Марія БровінськаРобота
19 липня 2023, 08:56
2023-07-19
«Я гнав матюки, думаючи, що мікрофон зам'ючений». Айтішники скаржаться на кількість мітингів, які з'їдають робочий час. Як оптимізувати пожирачів часу?
Нещодавно компанія MacPaw вирішила провести експеримент і відмінити усі робочі зустрічі щосереди. Кажуть, що вже помітний ріст продуктивності, бо працівників нічого не відволікає. dev.ua запитав у айтішників, чи заважають їм нескінченні зідзвони працювати та чи є рецепт оптимізації робочого часу та досягнення балансу між зустрічами та, наприклад, написанням коду.
Нещодавно компанія MacPaw вирішила провести експеримент і відмінити усі робочі зустрічі щосереди. Кажуть, що вже помітний ріст продуктивності, бо працівників нічого не відволікає. dev.ua запитав у айтішників, чи заважають їм нескінченні зідзвони працювати та чи є рецепт оптимізації робочого часу та досягнення балансу між зустрічами та, наприклад, написанням коду.
Скільки часу на день у вас забирають мітинги?
Майже чверть айтішників зізналися, що зустрічі крадуть у них понад три години продуктивного часу. Ще 10% зазначають, що потік розмов відчувається безперервним.
Які види зустрічей у вашій команді є обов’язковими й регулярними?
Найпоширенішим видом мітингу розробники назвали щоденні зустрічі та планування. Загалом же рейтинг популярності робочих дзвінків виглядає так (респонденти мали можливість обрати кілька відповідей)
daily call — 79%
планування — 61,8%
weekly call — 51,5%
1to1 з керівником чи менеджером — 48,5%
ретроспектива — 48,5%
демо — 38,2%
синхронізація — 35,3%
refinement — 13,8%
інші мітинги — 33,8%
Який оптимальний час робочих дзвінків
Розробники зазначають, що задля продуктивної роботи кількість зустрічей потрібно скорочувати. Зокрема, більшість айтішників визнали, що оптимальним часом, який вони можуть витратити на планівки, є максимум 1 година на день.
Чи можна було б оптимізувати робочий час, відмовившись від частини колів?
Тут дані щодо настроїв розробників досить красномовні.
Як оптимізувати робочий час розробників
Ми спитали у девелоперів, яким вони. бачать шлях оптимізації робочого часу, аби бути максимально продуктивними.
Ось їхні найцікавіші рекомендації.
Все повертається до формату масових мітів, запровадили п’ятницю без мітингів, але все одно це не працює.
Планувати в календар час на розробку — допомагає не відволікатись зайвий раз і після впровадження помітна різниця одразу з першого ж тижня: і сам стаєш більш організованим, і інші зайвий раз не турбують
No-Zoom fridays. Немає регулярних колів, тільки якщо щось дуже важливе, або якісь тренінги, узгоджені з командою.
Обовʼязково маю 1 день в тиждень без дзвінків, планую розширити до 2 днів на тиждень. і стараюсь ставити дзвінки на одну половину дня за можливості.
Важливо підвищити компетенції лідів чи інших персон які не вміють ефективно проводити мітинги, зокрема гарний ефект дає вивчення та поступове впровадження методик фасилітації та тиражування цих знань на команду.
Менше язиками чесати. Кожен день по півтори години зідзвонюватись — це застрелитись можна. Після півроку роботи у такій компанії — вже нічого не хочеться. На таски часу не вистачає, потім клацаєш, наче смежений півник у одне місце клюнув.
Головна ідея — менше генерувати ідей, а просто закочувати рукава і працювати. Менше генерувати ідей, поки старі ще не впроваджені. З останньої роботи пішов через схожу клоунаду.
Дзвінки потрібні тільки тоді, коли когось щось турбує. А просто слухати як хтось з кимось зустрівся — застріломба.
Просто скасувати деякі зустрічі. Замість двзінків — листи, замість листів — короткі повідомлення в Slack. Чати робочих груп з тасками для кожного.
А ось кілька зізнань розробників щодо мітингів.
«Виникало небажання слухати колег, і я просто вимикав звук, робив музику на бекграунді і робив собі свою роботу далі, щоб не витрачати час впусту».
«Ми влаштували тоталізатор з приводу того, чи прийде сьогодні замовник на мітинг, чи знайде чергову причину своєї відсутності».
«Інколи дзвінки так затягувались, що доводилось йти на наступний і після його завершення підключатись на минулий. погана модерація дзвінків теж зло».
«Я гнав матюки під час мітингу, думаючи, що мікрофон зам’ючений».
Як відомо, за scaled версією фреймворку існує PI Planning, на ряду зі Sprint Planning. PI міг займати до 5 годин на день/2 сесії по 2-2.5 години на два дні та Sprint Planning аналогічно. Команда складалась з 3 QA, QA Lead, 6 Dev та Dev Lead (Team Lead). Це було пекло). Благо, дані пленінги були раз на 4 спринти (PI) та раз на Sprint відповідно.
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.
Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся!
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі