити крок назустріч мрії. І почав готуватися до переходу в нову для себе індустрію геймдева. Рішення про кардинальну зміну роботи далося нелегко: мене долали хвилювання і страх втратити стабільність. Тому, перш ніж випробувати долю, я самостійно протягом року готувався і вивчав все, що пов’язано з новою для мене індустрією геймдева.
Зараз я керую відділом AI-геймдизайнерів, займаюся розробкою систем AI, дизайном архетипів і поведінки персонажів в ігровому світі.
Моє життя змінилося лише в кращу сторону, я неймовірно щасливий, що потрапив в геймдев, оскільки тепер моє хобі стало моєю роботою, і це приносить мені задоволення і радість. Я продовжую здобувати нові навички й нових друзів-однодумців.
Масажист-реабілітолог, тренер
IT, як і геймдев, — це хороші гроші, ці сфери швидко розвиваються й тут завжди потрібні фахівці. Це дає деяку впевненість, що ти будеш завжди затребуваний.
На початку свого шляху я вивчав програмування на мові Python і написав кілька маленьких додатків. Але зрозумів, що це не те, чим би я хотів займатися 5 днів на тиждень.
Я грав в ігри з 5 років і завжди фантазував — що б я в них змінив, що б додав.
Але робити ігри й грати в них — це різні речі, і на самонавчання до отримання першого оффера у мене пішов рік. За той рік я поспілкувався з дюжиною компаній і часто отримував відмову ще на етапі перегляду резюме. Я продовжував навчання, паралельно стукаючи в усі геймдев компанії.
Отримавши довгоочікуваний оффер у своїй першій компанії, я був шалено радий, але впевненість у крутизні того, що мене чекає, межувала зі страхом перед невідомим. Адже досвіду у мене не було, і я до кінця не розумів, чим мені насправді доведеться займатися.
Моє життя безумовно змінилося: як не дивно, у мене з’явилося більше вільного часу і переді мною відкрилося більше можливостей в плані творчої самореалізації і розвитку. Ну і найголовніше — що я отримую задоволення від своєї роботи, і це задоволення ще й добре оплачується.
Рекламщик
Взагалі з дитинства хотілося робити ігри, але я якось навіть не знав, що у нас в місті (в Дніпрі — ред.) є ігрові компанії. А як дізнався, що можу спробувати реалізувати дитячу мрію, тут же захотів спробувати. Правда, спочатку вийшло піти на UI / UX дизайнера, а потім, зважаючи на завдання в компанії, став технічним дизайнером.
Спочатку було важкувато взагалі зрозуміти, як все працює, але було настільки цікаво, що я почав вивчати різні аспекти ігрової розробки. Ще однією складністю було сконвертуватися з дизайнера в програмісти. Довелося вийти із зони комфорту, втратити на зарплаті, пройти через всі випробування, щоб зрозуміти як працює код, але з часом вийшло.
В Україні велика складність знайти роботу з по-справжньому крутими проєктами — в основному, тут займаються конвеєрними казуалками і гемблінгом. Після 5 років в гемблінгу я точно зрозумів, що не хочу займатися цим жанром. Так, це приносить гроші, але хочеться робити щось більш амбітне, креативне, що по справжньому сподобається гравцям.
Зараз я додатково вивчаю геймдизайн і попилюю власний проєкт. Хочеться знаходити час і пограти, але зараз виходить мало хороших ігор. Найчастіше по-справжньому креативні проєкти випускають молоді інді-студії з командою однодумців, а корпорації випускають конвеєр з року в рік.
Будівельник
Зміна роботи пройшла важкувато. Спочатку працював в буквальному сенсі за їжу в ноунейм компанії — офіс був квартирою засновника, де було 10 компів і сиділо 10 нубів. Це потрібно було чисто заради досвіду, щоб потім перейти з ним в більш серйозну компанію. Звичайно, було страшнувато, ризик відчувався. Особливих невдач з пошуком нової роботи не було — я накопичив непогане портфоліо.
Чи змінилося моє життя з приходом в геймдев? Звичайно, і тільки в кращий бік. Замість мужицького колективу на будівництвах і СТО, який складається з приїжджих із сіл, з’явилося багато знайомств з амбітними, творчими людьми. У фінансовому плані навіть без коментарів.
Телеоператор, режисер
У геймдеві ж привабили цифрові технології, інший тип наративного медіума, більше можливостей для творчості, 3Д-графіка і анімаційне кіно. І — що не менш важливо — нетоксичність колег, шанобливе ставлення до знань і вмінь фахівця, а також можливість більше заробляти.
Так склалося, що невелика київська геймдев-компанія запропонувала мені приєднатися до їхньої команди, щоб створювати катсцени для їх стратегій в Unreal Engine. Мені надавався повний креативний контроль над сценарієм, роботою з камерою, монтажем і постпродакшном. Єдиною проблемою було незнання движка — дізнався про UE я, власне, в свій перший робочий день. По суті, я нічим не ризикував — вирішив спробувати. Через кілька місяців я вільно знімав віртуальною камерою і монтував.
В IT я «всього» 2,5 роки — вважаю, це небагато. Я перейшов на новий етап кар'єри — зараз працюю у відомій студії 4A Games. Звичайно, життям я задоволений — у мене цікаві прогресивні колеги, є вільний час і дохід, який мене влаштовує.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Що, юний хакер, тобі цікаво, які ігри ще досі не крякнули? Тоді мерщій читай цю статтю. Нижче ми розглянемо, які технології використовуються для захисту ігор від злому. Також не пройдемо повз рекордсменів. Дізнаємося про рекордний час, за який вдалося зламати гру. Та розглянемо справжніх «міцних горішків».
Айтішники сумують за довоєнними «плюшками» та бонусами. Однак порізали мотиваційні пакети не всі роботодавці: кілька інсайтів
Через війну деякі компанії скасували бонуси та мотиваційні пакети співробітникам, намагаючись оптимізувати бюджети та скоротити витрати через невизначеність ситуації. dev.ua вирішив запитати роботодавців, як саме та на чию користь вони переглядали мотиваційні пакети робітників.