Про Херсон від херсонця 🔥

Як наростити органічний трафік у вашому додатку? Все про нову професію у сфері діджитал-маркетингу: ASO менеджер - основні завдання, виклики та інструменти

Анна Войтенко — Head of Organic Growth у продуктовій IT-компанії Universe, яка займається створенням програм утиліт для IOS (сканери, перекладач, очищувачі телефону тощо) і має власний R&D-центр. Аня більше 3 років спеціалізується на просуванні додатків та знає все про те, як забезпечити органічний приріст користувачів осторонь.

Залишити коментар
Як наростити органічний трафік у вашому додатку? Все про нову професію у сфері діджитал-маркетингу: ASO менеджер - основні завдання, виклики та інструменти

Анна Войтенко — Head of Organic Growth у продуктовій IT-компанії Universe, яка займається створенням програм утиліт для IOS (сканери, перекладач, очищувачі телефону тощо) і має власний R&D-центр. Аня більше 3 років спеціалізується на просуванні додатків та знає все про те, як забезпечити органічний приріст користувачів осторонь.

Зміст

Довгий час залученням користувачів займалися маркетологи, seo-фахівці та всі, хто розбирався у цій сфері. Однак останнім часом зростає попит саме на ASO-фахівців, які ретельно і системно працюють з App Store і Google Play.

Обережно, після прочитання цього тексту маркетологи можуть зрозуміти, що вони і ASO-менеджери. Все, що ви хотіли знати про цю професію, зібрали в одному матеріалі.

Органічний трафік: що це таке і звідки надходить

Органічний трафік — це користувачі, які приходять на сторінку вашого додатку з безкоштовних джерел, таких як: результати пошуку в сторах, рекомендовані додатки в App Store і Google Play, фічеринг і т. д. Хоча платформи постійно еволюціонують і змінюють підходи в атрибуції (див. рисунок 1), прийнято розділяти органіку на два джерела:

  1. Search — користувачі, які знаходять програму після пошуку на запит або ключове слово на вкладці пошуку в App Store/Google Play. У App Store у Search трафік атрибутується також як платний — Search Ads.
  2. Browse (App Store) або Explore (Google Play) — це відвідувачі, які перейшли на сторінки програми під час перегляду Top Charts, Category Charts, Today tab або Featuring плейсментів.

На малюнку показано приклад атрибуції трафіку у Google Play Store.

Хто такий ASO Manager

ASO (App Store Optimization) — це процес збільшення видимості програми в сторах, для збільшення кількості органічних завантажень.

Основні KPI’s ASO менеджера:

  • збільшення видимості програми,
  • зростання конверсії та, як наслідок, приріст органічного трафіку.

Для того, щоб досягти своїх цілей ASO менеджер працює з наступними елементами:

Слід зазначити, що робота з вищевказаними елементами: оптимізація метаданих, висування гіпотез, підготовка нових асет, тестування, аналітика тощо — це постійний ітеративний процес.

До класного результату призводять постійні апдейти та кропітка робота. Важливо тестувати різні варіанти, оцінювати результати та змінювати стратегії. Саме це є основними робочими завданнями менеджера ASO в компанії.

Як ми вже зазначали вище — стори постійно еволюціонують і змінюють свої підходи до індексації, атрибуції трафіку, підходи до конфіденційності користувачів, що у свою чергу унеможливлює повністю розділяти рекламні зусилля. Тому діджитал маркетинг з одного боку ускладнюється, і в той же час уніфікується: багато окремих процесів стають взаємопов’язаними.

Наприклад, органічний трафік все більше стає залежним від: платного трафіку, продукту, метрика програми і т. д. Вищезгадана інтеграція розширює функціонал ASO і перетворює його на Organic Growth, адже для досягнення цілей ASO менеджер повинен контролювати багато додаткових факторів.

Що впливає на зростання органіки в сторах?

Кому підходить професія ASO Manager

  • активним і спритним людям, які люблять вчитися та досліджувати щось нове, адже ринок змінюється з космічною швидкістю;
  • тим, хто має гарне розуміння причинно-наслідкових зв’язків та вміє з’ясовувати справжню причину тих чи інших змін;
  • хто має гарні аналітичні здібності: від цифр до візуального контенту;
  • людина з добрими комунікативними навичками, тому що свої зусилля потрібно поєднувати з багатьма командами.

