💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉
Марія БровінськаУвійти в ІТ
24 листопада 2022, 12:12
2022-11-24
Як наростити органічний трафік у вашому додатку? Все про нову професію у сфері діджитал-маркетингу: ASO менеджер - основні завдання, виклики та інструменти
Анна Войтенко — Head of Organic Growth у продуктовій IT-компанії Universe, яка займається створенням програм утиліт для IOS (сканери, перекладач, очищувачі телефону тощо) і має власний R&D-центр. Аня більше 3 років спеціалізується на просуванні додатків та знає все про те, як забезпечити органічний приріст користувачів осторонь.
Довгий час залученням користувачів займалися маркетологи, seo-фахівці та всі, хто розбирався у цій сфері. Однак останнім часом зростає попит саме на ASO-фахівців, які ретельно і системно працюють з App Store і Google Play.
Обережно, після прочитання цього тексту маркетологи можуть зрозуміти, що вони і ASO-менеджери. Все, що ви хотіли знати про цю професію, зібрали в одному матеріалі.
Органічний трафік: що це таке і звідки надходить
Органічний трафік — це користувачі, які приходять на сторінку вашого додатку з безкоштовних джерел, таких як: результати пошуку в сторах, рекомендовані додатки в App Store і Google Play, фічеринг і т. д. Хоча платформи постійно еволюціонують і змінюють підходи в атрибуції (див. рисунок 1), прийнято розділяти органіку на два джерела:
Search — користувачі, які знаходять програму після пошуку на запит або ключове слово на вкладці пошуку в App Store/Google Play. У App Store у Search трафік атрибутується також як платний — Search Ads.
Browse (App Store) або Explore (Google Play) — це відвідувачі, які перейшли на сторінки програми під час перегляду Top Charts, Category Charts, Today tab або Featuring плейсментів.
На малюнку показано приклад атрибуції трафіку у Google Play Store.
Хто такий ASO Manager
ASO (App Store Optimization) — це процес збільшення видимості програми в сторах, для збільшення кількості органічних завантажень.
Основні KPI’s ASO менеджера:
збільшення видимості програми,
зростання конверсії та, як наслідок, приріст органічного трафіку.
Для того, щоб досягти своїх цілей ASO менеджер працює з наступними елементами:
До класного результату призводять постійні апдейти та кропітка робота. Важливо тестувати різні варіанти, оцінювати результати та змінювати стратегії. Саме це є основними робочими завданнями менеджера ASO в компанії.
Як ми вже зазначали вище — стори постійно еволюціонують і змінюють свої підходи до індексації, атрибуції трафіку, підходи до конфіденційності користувачів, що у свою чергу унеможливлює повністю розділяти рекламні зусилля. Тому діджитал маркетинг з одного боку ускладнюється, і в той же час уніфікується: багато окремих процесів стають взаємопов’язаними.
Наприклад, органічний трафік все більше стає залежним від: платного трафіку, продукту, метрика програми і т. д. Вищезгадана інтеграція розширює функціонал ASO і перетворює його на Organic Growth, адже для досягнення цілей ASO менеджер повинен контролювати багато додаткових факторів.
Що впливає на зростання органіки в сторах?
Кому підходить професія ASO Manager
активним і спритним людям, які люблять вчитися та досліджувати щось нове, адже ринок змінюється з космічною швидкістю;
тим, хто має гарне розуміння причинно-наслідкових зв’язків та вміє з’ясовувати справжню причину тих чи інших змін;
хто має гарні аналітичні здібності: від цифр до візуального контенту;
людина з добрими комунікативними навичками, тому що свої зусилля потрібно поєднувати з багатьма командами.
З яких суміжних напрямків можна перейти до ASO
Будь-який напрямок маркетингу
Лінкбілдер
SEO
Які знання та навички потрібні ASO Manager
Hard Skills
текстова та візуальна оптимізація в історії та вміння оцінювати результати АSO апдейтів
робота з MMP (Mobile Measurement Partner) та ASO tools
знання підходів до індексації у стор.: iOS (Apple Store), GP (Google Play)
A/B тестування на сторах
досвід роботи з програмами WW
володіння англійською (upper intermidiate+)
досвід з Apple Search Ads та Google UAC буде великим плюсом
Soft Skills
вміння працювати в команді, брифувати та ставити завдання
тайм-менеджмент: чіткі рамки виконання
гарні комунікативні навички
вміння виконувати роботу «під ключ»
Де навчитися професії
ASO-оптимізація — це хороша професія для тих, хто цікавиться мобільними додатками і хоче безпосередньо впливати на їхнє просування на сторах. Почати з позиції junior, щоб закріпити теоретичну базу на практиці та розвиватися надалі у цій сфері досить просто, головне — бажання вчитися та розвиватися. Нині існують різні школи над ринком, які навчають потрібним навичкам. Крім того, важливо саморозвиток в ASO, так як тисячі програм з’являються з космічною швидкістю щодня, ринок адаптується і змінюється підхід індексації в маркетах. Особисто я люблю читати Phiture та блоги від MMP партнерів: Split Metrics, ApptWeak і т. д.
Улюблені ASO тулзи та блоги
AppTweak — мій улюблений інструмент із чудовою аналітикою. Прекрасний для складання семантичного ядра, відстеження конкурентів, таймлайн тестів та апдейтів.
Phiture ASO Stack — найкращі у своїй сфері, чудово розпочинати свій робочий день, читаючи останні новини та апдейти в індустрії. Вони також мають ASO комьюніті в Slack, де можна обговорювати останні новини/кейси/питання з однодумцями.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти.
Месенджер для обіймашок. Як український додаток Obimy виріс до 5 млн юзерів з початку війни
Архітектор Євген Залуцький та IT-компанія Empat 15 вересня 2020 року запустили додаток Obimy для спілкування між близькими та партнерами за допомогою «дотиків», емодзі та жестів.
CEO Obimy Євген Залуцький розповів AIN, як розвивався проєкт і як досягнув аудиторії більш ніж 5 млн користувачів. До початку повномасштабної війни в Україні застосунок налічував близько 20 000 користувачів.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі