Про Херсон від херсонця 🔥

«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це

Щоб робити ігри, іноді досить просто любити їх і мати велике бажання розвиватися. У геймдеві працює безліч людей, які прагнули туди потрапити зі шкільних років. Але є й ті, хто зважився кардинально змінити свою, часто нелегку, професію — інженера, будівельника, телеоператора, рекламника або тренера — на роботу мрії. І отримати можливість реалізувати свої творчі амбіції, ще й за хорошу оплату. 

dev.ua розповідає історії цих людей.

Залишити коментар
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це

Щоб робити ігри, іноді досить просто любити їх і мати велике бажання розвиватися. У геймдеві працює безліч людей, які прагнули туди потрапити зі шкільних років. Але є й ті, хто зважився кардинально змінити свою, часто нелегку, професію — інженера, будівельника, телеоператора, рекламника або тренера — на роботу мрії. І отримати можливість реалізувати свої творчі амбіції, ще й за хорошу оплату. 

dev.ua розповідає історії цих людей.


Інженер на ЧАЕС

Михайло, Lead AI Designer в компанії 4A Games. 

До геймдева я працював інженером-будівельником. Протягом 5 років брав участь у будівництві нового саркофагу для четвертого блоку Чорнобильської АЕС. Робота була захоплююча і одночасно складна, було приємно відчувати себе частиною такого грандіозного проекту. Однозначно я придбав безцінний досвід, нові навички і знайомства. 

Я з дитинства плекав любов до відеоігор і завжди хотів спробувати реалізувати себе в цій сфері. У мене була мрія: творити ігри своїми руками, створювати світи і неймовірних сутностей, які будуть населяти ці світи.  

Коли частина проєкту на ЧАЕС, в якій я був залучений, підходила до кінця, я вирішив, що варто нарешті зробити крок назустріч мрії. І почав готуватися до переходу в нову для себе індустрію геймдева. Рішення про кардинальну зміну роботи далося нелегко: мене долали хвилювання і страх втратити стабільність. Тому, перш ніж випробувати долю, я самостійно протягом року готувався і вивчав все, що пов’язано з новою для мене індустрією геймдева.

В один момент я набрався рішучості й написав в компанію 4A Games. Вони зацікавилися мною і призначили співбесіду. На подив, все пройшло дуже навіть легко, і мене радо прийняли в команду. 

Зараз я керую відділом AI-геймдизайнерів, займаюся розробкою систем AI, дизайном архетипів і поведінки персонажів в ігровому світі.

Моє життя змінилося лише в кращу сторону, я неймовірно щасливий, що потрапив в геймдев, оскільки тепер моє хобі стало моєю роботою, і це приносить мені задоволення і радість. Я продовжую здобувати нові навички й нових друзів-однодумців.


Масажист-реабілітолог, тренер

Ярослав, Senior Game Designer в компанії Ulysses Graphics.
До цього працював масажистом-реабілітологом та інструктором у тренажерному залі. В цілому, робота з людьми у вирішенні їх проблем зі здоров’ям і загальним оздоровленням мені подобалася, особливо коли бачиш плоди своєї роботи і отримуєш подяку від тих, чиє життя стало краще. Але це досить важка праця, яка вимагає великих зусиль, та й зарплата обмежена фізичними можливостями. Робити масаж і тренувати людей по 10 годин на день, на жаль, нереально. Тому я почав шукати більш перспективні і надійні у фінансовому плані сфери праці для самореалізації.

IT, як і геймдев, — це хороші гроші, ці сфери швидко розвиваються й тут завжди потрібні фахівці. Це дає деяку впевненість, що ти будеш завжди затребуваний. 

На початку свого шляху я вивчав програмування на мові Python і написав кілька маленьких додатків. Але зрозумів, що це не те, чим би я хотів займатися 5 днів на тиждень. 

Переломний момент стався, коли ми тренувалися з моїм клієнтом, на той момент геймдизайнером в компанії Wargaming, і він мені сказав: «Чувак, го в геймдизайн!». 

Я грав в ігри з 5 років і завжди фантазував — що б я в них змінив, що б додав.

Але робити ігри й грати в них — це різні речі, і на самонавчання до отримання першого оффера у мене пішов рік. За той рік я поспілкувався з дюжиною компаній і часто отримував відмову ще на етапі перегляду резюме. Я продовжував навчання, паралельно стукаючи в усі геймдев компанії. 

Отримавши довгоочікуваний оффер у своїй першій компанії, я був шалено радий, але впевненість у крутизні того, що мене чекає, межувала зі страхом перед невідомим.  Адже досвіду у мене не було, і я до кінця не розумів, чим мені насправді доведеться займатися.

Не сумніваючись ні секунди, я прийняв оффер, кинув стару роботу і через 3 дні вже сидів в офісі, роблячи свою першу декомпозицію гри в якості Junior Game Designer.

Моє життя безумовно змінилося: як не дивно, у мене з’явилося більше вільного часу і переді мною відкрилося більше можливостей в плані творчої самореалізації і розвитку. Ну і найголовніше — що я отримую задоволення від своєї роботи, і це задоволення ще й добре оплачується.


Рекламщик

Михайло, Unity-Розробник в Whimsy Games. 
До геймдева я працював в рекламі. Малював друковану продукцію і розробляв корпоративну айдентику. Реклама за 6 років втомила сильно. Хоча мені подобалося придумувати щось креативне, шкода, що не завжди замовникам потрібні були свіжі ідеї.

Взагалі з дитинства хотілося робити ігри, але я якось навіть не знав, що у нас в місті (в Дніпрі — ред.) є ігрові компанії. А як дізнався, що можу спробувати реалізувати дитячу мрію, тут же захотів спробувати. Правда, спочатку вийшло піти на UI / UX дизайнера, а потім, зважаючи на завдання в компанії, став технічним дизайнером. 

Спочатку було важкувато взагалі зрозуміти, як все працює, але було настільки цікаво, що я почав вивчати різні аспекти ігрової розробки. Ще однією складністю було сконвертуватися з дизайнера в програмісти. Довелося вийти із зони комфорту, втратити на зарплаті, пройти через всі випробування, щоб зрозуміти як працює код, але з часом вийшло. 

Мені подобається геймдев, незважаючи на його хардкорність — з дуже багатьох компонентів складається навіть найпростіша гра. Але коли бачиш свою працю в сторах, це сильно підкуповує на те, щоб не зупинятися. 

В Україні велика складність знайти роботу з по-справжньому крутими проєктами — в основному, тут займаються конвеєрними казуалками і гемблінгом. Після 5 років в гемблінгу я точно зрозумів, що не хочу займатися цим жанром. Так, це приносить гроші, але хочеться робити щось більш амбітне, креативне, що по справжньому сподобається гравцям. 

Зараз я додатково вивчаю геймдизайн і попилюю власний проєкт. Хочеться знаходити час і пограти, але зараз виходить мало хороших ігор. Найчастіше по-справжньому креативні проєкти випускають молоді інді-студії з командою однодумців, а корпорації випускають конвеєр з року в рік.

Сподіваюся, я коли-небудь зможу випустити свою гру і порадувати геймерів.


Будівельник

Валерій, 3D-аніматор в 4a Games 
Раніше працював на внутрішній обробці приміщень: гіпсокартон, малярка, плитка, ламінат і таке інше. Також працював на СТО. Старою роботою був задоволений на 4/10. Вирішив змінити через творчі амбіції, вищу зарплату і суспільний статус.

В IT привело бажання розвиватися творчо і фінансово — в той момент у мене якраз народилася дочка.

Зміна роботи пройшла важкувато. Спочатку працював в буквальному сенсі за їжу в ноунейм компанії — офіс був квартирою засновника, де було 10 компів і сиділо 10 нубів. Це потрібно було чисто заради досвіду, щоб потім перейти з ним в більш серйозну компанію. Звичайно, було страшнувато, ризик відчувався. Особливих невдач з пошуком нової роботи не було — я накопичив непогане портфоліо. 

Чи змінилося моє життя з приходом в геймдев? Звичайно, і тільки в кращий бік. Замість мужицького колективу на будівництвах і СТО, який складається з приїжджих із сіл, з’явилося багато знайомств з амбітними, творчими людьми. У фінансовому плані навіть без коментарів.


Телеоператор, режисер 

Костянтин, Cinematic designer. Створює внутрішньоігрові катсцени —  від задуму, діалогу і концепту до фінального результату. 

До геймдева я працював на телебаченні, зокрема, на телеканалі СТБ, а потім — на Vaverka Production. Знімав і монтував реаліті-шоу. До цього зняв кілька короткометражок під час навчання на кінорежисурі.

Після 3,5 років на ТБ я остаточно «вигорів». Набридло «жити на роботі», жертвуючи особистим життям. Не було часу ні на що, в тому числі і на повноцінний відпочинок. Вирішив, що з мене вистачить роботи в ненормованому режимі. Ніколи не був фанатом ТБ і того продукту, що там виробляється.

У геймдеві ж привабили цифрові технології, інший тип наративного медіума, більше можливостей для творчості, 3Д-графіка і анімаційне кіно. І — що не менш важливо — нетоксичність колег, шанобливе ставлення до знань і вмінь фахівця, а також можливість більше заробляти.

Чесно кажучи, не я знайшов роботу в геймдеві, а вона мене знайшла.

Так склалося, що невелика київська геймдев-компанія запропонувала мені приєднатися до їхньої команди, щоб створювати катсцени для їх стратегій в Unreal Engine. Мені надавався повний креативний контроль над сценарієм, роботою з камерою, монтажем і постпродакшном. Єдиною проблемою було незнання движка — дізнався про UE я, власне, в свій перший робочий день. По суті, я нічим не ризикував — вирішив спробувати. Через кілька місяців я вільно знімав віртуальною камерою і монтував.

В IT я «всього» 2,5 роки — вважаю, це небагато. Я перейшов на новий етап кар'єри — зараз працюю у відомій студії 4A Games. Звичайно, життям я задоволений — у мене цікаві прогресивні колеги, є вільний час і дохід, який мене влаштовує.

А головне — я займаюся тим, що подобається, творю і креативлю, і разом з великою командою створюю крутий проект.

Мечтал стать футболистом, но теперь работаю в Google. Как попасть на работу к техгиганту. История киевлянина который рискнул. И не жалеет
Мріяв стати футболістом, але тепер працюю в Google. Як потрапити на роботу до техгіганта. Історія киянина, який ризикнув. І не шкодує
По темі
Мріяв стати футболістом, але тепер працюю в Google. Як потрапити на роботу до техгіганта. Історія киянина, який ризикнув. І не шкодує
Как экс-офицер украинской армии начал зарабатывать тысячи долларов комментируя игры в Counter-Strike
Як екс-офіцер української армії почав заробляти тисячі доларів, коментуючи ігри в Counter-Strike
По темі
Як екс-офіцер української армії почав заробляти тисячі доларів, коментуючи ігри в Counter-Strike
Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Що, юний хакер, тобі цікаво, які ігри ще досі не крякнули? Тоді мерщій читай цю статтю. Нижче ми розглянемо, які технології використовуються для захисту ігор від злому. Також не пройдемо повз рекордсменів. Дізнаємося про рекордний час, за який вдалося зламати гру. Та розглянемо справжніх «міцних горішків».
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Айтішники сумують за довоєнними «плюшками» та бонусами. Однак порізали мотиваційні пакети не всі роботодавці: кілька інсайтів
Айтішники сумують за довоєнними «плюшками» та бонусами. Однак порізали мотиваційні пакети не всі роботодавці: кілька інсайтів
Айтішники сумують за довоєнними «плюшками» та бонусами. Однак порізали мотиваційні пакети не всі роботодавці: кілька інсайтів
Через війну деякі компанії скасували бонуси та мотиваційні пакети співробітникам, намагаючись оптимізувати бюджети та скоротити витрати через невизначеність ситуації. dev.ua вирішив запитати роботодавців, як саме та на чию користь вони переглядали мотиваційні пакети робітників.
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.