З яких суміжних напрямків можна перейти до ASO

  • Будь-який напрямок маркетингу
  • Лінкбілдер
  • SEO

Які знання та навички потрібні ASO Manager

Hard Skills

  • текстова та візуальна оптимізація в історії та вміння оцінювати результати АSO апдейтів
  • робота з MMP (Mobile Measurement Partner) та ASO tools
  • знання підходів до індексації у стор.: iOS (Apple Store), GP (Google Play)
  • A/B тестування на сторах
  • досвід роботи з програмами WW
  • володіння англійською (upper intermidiate+)
  • досвід з Apple Search Ads та Google UAC буде великим плюсом

Soft Skills

  • вміння працювати в команді, брифувати та ставити завдання
  • тайм-менеджмент: чіткі рамки виконання
  • гарні комунікативні навички
  • вміння виконувати роботу «під ключ»

Де навчитися професії

ASO-оптимізація — це хороша професія для тих, хто цікавиться мобільними додатками і хоче безпосередньо впливати на їхнє просування на сторах. Почати з позиції junior, щоб закріпити теоретичну базу на практиці та розвиватися надалі у цій сфері досить просто, головне — бажання вчитися та розвиватися. Нині існують різні школи над ринком, які навчають потрібним навичкам. Крім того, важливо саморозвиток в ASO, так як тисячі програм з’являються з космічною швидкістю щодня, ринок адаптується і змінюється підхід індексації в маркетах. Особисто я люблю читати Phiture та блоги від MMP партнерів: Split Metrics, ApptWeak і т. д.

Улюблені ASO тулзи та блоги

AppTweak — мій улюблений інструмент із чудовою аналітикою. Прекрасний для складання семантичного ядра, відстеження конкурентів, таймлайн тестів та апдейтів.

Sensor Tower — потужний аналітичний маркетинговий інструмент

App Annie — на цій платформі (безкоштовна версія) зручно відстежувати щоденні рейтинги, а також хороша пошукова система програм.

ASO Tool Box extension by Store Maven — допомагає побачити, як саме виглядає магазин програм у iOS та Google Play на різних локалях без VPN.

Search Ads Keywords Popularity Checker extension — відмінний інструмент для перевірки популярності ключових слів у App Store, не залишаючи панелі Search Ads.

Phiture ASO Stack — найкращі у своїй сфері, чудово розпочинати свій робочий день, читаючи останні новини та апдейти в індустрії. Вони також мають ASO комьюніті в Slack, де можна обговорювати останні новини/кейси/питання з однодумцями.

Самостійна професія чи частина чогось більшого? Хто такий Usability-фахівець і як ним стати
Самостійна професія чи частина чогось більшого? Хто такий Usability-фахівець і як ним стати
По темі
Самостійна професія чи частина чогось більшого? Хто такий Usability-фахівець і як ним стати
«В аналітику не вдасться увійти лише з університетськими знаннями». Хто такий data analyst та що потрібно знати щоб їм стати?
«В аналітику не вдасться увійти лише з університетськими знаннями». Хто такий data analyst і що потрібно знати, щоб ним стати?
По темі
«В аналітику не вдасться увійти лише з університетськими знаннями». Хто такий data analyst і що потрібно знати, щоб ним стати?

Більше про IT-професії тут

Читайте головні IT-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні IT-новини країни у нашому Telegram




Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
68 вишів інтегрують у свою программу курс зі створення цифрових IT-продуктів від Мінцифри, Genesis та партнерів
68 вишів інтегрують у свою программу курс зі створення цифрових IT-продуктів від Мінцифри, Genesis та партнерів
68 вишів інтегрують у свою программу курс зі створення цифрових IT-продуктів від Мінцифри, Genesis та партнерів
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти. 
Українські інженери створили застосунок, що допомагає ЗСУ спроєктувати елементарну тимчасову переправу через водойми для перебазування техніки
Українські інженери створили застосунок, що допомагає ЗСУ спроєктувати елементарну тимчасову переправу через водойми для перебазування техніки
Українські інженери створили застосунок, що допомагає ЗСУ спроєктувати елементарну тимчасову переправу через водойми для перебазування техніки
Месенджер для обіймашок. Як український додаток Obimy виріс до 5 млн юзерів з початку війни
Месенджер для обіймашок. Як український додаток Obimy виріс до 5 млн юзерів з початку війни
Месенджер для обіймашок. Як український додаток Obimy виріс до 5 млн юзерів з початку війни
Архітектор Євген Залуцький та IT-компанія Empat 15 вересня 2020 року запустили додаток Obimy для спілкування між близькими та партнерами за допомогою «дотиків», емодзі та жестів. CEO Obimy Євген Залуцький розповів  AIN, як розвивався проєкт і як досягнув аудиторії більш ніж 5 млн користувачів.  До початку повномасштабної війни в Україні застосунок налічував близько 20 000 користувачів.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.